V
vieras
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja neljän äiti:... lapsillamme on ollut kotona palkattu hoitaja, tukien jälkeen itselle jää maksettavaksi noin 600 euroa.
Joopa, taas yksi tukien varassa keinottelija
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja neljän äiti:... lapsillamme on ollut kotona palkattu hoitaja, tukien jälkeen itselle jää maksettavaksi noin 600 euroa.
Alkuperäinen kirjoittaja Satu:Ei kai lapset nyt muiden hoidettava ole jos kuljen töissä ja ovat päiväkodissa? Taidanki jäädä kotiin ja hakea soskusta rahat! Taidat sinä olla minunkin elätettävänä? Häpeäisit kun et tiedä mistään mitään. Ja maksan kahden lapseni päiväkoti hoidosta kuussa 380 euroa joten ei ihan ilmaistakaan ole. elokuusta vielä enemmän
Alkuperäinen kirjoittaja neljän äiti:Itsekin olen uranainen, yrittäjä ja johtaja joten ymmärrän kyllä töihin paluun SITTEN AIKANAAN. Mutta en sitä miksi 10kk pitää viedä päiväkotiin. Siis 10kk ikäinen vauva vielä.
Lapset tein 2 sarjassa molemmat vuoden välein joten kotona olen ollut 2kertaa 4v jaksoissa ja senkin jälkeen lapsillamme on ollut kotona palkattu hoitaja, tukien jälkeen itselle jää maksettavaksi noin 600 euroa.
Alkuperäinen kirjoittaja sama mamma taas:Ihan oikeesti se on tosi paljon kiinni miehenkin tuloista. Kotihoidontuella ja miehen pienellä palkalla ei pysty olemaan kotona. Ja yleensä nää arvostelijat niiku ap ovat hyvä tuloisia. Ei mitään käsitystä todellisuudesta.
Alkuperäinen kirjoittaja Rättipatteri:Annanpa esimerkin.
Jos mieheni saa kuussa 475e/kk(opiskelee), minä (jos jäisin kotihoidontuelle) n.380 (käteen) + lapsilisä = 955e
Tästä pois vuokra, joka on n. 650e (sähkö+vesi sis.), jää jäljelle 305e, josta pitäisi maksaa laskut, ruoka, bensa, ym kulut. Eläisitkö?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ne ovat vieraalla hoidossa, että mamma pääsee töihin. Olisit ensin painanut niitä töitä ja tehnyt ne lapset vasta sitten. Pakkoko niitä on väsätä, jos niiden kanssa ei jaksa olla? Pilleri polvien väliin sulle, niin ei pääse niin usein raottumaan miehen edessä.
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Rättipatteri:Annanpa esimerkin.
Jos mieheni saa kuussa 475e/kk(opiskelee), minä (jos jäisin kotihoidontuelle) n.380 (käteen) + lapsilisä = 955e
Tästä pois vuokra, joka on n. 650e (sähkö+vesi sis.), jää jäljelle 305e, josta pitäisi maksaa laskut, ruoka, bensa, ym kulut. Eläisitkö?
+ vielä asumistuki. Eläisin ja olen elänytkin.
Meillä myös mies pienipalkkainen ja silti olen kotona..
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Satu:Ei kai lapset nyt muiden hoidettava ole jos kuljen töissä ja ovat päiväkodissa? Taidanki jäädä kotiin ja hakea soskusta rahat! Taidat sinä olla minunkin elätettävänä? Häpeäisit kun et tiedä mistään mitään. Ja maksan kahden lapseni päiväkoti hoidosta kuussa 380 euroa joten ei ihan ilmaistakaan ole. elokuusta vielä enemmän
Ne ovat vieraalla hoidossa, että mamma pääsee töihin. Olisit ensin painanut niitä töitä ja tehnyt ne lapset vasta sitten. Pakkoko niitä on väsätä, jos niiden kanssa ei jaksa olla? Pilleri polvien väliin sulle, niin ei pääse niin usein raottumaan miehen edessä.
Alkuperäinen kirjoittaja ProStroke:Miks se kuuluu kenellekään? Eiköhän se ole jokaisen oma asia.... :headwall:
Alkuperäinen kirjoittaja Jauholakki:Puoleen tai toiseen v*ttuilematta: Minkäs ikäisenä sen lapsen sitten saa laittaa hoitoon? =)
Alkuperäinen kirjoittaja voi luoja:Voihan järkytys... jos tuollaisia aikuisia tulee kotona hoidetuista niin mieluusti laitan lapseni hoitoon sivistymään ja oppimaan vähän avarakatseisuutta.
Senhän jo tietää minkälaista asennetta sinun kaltaiset lapsilleen kasvattavat.
Alkuperäinen kirjoittaja Jauholakki:Puoleen tai toiseen v*ttuilematta: Minkäs ikäisenä sen lapsen sitten saa laittaa hoitoon? =)
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Rättipatteri:Annanpa esimerkin.
+ vielä asumistuki. Eläisin ja olen elänytkin.
Meillä myös mies pienipalkkainen ja silti olen kotona..
Mitä järkeä siellä kotona on sitten olla, pitää laskea sentilleen paljollako voi syödä että jää vähän laskuihinkin? Minä olen kotona, mutten todellakaan olisi jos pitäisi sitten kituuttaa neljän seinän sisällä kun ei ole varaa mihinkään ylimääräiseen, kenkiäkin pitäisi säästää, ei kiitos. Meillä mennään huvituksiin ja kylpylöihin yms. aktiviteettiä lapsillekin, muuta kuin vanhempien ainaista riitaa rahasta!
Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:Alkuperäinen kirjoittaja sama mamma taas:Ihan oikeesti se on tosi paljon kiinni miehenkin tuloista. Kotihoidontuella ja miehen pienellä palkalla ei pysty olemaan kotona. Ja yleensä nää arvostelijat niiku ap ovat hyvä tuloisia. Ei mitään käsitystä todellisuudesta.
"Ihan oikeesti" kotihoidontuki ja toisen vanhemman palkka riittää varmasti. Menoissa on jotain pahasti pielessä jos ei riitä... Toki ne laskut on maksettava, mutta ei niitä itsestään postiluukusta tipahtele![]()