Miksi jotkut eivät vastaa, jos puhelu tulee tuntemattomasta nrosta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Poujou
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja pintelin:
Mulla on soneran liittymä ja aina sunnuntaisin on euron päivät.Jos haluun eurolla puhua niin paljon ku haluun on mun vaihdettava kortti puhelimeen ja sit ku soitan niin puhelu tulee tuntemattomasta numerosta.Siks mulle ei kukaan koskaan vastaakkaan. :headwall:

oot tainny käydä meillä tekees tollasen ;) puhelimen kautta numeron näkymisen pystyy määritteleen, tai sit tuut käymään meijän pisteellä ni tehään siitä ihan normi liittymä, ettei oo salanen =)

Monesti puhelinmyyjät muuten soittavat näkyvästä numerosta, johon ei ole mahdollista soittaa takaisin. Puhelut ohjautuvat soitonsiirron kautta johonkin "umpikujaan", josta ei käy edes selville firman nimi. Tätä taktiikkaa myyjät ovat alkaneet käyttää, koska on yleisesti tiedetty että asiakkaat eivät kovin hanakasti tuntemattomaan numeroon vastaile.

Alkuperäinen kirjoittaja pintelin:
Mulla on soneran liittymä ja aina sunnuntaisin on euron päivät.Jos haluun eurolla puhua niin paljon ku haluun on mun vaihdettava kortti puhelimeen ja sit ku soitan niin puhelu tulee tuntemattomasta numerosta.Siks mulle ei kukaan koskaan vastaakkaan. :headwall:

Saa kai ne asetukset puhelimesta muutettua? Ainakin kaikista mun kännyköistä on saanut

Alkuperäinen kirjoittaja Viipale:
Kuules poliisin vaimo ja ap. Olen saanut kaksi puhelua poliisista, ja kumpikin tuli näkyvästä numerosta. Eli en sitten osaa sanoa, miksi käytännöt vaihtelevat.

Itse en koskaan vastaa tuntemattomaan numeroon, koska en muutenkaan pidä puhelimessa puhumisesta. Mitenkään enkä kenenkään kanssa. Käytän messengeriä, tekstivietejä ja sähköpostia, ja pidemmät jutut juttelen mieluummin kasvokkain. Olen laittanut kännykkään niiden ihmisten numerot joiden kanssa tahdon keskustella, ja näen jos joku heistä soittaa. Lisäksi koulun, päiväkodin jne. numerot tietysti, jos siellä tulee kesken päivän ongelmia.

Miksi pitäisi vastata mihinkään muuhun numeroon? Hyvin usein (lähes aina) jätän vastaamatta siinäkin tapauksessa, jos numero on minulle outo, mutta näkyy kuitenkin. Itsehän siitä päätän.

Mulle kun ovat poliisit soittaneet, ovat kummallakin kerralla soittaneet kännykästä. Oliskohan siinä syy, se känny numero on salainen eli tuntematon, mutta viraston numero sitten näkyy.

Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
[

Mulle kun ovat poliisit soittaneet, ovat kummallakin kerralla soittaneet kännykästä. Oliskohan siinä syy, se känny numero on salainen eli tuntematon, mutta viraston numero sitten näkyy.

Joo, viranomaiset yleensä laittavat numeron salaiseksi jos soittavat kännykällä.

Jos ei voi soittaa numero päällä rehdisti että, minulla on oikeus päättää vastaanko juuri hänelle.. niin en vastaa ollenkaan. Kaikkien kanssa ei kiinnosta puhua suurimmaksi osaksi niitä tuntemattomalla soittajia ovat lehtimyyjät.

Kum äidilleni 3 vuotta sitten sattui kuolemaan johtanut onnettomuus, 2 poliisia soitti ovikelloa ja tuli kertomaan ovelle nämä uutiset. Eli jos tässä suvussa joku onnettomuus sattuu, niin enköhän tuota kuule sitten joltakulta sukuliselta ellen ole niin läheinen tälle uhrille, että tulisivat ovella käymään.
Ja mitäs asiaa meidän terveyskeskuslääkärillä minulle olisi kun ei olla siellä asioitu yli vuoteen :) Jos sieltä joku puhelu tuleekin, on siihen varattu aina etukäteen puhelinaika.

Tuttavillani on numerot näkyvillä, kenellekkään ventovieraalle minun ei tarvitse vastata, ja saan päättää kenelle vastaan silloin kun numero näkyy, siihen kai jokaisella on oikeus :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Viranomaisilla on oikeat numerot. Lehtimyyjillä, uskonnon yms. kaupustelijoilla, gallupisteilla useimmiten ei näy numeroita, joten en koskaan milloinkaan vastaa niihin puheluihin.

meillä näkyy lehtimyyjien numero ja osaan jo melkein aina kattoo jos on joku tietty pääte numero ni se on lehtimyyjä ja osaan valmiiksi kertoo etten tilaa mitään...

nyt en jaksa kirjautuu on kämpän raivaus menos mut juutuin tähän..

Mulla on hiukan kielteinen suhtautuminen koko matkapuhelimeen. Miksi minut ylipäätään pitäisi aina tavoittaa? Yötä päivää? pah, puhelimeni onj lähes aina äänetön, (nytkin), koska lapseni ovat kotona kanssani. Koulupäivinä ja tarhapäivinä pisän puhelimen mukana, mutta jos olen lasten kanssa ulkona ja he ovat siis kanssani, en pidä koko masiinaa mukanani.

Ite en yleensä vastaa, koska se on kuitenkin joku lehtimyyjä, eikä niiden kans jaksa aina taistella, kun eivät meinaa uskoo millään..
Joskus kyl vastaan, ja jos sattuu olemaan lehtimyyjä nii saatan lyödä luurin korvaan :(

Mulla on hiukan kielteinen suhtautuminen koko matkapuhelimeen. Miksi minut ylipäätään pitäisi aina tavoittaa? Yötä päivää? pah, puhelimeni onj lähes aina äänetön, (nytkin), koska lapseni ovat kotona kanssani. Koulupäivinä ja tarhapäivinä pisän puhelimen mukana, mutta jos olen lasten kanssa ulkona ja he ovat siis kanssani, en pidä koko masiinaa mukanani.

Näin mää teen kans. En halua olla koko ajan tavoteltavissa. Mun puhelin unohtuu taskuun tai repun pohjalle pitkiksi ajoiksi, enkä ees kuule, jos se soi.

Alkuperäinen kirjoittaja Poujou:
Olen muutaman henkilön kuullut sanovat, etteivät vastaa, jos puhelu tulee tuntemattomasta numerosta. Miksi ihmeessä eivät vastaa???????

Sehän voi olla vaikka poliisi (puhelu aina tuntemattomasta numerosta) tai lääkäri (lääkärimme puhelu tulee aina tuntemattomasta nrosta).

En kyllä ymmärrä. Olen niin utelias, että en voisi jättää vastaamatta.

Mä vastaan kaikkiin puheluihin, olen jo perusluonteeltani niin helkkarin utelias. Ja mulle ei lehtimyyjät ole ongelma, sanon vain "kiitos, en tilaa mitään"-ja lyön luuria kiinni. Ei ne toista kertaa soita.

On mustakin tyhmää kun yrittää jotakuta kiinni saada niin ei sit vastata. Kerrankin yksi tyyppi antoi puhelinnumeronsa ja rukoili et soita ja tuu käymään. Sit kun soitin niin eipä vastannu eikä soitellu takas. Kun sit sattumalta tavattiin ja kerroin soittaneeni niin vastaus oli et luulin et lehtimyyjä soittaa. Hohhoijaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:

Näin mää teen kans. En halua olla koko ajan tavoteltavissa. Mun puhelin unohtuu taskuun tai repun pohjalle pitkiksi ajoiksi, enkä ees kuule, jos se soi.

Kuin myös, tänäaamuna olen ensimmäistä kertaa perjantain jälkeen vilkaissut puhelinta. Ja kun oli tullut 2 puhelua tuttujen numeroista ja oli pari tekstariakin, soitin takaisin toiselle soittajista ja vastasin kumpaankin tekstiviestiin. En tahdo tajuta kuinka ihmiset ovat niin puhelimen orjia, että jos kaupassa joku sisko tai kaveri soittaa, on siihen vastattava vaikka kassajonossa tai kaikenhuippu on vastata ja sanoa "odota soitan kohta, mä syön ensin" Mikä pakko sitä on yleensä vastata kaikkeen mitä se puhelin piipittää, ei sitä niin orjallisesti tarvitse olla tavoitettavissa sillä salaman sekuntilla. Varsinkaan jos numero joka soittaa on tuntematon.

Koska siellä soittaa lehtimyyjä tai jonku kyselyn tekijä.
En tiiä kyllä saako ne enää soitella ilman numeroa mut nyt on estokin että on loppunu se soittelu.

Poliisi ei ole ikinä soittanut ilman numeroa (edes kännykkänumerosta), eikä lääkäri tai terveydenhoitaja. Kaikkien tuttujenkin numerot näkyy kun ne soittaa, ja jos ei näy ja asia on tärkeä, osaavat kirjottaa viestin.

Ainoa joka mulle on tutuista ihmisistä soittanut ilman numeroa, oli exä sillon aikoinaan ja ihan vaan kytätäkseen (yleensä soitti siis numeron kanssa). Ei paljon kiinnosta vastailla kun joka kerta tulee mieleen jos se onkin se :x

Alkuperäinen kirjoittaja Maamikki:
.

On mustakin tyhmää kun yrittää jotakuta kiinni saada niin ei sit vastata.

Kaikki ei ole niin orjallisia vastaamaan kun joku saa päähänsä soitella, on muutakin tekemistä kun olla puhelimen päässä jonkun kanssa :) Ja kun on sellainen hetki että ne jonninjoutavat löpinät jaksaa kuunnella voin soittaa takaisin. Mitään niin tärkeää ei ole, että viikonloppuna pitäisi puhelinta mukana jokapaikassa äänet päällä. Paitsi jos lapsi on yökylässä tai kaverin luona käymässä on puhelin päällä :) Ja silloinkaan en välttämättä vastaa muille ihmisille vaikka näkisin kuka soittaa ja mistä. Soittelen sitten takaisin vaikka seuraavana päivänä jos huvittaa.

Joo, jotkut ei periaatteesta vastaa, jos puhelu tulee tuntemattomasta numerosta - älytöntä toisaalta, kun oikeasti lääkäri soittaa ainakin tuntemattomasta numerosta ja varmaan moni muukin tärkeä puhelu voi olla tuntemattomasta numerosta.

Harvemmin mulle edes soitetaan tuntemattomasta numerosta, eli lehtimyyjillä ym. näkyy joku numero siinä ja niihin en vastaa. Mun periaate on että jos on joku tärkee puhelu niin sit jättävät viestin vastaajaan, ja ikinähän sinne vastaajaan ei kukaan puhu eli ovat jotain lehtimyyjiä.

Usein on joku lehtimyyjä tai vastaava...jos on joku tuttu, joka sattuu soittamaan tuntemattomasta numerosta tai muu, kellä on erittäin tärkeää asiaa, niin vastaajaan voipi jättää viestin...yleensä ne kuuntelen heti kun huomaan...

Yhteistyössä