Miksi ihmiset eroaa?!?!

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Joo, ja miehethän ne aina osaavat tunnistaa vian itsessään ja vieläpä myöntää sen. Jotenkin niin surullista, että monilla on noin hämärtynyt kuva omasta ja toisesta sukupuolesta.
Ei ole sukupuolikysymys. Mikäli kotona on osattu puhua asioista ja ilmaista tunteet, ratkoa ongelmat ja selätetty vaikeitakin parisuhteen ongelmia (joita varmasti tulee kaikille), on sellaisen perheen lapsi kykenevä parempaan parisuhteeseen.
 
Ei ei ei ... vaan jos avioliitossa toinen voi pahoin (juo), pitäisi häntä auttaa (niin myötä ja vastoinkäymisissä). Toisin sanoen, fiksu puoliso näkee ongelman ja pyrkii tukemaan häntä siten, ettei se juominen vie koko miestä.
En tiedä mistä ymmärrät jotain, mutta juoppoudesta et ymmärrä edes alkeita.
Milloin viina lähtee miestä viemään, niin kaikenlainen ”tukeminen” on vaan juomisen mahdollistamista.
 
En tiedä mistä ymmärrät jotain, mutta juoppoudesta et ymmärrä edes alkeita.
Milloin viina lähtee miestä viemään, niin kaikenlainen ”tukeminen” on vaan juomisen mahdollistamista.
Tarkoitat ongelman peittelemistä? En tarkoita sitä. Rakastava puoliso vie toisen vaikka väkisin katkolle ja pitää huolen siitä, että ennen kuin mies alkoholisoituu (jolloin ollaan siellä mahdottomalla puolella), on hänen ongelmansa ratkaistu. Esimerkissä siis autolla ajanut lapsen yli vahingossa, joka voisi tarkoittaa vaikkapa psykoterapian tarpeen arvioimista.
 
Kyllä te lapset opitte kun vähän kasvatte.
Toivon totisesti, etten koskaan "kasva" sille asteelle, missä oma napa ja narsismi on IN, elämä ankeaa, mieli kyyninen ja sydän musta.

Vanhemmista eikä kummastakaan isovanhemmista ole tullut sellaisia ("sellaiset" = vanhemmuuttaan "elämän realiteetit tajunneita" aka naiiveista pilvilinnoista romahtaneita yksinäisiä ja katkeria vanhoja eukkoja ja ukkoja jotka ei koskaan saaneet elämässään mitä halusivat), eli toivoa mulla on!
Jos vanhempien jalanjälkiä seuraan, niin tulevaisuudessa siintää onnellinen, rakkauden, läheisten, vapauden ja sopivasti maallisen yltäkylläisyyden täyttämä keski-ikä.
Sitä odotellessa. :)

Se on kyllä harmi, kun toiset saa niin paljon huonommat kortit elämässä, kuin toiset. Tai ei osaa käyttää niitä, matkan varrelle sattuu liikaa lannistavia tapahtumia tmv., mutta pariutuminen ja se, kenen kanssa pariutuu on Suomessa oma valinta - ja vastuu.
 
tsääädäm!
Tarkoitat ongelman peittelemistä? En tarkoita sitä. Rakastava puoliso vie toisen vaikka väkisin katkolle ja pitää huolen siitä, että ennen kuin mies alkoholisoituu (jolloin ollaan siellä mahdottomalla puolella), on hänen ongelmansa ratkaistu. Esimerkissä siis autolla ajanut lapsen yli vahingossa, joka voisi tarkoittaa vaikkapa psykoterapian tarpeen arvioimista.
Tästä olen samaa mieltä.
Ja mitä yleensä avioliittoihin sanoisin... Niin. Ihmisillä on hassu käsitys, että rakastaminen olisi jotenkin helppoa, tai että se on se "pää pilvissä" tunne ja that's it. Mutta ei..

Rakastaminen on vaikeata. Se vaatii kovaa työtä. Pelkästään jo itsensä kanssa. On helpompaa etsiä hetkellisiä säväreitä ja koittaa saada käsiinsä aina jotain uutta hetken säväyttävää. Tänäpäivänä varsinkin kun se on hyvinkin helppoa ja mahdollista. On pelejä ja vehkeitä vaikka millasia. Mutta rakkaus ja avioliitto. Huh. Se onkin jotain mihin varsinkin tämän päivän ihmisistä ei monikaan kykene. Joten työt sikseen, mennään helpoimman kautta ja viihdytetään, varsinkin itseämme. Mitäs myö muista.
 
  • Tykkää
Reactions: Occamin partaveitsi
Tästä olen samaa mieltä.
Ja mitä yleensä avioliittoihin sanoisin... Niin. Ihmisillä on hassu käsitys, että rakastaminen olisi jotenkin helppoa, tai että se on se "pää pilvissä" tunne ja that's it. Mutta ei..

Rakastaminen on vaikeata. Se vaatii kovaa työtä. Pelkästään jo itsensä kanssa. On helpompaa etsiä hetkellisiä säväreitä ja koittaa saada käsiinsä aina jotain uutta hetken säväyttävää. Tänäpäivänä varsinkin kun se on hyvinkin helppoa ja mahdollista. On pelejä ja vehkeitä vaikka millasia. Mutta rakkaus ja avioliitto. Huh. Se onkin jotain mihin varsinkin tämän päivän ihmisistä ei monikaan kykene. Joten työt sikseen, mennään helpoimman kautta ja viihdytetään, varsinkin itseämme. Mitäs myö muista.
Tässä oli järjen ääni! Mikäli minä olen paska ja en tule ymmärretyksi, lukekaa edes tämä.
 
vierailija
Hetkinen. Miten itsemurha olisi muka vaihtoehto? Masentuneellakin itsemurha tarkoittaa sitä, että oli KYVYTÖN näkemään muita vaihtoehtoja. Avioliitossakin tuo tarkoittanee sitä, että on KYVYTÖN ratkaisemaan avioliiton ongelmia. Ei se kyvyttömyys siitä mihinkään katoa, vaikka vaihtaisi sata puolisoa, ellei opettele.

Ymmärrän sen, että kaikki suhteet eivät toimi, mutta minun mielestäni ihmiset eivät näe metsää puilta ja tekevät sekä itselleen että muille hallaa eroamalla väärin perustein. Oikeat perusteet ovat selkeät.
Miten ratkaista jotain mille ei voi mitään? Ja ei tuolla ihmisellä ole enää mitään hätää, hän tapasi ihmisen jonka kanssa elämä sujuu kuin rasvattu. Onneksi lähti eikä jäänyt edelliseen suhteeseen.
 
Tarkoitat ongelman peittelemistä? En tarkoita sitä. Rakastava puoliso vie toisen vaikka väkisin katkolle ja pitää huolen siitä, että ennen kuin mies alkoholisoituu (jolloin ollaan siellä mahdottomalla puolella), on hänen ongelmansa ratkaistu..
Eli et tosiaankaan tiedä asiasta yhtikäs mitään. Katkolle ei ketään viedä väkisin. Ja siin vaiheessa kun puolisoa alkaa dokaaminen pikkuhiljaa vituttamaan ei katkolle ole mitään lääketieteellistä tarvetta. Vain kasvava vitutus. Jolloin kyse on vain siitä, milloin vitutus ja juominen on pikkuhiljaa kasvanut tarpeeksi.
 
Miten ratkaista jotain mille ei voi mitään? Ja ei tuolla ihmisellä ole enää mitään hätää, hän tapasi ihmisen jonka kanssa elämä sujuu kuin rasvattu. Onneksi lähti eikä jäänyt edelliseen suhteeseen.
Mennyt on mennyttä, mutta minun mielipiteeni on se, että monet ongelmat voidaan ratkaista kohtalaisen helposti, jos vain osataan puhua, kunnioitetaan toisiamme ja ymmärretään mitä ihmisyys on. Toki niin, että molemmat osapuolet ovat tällaisia.
 
vierailijaaaaa
Toivon totisesti, etten koskaan "kasva" sille asteelle, missä oma napa ja narsismi on IN, elämä ankeaa, mieli kyyninen ja sydän musta.

Vanhemmista eikä kummastakaan isovanhemmista ole tullut sellaisia ("sellaiset" = vanhemmuuttaan "elämän realiteetit tajunneita" aka naiiveista pilvilinnoista romahtaneita yksinäisiä ja katkeria vanhoja eukkoja ja ukkoja jotka ei koskaan saaneet elämässään mitä halusivat), eli toivoa mulla on!
Jos vanhempien jalanjälkiä seuraan, niin tulevaisuudessa siintää onnellinen, rakkauden, läheisten, vapauden ja sopivasti maallisen yltäkylläisyyden täyttämä keski-ikä.
Sitä odotellessa. :)

Se on kyllä harmi, kun toiset saa niin paljon huonommat kortit elämässä, kuin toiset. Tai ei osaa käyttää niitä, matkan varrelle sattuu liikaa lannistavia tapahtumia tmv., mutta pariutuminen ja se, kenen kanssa pariutuu on Suomessa oma valinta - ja vastuu.
Huh mikä vuodatus :D. Varmasti raskasta teille nuorille jos kehittelette mielessänne mielikuvitustuotteita siitä minkälainen ihmisestä tulee kun vanhenee. Eipä ihme että olette niin aggressiivisia vastaukissanne. Kyllä se siitä vielä selkenee :).
 
Okey toi on trolli. Ei kukaan selväjärkinen normaali ihminen sano, että alkkiksen takia pitää uhrata itsensä ja koko perheen hyvinvointi. Jep jep, eiköhän tää ollu tässä ja trollien kanssa mä en keskustele tämän enenpää.
Sopisi opetella lukemaan. Minä korostin, että ENNEN KUIN MIEHESTÄ TULEE alkoholisti, pitää ratkaista ongelma! Alkoholismin taustalla on usein masennus tai jokin muu syy.
 
vierailija1273
Tästä olen samaa mieltä.
Ja mitä yleensä avioliittoihin sanoisin... Niin. Ihmisillä on hassu käsitys, että rakastaminen olisi jotenkin helppoa, tai että se on se "pää pilvissä" tunne ja that's it. Mutta ei..

Rakastaminen on vaikeata. Se vaatii kovaa työtä. Pelkästään jo itsensä kanssa. On helpompaa etsiä hetkellisiä säväreitä ja koittaa saada käsiinsä aina jotain uutta hetken säväyttävää. Tänäpäivänä varsinkin kun se on hyvinkin helppoa ja mahdollista. On pelejä ja vehkeitä vaikka millasia. Mutta rakkaus ja avioliitto. Huh. Se onkin jotain mihin varsinkin tämän päivän ihmisistä ei monikaan kykene. Joten työt sikseen, mennään helpoimman kautta ja viihdytetään, varsinkin itseämme. Mitäs myö muista.
Rakastaminen on helppoa. Liian moni taitaa rakastaa vaan itseään niin paljon ettei siihen enää muita mahdu? Mutta rakastaminen, rakkausavioliitto, pitkä suhde...helppoa.
 
Tai yksinkertaisesti vaan halu pitää hauskaa kunnes ei enää pysty lopettamaan juomista tai aineita.
No joo, tämäkin on vaihtoehto, mutta harvemmin tämän tyyppinen ihminen näyttelee selvää niin pitkään, että nainen tai mies sellaiseen haksahtaa? Toisaalta, jos on haksahtanut ja kumppani hakee iloa elämään päihteistä, pitäisi fiksun puolison nähdä tämäkin kehitys ja saada väärinkäyttäjä kohtaamaan ongelmansa ennen kuin ollaan tässä dopamiinihelvetissä, jossa toleranssit vain kasvavat ja paluu lähes mahdotonta.
 
tsädäääm!
Rakastaminen on helppoa. Liian moni taitaa rakastaa vaan itseään niin paljon ettei siihen enää muita mahdu? Mutta rakastaminen, rakkausavioliitto, pitkä suhde...helppoa.
Ihminen joka rakastaa itseään olekkaan muu kuin pohjaton kaivo, sinne mahtuu vaikka kuinka rakkautta lisää. Jos rakkautta itseään kohtaan uupuu, se luo tukoksia, ja luotaantyöntää.

Elämässä ei saa mitään helpolla, paitsi juurikin tuon kuvan maailmasta jota sinä kutsut itsensä rakastamiseksi, eli täyteen sokeutta ja katkeruutta. Minulle ja minä itse, etten jää paitsi. Ja kun asiat eivät käy helpolla "no ei se ollut sitten rakkautta" Äh. No joo osittain sanoisin että olet oikeassakin. Rakastaminen kyllä vaan soljuisi jos raivaisimme tilaa sille. Eli voitamme ne esteet jotka estävät sitä "helposti" Sanoisin itse vapaasti kulkemasta.
 
vierailijatartar
Sopisi opetella lukemaan. Minä korostin, että ENNEN KUIN MIEHESTÄ TULEE alkoholisti, pitää ratkaista ongelma! Alkoholismin taustalla on usein masennus tai jokin muu syy.
Joo ja sit se toinen on niiku, "oi kulta sä oot niin oikeassa ja nyt mä muutun", ihkuu ja sit ne eli elämänsä onnellisena loppuun asti...pusi pusi pusi koska kaikki paranee vaan puhumalla
 
Joo ja sit se toinen on niiku, "oi kulta sä oot niin oikeassa ja nyt mä muutun", ihkuu ja sit ne eli elämänsä onnellisena loppuun asti...pusi pusi pusi koska kaikki paranee vaan puhumalla
Tuskin on. Ongelmiensa kohtaaminen syö miestä (naista). Mutta puolison vastuulla on tuoda ne esille (rakentavasti), tarjota tukea ja pyrkiä ratkaisemaan ongelmat. Sille ei sitten mitään voi, jos toinen valitsee tien, joka johtaa eroon. Tässä kohtaa korostuu parinvalintaan liittyvät asiat, eli pitää osata arvioida ihmisen kyky kehittyä (eikä vain katsella vikoja) ennen liiton solmimista. Voi hyvinkin olla, että oirehtiva mies/nainen voi olla mitä mainioin puoliso, jos hän on kykenevä kehittymään ajan saatossa.
 
vierailija339
Ihminen joka rakastaa itseään olekkaan muu kuin pohjaton kaivo, sinne mahtuu vaikka kuinka rakkautta lisää. Jos rakkautta itseään kohtaan uupuu, se luo tukoksia, ja luotaantyöntää.

Elämässä ei saa mitään helpolla, paitsi juurikin tuon kuvan maailmasta jota sinä kutsut itsensä rakastamiseksi, eli täyteen sokeutta ja katkeruutta. Minulle ja minä itse, etten jää paitsi. Ja kun asiat eivät käy helpolla "no ei se ollut sitten rakkautta" Äh. No joo osittain sanoisin että olet oikeassakin. Rakastaminen kyllä vaan soljuisi jos raivaisimme tilaa sille. Eli voitamme ne esteet jotka estävät sitä "helposti" Sanoisin itse vapaasti kulkemasta.
Oletko kännissä? Kirjoituksestasi ei ota mitään selvää.
 
tsääädäm!
Joo ja sit se toinen on niiku, "oi kulta sä oot niin oikeassa ja nyt mä muutun", ihkuu ja sit ne eli elämänsä onnellisena loppuun asti...pusi pusi pusi koska kaikki paranee vaan puhumalla
Ongelma on jos siinä vaiheessa, jos elää oman napansa ympärillä niin, ettei huomata ajoissa jos kumppanin käytös muuttuu. Varmaan ensin vielä tullaan täältä palstalta kysymään "yhyy mikä miestä vaivaa?" kuin menisi itse kysymään. Sehän voisi vaatia vaikka ihan OIKEATA KONTAKTIA :O :O
 
  • Tykkää
Reactions: Occamin partaveitsi

Yhteistyössä