Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja elmeri-meri:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Oisko sitten parempi vetää viinaa, hakata lapsia ja akkaa. Ihan niin kuin entisenä hyvänä aikana tehtiin, kun ei ongelmia ollut :heart:
Vai oisko sittenkin nämä lääkkeet ja terapiat parempi juttu?
Kas kumma kun en oo ikävä kyllä huomannut viinanjuonnin tai vaimon / lasten hakkaamisen loppuneen tai edes välttämättä vähentyneen vaikka terapiassa käy yks sun toinen... :/
Varmasti joissain tilanteisa terapia on tarpeen mutta tää koko kansan kriisiapu ei mee munkaan jakeluun.
"Eikä se, et jotkut ei selviä ihan tavallisista kuviosta ei sitten millään.
Tottakai jokainen voi olla joskus väsynyt tai tylsistynyt,
mutta se kuuluu mun mielestä tähän elämään, jonka ei oo yhtä huvipuistoa tarkoitus kai ollakaan?
Ihmiset eivät osaa elää

Kaikki pitäis saada ja mielellään ilman mitään ponnisteluja. Elämän pitäis olla yhtä juhlaa. Pitäis olla laiha ja kaunis, ikinuori, rikas tai ainakin varakas ja elää koko ajan jossain rakastumisen ensihuumassa eli partneria vaihdetaan kun arki tulee eteen... Listaa voi jatkaa loputtomiin.
Elämä on arkea. Ja sitä ei nykyihminen kestä. En sano, että kaikilla on tällaista, mutta liian monella.
aikas pitkälle samaa mieltä
Lukekaapa tämä.
"Vakava masennus on aivojen kemiallinen puutostila,ymmärtäkää nyt! Ymmärrän kyllä jos turhaan valittaa,mutta itsestään ilman terapiaa ja lääkitystä se ei välttämättä parane!"
Te ette voi tietää että millaisia asioista osa masentuneista on käynyt läpi enkä ymmärrä että miten jotkut on aina vaan sitä mieltä että masentuneet ei jaksa tavallista arkea. Tosi paljon vähätellään tätä sairautta.
Mikä aiheuttaa sen kemiallisen puutostilan? Miksi näitä puutostiloja on niin paljon?
Esimerkiksi minä olen kyllä käynyt läpi elämässäni paljon. Nähnyt ja kokenut paljon enemmän kuin moni, joka on masentunut. Miksi minä selviän ilman apua ja joku toinen ei. Miksi minä pystyn puremaan hammasta yhteen ja sanomaan itselleni: "perhana vieköön, kyllä täältä noustaan" ja joku toinen masentuu pienestä vastoinkäymisestä? Se mulla kiinnostaisi tietää. Pahalta ne vastoinkäymiset minustakin tuntuu. Sydän hakkaa tuhatta ja sataa, ei pysty syömään, eikä huvita herätä. Haluais vaan nukkua ja nukkua.
Silti minä nousen ja pakotan itseni tekemään kaiken tarvittavan. Ja ajan kanssa (voi mennä viikkoja ja kuukausia) se paha olo väistyy ja olo on parempi, huomaan, että taas selvittiin....
Olepa vaan tyytyväinen omaan vahvuuteesi, mulla ei vaan pää kestänyt "sekosin" vaan loppuraskaudesta unettomuuteen ja masennukseen niin pahast, ettei mitään muuta hoitoa löytynyt kuin lääkitys!
Nyt siis tyttö vuoden ja masennus jäänyt taka-alalle, toivottavasti lopullisesti, lääkkeitä syön vielä ja nyt aloitan uudessa paikassa työt ja otan elämästä taas kiinni.
Sitä kun ei voi vaan sanoa vakavassa masennustilassa olevalle, etä ota niskasta kiinni ja rupea elämään-itse olin niin mustassa tunnelissa mistä ei ollut pois pääsyä.
Lääkitys rupesi kovalla annostuksella auttamaan 4 kk:n jälkee vasta synnytyksestä ja nyt siis voin jo paremmin, kyllä sitä apua tuliki haettua joka puolelta kun ei tiennyt mikä ihme sen ahdstuksen aiheutti!
Kyllä ne lääkkeet ja terapia on ainut vaihtoehto jos haluaa pitää elämästä kiinni, ja jaksaa hoitaa vauvaansa ja oppia rakastamaan sitä sen kaiken keskellä kun ei itsestäkään välitä, ja suunnttelee elämänsä lopeetamista, kun ahdistus ei vaan lakkaa!
Se on niin hirveä tunne , jota ei toivo kenellekkään, joten lopettakaa hyvät ihmiset tästä asiasta väittely, ja antakaa ihmisten sairastaa rauhassa ja toipua, ei se muuta sitä että jos joku sairastaa, niin toinen sanoo, "miksi minä sitten selvä kaikesta"
herkät ihmiset tähän helvettiin sairastuvat, kenellä on tunteita liikaakiin , kun ottaa asiat niin raskaasti.
olkaa onnellisia ketkä tähän ei siis sairastu, mutta antakaa meidän ihmisten olla, jotka siihen sairastuu, te ette tiedä tästä mitään, ettekä tule ikinä ymmärtämään meitä, ketkä siihen ei sairastu, ei myöskää mieheni ymmärtänyt mitä mun pään sisällä silloin kävin lävitse, mutta tukensa antoi, ja tämä sairaus koskettaa kaikki läheisiä ympärillä,
että näin =(