Miksi hankitte lapsia jos ne pitää viedä 10kk päiväkotiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neljän äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Mitä pahaa siinä on jos lapsen laittaa hoitoon?Meidän muksulla ainakin oli pahinta se kun joutui jäämään POIS sieltä hoidosta!Ja juuri tuon 10kk:n iässä sinne meni.

Varmasti oli pahinta jäädä pois, kun oli tottunut muihin hoitajiin kuin vanhempiinsa. Meistä hoitajista on aina niin hassua kuulla lasten ensisanat ja nähdä ensiaskeleet yms. Paljosta jäävät usein vanhemmat paitsi.

Voi jeesus. Anteeksi että aloitin ketjun, jossa kysyin JÄRKEVIÄ kommentteja. On se vaan kumma että kaikesta saa kakkaa niskaan.

Minä kannan vastuun lapsestani sillä, että meillä on toimeentulo. Ei sossun tuilla elä! Itse olin vanhempainrahakaudella, mies työttömänä. Minä menin töihin, vaan ei rahat riitä edelleenkään vuokraan ja laskuihin. Miehenkin mentävä töihin. Ja silloin lähtee tyttö hoitoon. PPH paikka oli luvattu, mutta tuli este, SIKSI päiväkotiin.

Tämähän juuri on sitä VASTUUNOTTOA, että huolehtii muustakin kun siitä että selviää yhden päivän eteenpäin, vai kuinka? Kuka tässä on puhunut lapsen hylkäämisestä hoitoon kun ei itse jakseta? Asiat kun eivät ole mustavalkoisia!

Alkuperäinen kirjoittaja Rättipatteri:
Annanpa esimerkin.

Jos mieheni saa kuussa 475e/kk(opiskelee), minä (jos jäisin kotihoidontuelle) n.380 (käteen) + lapsilisä = 955e
Tästä pois vuokra, joka on n. 650e (sähkö+vesi sis.), jää jäljelle 305e, josta pitäisi maksaa laskut, ruoka, bensa, ym kulut. Eläisitkö?

Minkä ihmeen takia niitä lapsia tehdään kesken opiskelujen?! Kannattaa varmaan rensin opiskella ja hommata työtä ennenkuin alkaa elätettäviä hommaamaan..

Mä haluaisin että nää, jotka väittää kotiin jäämisen olevan mahdollista vain järkeistämällä rahankäyttöä (jota ei ole) neuvomaan mua ja mun miestä! :attn: Olemme ilmeisen hutiloijia rahan suhteen kun emme vähä reilu 300e kuussa pysty elämään :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja Kylähullu:
Mää olen kyllä MargeSimpsonin kanssa samaa mieltä, että Aiwan Warmasti voi jäädä äiti kotiin, jos mies on töissä - että varmasti pärjää. Se on valinnoista kiinni. Meillä on pikemminkin niin päin, että mää en millään käsitä, MITEN ÄIDEILLÄ ON VARAA LAITTAA LAPSET HOITOON? MEillä nyt kolme lasta, 4v. 2v. ja 8 kk. Ei tulis mieleenkään ruveta rahtaamaan näitä hoitoon, hoitomaksut nousee entisestään, ja jo ennenkin sai KAHDESTA JO maksaa 200 + 180. Saati sitten se kolmas... :x Että ihan mielelläni olen vielä pari vuotta näiden kanssa kotona. Saa ollakin aikamoinen työpaikka, ennenkuin meidän perheen kannattaa ottaa työ vastaan B)

Mä meen tähän pinkkaan kans,herttinen,kyllähän ne päiväkotimaksutkin maksaa,että jääkö sitä rahaa nyt sitten niiiiin paljon enemmän käteen,kun käy töissä. Onko se esim. 200? lisää kuussa niin tärkeä asia,että pieni vauva täytyy viedä hoitoon??

Mä haluaisin että nää, jotka väittää kotiin jäämisen olevan mahdollista vain järkeistämällä rahankäyttöä (jota ei ole) neuvomaan mua ja mun miestä! :attn: Olemme ilmeisen hutiloijia rahan suhteen kun emme vähä reilu 300e kuussa pysty elämään :saint:

Hakekaa nyt ensin sitä asumistukea.

Alkuperäinen kirjoittaja Kirvash:
Minä kannan vastuun lapsestani sillä, että meillä on toimeentulo. Ei sossun tuilla elä!

Mikäs sulla sossua vastaan on? Ennemmin sossussa kuin ettei näe lastaan, anteeksi VAUVAA.

Kannattaisi HANKKIA niitä lapsia vasta sitten kun on rahallisesti varaa hoitaa niitä kotona.

:laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja joSSSu:
koska en halunnu olla kotona, halusin töihin. en ole kotiäiti

ja mä en ymmärrä näitä,jotka tekee tenavan,ja haluaa sitten pikaisesti töihin,koska ei se lapsen hoito ollutkaan niin mukavaa...:headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja pkio:
Minä kannan vastuun lapsestani sillä, että meillä on toimeentulo. Ei sossun tuilla elä!

Mikäs sulla sossua vastaan on? Ennemmin sossussa kuin ettei näe lastaan, anteeksi VAUVAA.

Kannattaisi HANKKIA niitä lapsia vasta sitten kun on rahallisesti varaa hoitaa niitä kotona.

aiia älytöntä!!! :laugh: :laugh: :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-:
Alkuperäinen kirjoittaja Jauholakki:
Puoleen tai toiseen v*ttuilematta: Minkäs ikäisenä sen lapsen sitten saa laittaa hoitoon? =)

Kun nuorin lapsista on 18v. niin sitten äiti saa palata työelämään.

Niin joo. Olimpas mä nyt tyhmä kun tälläisen kysymyksen esitin :ashamed:

:D

Ihmetyttää vaan kun palstan mukaan 10kk ikäistä ei MISSÄÄN NIMESSÄ(!) saa viedä hoitoon eikä 3v MISSÄÄN NIMESSÄ voi olla enää kotona hoidettavana... :whistle:

En minäkään ymmärrä. Luulis oman lapsen menevän kaiken edelle. Mutta monelle menee edelle omakotitalo ja hieno auto ym. materia. Sääli! Metsä vastaa niinkuin siihen huudetaan!

Aina ei välttämättä ole varaa jäädä kotiin, esim. jos on yh tai muuten taloudellisesti tiukkaa.
Pakkohan se raha on jostain repiä ja voihan sitä tehdä vaikka lyhennettyjä työpäiviä.
Itse kyllä olin kummankin lapsen kanssa kotona vielä kun olivat ihan pieniä, mutta ymmärrän kyllä senkin, ettei raha kasva puussa ja joskushan sinne töihin on kuitenkin mentävä, olipa vauva 10kk tai lapsi 10-v.
Nostan hattua niille äideille, jotka voivat olla kotona lasten kanssa mahdollisimman pitkään, mutta en katso pahalla niitäkään äitejä, jotka vievät vauvansa hoitoon, nykyään kun mitään ei ilmaiseksi saa, ei edes vaippoja,ruokaa jne..

Kannattaa tehdä lapsia vasta kun VARAA siihen, näin neuvottiin toisessa ketjussa. Sossun rahoilla elävät sentään antavat aikaa lapsilleen.. töissä kitkuttavien lapsiparat eivät edes kotonaan saa olla.

Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
Mää olen kyllä MargeSimpsonin kanssa samaa mieltä, että Aiwan Warmasti voi jäädä äiti kotiin, jos mies on töissä - että varmasti pärjää. Se on valinnoista kiinni. Meillä on pikemminkin niin päin, että mää en millään käsitä, MITEN ÄIDEILLÄ ON VARAA LAITTAA LAPSET HOITOON? MEillä nyt kolme lasta, 4v. 2v. ja 8 kk. Ei tulis mieleenkään ruveta rahtaamaan näitä hoitoon, hoitomaksut nousee entisestään, ja jo ennenkin sai KAHDESTA JO maksaa 200 + 180. Saati sitten se kolmas... :x Että ihan mielelläni olen vielä pari vuotta näiden kanssa kotona. Saa ollakin aikamoinen työpaikka, ennenkuin meidän perheen kannattaa ottaa työ vastaan B)

Mä meen tähän pinkkaan kans,herttinen,kyllähän ne päiväkotimaksutkin maksaa,että jääkö sitä rahaa nyt sitten niiiiin paljon enemmän käteen,kun käy töissä. Onko se esim. 200? lisää kuussa niin tärkeä asia,että pieni vauva täytyy viedä hoitoon??

Lapsi hyvä, kun käyt ensin koulusi ja vähän yliopistoa ja teet sitten vasta ne lapsesi, niin se ero on jotain muuta kuin 200e!

Alkuperäinen kirjoittaja sääli lapsia:
En minäkään ymmärrä. Luulis oman lapsen menevän kaiken edelle. Mutta monelle menee edelle omakotitalo ja hieno auto ym. materia. Sääli! Metsä vastaa niinkuin siihen huudetaan!

Mutta pakkohan nekin on jollakin maksaa, olipa se hieno auto tai hieno talo.
Ei niitäkään ilmaiseksi saa, pakkohan se raha on jostain sitten repiä.
Tottakai lapsi menee edelle, mutta kyllähän sen lapsenkin täytyy jotain syödä.

ja mä en ymmärrä näitä,jotka tekee tenavan,ja haluaa sitten pikaisesti töihin,koska ei se lapsen hoito ollutkaan niin mukavaa...:headwall:

no elä ymmärrä, en pakotakkaan ymmärtämään, mutta sie et ole mikään arvostelemaan sitä että oliko se lapsen hoito mukavaa vai ei koska et tunne minua, et tiedä tilannetta. kyllä, en halunnut olla kotona enkä haluaisi olla vieläkään vaikka tulisi lisää mukuloita, nautin lapsestani sekä nautin siitä että saan käydä töissä ja saan aikaa aikuisten ja itseni kanssa. kaikki eivät ole kotiäitejä, mutta se ei tee meistä yhtään huonompia!

Alkuperäinen kirjoittaja pkio:

TÄYSIN SAMAA MIELTÄ!

Alkuperäinen kirjoittaja erty:

Kannattaa tehdä lapsia vasta kun VARAA siihen, näin neuvottiin toisessa ketjussa. Sossun rahoilla elävät sentään antavat aikaa lapsilleen.. töissä kitkuttavien lapsiparat eivät edes kotonaan saa olla.

No eiköhän sitä juuri sen tähden töihin mennä että olisi varaa elättää sitä perhettä eikä tukien varassa kitkutella? Ja aikaa lapsi varmasti saa! :) Älä siitä huoli.

Ja mä en usko tuohon, että lapsia tehdään kun niihin on varaa.. Lapsia SAADAAN silloin kuin on mahdollisuus :)

Poikani oli kuukauden lähtiessään hoitoon, kun jouduin yrittäjänä palaamaan takaisin töihin. Moni ihannoi yrittäjän vapautta päättää työnteostaan, mutta eipä sitä minimi äitiysrahalla kustanneta palkallista äitiysloman ajaksi. Jotta saatoin jatkaa yrityksen pyörittämistä palaaminen työelämään oli ainut vaihtoehto. Olen kuitenkin kiitollinen lapsestani ja niistä hetkistä, jotka hänen kanssaan työpäivän jalkeen vietän. Pojan ollessa vauva tosin monet itkut itkin ja syyllisyyttä koin, kun en voinut olla hänelle läsnä vuorokauden ympäri, mutta hyvin on pari vuotta näinkin mennyt.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Lapsi hyvä, kun käyt ensin koulusi ja vähän yliopistoa ja teet sitten vasta ne lapsesi, niin se ero on jotain muuta kuin 200e!

Vieras rakas,olen käynyt yliopistollisen koulutuksen ja vakipaikka työnpuolestakin löytyy. Ja hyvin pärjätään,vaikka kotosalla olenkin lapsien kanssa. Ehkä sinun rakas kannattaisi kasvaa hieman aikuisemmaksi,niin osaisit ajatella myös muitakin(lapsiasi) kuin itseäsi:)

Täällä on kuule ammattikorkeakoulutodistus 3,5 vuodessa käytynä, sekä työkokemustakin useamman vuoden. Miehellä 2500 euron palkka, minä hoitovapaalla.

Ne, ketkä jäävät alle tulorajojen, saavat asumistukea sun muuta. Turha täällä on parkua, ettei rahat riitä.

Ja itsellä kyse on lähinnä siitä, että haluanko maksaa n. 600 euroa/kk hoidosta, ottaa aikaiset herätykset ja myöhäiset kotiintulot siihen tilalle. Kyllä se vaan on semmonen elämänmuutos, että kiitos vaan, joskus myöhemmin sitten-

Ja täällä palstalla istuu kaiket illat samat laiskat mammat jotka eivät jaksa töihin mennä ja sitten valitetaan rahapulaa. Onneksi itselläni hyväpalkkainen työ joten lapseni saavat muutakin kuin näkkileipää ja vanhemmat todella elättää heidät. Me ei todellakaan vinguta soskusta johonki perkeleen sänkyyn rahaa, kaikki mitä halutaan voidaan osta heti! Ja ei tarvi juuri hintoja katsella.

no elä ymmärrä, en pakotakkaan ymmärtämään, mutta sie et ole mikään arvostelemaan sitä että oliko se lapsen hoito mukavaa vai ei koska et tunne minua, et tiedä tilannetta. kyllä, en halunnut olla kotona enkä haluaisi olla vieläkään vaikka tulisi lisää mukuloita, nautin lapsestani sekä nautin siitä että saan käydä töissä ja saan aikaa aikuisten ja itseni kanssa. kaikki eivät ole kotiäitejä, mutta se ei tee meistä yhtään huonompia!

no minkä helvetin takia teet niitä tenavia,jos et halua viettää aikaasi kotona heidän kanssaan????

Alkuperäinen kirjoittaja sääli lapsia:

Siis mitäs vittua? Nyt alkaa korpeamaan. Me asutaan vuokralla, juuri muutettiin 40m2 asunnosta kolmioon. Vuokra pomppasi useammalla sadalla korkeammaksi. Pakko oli kämppä ottaa, vuosi jonotettiin kaupungin kämppää. Sähkö maksaa, ruoka maksaa, sairaudet maksaa, vakuutukset maksaa.

Kukas helvetti tässä on puhunut omakotitalosta tai autosta??

Mulla on opintolaina maksettavana ja kusipäiset vanhemmat jotka jätti mulle luottotietoihin häiriömerkinnät ennen ku potki pihalle, ei ole ajokorttia, mulla eikä miehellä. Velat on maksettava, tai ne roikkuu eikä koskaan voi miettiä elämää pidemmälle. Ainakin Hesassa asuminen on niin kallista, että 1500 euroa kuukaudessa EI riitä kolmelle hengelle ja lemmikeille. Tämä on mun mielipide.

Yhteistyössä