miksi kissat leipoo?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja katti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Ei ne leivo, ne TILSII.

(näin mulle kissanomistajan toimesta kerrottiin)

Kai se on niistä vaan niin kivaa, tilsiminen :)

tilsii? en oo ikänä kuullukkaan... mahtaa olla turkulainen kissanomistaja :whistle: :D

kyllä se on leipomista tai tarpomista ja johtuu justiinsa siittä että on joko vierotettu liian aikasin emosta tai sitten se tuottaa jonkulaista mielihyvää tms. yleensä tosiaan kissanpentu tarpoo emokissan nisien viereltä että maitoa erittyy paremmin.

tilsiminen on taas sitä kun tilsitään esim. potut lautasella haarukalla muusiksi :D

Alkuperäinen kirjoittaja whatvati:
outo sana...TILSII...

Todella outo :D, mutta koska mun tallustaa-sanani tylysti tyrmättiin kissanomistajan toimesta, ja sanottiin että se on TILSIMISTÄ, niin ei mun auta muu kuin kutsua sitä tästedes tilsimiseksi.

meil on aina ollu kissoja. Ne kynsii sillei nätisti aina kun niillä on hyvä olla, kun niitä silitetään, kun ne näkee kauniita unia, silloin myös samalla kehräävät. Ihan sama onko kisu vauva tullut pienenä vai isona... kaikilla ollut sama homma.

Minakin olen kuullut etta se on jaanne siita pentuajan maidon heruttamisesta.
Meilla on ollut muutama katti jotka emo itse on aikanaan vieroittanut ja kylla ne on kaikki olleet kovia leipureita. En usko etta liian aikaisesta vieroittamisesta johtuu vaan on paremminkin kissalle ominaista kaytosta, joillekin enemman kuin toisille.

Yhteistyössä