V
vieras
Vieras
Ja hitto vie, kylläpä harmittais kun eläis viimeisen päälle terveellisesti ja pitkää ikää havitellen -ja bang, kuolisi suht nuorena onnettomuudessa 
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Nippe:Siinä mielessä se ei ole jokaisen oma asia, kun läskit tulee kalliiksi tälle yhteiskunnalle. Laskekaa vaan paljonko maksaa elintapa sairaudet sydän- ja verisuonisairaudet, kakkostyypin diabetes yms. Vyötärölihavuushan on todella vaarallista kun läski ympäröi tärkeät sisäelimet ja seuraukset tuntuvat joka veronmaksajan kukkarolla. Pitäis tulla jokaisen itse maksettavaksi itse aiheutetut sairaudet.
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:Pitää vielä lisätä että miehen 86-vuotias isoäiti on polttanut tupakkaa yli 70-vuotta, käyttää ruoanlaitossa aina kermaa, suolaa ja voita ja on muuten hemmetin hyvässä kunnossa. Muutama vuosi sitten järkytti meidät ja meni kyykkyyn ja ylös useampaan otteeseen![]()
![]()
Geeneillä ja perimällä on mun uskoman mukaan myös suuri vaikutus terveyteen.
Alkuperäinen kirjoittaja DaylightDancer:Alkuperäinen kirjoittaja Nippe:Siinä mielessä se ei ole jokaisen oma asia, kun läskit tulee kalliiksi tälle yhteiskunnalle. Laskekaa vaan paljonko maksaa elintapa sairaudet sydän- ja verisuonisairaudet, kakkostyypin diabetes yms. Vyötärölihavuushan on todella vaarallista kun läski ympäröi tärkeät sisäelimet ja seuraukset tuntuvat joka veronmaksajan kukkarolla. Pitäis tulla jokaisen itse maksettavaksi itse aiheutetut sairaudet.
Tuosta olen kyllä harvinaisen samaa mieltä.
Alkuperäinen kirjoittaja DaylightDancer:Alkuperäinen kirjoittaja Nippe:Pitäis tulla jokaisen itse maksettavaksi itse aiheutetut sairaudet.
Alkuperäinen kirjoittaja DaylightDancer:Alkuperäinen kirjoittaja Nippe:Siinä mielessä se ei ole jokaisen oma asia, kun läskit tulee kalliiksi tälle yhteiskunnalle. Laskekaa vaan paljonko maksaa elintapa sairaudet sydän- ja verisuonisairaudet, kakkostyypin diabetes yms. Vyötärölihavuushan on todella vaarallista kun läski ympäröi tärkeät sisäelimet ja seuraukset tuntuvat joka veronmaksajan kukkarolla. Pitäis tulla jokaisen itse maksettavaksi itse aiheutetut sairaudet.
Alkuperäinen kirjoittaja Soluttautuja:Toki on paljon helpompi syyttää vaivoista perimää, kuin ottaa vastuu omista valinnoistaan.
Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Mä luulen, että niin kauan kuin se lihava ei itse kustanna kaikkia lihavuudestaan aiheutuneita terveydenhuollon menoja, asia kaivelee veronmaksajien napaa.
Jep.
Ja mä liittäisin tähän myös tupakoitsijat - lihavuus nyt voi olla osittain vahinko, ja tavallaan hiffaan jos joku nyt välttämättä haluaa ahmia 10 munkkia kahvin kanssa. Onhan se hyvää (yäk). Mutta tupakasta ei ole kuin haittaa.
Alkuperäinen kirjoittaja Soluttautuja:Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:Pitää vielä lisätä että miehen 86-vuotias isoäiti on polttanut tupakkaa yli 70-vuotta, käyttää ruoanlaitossa aina kermaa, suolaa ja voita ja on muuten hemmetin hyvässä kunnossa. Muutama vuosi sitten järkytti meidät ja meni kyykkyyn ja ylös useampaan otteeseen![]()
![]()
Geeneillä ja perimällä on mun uskoman mukaan myös suuri vaikutus terveyteen.
Tottakai on, mutta niin on myös elintavoilla. Toki on paljon helpompi syyttää vaivoista perimää, kuin ottaa vastuu omista valinnoistaan. Enkä tarkoita tällä nyt ketään ketjuun vastannutta.
Alkuperäinen kirjoittaja DaylightDancer:Sanoin, että itse aiheutetut myös kuuluisi itse maksaa. Geeniperimä tai muusta syystä tulleet sairaudet eivät todellakaan ole itseaiheutettuja! Ja siis itse tulisi mielestäni korvata silloin, kun olemassa suora ja kiistaton teko-seuraus yhteys. Esim. tupakoitsijan keuhkosyöpä. Heti jos tarvitsee miettiä, että onkohan itseaiheutettua vai ei, niin ei ole. Relatkaa ihmiset![]()
Alkuperäinen kirjoittaja DaylightDancer:Sanoin, että itse aiheutetut myös kuuluisi itse maksaa. Geeniperimä tai muusta syystä tulleet sairaudet eivät todellakaan ole itseaiheutettuja! Ja siis itse tulisi mielestäni korvata silloin, kun olemassa suora ja kiistaton teko-seuraus yhteys. Esim. tupakoitsijan keuhkosyöpä. Heti jos tarvitsee miettiä, että onkohan itseaiheutettua vai ei, niin ei ole. Relatkaa ihmiset![]()
Alkuperäinen kirjoittaja DaylightDancer:Sanoin, että itse aiheutetut myös kuuluisi itse maksaa. Geeniperimä tai muusta syystä tulleet sairaudet eivät todellakaan ole itseaiheutettuja!
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja DaylightDancer:Sanoin, että itse aiheutetut myös kuuluisi itse maksaa. Geeniperimä tai muusta syystä tulleet sairaudet eivät todellakaan ole itseaiheutettuja! Ja siis itse tulisi mielestäni korvata silloin, kun olemassa suora ja kiistaton teko-seuraus yhteys. Esim. tupakoitsijan keuhkosyöpä. Heti jos tarvitsee miettiä, että onkohan itseaiheutettua vai ei, niin ei ole. Relatkaa ihmiset![]()
Eli suurin osa onnettomuuksista kanssa pitäisi itse kustantaa, mitäs läksi mäkeen kaatumaan tai ajoi kolarin?
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Mä luulen, että niin kauan kuin se lihava ei itse kustanna kaikkia lihavuudestaan aiheutuneita terveydenhuollon menoja, asia kaivelee veronmaksajien napaa.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja DaylightDancer:Sanoin, että itse aiheutetut myös kuuluisi itse maksaa. Geeniperimä tai muusta syystä tulleet sairaudet eivät todellakaan ole itseaiheutettuja!
Mutta tavallaanhan minä aiheutan, jos minulla on periytyvä sairaus ja lapsen teen, eikö totta?
Eli kuinka tämä itsemaksuvelvollisuus rajattaisiin? Kai sen osaatte sanoa, jos pystytte moista ehdottamaankin?
Alkuperäinen kirjoittaja DaylightDancer:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja DaylightDancer:Sanoin, että itse aiheutetut myös kuuluisi itse maksaa. Geeniperimä tai muusta syystä tulleet sairaudet eivät todellakaan ole itseaiheutettuja! Ja siis itse tulisi mielestäni korvata silloin, kun olemassa suora ja kiistaton teko-seuraus yhteys. Esim. tupakoitsijan keuhkosyöpä. Heti jos tarvitsee miettiä, että onkohan itseaiheutettua vai ei, niin ei ole. Relatkaa ihmiset![]()
Eli suurin osa onnettomuuksista kanssa pitäisi itse kustantaa, mitäs läksi mäkeen kaatumaan tai ajoi kolarin?
Eikös onnettomuus nimenomaan tarkoita sitä, että kukaan ei tahallaan ole tehnyt mitään? Onnettomuus, vaikka joku sen olisikin huolimattomuudellaan aiheuttanut, ei ole tahallinen, ja siksi kenenkään ei sellaisia tarvitse korvata. Mutta näistä asioista ollaan montaa mieltä, eikä kukaan yksi ihminen näitä asioita saisi päättää.
Alkuperäinen kirjoittaja DaylightDancer:Epäselviä tapauksia on vaikka kuinka, eikä sellaisia voi kukaan taho ratkaista.
Alkuperäinen kirjoittaja DaylightDancer:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja DaylightDancer:Sanoin, että itse aiheutetut myös kuuluisi itse maksaa. Geeniperimä tai muusta syystä tulleet sairaudet eivät todellakaan ole itseaiheutettuja!
Mutta tavallaanhan minä aiheutan, jos minulla on periytyvä sairaus ja lapsen teen, eikö totta?
Eli kuinka tämä itsemaksuvelvollisuus rajattaisiin? Kai sen osaatte sanoa, jos pystytte moista ehdottamaankin?
Mielestäni et aiheuta sitä itse, koska koskaan ei voi tietää mitä lapsi perii ja mitä ei. Ja kuten sanoin, mielestäni tämä toimii vain jos voidaan täysin kiistatta sanoa, että henkilö on täysin tahallisesti aiheuttanut muutoin yhteiskunnalle koituvat kustannukset. Epäselviä tapauksia on vaikka kuinka, eikä sellaisia voi kukaan taho ratkaista.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Soluttautuja:Toki on paljon helpompi syyttää vaivoista perimää, kuin ottaa vastuu omista valinnoistaan.
Just joo, helppoudestahan tässä onkin kyse :headwall: Anteeksi vain, mutta kun PERINNÖLLISIÄ VAIVOJA ON IHAN OIKEASTI OLEMASSA!