Miksi kissa hyökkäilee jalkoihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "höh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"höh"

Vieras
Ei tee sitä aina, ei edes kerran viikkoon, mutta joskus. Ja juoksee siis kävelevän ihmisen perään ja hyökkää takaapäin jalkaan kiinni -ja juoksee karkuun. Kynsiä tai hampaita ei käytä, mutta on tuo nyt muuten vähän inhottavaa kun joka kerran säikähtää että kynnet pureutuu paljaaseen jalkaan. Tekee tuota siis vain, jos sääret on paljaana ihmisellä.

Miksi se tekee noin? Onko tuo joku leikki? Olen yrittänyt leikittää tuota huutajaa, muttei se mitään leiki. Saattaa juosta lelun perään, mutta siihen se sitten jää. Mun pitäis mennä perässä, noutaa lelu ja heittää se uudelleen. Ja mennä taas itse lelun luo ja heittää se jne. Eli kissaa ei vissiin kiinnosta.

Kaikki tuntemani kissat ovat tuota tehneet. Yksi kissa syöksyi aina jalkojen väliin, ja välillä pää jäi ihmisen jalkojen väliin jumiin, kun kävelevä ihminen ei pystynyt liikettään ajoissa pysäyttämään liikettä. Eipä välittänyt kissa tästä.

Saalistavat liikkuvaa riistaa, luulisin. Leikkiä kuitenkin kissalle.

Okei. Tähän lienee tyytyminen :D
Onneksi parin viikon päästä meille muuttaa toinen kissa, joten ehkäpä sen jälkeen nää ihme hepulit ihmistä kohtaan jää pois.

[QUOTE="aapee";28518517]Okei. Tähän lienee tyytyminen :D
Onneksi parin viikon päästä meille muuttaa toinen kissa, joten ehkäpä sen jälkeen nää ihme hepulit ihmistä kohtaan jää pois.[/QUOTE]

:) Toistaiseksi en ole tavannut kissaa joka ei saa hepuleita. Jos kissahepuleita ei kestä niin kannattaa ehkä ottaa koira. Tosin niillä on sitten omat kujeensa. :D

[QUOTE="höh";28518471] Olen yrittänyt leikittää tuota huutajaa, muttei se mitään leiki. Saattaa juosta lelun perään, mutta siihen se sitten jää. Mun pitäis mennä perässä, noutaa lelu ja heittää se uudelleen. Ja mennä taas itse lelun luo ja heittää se jne. Eli kissaa ei vissiin kiinnosta.[/QUOTE]

Hehee, tästä tuli elävästi mieleen kissojen ja koirien ero ;)

Heitä lelu koiralle, ja se juoksee häntä heiluen ja innosta täristen sen perään ja tuo lelun takaisin ja oikein pyytää että "heitä mamma lelu uudestaan, heitä pliis, heitä jo mamma, heitä lelu, heitä nyt, jooko?"
Kun taas kissa katsoo laiskasti alta kulmain ja saa jollain ihme konstilla ihmisen juoksemaan sen lelun perään ja noutamaan sen ihan vaan kissaa viihdyttääkseen :laugh:

Hehee, tästä tuli elävästi mieleen kissojen ja koirien ero ;)

Heitä lelu koiralle, ja se juoksee häntä heiluen ja innosta täristen sen perään ja tuo lelun takaisin ja oikein pyytää että "heitä mamma lelu uudestaan, heitä pliis, heitä jo mamma, heitä lelu, heitä nyt, jooko?"
Kun taas kissa katsoo laiskasti alta kulmain ja saa jollain ihme konstilla ihmisen juoksemaan sen lelun perään ja noutamaan sen ihan vaan kissaa viihdyttääkseen :laugh:

No ei nyt ihan aina:rolleyes:
Meillä kans siamilainen tekee samaa.

Funny siamese Cat playing fetch with his toy super cute :) - YouTube

Yhteistyössä