Miksi IHMEESSÄ käytätte Comic Sans -fonttia???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Björn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Björn

Aktiivinen jäsen
15.03.2009
17 686
5
36
Rumempaa ja tyhmempää fonttia saa hakea! Joo, se oli silloin 1995 ihan hauska, mutta haloo nyt eletään vuotta 2011 ja fontteja on vaikka millä mitalla, mutta yhdet käyttää vaan jotain comic sanssia... Onko tähän jokin hyvä syy??

comic-sans-criminal1.png

• Tykkää
Reactions: aamuntorkku
Ihanaa, että vihdoin puhutaan tästäkin asiasta. Mua oksettaa, kun kaikki postilaatikkoon tulevat laput pihatalkoista, peräkonttikirppiksistä ja muusta vastaavasta on aina kirjotettu Comic Sans -fontilla vaikka valinnanvaraa olis mielin määrin.

Käytän monenlaisia fontteja, tapauksesta riippuen. Olen tarkka fonteista, mutta valitettavasti Comic Sans on yksi parhaimmin onnistuneista fonteista ja sopii moneen. Se on kuin käsin kirjoitettu mutta selkeä.
Joissain fonttityypeissä jotka aluksi näyttävät hienoilta, onkin joku muu vika. Joku kirjain on epäselvä tai muuta vastaavaa.
Comic Sans on monikäyttöinen ja käytännöllinen fontti.

Eläköön Comic Sans, aikamme legenda! Sitä ei vuodetkaan rumenna!

No eihän sen käyttö kovin suotavaa ole, lähinnä siksi, että on niin paljon käytetty ja kulunut fontti. Meille jo koulussa upotettiin päähän, että Comic Sans on iso paha mörkö ja sitä pitää välttää :D
Mut en mä silti ymmärrä mitä se kenenkään persettä kaivelee, jos joku sitä tahtoo käyttää omissa jutuissaan. Sitten jo vähän alkais pistään silmään, jos jossain ihan ammattilaisen tekemässä mainoksessa sitä näkis..

Yhteistyössä