Kaikille kenellä 2 tai useampi lapsi!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaimo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vaimo

Vieras
Minkälaista on kun taloon tulee toinen vauva.. meillä lapsi 2 vee ja toinen suunnitelmissa...
Hyviä ja huonoja puolia hankkia enemmän kuin yksi lapsi?

Mulla vielä opiskelut kesken, mutta pystyn kyllä jatkamaan pienen tauonkin jälkeen jos nyt äkkiä tärppäis.

Hyviä puolia: lapsille on seuraa toisistaan ja oppivat sosiaalisia taitoja kuin itsestään. Vaatteita ja leluja voi kierrättää lapselta toiselle. Lapset myös opettavat monia taitoja (muitakin kuin sosiaalisia) toisilleen, meilläkin nuoremmat ovat paljon isomman oloisia isonsiskon/-siskojen ansiosta.
Ja sitten ne huonot puolet: Vanhemmat eivät voi antaa kaikille lapsille niin paljon yksilöllistä huomiota kuin jos yksi lapsi. Lapset joutuvat tyytymään vähempään materiaalisesti ja taloudellisesti, mutta se onkin sitten jo vähän myös arvostuskysymys..

Alkuperäinen kirjoittaja lego:
Kun on leikkikaveri.Nyt äkkiä hommiin niin ei tule liian isoa ikäeroa ja samat leikit luonnistuu paremmin...
Meillä on lapsilla iso ikä ero, mutta esikoisesta onkin nyt apua kuopuksen hoidossa, joten kumminkin parempi... ;) :)

Yksi lapsi on harrastus, kaksi on työtä, kolme on hulluutta.

Kahdessa lapsessa on jo kädet täynnä työtä, ei ole ongelmia ajankäytön suhteen. Ja kotitöitä ja pyykkiä enemmän kun kasvavat.

Mutta toisessa vaakakupissa sisarussuhde. Tosin ainoakin lapsi voi varmasti olla onnellinen. Ja on kiva saada kaikki aika ja huomio ja tietää aina olevansa erityinen. Onhan se kuitenkin sellaista jakamista, varsinkin jos on kaksi samaa sukupuolta, niin vähän kilpailua on.

minulle noita lapsia on vaan tullut..18v aattelin että 1 lapsi yli 30v jos sitäkään. Ikä nyt 33v ja 3 lasta :laugh:

Kakkosen kohdalla luulen että eron huomasi parhaiten..tää kolmas on ihan omaa sarjaa, isoveljet on sen verran vanhempia. Musta on kiva kun on sisarruksia, varsinkin jos sukua ei muuten ole kauheesti..