Miksi juuri Audit aiheuttavat eniten kateuden tunteita?

  • Viestiketjun aloittaja ihmettelenpä vaan
  • Ensimmäinen viesti
"vieras."
[QUOTE="hmmmmmm";29493919]Vaikea uskoa, kun Audi taitaa olla Suomessa yleisimpien, ellei yleisin merkki autoissa. :D[/QUOTE]

Uusrekisteröintitilastossa Audi on sijalla 8 Volkswagenin, Toyotan, Skodan, Fordin, Volvon, Nissanin, ja Mersun jälkeen.
 
iu
Vaatimaton ihminen joka haluaa VAG-ryhmän auton ostaa Volkswagenin. Audin ostaja ei ole vaatimaton vaan haluaa näkya ja haluaa herättää tunteita.
Tää tässä nyt onkin tosi kummallista: mulla on ollut molemmat ja monia muita. Joko olen persoonallisuudeltani tosi jakautunut, tai sitten tuossa sinun päättelyssäsi mättää jokin ja pahasti. (Muutenkin olen sitä mieltä, että ihmisten luokittelu tällaisin perustein on äärimmäisen typerää ja kertoo enemmän luokittelijasta itsestään kuin mistään muusta.)
 
yaris
Tojota on tuulipukuisten tylsien harmaiden ja eläkeläisten auto.
Toisekseen mikähän siinä on että naiset valitsee autokseen aina sen merkin pienimmän auton, tyyliin micra,corsa,yaris, jne..ehkä pieni auto on helppo käsitellä mutta kun kolari sattuu niin kaikkein turvattomin.
apua, en omista tuulipukuakaan. :( Mitä nyt tehdään. Enkä ole vanhuseläkkeelläkään, 40v, no kakskymppisen silmissä olen varmasti vanhus mutta kuitenkin..
Mutta juu kolareita sattuu mutta ku audeillekkin sattuu kolreita ja audin rattiinkin kuollaan kolareissa ja loukkannutaankin.
Musta tuntuu että luulo on nyt audin omistajien välissä että joku on kateellinen heille. Vaikka ei ole. Itse olen omistajana meidän audille mutta en aja sillä.
Muuta kuin lapsellisten ihmisten tohinaa nämä ns. audi kateudet ja halpojen autojen haukkujat.
 
vieraa
Tää tässä nyt onkin tosi kummallista: mulla on ollut molemmat ja monia muita. Joko olen persoonallisuudeltani tosi jakautunut, tai sitten tuossa sinun päättelyssäsi mättää jokin ja pahasti. (Muutenkin olen sitä mieltä, että ihmisten luokittelu tällaisin perustein on äärimmäisen typerää ja kertoo enemmän luokittelijasta itsestään kuin mistään muusta.)
Auton on tässä suhteessa verrattavissa vaatteisiin. Autolla ja vaatteilla voi tehokkaasti viestittää sekä oman sosiaaliluokan että arvomaailman. Jotkut valitsevat vaatteet ja autot pelkästään käyttötarkoituksen tai mukavuuden mukaan mutta moni meistä ottaa lisäksi huomioon merkkiin ja malliin liittyvät mielikuvat.
 
Siis pitäisikö jollekin olla AUTON takia kateellinen? Kalliin auton, hyvännäköisen auton vai minkälaisen auton? Miksi? Ketä edes kiinnostaa minkä merkkisellä autolla kukakin ajaa?

Olen ajanut tuliterillä "ökyautoilla", museorekisterin amerikanraudoilla, tavallisilla 80-90 vaihteen Opeleilla ja Transiteilla, jokaisella olen eteenpäin päässyt ja mitään valtavia elämyksiä en ole minkään auton ratissa saanut. Ehkä johtuu siitä että olen ajanut niin paljon eri autoilla töideni takia mutta mulle auto on vain auto.
 
"wieras"
Mikä ihme saa Audi kuskit ajattelemaan että heille ollaan kateellisia? Huono itsetunto vissiin ja sitä sitten koetetaan pönkittää tuolla tavoin.

Tippaakaan en kateellinen ole ja jos ihmisiä Audi kiinnostaisi niin moni sellaisella sitten ajaisi.

Itseäni ärsyttää esim. Facebook päivitys missä on kuvattu joku Audin logo ratista ja tekstinä tyyliin että nyt pääsi nopeasti töihin. Siis What????? Lähinnä tuommoinen on huvittavaa ja ärsyttävää, mutta kateuden kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. Kyllä minäkin meidän autolla nopeasti pääsen paikasta toiseen mutta en oleta ihmisten olevan kateellisia.
 
Wieruus
Asia jota en ole ikinä ymmärtänyt ja onneksi minun ei tarvitsekaan ymmärtää on autokateus. Aivan se ja sama minkämerkkisellä kukakin hengitysilmansa saastuttaa ja hyötyliikuntansa jättää käyttämättä.

Meillä on auto, mutta sekin seisoo suurimman osan vuodesta käyttämättömänä tallissa. Viimeksi katsastusten välillä sillä oli ajettu vajaat 100km... Onneksi siitä ei kulujakaan tule kun tuossa seisoskelee.
 
Ahk
Asia jota en ole ikinä ymmärtänyt ja onneksi minun ei tarvitsekaan ymmärtää on autokateus. Aivan se ja sama minkämerkkisellä kukakin hengitysilmansa saastuttaa ja hyötyliikuntansa jättää käyttämättä.

Meillä on auto, mutta sekin seisoo suurimman osan vuodesta käyttämättömänä tallissa. Viimeksi katsastusten välillä sillä oli ajettu vajaat 100km... Onneksi siitä ei kulujakaan tule kun tuossa seisoskelee.
Ajoneuvovero,vakuutus,katsastus,arvonalennus

Ei tule kuluja ei
 
no joo
Tunnen vain yhden audikuskin, joka EI aja kuin hullu vaarantaen muita tielläliikkujia. Sen sijaan näitä vastoin liikennesääntöjä vaaratilanteita aiheuttavia audisteja olen nähnyt kymmeniä.

Joo voihan se olla ihan sattumaakin että just mun kohdalla ne törpöt on olleet audilla liikenteessä..?

Audi olis ihan ok perheauto mutta... mun makuun on enemmän ihan toisenlaiset biilit. Semmoiset harvinaisemmat.
 
Blue
Kaikkihan täällä aiheuttaa kateutta, oli se sitten se audi, mökki tai vain asenne että kaikki on elämässä hirveän hyvin. Jos sulla on joku vähänkin paremmin ja manitset siitä täällä niin heti tullaan närppimään ja tökkimään ja keksimään jotain mikä ainakin on päin persettä. Ja jos sitä ei suostu kuuntelemaan niin sitten on ylpeä paskiainen.
 
"jepajee"
Ei se ole se Audi tai Mersu itsessään mikä ärsyttää, vaan se on se itseään täynnä oleva ja leuhka kuski siellä Audin ratissa. Joka aina muistaa jokapaikassa kertoa rakkaasta Audistaan. Siis Audi. Kuuliko varmasti kaikki nyt? AUDI. Näkikö kaikki mun AUDIN? Audiaudiaudiaudiaudi!

Siinä on vissi ero. :D Siinä on ilmeisesti jotain mitä pitää ja mitä halutaan muille näyttää ja hieroa naamaan, siinä AUDIssa, koska harvempi kirjoittaa facebookkeliinkaan että "noniiiin! nyt komeilee uus rellu autotallissa!" <3 Mutta se uus AUDI pitää kyllä aina kuvata ja pistää kuvatekstiinkin vielä AUDI.

:D Valitettavasti sen auton hintalappu myös näyttää olevan suoraan verrannollinen kusipäisyyteen ja ajotaitoihin :/ EI AINA, mutta liian usein näytetään kuvittelevan että Audilla voi ajaa miten tykkää ja Mersun pysäköidä mihin haluaa. Ja Bemarit, huoh, luulis että sen hintaluokan autoissa on niinkin tavalliset perusvarusteet kuin VILKUT? :O
 
"Elli"
Mulle auto on auto. Noloa, että jaottelen niitä melkeinpä värin perusteella. En siis oikeasti tiedä kunnolla merkkejäkään, joten eipä ne synnytä hirveästi mielipiteitä omistajistakaan. Tottakai ikivanhat ruostekoslat erottuvat uudempien joukosta ikävämmällä tavalla. Se, missä autot on tehty, ei jaksa kiinnostaa. Ennemmin tunnen talokateutta:D
Omakotitalo veden äärellä vs harmaa betonimöhkö lähiössä
 
"frida"
"No eipä heilauta. Yksi audi ollut muiden autojen joukossa. Toki joskus tulee kateuden pilkistys jonkun auton kohdalla,mutta ei se merkkisidonnaista ole."

Näin juuri. Tai sen verran eri että tunne ei ole kateutta mitään autoa kohtaan vaan sellaista että "miten tolla on varaa ajaa tollasella" ihmettelyä ja ne autot EIVÄT OLE YLEENSÄ AUDEJA. Kyse on yleensä jostain Volvo citymaasturista tai muusta vastaavasta. Ne kun kuluttavat aika paljon tuota menovettä eli siksi lähinnä tuo ihmettely.

Meillä on oikein hyvä auto jota mieheni suorastaan rakastaa, koska hän on kyseisiä automerkkejä harrastanut jo vuosia.
 
Auto on kasa peltiä ja neljä rengasta, ihan sama minkälainen merkki siinä konepellillä kököttää. Mä en yleensäkään ymmärrä niitä, jotka haluaa ehdottomasti tuoda "varallisuutensa" esiin autolla, talolla tai muulla materialla. Sitten on niitä joilla on varallisuutta reilumminkin muttei mitään tarvetta puhua mun audista tai mun saunaosastosta tai mun vuittonin laukusta
 
Auto on kasa peltiä ja neljä rengasta, ihan sama minkälainen merkki siinä konepellillä kököttää. Mä en yleensäkään ymmärrä niitä, jotka haluaa ehdottomasti tuoda "varallisuutensa" esiin autolla, talolla tai muulla materialla. Sitten on niitä joilla on varallisuutta reilumminkin muttei mitään tarvetta puhua mun audista tai mun saunaosastosta tai mun vuittonin laukusta
kaikille ei auto ole tuo neljä rengasta ja laatikko päällä.
eikä auto ole kaikille väline näyttää varallisuutta naapureille.
 
  • Tykkää
Reactions: Data
Audi ja BMW kuuluvat samaan sarjaan, keskiluokan autoja. Volvolla taas ei ole samaa mainetta huonokäytöksisten kuskien autona. Mersu ei ole sen kummempi mutta sitä pidetään enemmän vanhempien tai ammattikuskien autona jotka käyttäytyvät paremmin.
 
Eräs nuorimies isukkinsa Audilla, en nyt sano että tuhosi, mutta määräsi aika perustavanlaatuisesti toisen nuoren miehen elämän suunnan.
Mulla voi olla vähän jotain viboja Audeista. Eihän se tietty sen auton vika ollut. Huomaan kyllä, jos joku tekee uhkisohituksia Audilla tuolla mutkaisella tiellä.
 

Yhteistyössä