Miksi juuri Audit aiheuttavat eniten kateuden tunteita?

  • Viestiketjun aloittaja ihmettelenpä vaan
  • Ensimmäinen viesti
ihmettelenpä vaan
Mikä siinä Audissa on niin ihmeellistä, että niistä puhuminen aiheuttaa aina niin kauhean Ihan selvän kateuden? Tiedän että tähänkin tulee nyt urputtaa kasapäin ihmisiä, että ihan muuten vain kilahtelee audikeskusteluissa mutta te jotka näette myös tuon läpi niin mistä johtuu?

En ole huomannut vastaavaa edes samantasoisissa ja hintaluokaltaan samoissa muissa merkeissä miksi nämä kolahtelijat pitävät juri audeja niin hienoina?

Eikö ne ole aika perusautoja kuitenkin? Merkillä on tietenkin niitä tosi kalliitakin versioita mutta suurin osa taitaa olla hyviä tavallisten tallaajien autoja - eikö?
 
Ahaa, olenko minäkin kateellinen, kun minun mielestäni Audikuskit perseilevät kaikista eniten liikenteessä? Ja omaavat myöskin pahimmat liikenneraivot (roadrage).

Minua kiinnostaa ihan toisenlaiset autot.
 
  • Tykkää
Reactions: azuca
"Vierailija"
Oletko varma, että se on kateutta?
Eihän Audi mikään varakkaiden ihmisten auto on, yleensä vain yhdistetään merkkinä kusipäisiin ihmisiin tai ihmisiin, joille auto on ehkä tärkeä. Se on se statusarvo.

Miksi kuvittelet sen automaattisesti olevan kateutta?

Kyllähän jokaisella autolla on oma statusarvonsa. Audi- ja bemarikuskit ovat röyhkeitä kusipäitä, toyotakuskit urpoja taviksia, jotka eivät osaa ajaa, jne.
 
Audikuski, nainen
Kiitos yleistyksestä. Onneksi meitä on muun laisiakin kuin nämä roadrage- tyyppiset kuljettajat. Tämä menee varmasti taas samaan kategoriaan, kuin miksi Bemari kuskeilla sanotaan olevan pieni? :D
 
iu
Millä autolla sitä sitten vois ajaa ilman, että saa jonkin leiman otsaansa? (Kusipää, tollo tavis, juntti amis...) Mulle auto on aina ollut vain kulkuneuvo, jonka päätehtävä on kuljettaa minut turvallisesti ja luotettavasti pisteestä A pisteeseen B. On ollut käytössä Toyota, Volvo, Volkkari, Mazda ja tuo paljon parjattu Audi - olen ilmeisesti herättänyt eri aikoina hyvinkin erilaisia tuntemuksia kanssaeläjissäni ihan vain automerkin perusteella? (Weird...)
 
"Hilla"
En tiedä. Mua puraisee kateus aina kun Lexus lipuu näköpiiriin.
Audit ei sytytä. Mulla oli joskus a3, olihan se näppärä ajaa, mutta ei muuten mikään erikoinen.
 
nohh
Oma tietenkin van suppea otantani kyllä kertoo, että harvinaisen kusipäiset ja röyhkeät tyypit ajavat audeilla.
Esiim bemareilla ajavat monet nuoret tyypit jotka ovat vaan tosi kiinnostuneita ja innostuneita autoista, heillä saattaa olla halvempi vanhempi alla tai sitten kalliimpi, mutta joka tapauksessa heitä yhdistää enempi positiivinen hulluus, samaa luokkaa kun tapaamani jaguarkuski, joka oli osatnut auton velaksi, ja oli innoissaan auton ominaisuuksista ja mallista ja itseäni kiehtoo se, että jollain on intohimo johonkin.k

Kun taas audikuskeissa näyttää olevan yhteinen piirre harvinaisen selkeä kusipäisyys ja röyhkeys.
Tosin tuollaisia ihmisiä on paljon nykyään mutta siis ainakin melko todennäköisesti sellaisen löytää audin sisältä.
Mersun ajajissa on myös monenlaisia ihmisiä, on niitä joita auto ja sen historia kiehtoo ja käy vanhempikin ja halvempikin malli, uskotaan että ne ovat vain hyviä autoja.

Mutta audikuskit- kusta päässä hyvin monella. Röyhkeyttä.
 
yaris
En ole kateellinen. Audi on hieno ja varmaan turvallisempikin ja ehdottomasti kalliimpikin ajoneuvo kuin yaris mutta ei, ei pienentikään kateutta ole. Olen tyytyväinen pikku Yarikseeni.
 
Autoton
Aikanaan, mun meilläkin vielä oli auto, ja ajelimme sillä runsaasti ympäri Pirkanmaan moottoriteitä, niin Audikuskit ärsyttivät. Ei siksi, että heillä oli niin hienot autot, vaan siksi, että he eivät piitanneet liikennesäännöistä. Ehkä se johtuu tosiaan siitä, että heillä oli omasta mielestään niin hieno ja turvallinen auto, että sillä saattoi ajaa miten vaan, ja Muista ei ole mitään väliä. Tai sitten ne vaan on tyhmiä. Mutta aina, kun joku ajoi 200 perseessä, vaihtoi kaistaa ilman vilkkua, pujotteli syyttä suotta ruuhkassa kaistalta toiselle (miksi ei voi vaan ajaa sitä ohituskaistaa, miksi pitää änkeä joka väliin takaisin omalle kaistalle, ja sitten taas takaisin ohituskaistalle ja takaisin ja ohittamaan ja....) niin auto oli poikkeuksetta Sudi. Ja kuskina mies.
 
mersukuski
Japanilaisten riisikuppien ja rapeiden ranskalaisten omistajat kadehtii kalliita audeja kun ei ole koskaan varaa ostaa sellaista laatuautoa, niiden on pakko tyytyä japsi ja ranskis paskoihin halpoihin romuihin, sitten on nämä bemarikuskit jotka ajaa kortsu päässä.
 
Yaris
Japanilaisten riisikuppien ja rapeiden ranskalaisten omistajat kadehtii kalliita audeja kun ei ole koskaan varaa ostaa sellaista laatuautoa, niiden on pakko tyytyä japsi ja ranskis paskoihin halpoihin romuihin, sitten on nämä bemarikuskit jotka ajaa kortsu päässä.
No mitenkäs ne joilla on tallissa uusi Audi ja uusi yaris mitenkä me, ollaanko kateellisia? Ja molemmat on maksettu, ei lainalla, ei velkaa mihinkään. Ja rahaa olisi toiseen uuteen Audiin mutta minä halusin uuden Yariksen. Mies yritti puhua jonkin uuden maasturin tai audin puolesta mutta minä silti halusin Yariksen. Enkä edelleenkää ole kateellinen audin omistajille. Voisin ajaa tolla audilla vaikka joka päivä mutten halua.
 
:D
Meillä on kaveriporukassa pääasiassa Audikuskeja muut ja ainoat jotka on saanut auton vaihdon jälkeen kuulla porvari, öky yms nimityksiä ollaan me - siis se perhe jossa ei ole Audia ja juurikin näiltä A:n omistajilta on kuittailua saatu...
Et se siitä audien kadehtimisesta.
 
Viimeksi muokattu:
hhhh
No mitenkäs ne joilla on tallissa uusi Audi ja uusi yaris mitenkä me, ollaanko kateellisia? Ja molemmat on maksettu, ei lainalla, ei velkaa mihinkään. Ja rahaa olisi toiseen uuteen Audiin mutta minä halusin uuden Yariksen. Mies yritti puhua jonkin uuden maasturin tai audin puolesta mutta minä silti halusin Yariksen. Enkä edelleenkää ole kateellinen audin omistajille. Voisin ajaa tolla audilla vaikka joka päivä mutten halua.
Tojota on tuulipukuisten tylsien harmaiden ja eläkeläisten auto.
Toisekseen mikähän siinä on että naiset valitsee autokseen aina sen merkin pienimmän auton, tyyliin micra,corsa,yaris, jne..ehkä pieni auto on helppo käsitellä mutta kun kolari sattuu niin kaikkein turvattomin.
 
kateuttako
Merkin kyseenalainen maine johtuu siitä että Audin ostaa tyypillisesti uusrikas, pyrkyri tai nousukas eli ihminen joka haluaa menestyksen näkyvän mutta jolla ei vielä ole varaa varsinaiseen premium-luokan autoon.
 
"outoa"
Saat ihmetellä ihan rauhassa.Säälittää vain sinun puolestasi, että pohdit tuollaista ja teet aloituksia tällaisista asioista. Mitäs jos avaisit oven ja lähtisit vaikka lenkille.
 
"hmmmmmm"
Merkin kyseenalainen maine johtuu siitä että Audin ostaa tyypillisesti uusrikas, pyrkyri tai nousukas eli ihminen joka haluaa menestyksen näkyvän mutta jolla ei vielä ole varaa varsinaiseen premium-luokan autoon.
Vaikea uskoa, kun Audi taitaa olla Suomessa yleisimpien, ellei yleisin merkki autoissa. :D
Ja vaikka olisikin noin, niin minusta se, että on alkanut talous mennä mallilleen, saakin näkyä ehdottomasti. Tässä asiassa en vissiin ole perinteinen suomalainen, kun minusta onni niin muuten elämässä kuin raha-asioissakin SAA näkyä.

Mitä vikaa on uusrikkaissa? Yleensähän juuri he ovat niitä rahojensa eteen ahkeroineita, sitä minä arvostan.
 
hhjklöä
Olen ihmetellyt tuota, mutta kuulen myös paljon "te olette siis rikkaita" kiusallisia kommentteja ihmisltä enkä oikein tiedä mitä niihin voisi vastata?

Ja emme todellakaan ole rikkaita, minä olen kotona vanhempainvapaalla ja mieheni tienaa 70t vuodessa, eli on jonkin käsitykseni hyvätuloinen, ei kuitenkaan lähelläkään rikasta tai varsinaista SUURItuloista. Autolainaa ei ole, mutta eipä tuo pienehkö perus-Audi mikään superkallis olekaan, toisin kuin moni kuvittelee.

Ihmisten kategorisointi auton perusteella on muutenkin todella typerän kuuloista ja antaa todella tyhmän kuvan kommentoivasta ihmisestä. Ilmeisesti Audi jostain käsittämättömästä syystä kolahtaa ihmisille ja aivan selvästi kateuttakin on kyseessä, vaikka kukaan ei sitä koskaan myönnäkään.

Kolahtelisitte niille ferrareille vaikka, siinä on jo aihettakin.
 
"ville"
Eipä juurikaan heilauta Audi, Bimmeri tai Mersu. Niitä on työpaikan piha täynnä. Sen sijaan erään johtajamme Jaguar nosti kieltämättä ohimenevän kateuden häiveen.
 

Yhteistyössä