Miksi jotkut naiset liikkuvat yöaikaan yksin ulkona?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mie olen koko aikuisikäni liikkunu yksin ulkona yöllä, ja on tullu vaaratilanteita monet kerrat mut ehkäpä ne on ollu ihan ommaa syytä :saint: Yleensä se kyllä on menny vielä vuosiki taaksepäin niin että muut on vaihtanu toiselle puolelle tietä ko mie tulen vastaan :xmas: Vaikkakaan en ole ikinä kenenkään kimppuun käyny syyttä :snotty:

Yöllä yksin liikkumista ei voi verrata päivällä yksin liikkumiseen. Öisin on liikenteessä paljon enemmän pahoinpitelijöitä, raiskaajia, päihteiden vaikutuksen alaisia, rikollisjengejä jne. En ole kuullut kenenkään tuttuni joutuneen päiväsaikaan vaaraan, mutta yöllä kylläkin.

Liikun yksin yöllä kaupungissa, koska haluan niin tehdä! En ole ikinä joutunut kaupungissa yksin kulkiessani yhteenkään vaaratilanteeseen, ellei rahaa pummaavia kulkijoita (joille en ole antanut mitään) tai lehtiä tyrkyttäviä jehovia (joilta en ole ostanut mitään) sellaisiksi lasketa!

Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kävelettekö myös humalassa yksin? Se nyt ainakin on vaarallista.

Humalassa tai selvinpäin.
Ihan tilanteen mukaan.

Miksi kävellä humalassa yksin? Nuoria tyttöjäkin neuvotaan AINA kävelemään jonkun kaverin kanssa tai menemään taksilla, jos he ovat humalassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:

Humalassa tai selvinpäin.
Ihan tilanteen mukaan.

Miksi kävellä humalassa yksin? Nuoria tyttöjäkin neuvotaan AINA kävelemään jonkun kaverin kanssa tai menemään taksilla, jos he ovat humalassa.

Kun en pelkää.

Siinä ehtii selviämään hyvin kotimatkalla, ei tule niin pahaa krapulaa.

Eikä ole mulle ainakaan ollut vaarallista, ellei jotain kaatuilusta tulleita mustelmia lasketa. Harvemmin keskustan ulkopuolella juuri kehenkään edes törmään: enintään joku vielä humalaisempi hoippuu samaa tietä kotiinsa.

En todellakaan ala värjöttelemään missään taksitolpalla tuntia ja pistä vielä paljon rahaa taksiin, jos vajaassa puolessa tunnissa olisin jo kävellyt kotiin.

Kaverin kanssa kävelen, jos on sama matka, harvemmin on pitkää matkaa, kun asuvat ihan toisessa suunnassa.

Joskus pitää kävellä yölläkin, yksinään. Ei ne taksikuskitkaan aina ole niitä kaikkein luotettavimpia kotiin viejiä. Ja ei, en halua tulla raiskatuksi, kuten joku valopää tuolla ehdotti :headwall:

Joudun välillä liikkumaan ulkona yöaikaan koirankin kanssa, jos sillä on vaikka maha sekaisin ja tarttee yöllä käyttää tarpeillaan. Muita koirankusettajia siellä näkee ja viikonloppuisin ehkä jonkun humalaisen. Ei rikosliigoja eikä raiskaajia.

Niinkuin joku jo sanoikin, koti on naiselle se paikka, missä tilastollisesti todennäköisimmin joutuu tapetuksi/raiskatuksi/hakatuksi. Tästä todisteena jo päivittäiseksi käyvät uutiset.

Olen Lahden pahamaineisimmassa paikassakin aina saanu kulkea rauhassa..
Olen kävellyt myös humalassa yksinäni.
Minun vastaani ei ole ikinä tullut ketään öykkäröijää tai vastaava. En pelkää liikkua yksin öisin.
Varsinkin kesällä on ihanaa kulkea kesäyössä.

Se, että ei ole ollut vaaratilanteessa, ei tarkoita etteikö sellaiseen voisi joutua. Hurjasteleehan parikymppiset pojatkin autoillaan miten sattuu, koska eivät usko, että heille voisi mitään sattua.

Musta se on vähän eri asia. Autolla hurjastellessa riskeeraa muidenkin hengen. Ja siihen hurjasteluun kun ei ole edes mitään muuta syytä kuin pelkkä näyttämisenhalu ja nuoruuden urpous.

Mut taksilla joka paikkaan meneminen tuntuu vaan niin hätävarjelun liioittelulta ja ihan turhalta elämän vaikeuttamiselta. Heikoille jäille en mene, kun ei sinne mitään asiaa ole, mutta se, etten saisi ulkona liikkua yksin yöllä rajoittaisi ja vaikeuttaisi mun normaaliin arkielämään kuuluvaa liikkumista kyllä ihan kohtuuttoman paljon.

Se, että ei ole ollut vaaratilanteessa, ei tarkoita etteikö sellaiseen voisi joutua. Hurjasteleehan parikymppiset pojatkin autoillaan miten sattuu, koska eivät usko, että heille voisi mitään sattua.

En minä kuitenkaan sen takia jätä kulkematta öisin ,ettö jotain voisi tapahtua.Ihan yhtä hyvin pitäisi myös ruveta välttelemään päivisin kulkemista.

Ja siis minäkin olen välillä yötöissä, lähin yöbussi työpaikan suuntaan lähtee 2km päästä, eli sen ainakin kuljen kävellen tai pyörällä. Jos taksilla kulkisin aina töihin, eipä paljon jäisi palkasta käteen...

Vaaratilanteisiin voi joutua koska ja missä tahansa. Ja silti pitää olla ja elää.

Yhteistyössä