Alkuperäinen kirjoittaja tä:
Miksi joku syyllistyy asioista, jotka on todettu tosiksi?
siksi koska yleinen mielipide on häntä vastaan vaikka hän ei voisikaan tehdä paremmin. sinulle toivoisin joululahjaksi empatiakykyä ja käytöstapoja. niin ilkeä en ole, että toivoisin sinun oppivan ne kantapään kautta.
Siis sellaisia tukimuksia ei sa julkistaa eikä asioista puhua, mistä joku voi syyllistyä?
JOpas on kuma käsitys empatiakyvystä!
Mulla on averi, joka imetti 6kk, koska neuvolassa sanottiin, että se on vauvalle hyväksi, vaikka inhosi imetystä.
Mulla on kaveri, joka imetti 2 kk ja maito vaan loppui, vaka hän olisi mieluusti imettänyt koska se oli hänestä helpompaa kuin puloruokinta.
Ja kaikenlaisia välimuotoja. Kaikki heistä tietää mun imettäneen pitkään ja pitävän imetyksessä myös muita juttuja kun sitä ruokaa tärkeinä, muta ei niistä puhuessa kenenkään tarvi tuntea syyllisyyttä.
En mä syylisty jos joku toitottaa puolen vuoden täysimetyksen puolest, mä olen havainnu, että yksikään mun lapsista ei olis pärjänny ½-vuotiaaksi pelkällä maidolla.
Mä haluaisin sun nyt kopiovan tähän tekstistäni sen kohdan, joka sinusta oli empatiakyvytön?
Vastasin vain ap:n kysymykseen:
imetys on tunepitoinen juttu, koska siinä on kyse niin paljosta muusta kuin ruuasta.