Miksi hankitte lapsia jos ne pitää viedä 10kk päiväkotiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neljän äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Mari:
Alkuperäinen kirjoittaja winhis:
Eli ensin opiskellaan, sitten mennään vakitöihin, odotellaan parit palkankorotukset ja maksetaan se omakotitalo puoliksi pois, sitten voidaan tehdä lapsi ja oho, sitä oltiinkin jo kolmevitosia kun eka lapsi syntyi. Mihin on jäänyt ihmisillä ELÄMINEN, kaikki pitäisi suunnitella niin helvetin tarkasti! Kyllä ne lapsetkin tulee onnelliseksi muulakin kuin täysimetyksellä ja kotihoidolla, monesti monipuolista ja aitoa elämää elävät lapset ovat selvästi itsevarmempia ja luottavat perheeseen ja elämään eri tavalla kuin passatut ja höösätyt kultalusikka suussa syntyneet lapset.

eiku tehdään ne lapset kakskymppisinä ja sitten opiskellaan, kituutetaan opintotuilla ja hoidatetaan ne lapset vierailla.

Mä tein ekan lapsen kaksvitosena, jatkan nyt opiskelua (tyttö 1v 3kk), koulu joustaa paljon enemmän kuin työ, joten tyttö saa paljon vapaapäiviä ja lyhyitä päiviä. Kitkutan opintotuella vielä puolisen vuotta, sitten toivottavasti saan hyväpalkkaisen duunin tai mahdolisesti olen puoli vuotta kotona opiskelijaliiton ansiosidonnaisen työttömyystuen avulla (opiskelun ohessa tehtyjen töiden hedelmää). Asiat voi tehdä monessa eri järjestyksessä ja silti lopputulos on sama.

Alkuperäinen kirjoittaja Enkeli vai Piru:
Onkos Jaana ja muut tulleet aatelleeksi sitä, että elämäntilanne voi muuttua yht'äkkiä kyselemättä keneltäkään, onko nyt näin ok!
Siis tarkoitan, eroa, puolison kuolemaa jne.. yllättävää tapahtumaa ja EI yksinkertaisesti ole vara jäädä kotiin?? Onko se sitten väärin, jos vie alle 3-v hoitoon??

tää on totta,poika on nyt 10kk ja erottiin pojan isän kanssa muutama kuukaus sitten.
nyt vasta alkaa näkymään taloudessa että ollaan ihan retuperällä kun se "ylimääränen 2000e puuttuu)..eli tulot 660e + as.tuki.toimeentulotukea en oo ees hakenu.
siispä poika menee enskuussa pari kertaa viikossa enemmän siällensä tai mummollaan..tai ehkä jopa PÄIVÄKOTIIN jotta vois tehdä meille vähän rahaa.
tarkotus tosin olis olla ihan tappiin asti kotona,eli vielä 2vuotta mutta mun kristallipallo ei näytä niin pitkälle

Alkuperäinen kirjoittaja Mari:
Alkuperäinen kirjoittaja winhis:
Eli ensin opiskellaan, sitten mennään vakitöihin, odotellaan parit palkankorotukset ja maksetaan se omakotitalo puoliksi pois, sitten voidaan tehdä lapsi ja oho, sitä oltiinkin jo kolmevitosia kun eka lapsi syntyi. Mihin on jäänyt ihmisillä ELÄMINEN, kaikki pitäisi suunnitella niin helvetin tarkasti! Kyllä ne lapsetkin tulee onnelliseksi muulakin kuin täysimetyksellä ja kotihoidolla, monesti monipuolista ja aitoa elämää elävät lapset ovat selvästi itsevarmempia ja luottavat perheeseen ja elämään eri tavalla kuin passatut ja höösätyt kultalusikka suussa syntyneet lapset.

eiku tehdään ne lapset kakskymppisinä ja sitten opiskellaan, kituutetaan opintotuilla ja hoidatetaan ne lapset vierailla.

öö..tai opiskellaan ensin itselle ammatti,hankitaan lapsi 2kymppisenä,ollaan lapsen kanssa kotona niin pitkään kun huvittaa ja mennään takasin vakipaikkaan josta jää 1700e käteen !
näin mulla

Minua eikä montaa muutakaan kolmekymppistä olisi olemassa jos olisi ollut tällainen 10kk sääntö. Hyvä jos edes viisikuiseksi hoidettiin kotona 70-luvulla.

Hoitaja on ollut puolivuotiaasta enkä silti olisi halunnut, vaikeasta traumaattisesta kokemuksesta huolimatta, jäädä syntymättä :D Omat lapset olivat kotona 2,5-vuotiaiksi, koska tykkäsin olla kotona.

Yhteistyössä