Miksi jotkut naiset liikkuvat yöaikaan yksin ulkona?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eikö voitaisi ennemmin kieltää miehiä liikkumasta yöllä ulkona? Saman asianhan sekin ajaisi, harvoin naiset toisia naisia raiskaavat, ja ryöstäjistäkin suurin osa taitaa olla miehiä.

Kannatetaan! Mikä tahansa rikos niin miehethän siellä koreilee. Monta kärpästä sais yhdellä iskulla.

Jaa, minä taas tuntisin turvattomuutta nimen omaan miehettömässä yössä..

Alkuperäinen kirjoittaja vv:
Eikö voitaisi ennemmin kieltää miehiä liikkumasta yöllä ulkona? Saman asianhan sekin ajaisi, harvoin naiset toisia naisia raiskaavat, ja ryöstäjistäkin suurin osa taitaa olla miehiä.

Kannatetaan! Mikä tahansa rikos niin miehethän siellä koreilee. Monta kärpästä sais yhdellä iskulla.

Ketä sä siellä pelkäisit? Raiskaavia naisia?

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja sisar puoliQ:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Mä kuljin monesti yksin iltamyöhään tai yöllä Fuengirolassa Espanjassa. Matka oli kylläkin lyhyt, mutta kyllä siinä mietitytti jos tulee marokkolaasia vastaan. Heistä kun oli varoitettu. Yhdeksi neuvoksi annettin, että taskuun kasa pieniä kolikkoja ja hätätilassa nakkaa ne maahan. Nämä tyypit kun kuulemma ovat niin ahneita, että alkavat keräämään niitä rahoja.

Mää olen kans kuullu että jos tuloo pohjalaaaaasia niin nakkoaaaapi Lauri Töhkän levyjä maahan niin ne jää niitä tyhyyymänä kerälöimään.

:laugh: hitto et repesin. sori scarlet... :ashamed:

:headwall: :headwall:

=D =D

Se, että ei ole ollut vaaratilanteessa, ei tarkoita etteikö sellaiseen voisi joutua. Hurjasteleehan parikymppiset pojatkin autoillaan miten sattuu, koska eivät usko, että heille voisi mitään sattua.

Vaaratilanteisiin voi joutua koska ja missä tahansa. Ja silti pitää olla ja elää.

Niin voi, mutta turhien riskien ottaminen on silti typerää. Eihän kukaan kuljeta lastakaan autossa ilman turvaistuinta ja turvavyötä. Siinä ei menetä mitään, että välttää yksin liikkumista öisin. Päinvastoin.

Ai ei vai? :D Jos mä linnouttautuisin kotiini aina pimeän tullen, niin totta helvetissä menettäisin jotain! Muutama ystävä saattais soittaa pöpilään ja pyytää lekureita korjaamaan mut talteen :laugh:

Minä olen valmis henkilökohtaisesti uhoamaan rikollisia jatkamalla itsenäistä elämääni. Jos tämä taistelu johtaa muutamaan mustelmaan niin johtakoot; mieluummin kuolen kun elän sellaisessa vankeudessa, etten voisi esimerkiksi öisin liikkua oman mieleni mukaan. Laukussa on pippurispray ja kätöseni taipuvat nätisti nyrkeiksi tarpeen mukaan. Bootseilla on hyvä potkia. Jos joku yöllinen puskaraiskari minun kimppuuni uskaltautuu, niin aion taistella kaikkien naisten puolesta viimeiseen asti... Saattaa sekin äijä miettiä ens kerralla kaksi kertaa.

Olen siis harrastanut itsepuolustuslajeja jo varhaisteinistä asti, ja voitan monen miehen mennen tullen. Tiedän, ettei kaikista naisista ole puolustamaan itseänsä reippaasti vahvempaa miestä vastaan, ja siksi olen monen vuoden ajan jo pitänyt periaatteenani taistella myös kanssasisarieni vuoksi jos ja kun sellaisia tilanteita tulee.

Toistaiseksi taskussa on yksi ryöstöyritys. Mieheltä murtui muutama sormi ja vissiin pari pientä luuta kädessäkin meni säpäleiksi. Sen lisäksi sai sumut naamalle, potkun munille ja komean kuhmun kalloonsa ku tipahti.

Alkuperäinen kirjoittaja vv:

Ketä sä siellä pelkäisit? Raiskaavia naisia?

En, vaan veemäisiä naisia, jotka eivät osaa käyttäytyä kun ei miehiä ole paikalla...

Ihan oikeasti olen sitä mieltä, että mitä enemmän siellä niitä "kunnollisia" miehiä liikkuu, sitä turvallisempaa siellä on. Ja raiskaaja miehet tuskin lakia noudattavat, lähtevät vaan kadulle joka on täynnä naisia.

Mulla on kyllä sen verran vahva itsesuojeluvaisto etten ihan äkkiä pimeän aikaan lähde kävellen mihinkään. Voi olla että olen nähny pari leffaa liikaa ja mielikuvitus keksii kaikenlaisia mahdollisuuksia mitä voi tapahtua.

Ja mun mielestä se että olis oikeus johonkin tai että mitä tilastot sanoo on aika huono peruste laittaa itsensä alttiiksi. Ja kyllä olen sitäkin mieltä että kaunis nainen joka minihameessa lähtee humalassa yksin baarista kävelemään yöhön kerjää ikävyyksiä.

Alkuperäinen kirjoittaja Mini:
Mulla on kyllä sen verran vahva itsesuojeluvaisto etten ihan äkkiä pimeän aikaan lähde kävellen mihinkään. Voi olla että olen nähny pari leffaa liikaa ja mielikuvitus keksii kaikenlaisia mahdollisuuksia mitä voi tapahtua.

Ja mun mielestä se että olis oikeus johonkin tai että mitä tilastot sanoo on aika huono peruste laittaa itsensä alttiiksi. Ja kyllä olen sitäkin mieltä että kaunis nainen joka minihameessa lähtee humalassa yksin baarista kävelemään yöhön kerjää ikävyyksiä.

Kerjääkö miehen kanssa asuva nainen ikävyyksiä? Entä nainen, joplla on miespuolisia ystäviä? Koska edelleenkin, suurin osa raiskauksista on tutun tekemiä.

Aina minä olen öisin yksin liikkunut, esim. töistä tullessa. Tai ihan muuten vain.
Koskaan ei ole tullut mieleeni pelätä.
Miksi pitää hysteerisesti odottaa että taivas putoaa niskaan, kun sen todennäköisyys on aika olematon?

Koska rumia naisiako ei raiskata? :D Tää on huvittava... Ihan oikeasti vaatetuksella ja ulkonäöllä on harvoin tekemistä raiskauksen uhriksi joutumisen kanssa. Humalatilalla voi tietenkin olla, koska ei enää ole yhtä tietoinen ympäristöstään eikä kykene puolustamaan itseään, mutta ulkonäkö ei väkivallantekijöille yleensä paljoa merkkaa.

Autoiletko koskaan? Otatko alkoholia seurueessa, jossa on miehiä? Satunnaista katuväkivaltaa huomattavasti suuremmat riskit teettää tuttu mies + alkoholi ja jopa ihan tuikitavallinen yksityisautoilu selvinpäin.

Minä olisin valmis jopa uhraamaan henkeni sen vuoksi, että naiset saisivat vastaisuudessakin olla itsenäisiä. Onneksi emme ole siinä tilanteessa suomessa. Monessa maassa ollaan siinä pisteessä, että sellaisia kysymyksiä joutuu pohtimaan. Koska en halua, että täälläkin homma karkaa käsistä, kehoitan naisia hankkimaan hyvät itsepuolustustaidot (ei pelkästään fyysistä tappelua; pitää tietää miten toimia erilaisissa tilanteissa, miten juosta, minne, pitää puhelinta lähellä, käyttää apuvälineitä, kehdata huutaa apua) ja liikkumaan vastedeskin juuri siellä missä heillä on asiaa.

Alkuperäinen kirjoittaja antakkee tulla!:

Koska rumia naisiako ei raiskata? :D Tää on huvittava... Ihan oikeasti vaatetuksella ja ulkonäöllä on harvoin tekemistä raiskauksen uhriksi joutumisen kanssa. Humalatilalla voi tietenkin olla, koska ei enää ole yhtä tietoinen ympäristöstään eikä kykene puolustamaan itseään, mutta ulkonäkö ei väkivallantekijöille yleensä paljoa merkkaa.

Autoiletko koskaan? Otatko alkoholia seurueessa, jossa on miehiä? Satunnaista katuväkivaltaa huomattavasti suuremmat riskit teettää tuttu mies + alkoholi ja jopa ihan tuikitavallinen yksityisautoilu selvinpäin.

Minä olisin valmis jopa uhraamaan henkeni sen vuoksi, että naiset saisivat vastaisuudessakin olla itsenäisiä. Onneksi emme ole siinä tilanteessa suomessa. Monessa maassa ollaan siinä pisteessä, että sellaisia kysymyksiä joutuu pohtimaan. Koska en halua, että täälläkin homma karkaa käsistä, kehoitan naisia hankkimaan hyvät itsepuolustustaidot (ei pelkästään fyysistä tappelua; pitää tietää miten toimia erilaisissa tilanteissa, miten juosta, minne, pitää puhelinta lähellä, käyttää apuvälineitä, kehdata huutaa apua) ja liikkumaan vastedeskin juuri siellä missä heillä on asiaa.

Mä kyllä uskoisin että jos ihminen on jollain tavalla huomiota herättävä niin helpommin joutuu kohteeksi.

Tätä asiaa on aika turha verrata mielestäni esim. autoiluun koska kyllä mä autoillessakin pidän turvavyön kiinni ja noudatan liikennesääntöjä eli minimoin riskit.

Kyllähän kaikki toivotaan sitä että kaikki sais turvallisesti kulkea, mutta ei silti voi tosiasioita kieltää.

Nimenomaan naiselle yöllä yksin liikkuminen on paljon turvallisempaa kuin miehelle tilastojen valossa. On tilastollisesti harvinaista, että täysin tuntematon kadullakulkija pahoinpitelisi naisen. Miehille sitä tapahtuu useammin. Raiskaajistakin erittäin pieni osa on näitä "puskaraiskaajia".

Naiselle kaikkein vaarallisin paikka on kotona kumppanin kanssa. Näissä olosuhteissa tapahtuu ylivoimaisesti suurin osa raiskauksista, tapoista ja pahoinpitelyistä, joiden uhrina on nainen.

Enempää en jaksa ketjua lukea. Tässä järjen ääni.

No saatan olla ylihysteerinen mutta olen aloittajan kanssa aika samoilla linjoilla. En mene edes koiran kanssa yksin ulos ilta 9-10 jälkeen (pimeeseen aikaan) Kesä on sitten asia vähän erikseen. Joskus on hulluja juossu perässä että ehkä siksi.

Tästä tuli mieleen, että yhden naisen kimppuun oli käynyt joku mies eräällä paikkakunnalla. Tämä nainen oli ollut menossa yöllä kotio. Tämä nainen oli ruvennut huutamaan täyttä kurkkua ja se mies oli lähtenyt pakoon. Taisi hämääntyä siitä huudosta. Mutta aina ei voi näin hyvin käydä.

Ite kävelen aina baarista kotiin (sen muutaman kerran vuodessa kun käyn). Pieni kaupunki, matkaa kotiin n.1km. Mutta kyllä sitä aina miettii ja jossittelee kuinka ois voinu käydä. Mutta pihi ku oon, ni en raaski taksiakaan maksaa. :D

No saatan olla ylihysteerinen mutta olen aloittajan kanssa aika samoilla linjoilla. En mene edes koiran kanssa yksin ulos ilta 9-10 jälkeen (pimeeseen aikaan) Kesä on sitten asia vähän erikseen. Joskus on hulluja juossu perässä että ehkä siksi.
Eikö tuo rajoita aika paljon elämää? Mä kuljen koiran kanssa mihin vuorokauden aikaan tahansa, usein klo 2-3 öisin. Ilta 9-10 on mulle vielä täysin normaali aika tulla kotiin töistä, työmatkalta tai kauppareissulta ja tulisi aika kalliiksi ruveta ajelemaan niin usein taksilla. Ja nyt, kun kaupat ovat auki klo 23:een ja huomaa illalla vaikka kahvin olevan lopussa, niin ei kyllä tulisi mieleenikään tilata taksia tuota 150 metrin matkaa varten.

Ja mitä tulee kesään, niin silloinhan niitä "hulluja" on enemmän liikkeellä kuin talvipakkasilla.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Eikö tuo rajoita aika paljon elämää? Mä kuljen koiran kanssa mihin vuorokauden aikaan tahansa, usein klo 2-3 öisin. Ilta 9-10 on mulle vielä täysin normaali aika tulla kotiin töistä, työmatkalta tai kauppareissulta ja tulisi aika kalliiksi ruveta ajelemaan niin usein taksilla. Ja nyt, kun kaupat ovat auki klo 23:een ja huomaa illalla vaikka kahvin olevan lopussa, niin ei kyllä tulisi mieleenikään tilata taksia tuota 150 metrin matkaa varten.

Ja mitä tulee kesään, niin silloinhan niitä "hulluja" on enemmän liikkeellä kuin talvipakkasilla.

No SUN elämää varmasti rajottaisi mutta itse teen ihan normaalia päivää (8-16), ja käyn kaupassa ihan normiaikaan enkä öisin. Eikä kyllä tulis mieleenkään käydä koiran kanssa öisin ulkona koska mä (sekä koira) nukun silloin. Kesällä taas ei oo pimeetä ja ihmisiä on noin yleensäkin enemmän liikkeellä, on se vähän eri kun kuljet talvi illalla pimeässä -15 asteen pakkasella tuolla ojanvierustoja termospullon kokosen koiran kanssa, kun ihmisiä on vähemmän liikkeessä.

Nykypäivänä EI ole turvallista liikkua yöllä yksin. En enää luottaisi edes siihen, että kukaan auttaa, jos raiskaaja hyökkää kimppuun. Monesti olen lukenut, miten ihan päiväsaikaan jotain on hakattu tai raiskattu eikä kukaan silminnäkijöistä ole auttanut :o

Siksi, koska minä en kenenkään kusipään takia ala ajamaan taksilla tai pelkäämään. Ajan pyörällä ja perkele yrittäkää vaan piestä tai raiskata. Erehdys on suuri.

Siksi, koska myös naisella on oikeus tarvittaessa ja halutessaan liikkua missä ja milloin tahansa.

Oikeus ja oikeus. Totta kai pitäisi olla oikeus, mutta turvallista se ei ole. Miksi kukaan haluaisi ottaa turhia riskejä vain siksi, että siihen pitäisi olla oikeus? Tuskin esim. Jenkeissäkään kovin monessa kaupungissa ihmiset liikkuu yksin öisin. Siellä on jopa niinkin turvatonta, ettei lapset saa yksin kävellä koulusta kotiin. Suomessa sentään uskaltaa vielä päivisin liikkua yksin.

Ööh, mä olen asunut 8 vuotta Helsingissä, säännöllisesti kuljen öisin yksin ulkona eikä koskaan ole tapahtunut mitään uhkaavaa. Ei edes Kallion kujilla.

Taidat olla hiukan ylihysteerinen. Onko sulle tapahtunut jotain ikävää vai miksi pelkäät?

Nykypäivänä EI ole turvallista liikkua yöllä yksin. En enää luottaisi edes siihen, että kukaan auttaa, jos raiskaaja hyökkää kimppuun. Monesti olen lukenut, miten ihan päiväsaikaan jotain on hakattu tai raiskattu eikä kukaan silminnäkijöistä ole auttanut :o

No siis mä uskon, että hullu käy kimppuun jos käy niin huono tuuri ja siinä ei ole vuorokauden ajalla paljoa merkitystä. Tuo sun esimerkkihän vahvistaa sen. Eli millä logiikalla päivälläkään sitten voi enää liikkua yksin ulkona?

Alkuperäinen kirjoittaja liinu:
Nimenomaan naiselle yöllä yksin liikkuminen on paljon turvallisempaa kuin miehelle tilastojen valossa. On tilastollisesti harvinaista, että täysin tuntematon kadullakulkija pahoinpitelisi naisen. Miehille sitä tapahtuu useammin. Raiskaajistakin erittäin pieni osa on näitä "puskaraiskaajia".

Naiselle kaikkein vaarallisin paikka on kotona kumppanin kanssa. Näissä olosuhteissa tapahtuu ylivoimaisesti suurin osa raiskauksista, tapoista ja pahoinpitelyistä, joiden uhrina on nainen.

Enempää en jaksa ketjua lukea. Tässä järjen ääni.

Tää on muuten totta!

Alkuperäinen kirjoittaja Potslojo:
Aina minä olen öisin yksin liikkunut, esim. töistä tullessa. Tai ihan muuten vain.
Koskaan ei ole tullut mieleeni pelätä.
Miksi pitää hysteerisesti odottaa että taivas putoaa niskaan, kun sen todennäköisyys on aika olematon?

Näin. Itse asiassa tulin juuri töistä. Yksin, kävellen, kaupungissa, katovalojen loisteessa ja hyvillä mielin. Pahinta, mitä mulle on sattunut on erään hullun takaa-ajo, josta selvisin helposti. Toinen outo juttu oli semmoinen, että alikulkutunnelissa joku hourupää ilmotti, että hällä seisoo. Minä marssin ohi röyhkeästi ja ilmotin, että mulla ei. Suunnilleen jo käärin hihat, että nyt saat äijä kuonoos. Sinne se jäi seisokkeineen.

Yhteistyössä