miksi hankkia enemmän kuin yksi lapsi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neuvoton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

neuvoton

Vieras
haluaisin kuulla järkeviä syitä,miksi kannattaisi hankkia enemmän kuin yksi lapsi. minulla on yksi,mutta mieheni haluaisi toisen. en vaan nää mitään syytä hankkia.

Yhden kanssa on helppoa. Mut mä koen sisaruksien olemassaolon jonkinlaisena "rikkautena". Mulla on sisko ja veli, ja olen erittäin onnellinen että näin on, olen läheinen heidän kanssaan. Toki sisarukset eivät aina ole läheisiä, mut jos ovat se on hyvä asia. Mä myönnän että meillä toinen lapsi tehtiin koska halusin esikoiselle sisaruksen, ei siksi että erityisemmin olisin kaivannut enempää lapsia.

hankkia - hanki vaan elämä

Alkuperäinen kirjoittaja neuvoton:
haluaisin kuulla järkeviä syitä,miksi kannattaisi hankkia enemmän kuin yksi lapsi. minulla on yksi,mutta mieheni haluaisi toisen. en vaan nää mitään syytä hankkia.

Siksi, että ei tartte olla itse seuranpitoautomaatti. Meillä on vain yksi kohta 3-vuotias ja hän kaipaisi koko ajan jotain puuhaa, seuraa ja tekemistä. Jos olisi toinen, niin pääsisi ite helpommalla.

Jos et halua toista lasta niin se on täysin sinun ja ehkä miehesikin asia. En ymmärrä miksi haluat kuulla mitään muuta neuvoa tai perustelua. Lapsi ei ole huonekalu vaan ihminen jonka saat elämältä hetkeksi lainaksi, jos sinulla on hyvä tuuri. Kaikki eivät halua lapsia, toiset eivät saa vaikka haluaisivatkin. Aika harva hankkii, mutta niitäkin näköjään löytyy.

shr0904l.jpg

Oon vaan aina kuvitellut, että jos on vaan yksi lapsi niin olis jotenkin tylsää. Ei leikkikavereita, ei ketään kenen kanssa tapella kun on tylsää :D Sisaruksista on seuraa toisilleen ja lapsista tulee sosiaalisia ja on joku johon turvautua isompana. Itselläni on sisko ja veli. Jos heitä ei olis, niin mun elämä ois varmaan aika paljon erilaista. Paljon pidetään yhteyttä ja nähdään nyt aikuisenakin. Sen lisäksi, omien kokemusten perusteella siis, lapsi jolla ei ole sisaruksia on hirvee jeesustelija ja määräilijä :o On ilmeisesti saanut kaiken tahtomansa, kun on ollut se ainokainen... :whistle:

No saa sen sisaruksen :D ja kun se toinen kasvaa, niin ne voi keskenään leikkiä ja ite voit juua vaikka rauhassa kahvia. Tai sitten ne vaan tappelee ja siinä jäi sun kahvirauha.. hahahh :D

Ajattelisin ehkä niin, että tuskin tulee myöhemmin harmiteltua, että tulipas "hankittua" kaksi lasta, mutta jos on vaan yksi lapsi niin se ehkä myöhemmin harmittaa, jos ei edes yrittänyt saada toista.

Lisäksi minä olen jotenkin niin pelokas, että pelkäisin, että sille yhdelle, ainoalle lapselle käy jotain, kuolee nuorena tai muuta vastaavaa. Jos olisi useampi lapsi niin todennäköisemmin myös suku jatkuisi, toki voivat kaikki lapset kuolla tai kukaan lapsista ei hanki lapsia, mutta varmasti näin harvinaisempaa kuin jos olisi vain yksi lapsi.

Yhteistyössä