Miksi kristallilapset on niin arka aihe?

  • Viestiketjun aloittaja ov
  • Ensimmäinen viesti
ov
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja ov:
Jees. Tämä on juuri se ajatusmalli, mitä useat vanhemmat varsinkin Suomessa rakastaa: että lapselle vain kova kuri päälle eikä liikaa saa kehua, ja kunnolla selkään vaan jos ei käyttäydy samalla lailla kuin muut. Eikä ainakaan saa sanoa lapselleen, että se on ihana ja erityinen. Sellaiset päätyy vielä vankilaan!
Onko sulla luetun ymmärryksessä ongelmia?

Totta hitossa lasta pitää kehua, sanoa että hän on ihana, yms.

Mutta kun lapsi vetää muita turpiin, rikkoo toisten autosta ikkunan, ja huutelee eskari-ikäisille tytöille että vitun huorat, niin eiköhän normaali äiti ja isä siinä vaiheessa toru ja rankaise, sen sijaan että taputtelisivat päähän ja sanoisivat lapselleen että oletpas ihana ja erityinen?

Ja kyllä, suuria ongelmia on tulossa, jos lapsen annetaan kuvitella olevansa paljon parempi kuin muut, eikä mistään koskaan kielletä ja rankaista vaikka todellakin olisi syytä. Rajat ovat rakkautta.
Mistä sä keksit sen, ettei lasta kiellettäisi tai rankaistaisi vaikka hän olisi kristallilapsi??
 
ov
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja ov:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja ov:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
No, kun joskus ne ihmeelliset kristalli/indigolapset ovat vaan jollain lailla kehityksessä jäljessä olevia/sosiaalisilta taidoiltaan vajavaisia/huonokäytöksisiä lapsia.

Sitten on niin kivaa sanoa että ehei, meidän Valtteri on erityskoulussa siksi, että se on tällainen kristallilapsi jota ei tavikset ymmärrä :snotty:

(eli mun kokemus aiheesta on tuollainen)
Miksi tää asia haittaa sua? Miksi sä koet ongelmaksi sen, että se lapsi ei suostu pysymään siellä lääketieteellisen diagnoosinsa sisällä? Onko se jotenkin vaarallista, jos vanhemmat eivät suostu näkemään asioita vain diagnooseina, vaan näkevät lapsessaan muitakin asioita kuin keskittymishäiriöt tai ongelmat käytöksessä?

Joo, meidän erityisluokalla on tietenkin vain näitä ihmelapsia. Harmi vain, ettet selvästikään ole opiskellut jotta tietäisit mihin ne diagnoosit jne perustuvat.
Ne diagnoosit perustuvat toisenlaisiin uskomuksiin. Diagnoosin tekeminen ei ole niin suoraviivaista, varsinkaan jos puhutaan esim. kehitysviivästymistä. Niissä hyvin usein verrataan vain lasta toisiin ja tehdään sen mukaan päätelmiä, millainen pitäisi olla ja sitten kun niitä kriteerejä ei täytetä, niin pitää saada diagnoosi. Ilman diagnoosia lapsi on friikki ja irtolainen, kun diagnoosi on annettu, niin häntä on helpompi käsitellä pelkkänä numerosarjana ja oireina. Silloin ei kenenkään tarvitse miettiä, voisiko tuossa lapsessa olla jotain muutakin kuin se mitä pinnasta katsomalla ajattelisi...

Mutta mä en ole sitä mieltä, että kaikki autistit tai adhd:t tai muutkaan erityislapset on indigoja / kristalleja. Mutta heidän joukossaan on useita, jotka on mun mielestäni väärin diagnosoituja.
siis voi ... :D tervetuloa vaan tutustumaan autisteihin jne. Kyllä sut ulos naurettais ( myös vanhemmat ) aika äkkiä.
Kiitos vaan, mulla on täällä kotona yksi autisti. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ov:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja ov:
Miksi tää asia haittaa sua? Miksi sä koet ongelmaksi sen, että se lapsi ei suostu pysymään siellä lääketieteellisen diagnoosinsa sisällä? Onko se jotenkin vaarallista, jos vanhemmat eivät suostu näkemään asioita vain diagnooseina, vaan näkevät lapsessaan muitakin asioita kuin keskittymishäiriöt tai ongelmat käytöksessä?
Se on ärsyttävää ja lapsille jopa haitallista, että toisia lapsia nostetaan jalustoille ja palvotaan huonon käytöksen takia...?
Tässä kohtaan menee metsään ja lujaa. Luulisi sinun Nina ymmärtävän, että maailmassa on erilaisia ajatuksia, kun itse aina julistat omia näkemyksiäsi niin vahvasti...
Mä en koko aiheesta tiedä paljoa mitään, sen takia laitoin kysymysmerkin tuohon perään... Kun mitä mä siitä olen kuullut, niin nämä lapset voivat usein käyttäytyä muiden silmissä huonosti. Sen sijaan, että pyrittäis löytämään huonolle käytökselle joku syy, niin kerrotaan lapselle ja muille, että he ovat erityisiä ja parempia ku muut (=kehittyneempiä, uusi sukupolvi).

Eli missä meni metsään?

Mulla voi olla paljon erilaisia näkemyksiä mutta mä pyrin perustamaan ne faktoihin. Evoluutio varsinkin ollut kiinnostuksen kohteena jo 10 vuotta, ja osa näistä indigo/kristalli-jutuista perustuu täysin humpuukiin liittyen evoluutioon.
 
ov
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Ilmeisesti joillekin vanhemmille lapsen käytöshäiriöt ovat arka paikka. Pitää sit keksiä, että lapsi ois muka joku "uuden ajan ihminen" tai joku erikoisuus, ettei sattuisi niin kovaa, että lapsi on OUTO!

T. Oudon pojan äiti.
Mä näen sen toisinpäin. Yhteiskunta ei kestä sitä, että joku lapsi voisi olla erikoinen (vaikka se sisältäisi huonoakin erikoisuutta), vaan sille pitää heti löytää joku diagnoosi tai ainakin vähätellä ja naureskella asiaa: toihan on ihan täyttä humpuukia...
 
Alkuperäinen kirjoittaja ov:
Mistä sä keksit sen, ettei lasta kiellettäisi tai rankaistaisi vaikka hän olisi kristallilapsi??
ARGH. No siitä, että mä tunnen nämä ihmiset, ja tiedän ettei lasta kielletä eikä rankaista, vaan taputetaan päähän ja lässytetään erityisyydestä kun tämä tekee jotain typerää ja naapurit yms hänelle suuttuvat!
 
ov
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja ov:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja ov:
Miksi tää asia haittaa sua? Miksi sä koet ongelmaksi sen, että se lapsi ei suostu pysymään siellä lääketieteellisen diagnoosinsa sisällä? Onko se jotenkin vaarallista, jos vanhemmat eivät suostu näkemään asioita vain diagnooseina, vaan näkevät lapsessaan muitakin asioita kuin keskittymishäiriöt tai ongelmat käytöksessä?
Se on ärsyttävää ja lapsille jopa haitallista, että toisia lapsia nostetaan jalustoille ja palvotaan huonon käytöksen takia...?
Tässä kohtaan menee metsään ja lujaa. Luulisi sinun Nina ymmärtävän, että maailmassa on erilaisia ajatuksia, kun itse aina julistat omia näkemyksiäsi niin vahvasti...
Mä en koko aiheesta tiedä paljoa mitään, sen takia laitoin kysymysmerkin tuohon perään... Kun mitä mä siitä olen kuullut, niin nämä lapset voivat usein käyttäytyä muiden silmissä huonosti. Sen sijaan, että pyrittäis löytämään huonolle käytökselle joku syy, niin kerrotaan lapselle ja muille, että he ovat erityisiä ja parempia ku muut (=kehittyneempiä, uusi sukupolvi).

Eli missä meni metsään?

Mulla voi olla paljon erilaisia näkemyksiä mutta mä pyrin perustamaan ne faktoihin. Evoluutio varsinkin ollut kiinnostuksen kohteena jo 10 vuotta, ja osa näistä indigo/kristalli-jutuista perustuu täysin humpuukiin liittyen evoluutioon.
Taroitan sitä, että metsään menee jos kuvittelee, että kristallilapsia palvottaisiin. Jokaisen kristallilapsen vanhemman tehtävänä on kannustaa lastaan käyttämään taitojaan (jopa niitä kummallisia taitoja), mutta samalla myös kasvattaa heistä yhteiskunnan jäseniä. Mutta musta tuntuu että sä et ole tosiaan edes perehtynyt asiaan, vaan heittelet olettamuksien perusteella juttuja.
 
ov
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja ov:
Mistä sä keksit sen, ettei lasta kiellettäisi tai rankaistaisi vaikka hän olisi kristallilapsi??
ARGH. No siitä, että mä tunnen nämä ihmiset, ja tiedän ettei lasta kielletä eikä rankaista, vaan taputetaan päähän ja lässytetään erityisyydestä kun tämä tekee jotain typerää ja naapurit yms hänelle suuttuvat!
Ja koska joku tekee tällalailla, niin kaikkien kristallilasten vanhemmat ovat samanlaisia? Haloo nyt oikeasti....
 
Eikun oikeastaan tuo on ihan makee ajatus..että The Next Generation tulee from somewhere out there ja pelastaa maailman! =) Meinaan vaan kun ei me ihmiset siihen varmaankaan enää kyetä... :|

Mut mut....tuo ajatus nyt vaan on varmaankin aika vaikea myydä meille tavallisille taatelin tallaajille..etenkin kun se on lähtöisin niinkin uskottavalta taholta kuin New Age-piireistä. Joten aivan varmasti ap, joudut vaan kestämään kaikki saamasi silmien pyörittelyt sun muut ilmeet....
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja ov:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Ilmeisesti joillekin vanhemmille lapsen käytöshäiriöt ovat arka paikka. Pitää sit keksiä, että lapsi ois muka joku "uuden ajan ihminen" tai joku erikoisuus, ettei sattuisi niin kovaa, että lapsi on OUTO!

T. Oudon pojan äiti.
Mä näen sen toisinpäin. Yhteiskunta ei kestä sitä, että joku lapsi voisi olla erikoinen (vaikka se sisältäisi huonoakin erikoisuutta), vaan sille pitää heti löytää joku diagnoosi tai ainakin vähätellä ja naureskella asiaa: toihan on ihan täyttä humpuukia...
Jaa, mun mielestä taas lapsella ei ole lupa olla tavallaan viallinen, vaan heti siitä keksitään jotain ufojuttua.
 
Epää
Alkuperäinen kirjoittaja ov:
Alkuperäinen kirjoittaja Epää:
Mä voisin vaikka uskoakkin näihin lapsiin.

MUTTA!

Mitä ihmettä asian kanssa on tekemistä isot silmät ja kaunis naama.... Kirveestäveistettyjen tihrusilmien lapsi EI VOI OLLA kristallilapsi (ellei isä sitten satu oikeasti olemaan ihan joku muu) . Vatafuck!
Eihän se olekaan mikään satavarma juttu. Usein vain juuri näiden kristallilapsien silmät ovat erilaiset kuin "tavallisten" lapsien ja he ovat jo pienenä "vanhannäköisiä". Ei jokaikinen.
Niin, minä aikankin tuosta maikkarin jutusta nimenomaan päättelin, että nämä lapset ovat vissin kauniita ulkonältään.

"He ovat myös kauniita. Erityisesti heidän suuret silmänsä herättävät ympäristössä huomiota. "

Juu, hyvä juttu, että noi meijän "pottunokat" onkin ihan tavallisia lapsia tän määritelmänosan perusteella. Ei tartte miettiä, että voi nääsnääs :D
 
.
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Ilmeisesti joillekin vanhemmille lapsen käytöshäiriöt ovat arka paikka. Pitää sit keksiä, että lapsi ois muka joku "uuden ajan ihminen" tai joku erikoisuus, ettei sattuisi niin kovaa, että lapsi on OUTO!

T. Oudon pojan äiti.
Tässäpä tuli varmasti ainakin yksi varsin paikkansapitävä näkökulma asiaan. Kiitokset hyvistä kommenteista myös Åboriginaalille. Itse en jaksa tämän enempää tällaisesta aiheesa. Hyvä, että että jotkut sentään jaksavat pistää asioista selkeästi ja suoraan.
 
ov
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja ov:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Ilmeisesti joillekin vanhemmille lapsen käytöshäiriöt ovat arka paikka. Pitää sit keksiä, että lapsi ois muka joku "uuden ajan ihminen" tai joku erikoisuus, ettei sattuisi niin kovaa, että lapsi on OUTO!

T. Oudon pojan äiti.
Mä näen sen toisinpäin. Yhteiskunta ei kestä sitä, että joku lapsi voisi olla erikoinen (vaikka se sisältäisi huonoakin erikoisuutta), vaan sille pitää heti löytää joku diagnoosi tai ainakin vähätellä ja naureskella asiaa: toihan on ihan täyttä humpuukia...
Jaa, mun mielestä taas lapsella ei ole lupa olla tavallaan viallinen, vaan heti siitä keksitään jotain ufojuttua.
Juuri tästä mun mainitsemasta asenteesta kertoo jo tuo sun lauseesi: lapsi on viallinen. Mun mielestä lapset eivät ole viallisia, vaan jokainen omanlaisensa. Toisilla on kykyjä, joita toisilla ei ole. Joillain on yliluonnollisia kykyjä, joita me ei voida selittää ja joita tiedetään ei ole selittää. Mutta jotta asiat olisivat helpommin käsiteltävissä, se lapsi pitää ensin saada diagnosoitua ja sitten voidaan verrata oireita ja käytöstä diagnoosiin ja päätellä, että lapsi todellakin on viallinen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ov:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja ov:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Ilmeisesti joillekin vanhemmille lapsen käytöshäiriöt ovat arka paikka. Pitää sit keksiä, että lapsi ois muka joku "uuden ajan ihminen" tai joku erikoisuus, ettei sattuisi niin kovaa, että lapsi on OUTO!

T. Oudon pojan äiti.
Mä näen sen toisinpäin. Yhteiskunta ei kestä sitä, että joku lapsi voisi olla erikoinen (vaikka se sisältäisi huonoakin erikoisuutta), vaan sille pitää heti löytää joku diagnoosi tai ainakin vähätellä ja naureskella asiaa: toihan on ihan täyttä humpuukia...
Jaa, mun mielestä taas lapsella ei ole lupa olla tavallaan viallinen, vaan heti siitä keksitään jotain ufojuttua.
Juuri tästä mun mainitsemasta asenteesta kertoo jo tuo sun lauseesi: lapsi on viallinen. Mun mielestä lapset eivät ole viallisia, vaan jokainen omanlaisensa. Toisilla on kykyjä, joita toisilla ei ole. Joillain on yliluonnollisia kykyjä, joita me ei voida selittää ja joita tiedetään ei ole selittää. Mutta jotta asiat olisivat helpommin käsiteltävissä, se lapsi pitää ensin saada diagnosoitua ja sitten voidaan verrata oireita ja käytöstä diagnoosiin ja päätellä, että lapsi todellakin on viallinen.
Kyllähän lapset voi olla "erillaisia" ilman mitään kehitysviivästymää yms..
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja ov:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja ov:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Ilmeisesti joillekin vanhemmille lapsen käytöshäiriöt ovat arka paikka. Pitää sit keksiä, että lapsi ois muka joku "uuden ajan ihminen" tai joku erikoisuus, ettei sattuisi niin kovaa, että lapsi on OUTO!

T. Oudon pojan äiti.
Mä näen sen toisinpäin. Yhteiskunta ei kestä sitä, että joku lapsi voisi olla erikoinen (vaikka se sisältäisi huonoakin erikoisuutta), vaan sille pitää heti löytää joku diagnoosi tai ainakin vähätellä ja naureskella asiaa: toihan on ihan täyttä humpuukia...
Jaa, mun mielestä taas lapsella ei ole lupa olla tavallaan viallinen, vaan heti siitä keksitään jotain ufojuttua.
Juuri tästä mun mainitsemasta asenteesta kertoo jo tuo sun lauseesi: lapsi on viallinen. Mun mielestä lapset eivät ole viallisia, vaan jokainen omanlaisensa. Toisilla on kykyjä, joita toisilla ei ole. Joillain on yliluonnollisia kykyjä, joita me ei voida selittää ja joita tiedetään ei ole selittää. Mutta jotta asiat olisivat helpommin käsiteltävissä, se lapsi pitää ensin saada diagnosoitua ja sitten voidaan verrata oireita ja käytöstä diagnoosiin ja päätellä, että lapsi todellakin on viallinen.
Munkin lapset on ihan kamalan yliluonnollisia :O ne vaistoaa heti, kun syön salaa karkkia!

 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja ov:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja ov:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Ilmeisesti joillekin vanhemmille lapsen käytöshäiriöt ovat arka paikka. Pitää sit keksiä, että lapsi ois muka joku "uuden ajan ihminen" tai joku erikoisuus, ettei sattuisi niin kovaa, että lapsi on OUTO!

T. Oudon pojan äiti.
Mä näen sen toisinpäin. Yhteiskunta ei kestä sitä, että joku lapsi voisi olla erikoinen (vaikka se sisältäisi huonoakin erikoisuutta), vaan sille pitää heti löytää joku diagnoosi tai ainakin vähätellä ja naureskella asiaa: toihan on ihan täyttä humpuukia...
Jaa, mun mielestä taas lapsella ei ole lupa olla tavallaan viallinen, vaan heti siitä keksitään jotain ufojuttua.
Juuri tästä mun mainitsemasta asenteesta kertoo jo tuo sun lauseesi: lapsi on viallinen. Mun mielestä lapset eivät ole viallisia, vaan jokainen omanlaisensa. Toisilla on kykyjä, joita toisilla ei ole. Joillain on yliluonnollisia kykyjä, joita me ei voida selittää ja joita tiedetään ei ole selittää. Mutta jotta asiat olisivat helpommin käsiteltävissä, se lapsi pitää ensin saada diagnosoitua ja sitten voidaan verrata oireita ja käytöstä diagnoosiin ja päätellä, että lapsi todellakin on viallinen.
Kuule mua ei haittaa, että lapseni on outo tai erikoinen. En halua vaan vaikeuttaa hänen elämäänsä, vaan paremminkin pitää hänet tässä todellisuudessa ja tukea parhaani mukaan. Ja kyllä me ollaan neurologille menossa, eikä mihinkään ufotutkijalle. Lapsella on selvästi keskittymisvaikeutta ja hän menee omiin maailmoihinsa.

Haluan lapselleni oikeaa apua, itse en saanut sitä silloin kun olisin lapsena tarvinnut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ov:
Ja koska joku tekee tällalailla, niin kaikkien kristallilasten vanhemmat ovat samanlaisia? Haloo nyt oikeasti....
Okei, sulla ON ongelmia luetun ymmärtämisessä. Lienetkö kristalliaikuinen? :headwall:

Ihan ekassa viestissäni kirjoitin, että mun kokemukseni aiheesta on tällainen. En väittänyt, että tuollaisia ne kaikki ovat.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Epää:
Niin, minä aikankin tuosta maikkarin jutusta nimenomaan päättelin, että nämä lapset ovat vissin kauniita ulkonältään.

"He ovat myös kauniita. Erityisesti heidän suuret silmänsä herättävät ympäristössä huomiota. "
Mulla on kaksi kristallilasta :eek: :LOL:
 
.
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Munkin lapset on ihan kamalan yliluonnollisia :O ne vaistoaa heti, kun syön salaa karkkia!
Tämä oli myös erittäin hyvä kiteytys. Tämähän suorastaan kristallisoi mitä parhaimmalla tavalla lapsen olemusta. Sellaisia ne todella ovat.
 
ov
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja ov:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja ov:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Ilmeisesti joillekin vanhemmille lapsen käytöshäiriöt ovat arka paikka. Pitää sit keksiä, että lapsi ois muka joku "uuden ajan ihminen" tai joku erikoisuus, ettei sattuisi niin kovaa, että lapsi on OUTO!

T. Oudon pojan äiti.
Mä näen sen toisinpäin. Yhteiskunta ei kestä sitä, että joku lapsi voisi olla erikoinen (vaikka se sisältäisi huonoakin erikoisuutta), vaan sille pitää heti löytää joku diagnoosi tai ainakin vähätellä ja naureskella asiaa: toihan on ihan täyttä humpuukia...
Jaa, mun mielestä taas lapsella ei ole lupa olla tavallaan viallinen, vaan heti siitä keksitään jotain ufojuttua.
Juuri tästä mun mainitsemasta asenteesta kertoo jo tuo sun lauseesi: lapsi on viallinen. Mun mielestä lapset eivät ole viallisia, vaan jokainen omanlaisensa. Toisilla on kykyjä, joita toisilla ei ole. Joillain on yliluonnollisia kykyjä, joita me ei voida selittää ja joita tiedetään ei ole selittää. Mutta jotta asiat olisivat helpommin käsiteltävissä, se lapsi pitää ensin saada diagnosoitua ja sitten voidaan verrata oireita ja käytöstä diagnoosiin ja päätellä, että lapsi todellakin on viallinen.
Kuule mua ei haittaa, että lapseni on outo tai erikoinen. En halua vaan vaikeuttaa hänen elämäänsä, vaan paremminkin pitää hänet tässä todellisuudessa ja tukea parhaani mukaan. Ja kyllä me ollaan neurologille menossa, eikä mihinkään ufotutkijalle. Lapsella on selvästi keskittymisvaikeutta ja hän menee omiin maailmoihinsa.

Haluan lapselleni oikeaa apua, itse en saanut sitä silloin kun olisin lapsena tarvinnut.
Kyllä mäkin käyn lääkäreillä tuon oma "autistiseni" kanssa, mutta en ole läheskään kaikesta heidän kanssaan samaa mieltä. Enkä ole kaikkiin hoitoihin suostunut enkä esim. rauhoittavaan lääkitykseen. Varsinkaan kun niille eivät lääkäritkään osaa antaa parempaa perustelua kuin että "tämä saattaa auttaa". Ja auttamisella tarkoitetaan, että lapsi pysyy helpommin hallittavissa kun hän ei enää ilmaise itseään hänelle ominaisella tavalla.
 

Yhteistyössä