Miksi ei jotkut eivät viitsi nähdä vaivaa? (Turhis)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Ihmettelen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

"Ihmettelen"

Vieras
Olen ihmetellyt kun täällä palstalla on viikottain aloituksia simppelistä aiheista, joihin tieto pitäisi olla jo tiedossa tai ainakin helposti saatavilla asiantuntijalähteistä. Esimerkiksi täällä on viikottain laihdutukseen liittyviä aloituksia, joissa aloittaja haluaa laihduttaa ja tulee kysymään neuvoa palstalta mitä syödä ja tehdä että laihtuu. Usein on tämäntyylisiä: "Hei, haluan laihtua. Sanokaa mitä syön että laihdun?" Toinen aihe on Kelan-tukiin liittyvät kysymykset, jotka voisi etsiä itse suoraan Kelan-sivuilta kolmessa minuutissa.

Juu, mulla ei nyt ole muutakaan tekemistä kuin ihmetellä eikö jotkut ihmiset ihan oikeasti tiedä että vähemmän syömällä laihtuu tai lapsilisän maksupäivä löytyy Kelan-sivuilta?

Ymmärrän että kysytään treenivihjeitä tai helppoja ja kevyitä ruokareseptejä, mutta se ettei itse viitsitä nähdä vaivaa laihtumisensa eteen tai ehkei edes tiedetä ihan perusjuttuja syömisestä ja kulutuksesta ihmetyttää.

Jos ihmetyttää sama tai muu asia saa tulla mukaan ihmettelemään sunnuntai-illan ratoksi :)

Lapsilisän maksupäivä löytyy juu varmaan aika helposti, mutta kyllä mulla joskus on kelan koukerot mennyt niin yli hilseen että olen joutunut apua kysymään (en välttämättä palstalta mutta jostain).

Yhdyn täysin. Joskus tekisi mennä niihin ketjuihin huutamaan että KVG!!!! En tietenkään mene. Mutta on se nyt jumalauta jos jos aikuinen ihminen kuitenkin osaa sen verran käyttää tietokonetta, että tekee aloituksen Kaksplussalle, mutta tiedon etsiminen hakukoneilla on ihan mahdotonta.

Yhteistyössä