Miksi meidän kissa ei leiki?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Ragdoll"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

"Ragdoll"

Vieras
Vaikka sitä yrittää leikittää, niin ei se innostu eikä sitä tunnu kiinnostavan. Sillä on leluja, palloja, hiiriä, kaikenlaisia juttuja mut ei. Pentuna se leikki, mutta nyt ei enää (on kolmevuotias). Hereillä ollessaan se kulkee perässä ja huutaa ja syö. Sylissä viihtyy jonkun verran. Loppuajan se nukkuu. Ei vaikuta sairaalta eikä kipeältä, karva kiiltää ja silmät on ok. Se ei vaan leiki. Miksi ei? Oon luullut että kaikki kissat leikkii.

Kaikki ei vaan tykkää leikkiä. Mulla on elämäni aikana ollut seitsemän kissaa ja vain kaksi on ollut leikkisiä. Tämä katraasta jäljellä oleva vanhus ei ole koskaan tykännyt leikkiä millään muulla kuin mun vanhassa kämpässä olevalla kevyellä taululla. Sitä seinällä heilutteli yöllä. :D

Kissoissa on vähän sitä "vikaa", ettei ne vuosien lisääntyessä jaksa innostua leikkimisestä. Meidän kolmella kissalla on jokaisella omat innostuksen aiheensa:
-yhdellä pitää olla tuoli, josta se katsoo ulos
- yhdellä pitää olla risainen paperipussi tai vanha pahvilaatikko, jonka kanssa se häärää omissa oloissaan
- kolmas nukkuu koko ajan ja herätessään se mylvii huomiota puoleensa, mikä tarkoittaa käytännössä juttelua sen kanssa

Meidän kissan konsultoi tosi paljon eli seuraavat, mitä tehdään ja työntävät päänsä vaikkapa sirkkeliin.

Mun kissan lempilelu on tennispallo joka roikkuu katosta ja on sellaisella korkeudella että se joutuu hieman loikkaamaan saadakseen kiinni sen. Sitä kun välillä tönäseee liikkeelle niin se ei vaan voi vastustaa.

Yhteistyössä