Miksi joidenkin mielestä on ihan hirveä juttu, jos esim. hääpari pyytää lahjaksi rahaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tiskirätti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voi elämä...Tää ketju on taas niin uskomatonta paskaa että aivan hermo menee lukiessa. Mä en voi käsittää joittenki ajattelutapaa, eikä mun toki tarvikkaan, jokaisen oma asia jos haluaa tehä elämästään vaikeaa. Että jos hääpari, jonka suuri päivä ja HEIDÄN juhlansa on kyseessä, ystävällisesti esittää kutsussaan, että häälahja-asioissa tilinumero xxx, niin se on jonkun mielestä jotenkin loukkaavaa ja rahankerjäämistä ja vetää herneet nokkaansa niin, että joko väen vängällä haluaa silti ostaa jonkun kupin tai kipon tai sitten jättää tulematta koko häihin? Ja perustelee tätä sillä, että hän itse on vieras jota nyt pitää muka jotenkin kunnioittaa? Voi luoja sentään, ihan seinästä revittyä porukkaa. Mä en voi ymmärtää mitä se kenenkään pyllyä kaivelee, missä muodossa hääpari sen lahjansa toivoo. Jos ei halua antaa rahaa, ei ole PAKKO! Ei siinä kortissa lue, että jos et anna rahaa, et saa tulla juhliin. Ja en usko että yksikään pari kyylää tiliotteesta, kuka mitäkin on antanu, pääasia että saapuu paikalle! Ja tässä nyt unohtuu seki, että kyllä se häitten järjestäminenki maksaa, ja tuskin kukaan silti plussan puolelle pääsee vaikka rahana lahjansa toivookin. Mua ei ainakaan kiinnostais paskan vertaa kuka antaa 50e , kuka 5e tai kuka ei anna mitään, mitä väliä? Tärkeintä että vieraat saapuu paikalle juhlistamaan hääparin suurta päivää!

Minusta on outoa vinkua olevansa köyhä ja pitää isto häät ja toivoa vieraiden maksavan ne samoin kuin rakentavan meille talon. hieman on ahne maku. ja on tullutilmi että ap toivoo vieraiden maskavan häänsä kiitoskortit jne.
Jos kaikkea on, niin antakaa niitä vuohia. Kyllä ne lastenhuoneet kuuluu ihan itse maksaa, jos on rikas kute te.

Alkuperäinen kirjoittaja Bride:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiskirätti:
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:
Alkuperäinen kirjoittaja Kamala:
[
No se nyt riippuu ihan häistä. Ei ne kiitoskortit miljoonia maksa! :o

Joo, eikä tuskin sillä lahjarahalla niitä teetetäkään!

Kyllä syytä olis jos ei muuten ole varaa.

Voi voi... Tuntuu, että täällä muutama VIERAS haluaa juhlista sellaiset, kuin he haluavat, mitä väliä juhlanjärjestäjillä... He antavat tavaraa jos hääpari haluaa rahaa, tai eivät mee ollenkaa, mussuttavat jos kiitoskortteja ei kuulu, ja valittavat vielä köppäisestä ruuasta.

Lisätään tähän vielä se että VIERAS mussuttaa siitä että kaikki HÄNEN HALUAMIAAN VIERAITA ei ole kutsuttu juhliin :o Kyllä monta kertaa jäi monttu auki vieraiden takia kun omia häitä järjesti...

:laugh: Ihanaa, musta tuntuu et niillä vierailla ei nykyään niitä käytöstapoja ole :D

[
Kyllä kiitoskortin lähettäminen kuuluu hyviin tapoihin.

Hyviin tapoihin kuuluu myös noudattaa parin lahjatoiveita.

No montako sataa olis pitäny laittaa tilille, et olis sen kiitoskortin saanut?

Mistä helvatasta mä sen tiedän, kysele niiltä sun juhlanjärjestäjiltäs :headwall:

Tuohan on ihan normaalia! Kyllä me vaan meinataan pyytää rahaa häälahjaksi. Ihan samahan se on että pyytääkö lahjan rahana vai tekeekö lahjalistan ja pyytää esim astioita. Eipähän tarvii vierailla miettiä, että mistä ostaa eikä tartte aikaa kuluttaa lahjan hankkimiseen kun antaa rahana. Mä en näe tässä mitään noloa tai outoa. Meillä häät tulossa ja tosiaan aiomme laittaa hääkutsuun tekstin että pyydämme lahjana rahaa (ei toki noin tökerösti ilmaistuna).

Mä olen vähän huono arvaamaan mikä olisi sopiva summa rahana meidän perheeltä jolla ei ihan kauheesti ylimäärästä liikene.

Onneksi seuraavissa häissä minne meidät on kutsuttu rahalahjan vaihtoehtona oli ihan joku konkreettinen lahja ja kaasolta saa vinkkiä mitä hääpari haluaisi. Mä itse henkilökohtaisesti itse mielummin annan ihan jonkun lahjan, mieluiten sellaisen jota tarvitaan ja siihen päälle ehkä teen jonkun jutun itse.

Alkuperäinen kirjoittaja juuh:
eiköhän tässä tullut jo olennainen ilmi. eli rahat pois ja kustantamaan teille talo ja kiitoskortit itselle ja sun hääpuku ja omat ruoat siellä äissä ym.

Juu, jos sä 5 eurolla meinaat syödä, ni ota kuule omat eväät mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Mä olen vähän huono arvaamaan mikä olisi sopiva summa rahana meidän perheeltä jolla ei ihan kauheesti ylimäärästä liikene.

Onneksi seuraavissa häissä minne meidät on kutsuttu rahalahjan vaihtoehtona oli ihan joku konkreettinen lahja ja kaasolta saa vinkkiä mitä hääpari haluaisi. Mä itse henkilökohtaisesti itse mielummin annan ihan jonkun lahjan, mieluiten sellaisen jota tarvitaan ja siihen päälle ehkä teen jonkun jutun itse.

Eikös käytöksen kultaisessa jossain opuksessa oo sanottu että hyvä summa on antaa sen verran kuin kuvittelee oman ruokailun maksava.. Ja tästä ei todellakaan kannata kenenkään vetää herneitä että mähän en mitää ruokailuja maksa vaan siis tuo oli oikeesti annettu semmoseks ohjesäännöksi... Ite oon ajatellu yleensä n. 35 euroa / aikuinen.

Alkuperäinen kirjoittaja hm:
Minusta on outoa vinkua olevansa köyhä ja pitää isto häät ja toivoa vieraiden maksavan ne samoin kuin rakentavan meille talon. hieman on ahne maku. ja on tullutilmi että ap toivoo vieraiden maskavan häänsä kiitoskortit jne.
Jos kaikkea on, niin antakaa niitä vuohia. Kyllä ne lastenhuoneet kuuluu ihan itse maksaa, jos on rikas kute te.

Eihän tässä ole kyse siitä, että vingutaan rahaa, vaan siitä, että se vieras voi käyttää sen käyttämänsä rahan siten, että hääparille olisi siitä mahdollisimman suuri ilo. Miten se on siltä lahjan antajalta pois?!

Jos lapsesi pyytää syntymäpäivälahjaksi vaaleanpunaista mekkoa, ostatko hänelle sinisen mekon vain sen takia, että olet sen itse valinnut, vaikka olisit samalla rahalla ja vaivalla saanut sen lapsen toivoman mekon?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Anteeksi kuinka?:
Olemme naimisiin menevä yli kolmevitonen hääpari. Yhteinen koti on ollut 4 vuotta, sitä ennen kumpikin oli asunut jo omillaan yli 10 vuotta. Joten tavaraa on, osa vieläkin kahtena kappaleena (kuten silitysrauta, kahvinkeitin yms.).
Jos vieraat haluavat meitä häissä jotenkin muistaa, niin olisimme todella kiitollisia rahalahjuksista, joilla voisimme tehdä jotain suurempaa hankintaa kotiimme. Miten voi olla mautonta ohjata vieraiden mahdolliset lahjat siihen suuntaan?

ei olekaan mautonta. esi. pyytää huonekaluliikkeeseen vaikka yhteistä lahjakorttia monelta vieraalta.

Mutta remontin maksattaminen on aika lailla sama kuin sanoisi, että maksakaa meidän vuokra/asuntolaina.

Voi jeesus :D Mutta mautonta ei siis kuitenkaan oo pyytää 500 euron matkalahjakorttia tai 200 euron lahjakorttia remonttiliikkeeseen? Tai laminaatteja lattiaan, hinta 500e/60 neliöö?

Kuten sanottu, jos antaa pelkkää rahaa, niin mistä sen lahjan antaja ikinä tietää ostetaanko sillä rahalla viikon ruokaostokset ja lykätään esim jonkun huonekalun ostoa taas jonnekin hamaan tulevaisuuteen, jos ostetaan lainkaan. Kun on lahjakortti, niin se raha on silloin korvamerkitty.

Mitä ihmettä se sulle kuuluu mihin se raha sitten menee? Siinä vaiheessa kun annat sen lahjaksi, se on sen toisen omaisuutta. Pitääkö sun olla kärpäsenä katossa kyyskimässä, mitä ihmiset millekkin lahjalle tekee ja mihin mahdolliset rahat laittaa?

Ei kukaan pidä häitä rahan takia, eikä myöskään niiden mauttomien vaasien, mitä ei edes tarvita.

Jos ei halua viedä lahjaa, niin ei vie, mutta kellekkään vieraalle se ei kyllä kuulu, mitä itse hääpari TOIVOO!!

Toivoo sen takia isolla, että jokaisen kaaliin menisi, ettei niitä toiveita oikeen voi sivulliset muokata.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos kaikkea on, niin antakaa niitä vuohia. Kyllä ne lastenhuoneet kuuluu ihan itse maksaa, jos on rikas kute te.[
/quote]

Eihän tässä ole kyse siitä, että vingutaan rahaa, vaan siitä, että se vieras voi käyttää sen käyttämänsä rahan siten, että hääparille olisi siitä mahdollisimman suuri ilo. Miten se on siltä lahjan antajalta pois?!

Jos lapsesi pyytää syntymäpäivälahjaksi vaaleanpunaista mekkoa, ostatko hänelle sinisen mekon vain sen takia, että olet sen itse valinnut, vaikka olisit samalla rahalla ja vaivalla saanut sen lapsen toivoman mekon?

En jaksa ettii tuota tummennettuu täältä, mutta tuohon viestiin ei voi muuta sanoo kuin: 100x :laugh: ja 100x |O

Alkuperäinen kirjoittaja eeeee:
Niin siis niitä vieraita vartenhan ne häät järjestetään.... Nyt on vissiin joiltain unohtunut ketä siinä hommassa juhlitaan..

:D Joo, me järjestetään häät ihan vaan sen takia, että saadaan sit juhlia niitä ja niiden erinomaisuutta :saint: Ja kyniä niiltä tietty kaikki rahat :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
puhuttaskos vielä sitten siitä sako jussina mennä naimisiin ? :laugh:

Tottakai saa. Jos haluaa kahdestaan häitään juhlia.

Must ois ihana jos jollain olis oikein perinteiset juhannushäät =) Eipä tarvis miettiä mitä tekee juhannuksena :D

Must ois ihana jos jollain olis oikein perinteiset juhannushäät =) Eipä tarvis miettiä mitä tekee juhannuksena :D

Ja lahjaks 500e per vieras :D

Monet mökit pitää varata jo vuotta ennen (joskus jopa aikaisemmin) jos haluaa ne juhannukseksi ja niistä pitää yleensä maksaa varausmaksu.

Yhteistyössä