Miksi ihmeessä laihdutat jos sun bmi on alle 25?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja en ymmärrä sua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

en ymmärrä sua

Vieras
Siis normaalin rajoissa. Onko nykyajan vääristynyt kauneusihanne saanut teidät tosiaan noin sekaisin että itseään ei osaa arvostaa kuin laihana. Naisella ei saa enää olla mitään normaalin naisen tunnusmerkkejä ja kaikkien pitää mahtua kokoon 36. Surullista.

Harva se päivä tällä palstalla saa lukea kyselyjä, miten sais parhaiten kuihdutettua itsensä kokoon 36, huh. Koko 40 on ihan normaalipainoisen koko, mutta tällä palstalla se on ruman ja läskin merkki.

Tässä vielä esimerkki normaalista ja terveestä naisvartalosta (joka ei kyllä ole plussakokoa nähnytkään, vaikka linkissä niin jostain syystä lukeekin).
Moni tuon mallin mitoissakaan oleva ei ole tyytväinen itseensä vaan laihduttaa, sairas maailmamme... Hankkikaa naiset itsetunto!
http://plussizemodelsunite.files.wordpress.com/2010/06/dpp_185291.jpg
 
No siksi, kun mä en näytä tuolta, kuin miltä tuo nainen näyttää, kun vaatekokoni on sen 40 ja olen nipin napin normaalipainoinen.

Tällä hetkellä olen tosin vielä ylipainoinen (1,7 kiloa ylipainoa) mutta kyllä mä aion laihduttaa vielä sen 1,7 kilon jälkeenkin, koska pelistä kurkistaa vielä varsin rehevä akka.

Jos näyttäisin yhtä hyvältä (kilot tasaisesti ympäri kroppaa jne) kun tuo kuvan nainen, en välttämättä kokisi tarvetta kiloja pudotella. Mutta kun en näytä.

Ei siitä kovin pitkä aika ole, kun multa kysyttiin että odotanko vauvaa. No en odota en. Enkä ostanut kirppikseltä äitiysvaatteita, vaikka eräs myyjä niitä koitti mulle myydä...mitä mä niillä teen, kun en vauvaakaan odota vaikka ehkä siltä näytänkin.

Mulla on kyllä mielestäni varsin hyvä itsetunto. En itkenyt illalla itseäni uneen silloin, kun ihmiset luulivat mun olevan pieniin päin, vaikka kyse olikin läskistä. En noin niinkuin muutoinkaan ole kokenut läskejä sillä tapaa ongelmaksi, kuin ehkä moni muu. Mutta ei se siltikään poista sitä mahdollisuutta, ettenkö haluaisi olla hoikka, koska hoikkana voin paremmin.
 
Koska en ole tyytyväinen olomuotooni.

Olen aina ollut ylipainoinen. Olen tähän mennessä tiputtanut 40 kg, mutta " nälkä kasvaa syödessä".

Painoindeksini on tällä hetkellä 22.5. Toivoisin pystyväni pudottamaan vielä ainakin sen 5 kiloa.
Pelkoa naisellisista muodoista tai niiden menetyksestä ei ole. Niitä kun ei ole koskaan ollutkaan.
 
Kuva selittää sen paremmin kuin tuhat sanaa... Tämän vuoksi:

17.jpg
 
Alkuperäinen kirjoittaja ennen ja jälkeen;25750288:
Kuva selittää sen paremmin kuin tuhat sanaa... Tämän vuoksi:

17.jpg

Ja mikä vika noissa kuvissa sitten on? Normaalin, naisellisen naisen vartalo ekassa kuvassa. Just tätä mä tarkoitan.
 
Jos ei ole tyytyväinen omaan kroppaan? Ei se bmi ole ainoa hyvän olon merkki. Olen itse lyhyt ihminen, jolla perinteisen mitan (ranteen ympärysmitta) mukaan on hento ruumiinrakenne. Isoluiselle sopii ehkä enempi painoa mutta ei sitten luonnostaan sirolle. Tavoite on koko 32, nyt on 38.
 
Jos ei ole tyytyväinen omaan kroppaan? Ei se bmi ole ainoa hyvän olon merkki. Olen itse lyhyt ihminen, jolla perinteisen mitan (ranteen ympärysmitta) mukaan on hento ruumiinrakenne. Isoluiselle sopii ehkä enempi painoa mutta ei sitten luonnostaan sirolle. Tavoite on koko 32, nyt on 38.

Koko 32 on lasten koko. Aikuinen nainen on vähintään kokoa 36, kyllä se vaan näin on. Ellei sitten sairasta anoreksiaa.
 
[QUOTE="aloittaja";25750332]Ja mikä vika noissa kuvissa sitten on? Normaalin, naisellisen naisen vartalo ekassa kuvassa. Just tätä mä tarkoitan.[/QUOTE]

No vaikka se, että noi vyötärömakkarat saattoi meikäläisen hulluuden partaalle. Mitkään housut ei istuneet kunnolla ja oli koko ajan niin pönäkkä olo ja näytin rumalta kuvissa. Ei tarvittu kuin 3 kuukauden pinnistys, niin oma olo on sata kertaa parempi, tiukatkin vaatteet näyttää hyvältä ja itseluottamus kohosi. KANNATTI!

Ja turha lakaa nillittää että "siin' tapauksessa vika on sun päänsisällä, ei jollain läskeillä voi olla väliä blaablaa", jos muutaman kilon pudottaminen parantaa mun oloa niin miksi en saisi niin tehdä? Tähän kun annatte joku PÄTEVÄN vastauksen niin :flower:
 
[QUOTE="aloittaja";25750332]Ja mikä vika noissa kuvissa sitten on? Normaalin, naisellisen naisen vartalo ekassa kuvassa. Just tätä mä tarkoitan.[/QUOTE]

Kyllä, normaali vartalo on tuossa ekassa kuvassa...mutta kyllä tuo toinenkin kuva on normaali vartalo, eikä siis mikään epänormaali.
 
Koko 32 on lasten koko. Aikuinen nainen on vähintään kokoa 36, kyllä se vaan näin on. Ellei sitten sairasta anoreksiaa.

No sellanen 158 cm pitkä ja 48 kg painava nainen kyllä saa vaatteita vaikka lastenosastolta vaatekaupassa, mutta kyllä kai se muusta kuin bmi:sta se ihmisen kypsyys katsotaan? Tai ainakin siulla sitten on skaala toiseenkin suuntaan, muuttuuko esim. vaatekoko 48 sitten mastodontiksi naisen sijaan?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ennen ja jälkeen;25750377:
No vaikka se, että noi vyötärömakkarat saattoi meikäläisen hulluuden partaalle. Mitkään housut ei istuneet kunnolla ja oli koko ajan niin pönäkkä olo ja näytin rumalta kuvissa. Ei tarvittu kuin 3 kuukauden pinnistys, niin oma olo on sata kertaa parempi, tiukatkin vaatteet näyttää hyvältä ja itseluottamus kohosi. KANNATTI!

Ja turha lakaa nillittää että "siin' tapauksessa vika on sun päänsisällä, ei jollain läskeillä voi olla väliä blaablaa", jos muutaman kilon pudottaminen parantaa mun oloa niin miksi en saisi niin tehdä? Tähän kun annatte joku PÄTEVÄN vastauksen niin :flower:

Wau, hienoa työtä! Mitkä sun mitat oli tuossa ekassa kuvassa ja entä sit toisessa? Itse näytän nyt tuolta ekalta kuvalta ja suoraan sanottuna ahdistaa ja paljon. En ole ylipainoinen, mutta parin kilon päässä siitä.

Miten laihdutit? Paljonko kaloreita päivässä ja liikuntaa? :) Anteeksi kyselyikäni, mutta kiinnostaa aina tällaiset.
 
Mä halusin joku aika sitten muutaman kilon pois koska mulla oli jenkkakahvat jotka näkyi ärsyttävästi ihonmyötäisen mekon kans. Ja kesällä haluan pitää napapaitoja ja läpikuultavia toppeja joten haluan vielä muutaman kilon lisää pois. Mua ei kiinnosta yhtään miltä muiden mielestä näytän eikä kilot vaikuta itsetuntooni, haluan vaan pystyä pitämään päälläni just sellasia vaatteita kun haluan.
 
Jos haluaa näyttää hyvältä? Anteeks mut näyttääkö jonkun mielestä oikeesti kivalta semmonen että takapuoli hyllyy ja roikkuu,housut ei istu,reidet hankaa toisiaan vasten,selästä ja vyötäröltä pursuaa makkaroita? Hirveitä selittelyjä aina vaaditaan sille että miks haluat laihduttaa ja kiinteytyä,MIKS MIKS MIKS et halua kantaa ylimäärästä mukanas?! Se on olevinaan joku normaali ja luonnollinen tila ihmiselle,että mukana hyllyy elintasokiloja ja varsinkin joku äiti-ihmisten keskuudessa oleva villitys on tää nykyinen "JES,olen äiti,saan syyn olla lihava!".

Jos joku pitäis tahallaan koiraansa pullerossa kunnossa,niin se ois eläinrääkkäystä. Mut ihmiselle ilmeisesti ihan jees ja normaali olotila.
 
Wau, hienoa työtä! Mitkä sun mitat oli tuossa ekassa kuvassa ja entä sit toisessa? Itse näytän nyt tuolta ekalta kuvalta ja suoraan sanottuna ahdistaa ja paljon. En ole ylipainoinen, mutta parin kilon päässä siitä.

Miten laihdutit? Paljonko kaloreita päivässä ja liikuntaa? :) Anteeksi kyselyikäni, mutta kiinnostaa aina tällaiset.

Alussa oli 64 kg ja lopputulos 55 kg. Söin noin 1300 kcal päivässä, en liikkunut muuten kuin kävelin koiran kanssa noin puolituntia päivässä (niinkuin siihenkin saakka). En tykkää liikunnasta... Varmaan liikuntaa lisäämällätai salilla käymällä olis sama lopputulos tullut laihduttamatta, mutta mulle oli helpompaa vähentää syömistä. Ja tosiaan oon omenavartaloinen, kaikki paino kertyy mahaan, ja siksi tuolla muutamalla kilolla on tosi iso merkitys. Housujen tuumakoko pieneni 30" --> 27".
 
Tahtoisin olla pari kiloa hoikempi. Vaatteet puristaa ja vatsa pömpöttää. Viihdyn paremmin vähän hoikempana kuin mitä olen nyt. Nyt painoa 62 kg (oli pahimmillaan 68 ja siitä aloin laihduttaa) ja pituutta 160 cm. Tavoitepaino olis jotain ehkäpä 57 kg tienoilla. Katson tarkemmin sitten, että mikä tuntuu hyvältä.
 
[QUOTE="aloittaja";25750332]Ja mikä vika noissa kuvissa sitten on? Normaalin, naisellisen naisen vartalo ekassa kuvassa. Just tätä mä tarkoitan.[/QUOTE]

:laugh::laugh::laugh:

Aloittajan kysymykseen: Miksi kukaan haluaisi olla pönäkkä, vaikka olisikin "normaalipainon" rajoissa? Miksi kukaan haluaisi olla löysä?

Tuosta olen kyllä kanssasi samaa mieltä, että laihuuden ihannointi on järkyttävää.
Terveellä naisella pitäisi olla sopivasti näkyvääkin lihasta, ei mun mielestä riitä jos on vain luuta ja nahkaa. Timmi, sopivan lihaisa naisvartalo on kaunista katseltavaa.
Ei laihuudessa ole mitään hienoa, laihat on usein myös löysiä.
 
mä oon 159cm ja painoa 59,5kg. Vaatteet päällä en näytä lihavalta eikä kukaan usko että painan noin paljon. Ku vaatteet ottaa pois näkee että reisissä, pyllyllä ja alavatsalla rasvaa. laihduttaa olen yrittänyt kohta 10-v, ikinä en ole 500g enempää pudottanut vaikka en syö juuri mitään ja liikun paljon.

kummallista oli se kun kerran jouduin olemaan liikkumatta 2,5kk ja paino putosi 54kiloon, ruokavalio pysyi samana liikkumista ei vaan ollut.
 
No sellanen 158 cm pitkä ja 48 kg painava nainen kyllä saa vaatteita vaikka lastenosastolta vaatekaupassa, mutta kyllä kai se muusta kuin bmi:sta se ihmisen kypsyys katsotaan? Tai ainakin siulla sitten on skaala toiseenkin suuntaan, muuttuuko esim. vaatekoko 48 sitten mastodontiksi naisen sijaan?
160cm ja n. 50kiloisena käytin housuja kokoa 36 ja paitoja 38. Lastenosastoa en ollut käyttänyt sitten 4-5. luokan.

Mutta en epäile sitä, etteikö joku ole niin siro, että mahtuu vaikka kokoon 32 olematta anorektinen. On kuitenkin ihan ymmärrettävää että ihmistä näkemättä koko 32 naisella antaa hieman epäilyttävän kuvan.

Itse olen nyt suurinpiirtein sen BMI25 ja kyllä minä tästä haluaisi vielä viitisen kiloa laihtua ja sitten kiinteytyä.
 
  • Tykkää
Reactions: astrolabe
:laugh::laugh::laugh:

Aloittajan kysymykseen: Miksi kukaan haluaisi olla pönäkkä, vaikka olisikin "normaalipainon" rajoissa? Miksi kukaan haluaisi olla löysä?

Tuosta olen kyllä kanssasi samaa mieltä, että laihuuden ihannointi on järkyttävää.
Terveellä naisella pitäisi olla sopivasti näkyvääkin lihasta, ei mun mielestä riitä jos on vain luuta ja nahkaa. Timmi, sopivan lihaisa naisvartalo on kaunista katseltavaa.
Ei laihuudessa ole mitään hienoa, laihat on usein myös löysiä.

Näinpä! kiinteä,muodokas ja urheilullinen naisvartalo on kaunis ja ainakin mun mielestä huomattavasti naisellisempi kuin roikkuva maha ja höllyvät reidet.
 
160cm ja n. 50kiloisena käytin housuja kokoa 36 ja paitoja 38. Lastenosastoa en ollut käyttänyt sitten 4-5. luokan.

Mutta en epäile sitä, etteikö joku ole niin siro, että mahtuu vaikka kokoon 32 olematta anorektinen. On kuitenkin ihan ymmärrettävää että ihmistä näkemättä koko 32 naisella antaa hieman epäilyttävän kuvan.

Itse olen nyt suurinpiirtein sen BMI25 ja kyllä minä tästä haluaisi vielä viitisen kiloa laihtua ja sitten kiinteytyä.

Mie menin ripille 152 cm vaatteissa ja samat mahtui vielä lukiossakin. Eipä oo mahdoton ajatus, että mahtuis taas tulevana kesänä.
 

Yhteistyössä