Miksi hankitte lapsia jos ne pitää viedä 10kk päiväkotiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neljän äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

neljän äiti

Vieras
Itsekin olen uranainen, yrittäjä ja johtaja joten ymmärrän kyllä töihin paluun SITTEN AIKANAAN. Mutta en sitä miksi 10kk pitää viedä päiväkotiin. Siis 10kk ikäinen vauva vielä.

Lapset tein 2 sarjassa molemmat vuoden välein joten kotona olen ollut 2kertaa 4v jaksoissa ja senkin jälkeen lapsillamme on ollut kotona palkattu hoitaja, tukien jälkeen itselle jää maksettavaksi noin 600 euroa.

Koska en jaksa olla kotona niin kauan. Ja itselläni 4 lasta ja hyväpalkkainen joten miksei? Ja eiköhän ole jokaisen oma asia koska lapsen päiväkotiin laittaa. lapset saavat parempaa hoitoa päiväkodissa kuin kotona hoitava hoitaja, tosiasia.

Suomessa on erittäin hyvät oltavat kun saa olla kotona 9-10 kk että riittää kyllä lapselle kotona olosta. Muualla ollaan kuukausi pari ja mennään töihin. Tiedätkö paljonko se lapsi sitten on oikeasti hoidossa??? Meillä oltiin hereillä siinä iässä hoidossa suurinpiirtein 3 tuntia ja muu aika meni nukkumiseen, ihan hyvin voin olla töissä sen ajan enkä täällä keskustelupalstalla.

No voi huoh.... En kyllä ymmärrä edes miksi vaivautua vastaamaan tälläiseen.

Kaikille kun niitä lapsia ei ensinnäkään niin vaan tule, että voi tehdä noin suunnitelmallisesti "2 sarjassa molemmat". Luulisi, että uranainen, yrittäjä ja johtaja on sen verran sivistystä elämänsä aikana hankkinut, että ymmärtää, että elämäntilanteita ja perheitä on erilaisia.

Alkuperäinen kirjoittaja Satu:
Koska en jaksa olla kotona niin kauan. Ja itselläni 4 lasta ja hyväpalkkainen joten miksei? Ja eiköhän ole jokaisen oma asia koska lapsen päiväkotiin laittaa. lapset saavat parempaa hoitoa päiväkodissa kuin kotona hoitava hoitaja, tosiasia.

Eikö yksikin reppana olisi riittänyt? Ihan neljä päätit tehdä sitten muiden hoidettavaksi? :(

Samaa mieltä. Lapsia kyllä hankitaan, mutta niitä ei haluta hoitaa. Heitetään 10kk 8-10 tunniksi per päivä tarhaan, hyvä kun sen ikäinen osaa muutamaa sanaa sanoa ja seisoa tukea vasten. Ei kyllä ajatella lapsen parasta lainkaan.

Katsos kun kaikilla ei ole varaa olla kotona. Kaikki ei ole johtajia niinkun sinä...kaikki ei tienaa yhtä hyvin eikä kaikkien miehetkään. Laskutkin on maksettava. Eikö muilla olisi sitten oikeutta lapsiin...muuta kuin hyvä tuloisilla.
Itsekin olen mennyt hoitoon pienenä ja ihan hyväksi ihmiseksi kasvanut.

Alkuperäinen kirjoittaja Silvia Logo:
Eiköhän se oli jokaisen oma valinta. Hyvin 10kk menee päiväkodissakin. Itse olen pieniä monet vuodet hoitanut.

Meneehän ne siellä vaikka nelikuukautisina. Lapsen on PAKKO sopeutua, ei ole muuta vaihtoehtoa!

meille taas on taloudellisesti mahdotonta tulla toimeen, jos itse olen vain kotihoidontuella. Mielelläni olisin kotona ainakin niin kauan, että poika olisi kahden. Nyt menee hoitoon 1 ½ vuotiaana, puolisen vuotta elettiin säästöillä, kun äitiysraha loppui.

Mitä pahaa siinä on jos lapsen laittaa hoitoon?Meidän muksulla ainakin oli pahinta se kun joutui jäämään POIS sieltä hoidosta!Ja juuri tuon 10kk:n iässä sinne meni.

Alkuperäinen kirjoittaja neljän äiti:
Itsekin olen uranainen, yrittäjä ja johtaja

Lapset tein 2 sarjassa molemmat vuoden välein joten kotona olen ollut 2kertaa 4v jaksoissa

Olet siis ollut kahdeksan vuotta kotona ja luonut uraa? Oletko opiskellut ennen kuin hankit lapset ja kuinka kauan opiskelit?

Alkuperäinen kirjoittaja mamma myös:
Katsos kun kaikilla ei ole varaa olla kotona. Kaikki ei ole johtajia niinkun sinä...kaikki ei tienaa yhtä hyvin eikä kaikkien miehetkään. Laskutkin on maksettava. Eikö muilla olisi sitten oikeutta lapsiin...muuta kuin hyvä tuloisilla.
Itsekin olen mennyt hoitoon pienenä ja ihan hyväksi ihmiseksi kasvanut.

Höpöhöpö! Tämä on silkkaa laiskuutta, sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että ei muka olisi varaa jäädä kotiin. VARMASTI on, kun osaa tinkiä ja tyytyä hiukan huonompaankin välillä, kun kotona ei kaiken tarvitse olla Marimekkoa tai ruuan pelkkää pihviä.
Mutta mikä kenellekin on tärkeää, toisille elintaso, toisille lapset.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Suomessa on erittäin hyvät oltavat kun saa olla kotona 9-10 kk että riittää kyllä lapselle kotona olosta. Muualla ollaan kuukausi pari ja mennään töihin. Tiedätkö paljonko se lapsi sitten on oikeasti hoidossa??? Meillä oltiin hereillä siinä iässä hoidossa suurinpiirtein 3 tuntia ja muu aika meni nukkumiseen, ihan hyvin voin olla töissä sen ajan enkä täällä keskustelupalstalla.

MIelestäni erittäin osuvasti sanottu :)

Alkuperäinen kirjoittaja järjenjättiläinen:
Alkuperäinen kirjoittaja Satu:

Eikö yksikin reppana olisi riittänyt? Ihan neljä päätit tehdä sitten muiden hoidettavaksi? :(

Ei kai lapset nyt muiden hoidettava ole jos kuljen töissä ja ovat päiväkodissa? Taidanki jäädä kotiin ja hakea soskusta rahat! Taidat sinä olla minunkin elätettävänä? Häpeäisit kun et tiedä mistään mitään. Ja maksan kahden lapseni päiväkoti hoidosta kuussa 380 euroa joten ei ihan ilmaistakaan ole. elokuusta vielä enemmän

Ihan oikeesti se on tosi paljon kiinni miehenkin tuloista. Kotihoidontuella ja miehen pienellä palkalla ei pysty olemaan kotona. Ja yleensä nää arvostelijat niiku ap ovat hyvä tuloisia. Ei mitään käsitystä todellisuudesta.

Samaa vanhaa sontaa, näitä ketjuja on ainakin miljoona ja vielä ihmiset jaksaa samaa asiaa vääntää. Meillä meni 10 kk ikäisenä esikko hoitoon, ja nyt olen toisen jälkeen kotona ainakin siihen kun neiti on 2v ja varmasti molemmista tulee hyviä ja mukavia ihmisiä, eiköhän ihmisen identiteetti ja käytös ja ja ja ja tule jostain muusta kuin hoidosta???

Alkuperäinen kirjoittaja neljän äiti:
Itsekin olen uranainen, yrittäjä ja johtaja joten ymmärrän kyllä töihin paluun SITTEN AIKANAAN. Mutta en sitä miksi 10kk pitää viedä päiväkotiin. Siis 10kk ikäinen vauva vielä.

Lapset tein 2 sarjassa molemmat vuoden välein joten kotona olen ollut 2kertaa 4v jaksoissa ja senkin jälkeen lapsillamme on ollut kotona palkattu hoitaja, tukien jälkeen itselle jää maksettavaksi noin 600 euroa.

Mä en halunnut "tehdä lapsi sarjassa" ja kaikille se ei ole edes mahdollista.

Sä haluat uran ja sulla on sellainen palkka ja siitä rahaa säästössä että voit kotona olla. Mulla ei ole uraa, olen kunnalla pienipalkkaisessa tehtävässä ja siksi ei pysty jäämään kotiin.

Meillä ei ole varaa maksaa 600 euroa/kk lapsien hoidosta. Lapsemme on todella ihanalla kunnallisella pph:lla.

Itsellekin oli yllätys se, että en jaksanutkaan kotona niin kuin luulin. Että vaikka ajatuksena oli, että jos rahaa olisi ollut, niin olisin voinut jäädä kotiin. Kuitenkin koin kotona olon ahdistavaksi. Halusin olla muutakin kuin äiti. Meillä lapsen ensimmäinen vuosi oli tämän sairauden vuoksi rankka koko perheelle. Vielä enemmän valvomista ja sairaalassa käyntejä kuin "tavallisilla vastasynt." perheillä.

Me olemme tyytyväisiä ratkaisuumme ja sanovat muuut mitä sanovat, niin meidän lapsen on hyvä olla sellaisen ihmisen luona, joka jaksaa hänen kanssaa koko päivän. Ehkä puolen vuoden päästä jään osittaiselle.....ehkä...

Alkuperäinen kirjoittaja sama mamma taas:
Ihan oikeesti se on tosi paljon kiinni miehenkin tuloista. Kotihoidontuella ja miehen pienellä palkalla ei pysty olemaan kotona. Ja yleensä nää arvostelijat niiku ap ovat hyvä tuloisia. Ei mitään käsitystä todellisuudesta.

jaa, no mä ainakin pystyn. miehen palkka on niin huono, ettei sen huonommaksi enää palkat mene ja ihan hyvin pärjätään.

Yhteistyössä