Miksi kristallilapset on niin arka aihe?

  • Viestiketjun aloittaja ov
  • Ensimmäinen viesti
ov
Miksi tästä samasta aiheesta tulee aina tappelu? En ymmärrä. Jokainen uskoo mihin haluaa ja kaikkien uskomuksien keskellä yhdistävä tekijä on se, että harvalla on mitään omakohtaista faktatietoa asioista: jokainen pelaa sen mukaan miten maailman näkee ja minkä uskoo olevan totta ja mitkä on elämässä ne omat arvot ja uskomukset. Miksi siis hyökätä kenenkään kimppuun varsinkaan kun puhe on vain siitä, että joidenkin mielestä meidän lapsiemme joukossa kasvaa tällä hetkellä "uuden ajan" ihmisiä, joilla on erilaisia taitoja kuin meillä "normaaleilla" ihmisillä. Mitä väliä sillä on, vaikka joku sanoo niitä kristallilapsiksi tai indigolapsiksi? Miksi siitä pitää taistella ja haukkua toisia sen perusteella?
 
No, kun joskus ne ihmeelliset kristalli/indigolapset ovat vaan jollain lailla kehityksessä jäljessä olevia/sosiaalisilta taidoiltaan vajavaisia/huonokäytöksisiä lapsia.

Sitten on niin kivaa sanoa että ehei, meidän Valtteri on erityskoulussa siksi, että se on tällainen kristallilapsi jota ei tavikset ymmärrä :snotty:

(eli mun kokemus aiheesta on tuollainen)
 
vieras
Koska se on ihan sama homma kuin "jeesus-asioiden" kanssa. Varmuutta todenperäisyydestä ei ole. Toiset uskoo ja toiset sitten taas ei. Ja erityisesti uskojilla näyttää olevan vaikeuksia käsittää etkä jotkut ei vaan oikeasti usko.
 
ov
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
No, kun joskus ne ihmeelliset kristalli/indigolapset ovat vaan jollain lailla kehityksessä jäljessä olevia/sosiaalisilta taidoiltaan vajavaisia/huonokäytöksisiä lapsia.

Sitten on niin kivaa sanoa että ehei, meidän Valtteri on erityskoulussa siksi, että se on tällainen kristallilapsi jota ei tavikset ymmärrä :snotty:

(eli mun kokemus aiheesta on tuollainen)
Miksi tää asia haittaa sua? Miksi sä koet ongelmaksi sen, että se lapsi ei suostu pysymään siellä lääketieteellisen diagnoosinsa sisällä? Onko se jotenkin vaarallista, jos vanhemmat eivät suostu näkemään asioita vain diagnooseina, vaan näkevät lapsessaan muitakin asioita kuin keskittymishäiriöt tai ongelmat käytöksessä?
 
ov
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Koska se on ihan sama homma kuin "jeesus-asioiden" kanssa. Varmuutta todenperäisyydestä ei ole. Toiset uskoo ja toiset sitten taas ei. Ja erityisesti uskojilla näyttää olevan vaikeuksia käsittää etkä jotkut ei vaan oikeasti usko.
Kyllä mä ymmärrän ettei kaikki usko. Mutta sitä en ymmärrä että miksi leimata uskovat hörhöiksi tai viheltäjiksi ja morkata heitä. Sitä en ymmärrä.
 
Miten voi olla "omakohtaista faktatietoa" asiasta mikä on aivan huuhaata? Omakohtaista kuvittelua ja harhoja on varmasti monellakin omista "kristallilapsista" mutta faktaa...? :LOL: :LOL: :LOL: No, kaipa ne asiat omassa päässä ihan faktalta tuntuu vaikka täysijärkinen tajuaakin että asialla ei ole mitään totuuspohjaa. Mutta ei siinä mitään, uskoohan ihmiset hullumpiinkin asioihin. Autuaita ovat puupäät sillä he eivät huku, vai miten se meni...?
 
muuttanut
En ole itse muodostanut tässä asiassa mielipidettä suuntaan tai toiseen, mutta yleisesti ajattelen että jokaisella on oikeus mielipiteisiinsä ja elämäntapaansa, kunhan niillä ei loukata muita. Eli elellään rauhassa ja annetaan muidenkin olla, löysätään pipoa eikä tuomita jokaista asiaa, joka ei ole oman mielipiteen mukainen.

Jos joku uskoo sellaisiin asioihin, mihin minä en, niin ei se ole minulta pois tai minua loukkaa, jos tämä ihminen ei sitä loukkaamista tee. Moni asia olis vaan niin paljon helpompaa jos KAIKKI vois kunnioittaa muidenkin mielipiteitä, tietysti maalaisjärjen ja lain rajoissa.
 
ov
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No ihan huuhaatahan tuo tuntuu olevan. Kaikkeen sitä ihmiset uskoo... :D
Minun mielestäni se ei ole huuhaata. Mutta kuten itse huomaat, kyse on sunkin kohdallasi vain tuntemuksesta. Senkö pohjalta tuomitset ja vähättelet toisia?
 
.
Alkuperäinen kirjoittaja ov:
Miksi tästä samasta aiheesta tulee aina tappelu? En ymmärrä. Jokainen uskoo mihin haluaa ja kaikkien uskomuksien keskellä yhdistävä tekijä on se, että harvalla on mitään omakohtaista faktatietoa asioista: jokainen pelaa sen mukaan miten maailman näkee ja minkä uskoo olevan totta ja mitkä on elämässä ne omat arvot ja uskomukset. Miksi siis hyökätä kenenkään kimppuun varsinkaan kun puhe on vain siitä, että joidenkin mielestä meidän lapsiemme joukossa kasvaa tällä hetkellä "uuden ajan" ihmisiä, joilla on erilaisia taitoja kuin meillä "normaaleilla" ihmisillä. Mitä väliä sillä on, vaikka joku sanoo niitä kristallilapsiksi tai indigolapsiksi? Miksi siitä pitää taistella ja haukkua toisia sen perusteella?
Noiden uskomusten mukaan meillä on kaksikin tuollaista lasta. Itse en usko noihin juttuihin. Johtuneeko sitten siitä, että olen myös työskennellyt tuollaisten lasten kanssa? Tiedä sitä sitten, mutta itse pelkään, että vanhemmat voivat tehdä hallaa lapselle noine uskomuksineen.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Becka:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No ihan huuhaatahan tuo tuntuu olevan. Kaikkeen sitä ihmiset uskoo... :D
No ihmiset nyt uskoo vaikka mihin. Vaikka Nooan arkkiin ja Jehovaan.
Niinpä!! :D
Mut tuo kristallihomma menee kyllä mulla ihan yli hilseen - niin kuin kyllä moni muukin juttu tässä maailmassa...

Maailmassa moooonta on ihmeellistä asiaa, se hämmästyttää, kummastuttaa pientä kulkijaa... ;)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ov:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
No, kun joskus ne ihmeelliset kristalli/indigolapset ovat vaan jollain lailla kehityksessä jäljessä olevia/sosiaalisilta taidoiltaan vajavaisia/huonokäytöksisiä lapsia.

Sitten on niin kivaa sanoa että ehei, meidän Valtteri on erityskoulussa siksi, että se on tällainen kristallilapsi jota ei tavikset ymmärrä :snotty:

(eli mun kokemus aiheesta on tuollainen)
Miksi tää asia haittaa sua? Miksi sä koet ongelmaksi sen, että se lapsi ei suostu pysymään siellä lääketieteellisen diagnoosinsa sisällä? Onko se jotenkin vaarallista, jos vanhemmat eivät suostu näkemään asioita vain diagnooseina, vaan näkevät lapsessaan muitakin asioita kuin keskittymishäiriöt tai ongelmat käytöksessä?
Kyse ei ole suostumisesta vaan kieltäytymisestä/tosiasioiden myöntämisestä. Se on valitettavasti vain ja ainoastaan suureksi haitaksi lapselle itselleen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ov:
Miksi tää asia haittaa sua? Miksi sä koet ongelmaksi sen, että se lapsi ei suostu pysymään siellä lääketieteellisen diagnoosinsa sisällä? Onko se jotenkin vaarallista, jos vanhemmat eivät suostu näkemään asioita vain diagnooseina, vaan näkevät lapsessaan muitakin asioita kuin keskittymishäiriöt tai ongelmat käytöksessä?
Ei se mua haittaa, mutta saan mä sille silti hymähtää.
Kun näkisivätkin MUITAKIN asioita kuin keskittymishäiriöt ja ongelmat, mutta eivät tunnu näkevän niitä...kaikki lapsen kiroilut, tavaroiden rikkomiset ja muiden kimppuun käymiset painetaan villaisella, muille sanotaan että te ette ymmärrä meidän erikoislaatuista lastamme, ja lapselle sanotaan että olet niin erityinen, ihana, muita parempi, siksi käyt erityistä koulua etkä tavallista koulua.
Vankilasta tuo kristalli itsensä joskus löytää, jos ja kun meno jatkuu samanlaisena.
 

Yhteistyössä