Miksi jotkut eivät vastaa, jos puhelu tulee tuntemattomasta nrosta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Poujou
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos puhelu tulee "virallisen työajan" ulkopuolella, niin riippuu ihan tuulestani, vastaanko vai en. Tona "virallisena" aikana kyllä vastailen, ainaki useimmiten.
Luotan siihen, että jos jollain on mulle tärkeetä asiaa, niin se jättää kyllä viestin vastaajaan.

Jos poliisilla on jotain vakavaa asiaa minulle, niin saa soitella kyllä numeronsa kanssa. Ja lääkäri ei soita minulle koskaan tuntemattomasta numerosta, vaan hän soittaa numeron kanssa.

Se joka soittaa minulle niin, että ei näytä numeroaan, niin ei ole kyllä minun vastaamiseni arvoinen. Mokoma. Olkoon.

Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja nibbler:
ei tuu poliisin puhelut salatusta numerosta. eikä koskaan oo lääkärinkään tullu...

kyllä meille tulee poliisin puhelut usein salaisesta numerosta. mutta jos poliisilla jotain asiaa on niin ne kyllä lähettää kirjeen tai tulevat käymään jos eivät muuten saa kiinni

Meille ei ole poliisilta tulleet puhelut koskaan olleet salaisesta numerosta

Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
kuinka usein seriffillä oikein on teille asiaa? Mulle ei never oo poliisi soittanu...

Noh..meillä on poika16v mm ollut asemalla kun on joutunut pahoipidellyksi, sitten on poliisi soittanut kun poika oli autokolarissa eli ei tartte silti rikollinen olla jos poliisi soittaa ;)

Minä päätän ihan fiiliksen mukaan mihin vastaan ja mihin en. Jos ruudussa lukee tuttukin nimi, en välttämättä ole juttutuulelle ja saatan soittaa takaisin kun minulle sopii. En ole mikään puhelimessa juoruilija enkä voi sietää ajatusta, että minun pitäisi olla jatkuvasti kaikkien tavoitettavissa. Miksi??

Alkuperäinen kirjoittaja Pantteri:
kuinka usein seriffillä oikein on teille asiaa? Mulle ei never oo poliisi soittanu...

Noh..meillä on poika16v mm ollut asemalla kun on joutunut pahoipidellyksi, sitten on poliisi soittanut kun poika oli autokolarissa eli ei tartte silti rikollinen olla jos poliisi soittaa ;)

En ajatellutkaan rikollista ennen kaikkea, mutta kyllähän tuo jo huonolta tuurilta kuulostaa :/

En ajatellutkaan rikollista ennen kaikkea, mutta kyllähän tuo jo huonolta tuurilta kuulostaa :/

Voihan ihmisellä vaikka olla sellainen työ jonka vuoksi joutuu paljon olemaan tekemisissä poliisin kanssa. Eli ei siihen tarvitse edes sitä huonoa tuuria olla että poliisi soittelee ja haastemies ramppaa ovella :kieh:

No sitä pojalla on ollut, mutta kaikesta huolimatta selvisi kuitenkin suhteellisen vähällä.Autokolarissa olis ollut ainekset vakavampiin vammoihin...kahdella ambulanssilla nuoria vietiin tk:seen, mutta kaikki selvisivät kuin ihmeen kaupalla melko vähäisillä vammoilla;onneksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Näin:
Alkuperäinen kirjoittaja Mansku:
No kun ne useimmiten on lehtimyyjiä, joista ei pääse eroon sitte millään muulla kuin lyömällä luuri korvaan. :/

juuri.

Juuripa näin. En koskaan vastaa tuntemattomiin numeroihin. Jos joku haluaa oikeasti saada yhteyden, niin soittakoon joko "numeron" kera taikka laittakoon viestiä.

Minulla ei ole syytä vastailla tuntemattomien soittoihin.

Ne kerrat kun olen vastannut, aina aiheena on ollut jotain ikävää, eli pilapuhelu, "pakko"työvuoro (jota ei siis tarvitsisi tehdä jos ei ole tavoitettavissa juuri silloin enkä siis päivystä työssäni!)

Jos jollakin on jotain asiaa, voi soittaa omalla numerollaan niin että näkyy. Isäni ohje.

Mitenkäs sitä muuten saisi soitettua takaisinkaan, ei aina voi olla tavoitettavissa. minulle se on periaate olla vastaamatta.

joskus vastaan ja joskus en, tuntemattomien numeroiden perään en soittele. yleensä soittajat ovat olleet lehtimyyjiä. puhelimessani on puhelinvastaaja johon voi tarvittaessa jättää soittopyynnön.

Minä vastaan kaikkiin, se tuntematon numero on 98% tapauksista anoppi, jolla on salainen numero ja joka on oikea tekniikan ihmelapsi, joka ei osaa sählätä sitä numeroa näkyviin.. Lähes kaikki puhelinmyyjät soittelevat nykyään jostain näkyvästä numerosta. Outoihin numeroihin en kyllä perään soittele, jos en ehdi vastaamaan. Ne, jotka antavat soida vain jonkun kerran, ovat yleensä niitä myyjiä.

No en minäkään mielellään vastaa! Joskus jätän sitten vastaamattakin.

Poliisi tosiaan ottaa yhteyttä muuten jos sillä asiaa on ja harvemmin meille ainkaan lääkäri on soitellut niin etten osaisi soittoa odotella.

Ja jos joki kaveri yrittää soitella niin kyllä se laittaa tekstaria perään jos en vastaa.

Pakko vastata, kun äitimuorilla on salainen numero,
enkä ole muistanut hänen luuristaan säätää niin, että numero näkyy,
kun hän soittaa. Itse hän ei osaa. Jos vaikka jouluna sais säädettyä. Isäukon kanssa on muuten sama homma.

Niin ja itse muutin numeroni salaiseksi juurikin lehtimyyjien takia, mutta numero näkyy silti soittaessani.

Alkuperäinen kirjoittaja pirullinen emäntä:
siksi että usemmiten se on lehtimyyjä jos se on poliisi tai jokin muu viranomainen, hän kyllä jättää viestin vastaajaan minne voi ottaa yhteyttä!

Entisenä Kelan tätinä voin kertoa, että ainakin minä usein soittelin asiakkaille tuntemattomasta numerosta. Aika usea vastasi. Jos ei vastannut, lähetin kirjeen ja pistin hakemuksen odottamaan vastausta. Huono puoli siinä oli se, että jos ei vastannut, niin asia venyi aina muutamalla päivällä. Ikänä en vastaajaan viestiä jättänyt.

Salainen numero on siksi, että asiakkaiden ei haluta soittelevan käsitteleville työntekijöille, vaan puhelinpalveluvuorossa oleville. Näin käsittelijät saavat rauhan tehdä päätöksiä mahdollisimman reippaasti.

Vastaajaan en viestejä jättänyt siksi, että käsittelyvuoroista on aika hankala saada kiinni, joten soittopyynnön jättäminen olisi ollut lähinnä kiusantekoa. Olisin toki voinut pyytää soittamaan puhelinpalveluun, mutta siellä taas olisi tuhrautunut järjettömästi aikaa, kun taas uuden ihmisen olisi pitänyt perehtyä hakijan tilanteeseen - ja puhelinlaskua kertyy.

Teen nyt samantyyppistä työtä ihan muualla ja samat on puhelinpelisäännöt. Joskus sitä repsahtaa ja antaa asiakkaalle suoran numeron hyvää hyvyyttään. Sitä kyllä katuu loppuelämänsä. Se asiakas soittaa sitten vähintään kerran viikkoon ja kyselee vaikka mitä ja samaan aikaan muiden ihmisten asiat seisoo...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Poujou:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja nibbler:
ei tuu poliisin puhelut salatusta numerosta. eikä koskaan oo lääkärinkään tullu...

kyllä meille tulee poliisin puhelut usein salaisesta numerosta. mutta jos poliisilla jotain asiaa on niin ne kyllä lähettää kirjeen tai tulevat käymään jos eivät muuten saa kiinni

Meille ei poliisilla ole ollut syytä soitella.

Ai sinun sukulaisia ei esimerkiksi onnettomuus voi kohdata...

Ei tietenkään ;-D

puolustuksekseni pitää sanoa että silloin kun ite oon soittanu poliisit ja ne soittaa usein takasin niin aina on numero näkyny.
lääkäreillä oon saanu ravata syrämeni kyljyydestä niin kai ne on jo niin tuttuja että uskaltaa soittaa omasta numerosta :xmas:

Yhteistyössä