Miksi jotkut naiset liikkuvat yöaikaan yksin ulkona?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
liikun aina kun tahdon. en rajoita elämääni miettimällä ENTÄS JOS -kysymyksiä. minulla oli viime vuonna yksi erittäin läheltäpiti tilanne yhdessä ampuma-asevälikohtauksessa ja se tapahtui erittäin keskellä vilkasta työmatkaliikennettä.

tietenkin olen yöllä tarkka, esim en välttämättä mene keskelle jotain juopporemmiä seisoskelemaan, mutta en jätä mitään tekemättä siksi, että on yö ja pimeää.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siksi, koska myös naisella on oikeus tarvittaessa ja halutessaan liikkua missä ja milloin tahansa.

Niin kyllä, mutta ei se paljon lohduta sitten kun taivaan portilla kysytään: "miksi tulit jo?" Niin vastaat: "minulla on oikeus liikkua pimeässä ilman pikkuhosuja minihameessa".

Alkuperäinen kirjoittaja niinpä:
Siksi, koska myös naisella on oikeus tarvittaessa ja halutessaan liikkua missä ja milloin tahansa.

Niin kyllä, mutta ei se paljon lohduta sitten kun taivaan portilla kysytään: "miksi tulit jo?" Niin vastaat: "minulla on oikeus liikkua pimeässä ilman pikkuhosuja minihameessa".

Miten minihame ja pikkuhousuitta liikkuminen kuuluvat asiaan?

Alkuperäinen kirjoittaja VIeras:
No SUN elämää varmasti rajottaisi mutta itse teen ihan normaalia päivää (8-16), ja käyn kaupassa ihan normiaikaan enkä öisin. Eikä kyllä tulis mieleenkään käydä koiran kanssa öisin ulkona koska mä (sekä koira) nukun silloin. Kesällä taas ei oo pimeetä ja ihmisiä on noin yleensäkin enemmän liikkeellä, on se vähän eri kun kuljet talvi illalla pimeässä -15 asteen pakkasella tuolla ojanvierustoja termospullon kokosen koiran kanssa, kun ihmisiä on vähemmän liikkeessä.
Niin no... tarkoitinkin lähinnä sitä, että et voisi ottaa vastaan työpaikkaa, jossa työaika ei olisi 8-16, et voi viedä koiraasi yöllä ulos, jos sillä menee vatsa sekaisin tai kun se tulee vanhaksi ja sitä pitäisi mahdollisesti viedä useamminkin vuorokaudessa ulos, tai jos jotain oleellista on kaupasta unohtunut, niin et voi lähteä sitä ostamaan.

No vaikkapa siksi, että joillakin maahanmuuttajilla on sellainen käsitys länsimaista naisista, että näillä ei ole koirankaan arvoa, koska eivät ole muslimeja, ja että sellaisille naisille saa tehdä mitä tahansa, kuten raiskata ja tappaa. Monia naisia on yritetty pakottaa väkisin autoon kun ovat liikkuneet paljastavissa vaatteissa yöllä.

No vaikkapa siksi, että joillakin maahanmuuttajilla on sellainen käsitys länsimaista naisista, että näillä ei ole koirankaan arvoa, koska eivät ole muslimeja, ja että sellaisille naisille saa tehdä mitä tahansa, kuten raiskata ja tappaa. Monia naisia on yritetty pakottaa väkisin autoon kun ovat liikkuneet paljastavissa vaatteissa yöllä.

Sopii yrittää. Saa poskeensa tai munilleen puukosta. Minähän puolustan tarpeen tullen itseäni, vaikka toisen hengen uhalla. Minulla on myös siihen oikeus.

toivottavasti pääsit turvallisesti kotiin. itse liikun kesäisin illalla myöhään koska se on käytännössä ainoa aika vuorokaudesta kun ulkona ei ahdista, silloin ei ole enää epämukavan kuumaa ja muutenkin olen ilta/yöeläin. en ole vielä koskaan joutunut pelkäämään oman turvallisuuteni puolesta. minulle ei koskaan tapahdu mitään kivaa/pelottavaa/pahaa/vaarallista/jännittävää.

Ei mua pelota Suomessa, eikä ulkomailla. Se se vasta vaaralliseksi seudun tekeekin, jos ihmiset ylihysterisoivat koko jutun. Jos otetaan kadut takaisin meille, liikutaan siellä jne., on se ihan turvallista.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Mä kuljin monesti yksin iltamyöhään tai yöllä Fuengirolassa Espanjassa. Matka oli kylläkin lyhyt, mutta kyllä siinä mietitytti jos tulee marokkolaasia vastaan. Heistä kun oli varoitettu. Yhdeksi neuvoksi annettin, että taskuun kasa pieniä kolikkoja ja hätätilassa nakkaa ne maahan. Nämä tyypit kun kuulemma ovat niin ahneita, että alkavat keräämään niitä rahoja.

Mää olen kans kuullu että jos tuloo pohjalaaaaasia niin nakkoaaaapi Lauri Töhkän levyjä maahan niin ne jää niitä tyhyyymänä kerälöimään.

:laugh: :laugh: Oon pohojalaanen ja tähkäkin on ihan jees, mutta tää oli kyllä hyvä läppä :D

Eikös öisin ja hyvin varhain aamulla suurin osa niistä raiskauksista, murhista ja pahoinpitelyistä tapahdu? Ainakin sen verran tullut uutisia luettua vastaavista ikävyyksistä, että niitä silloin olisi tapahtunut suhteellisen paljon ja ettei silloin varmasti yksin välttämättä olisi kovin turvallista liikkua.

Kyllä tuossa on pointtia, itse jouduin pelottavaan tilanteeseen kun evakoiduin asunnoltani ennen kylppäriremonttia 01.30 yöllä arki-iltana ja ravintoloidenkin ollessa suljettuna siinä kaupunginosassa vastaan tuli 2 metrinen pipopäämies kahisemattomassa mustassa tuulipuvussa. Loppumatkan vietin puhelimessa samalla huomioiden, ettei sama tyyppi ala kävellä missään vaiheessa perässäni.

Kyllä tuossa on pointtia, itse jouduin pelottavaan tilanteeseen kun evakoiduin asunnoltani ennen kylppäriremonttia 01.30 yöllä arki-iltana ja ravintoloidenkin ollessa suljettuna siinä kaupunginosassa vastaan tuli 2 metrinen pipopäämies kahisemattomassa mustassa tuulipuvussa. Loppumatkan vietin puhelimessa samalla huomioiden, ettei sama tyyppi ala kävellä missään vaiheessa perässäni.
No olipa pelottava tilanne...

Yhteistyössä