Miksi pitäis hankkia vielä kolmas lapsi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Eikö muka kaksi riitä?
Kertokaa syitä miksi ootte hankkineet (saaneet) enemmän kuin kaksi!!
En pääse yli tästä, että lapset olis nyt tässä. Toisaalta en näe mitään järkeä tehdä enempää lapsia. Onko se itsekästä hankkia enemmän?

Mulla vähän sama ongelma..Kakkosen odotusaikana oli jo selvää että ei enää IKINÄ, ja että lapsiluku on nyt täynnä. No nyt on sitten tyttö ja poika, ja olo on hemmetin haikee, että eikö tosiaan enää ikinä..tuota pikkuista nyyttiä kun katselee, niin luopumisen tuska on kamalan iso. Järki(ja mies) sanoo että tää oli tässä, varsinkin kun molemmat lapset on keskosina syntyneet.

En mä tiedä onko itsekästä haluta lisää lapsia, se varmaan pitkälti riippuu siitä, mitä luulet pystyväsi tarjoamaan heille. Mikä on rahatilanne? Henkinen ja fyysinen jaksaminen? Onko lapsille aikaa?

Koska perhe on tärkeä ja aina olemassa vaikka kuinka olisi erimielisyyttä tai tappelua.
Saattaa saada lapsenlapsia suuremmalla todennäköisyydellä.
On joku joka käy vanhainkodissa katsomassa.
Raskausajat ovat olleet helppoja, samoin synnytykset.
Talooudellisesti mahdollista.
Se tekee meidät onnellisiksi.

Jos et halua lisää lapsia, niin älä "hanki", jokainen tietää varmasti itse parhaiten ja jokaisella lapsella on oikeus syntyä toivottuna perheeseen.

Itse halusimme kolmannen ihan samoista syistä kuin ensimmäisen ja toisenkin.

Itselläni on kolme sisarusta ja he ovat olleet aina kaikista läheisimmät ja rakkaimmat ihmisen maailmassa, ennen oman perheen perustamista siis. Ja edelleen ovat läheisiä ja rakkaita, heiltä olen saannut tukea vaikeissa asioissa ja itse olen auttanut samoin heitä. Sisaruus yhdistää läpi elämän, etenkin nyt kun omat vanhemmat vanhenee ja heidän kuntonsa huononee niin ollaan yhdessä sisarusteni kanssa huolehtimassa heistä ja "jakamassa taakkaa". Vietämme paljon aikaa yhdessä koko is perhe, juhlapyhät ja lomamatkat.

Saman haluan antaa omille lapsillenikin, läheiset suhteet sisaruksiin ja perheeseen. Siksi halusin lapsia vähintään kolme, enemmänkin olisi saannut tulla jos luoja olisi suonnut...

Yhteistyössä