Miksi et hyväksy aborttia?

  • Viestiketjun aloittaja jenna
  • Ensimmäinen viesti
jenna
Täällä moni ei hyväksyä aborttia, mikä on aika sääli. Jokaisella naisella on oikeus päättää vartalostaan, myös siis abortista. Itse en näe abortissa mitään väärää enkä ymmärrä miksi joku muu näkee.
 
vieras
Minusta jokaisella on oikeus syntyä. Tai siis ymmärrän abortin, jos tiedetään, että lapsi on vakavasti sairas ja elämänlaatu tulisi olemaan huonoa tai että vauva synnyttyään kuolisi jokatapauksessa. Nämä asiat erikseen. Ja myös raiskauksen uhrin kohdalla hyväksyn asian.

Mutta normaalitilanteissa en käsitä.

Ja itselläni on kolme lasta enkä voisi tehdä aborttia ja katsoa noita kolmea ja miettiä, että olisin riistänyt hengen yhdeltä lapseltani, joka minulle olisi ollut tulossa. Nuo kaikki kolme ovat olleet vauvoina niin samannäköisiäkin ja samanlaisia vauvoja, että ajattelisin sen neljännenkin samanlaisena enkä todellakaan voisi edes harkita.
 
Sikiö on olento, jolla ei ole oikeutta päättää elämästään, mikä on mielestäni väärin. Minusta on aika sääli, että moni länsimaisen hyvinvointiyhteiskunnan äiti näkee abortin esim. perhesuunnittelun keinona.
 
ap
Eli sinusta armahin vieras minä tekisin väärin, jos tulisin raskaaksi ja tekisin abortin? Olen työtön, ilman toista koulutusta ja kohta valmistun vasta aikuislukiosta. Huh.
 
Punaista näkevä
En hyväksy aborttia sen takia...koska...jokainen joka kykenee harrastamaan seksiä...on myös vastuullinen hoitamaan ehkäisyn ei toivotun raskauden estämiseksi.
Abortti voi hankaloittaa raskaaksi tulemista myöhemmin...tiedän monta ihmistä.

Jos oma henki on vaarassa tai raskaus on alkanut raiskauksen myötä...asia on eri.
 
Alkuperäinen kirjoittaja jenna:
Täällä moni ei hyväksyä aborttia, mikä on aika sääli. Jokaisella naisella on oikeus päättää vartalostaan, myös siis abortista. Itse en näe abortissa mitään väärää enkä ymmärrä miksi joku muu näkee.
Mä en hyväksy aborttia, koska pidän sikiötä ihmisenä ja aborttia siten tappamisena, itse en aborttia tekisi, enkä millään lailla haluaisi olla osallisena sen tekemiseen. Ainoana poikkeuksena näkisin ehkä niin vakavan vamman, että vauva ei olisi elinkykyinen tai raskauden, joka on saanut alkunsa raiskauksesta. Jos joku muu tekee, abortin, niin se on tietenkin hänen asiansa enkä lähtisi ketään siitä tuomitsemaan, kunhan mun ei tarvitse siihen olla osallisena.

Muoks: En nyt tuomitsemassa suoranaisesti ole, mutta hyvin vaikeaa minun on ymmärtää niitä, jotka tekevät abortin siksi, ettei lapsi vaan sovi elämäntilanteeseen, mä ajattelen myös niin, että jos on seksiä valmis harrastamaan, niin pitää olla ymmärrys, että sen seurausta voi olla raskaus.
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja jenna:
Täällä moni ei hyväksyä aborttia, mikä on aika sääli. Jokaisella naisella on oikeus päättää vartalostaan, myös siis abortista. Itse en näe abortissa mitään väärää enkä ymmärrä miksi joku muu näkee.
Jos näin on...hoitakoon naiset sitten niin ettei tule raskaaksi.
 
harmaa
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Eli sinusta armahin vieras minä tekisin väärin, jos tulisin raskaaksi ja tekisin abortin? Olen työtön, ilman toista koulutusta ja kohta valmistun vasta aikuislukiosta. Huh.
Älä sählää omalla ja toisten elämällä.
 
jepa
Alkuperäinen kirjoittaja jenna:
Täällä moni ei hyväksyä aborttia, mikä on aika sääli. Jokaisella naisella on oikeus päättää vartalostaan, myös siis abortista. Itse en näe abortissa mitään väärää enkä ymmärrä miksi joku muu näkee.
Jokaisella on kyllä oikeus päättää vartalostaan mutta myös pitää osata kantaa vastuu omista tekemisistään. Jos ei osaa käyttää ehkäsyä oikein tai ei käytä lainkaan niin eikös silloin ole valmis saamaan myös lapsen? miksi tehdä abortti.. tai tottakai siinä tapauksessa jos on raiskattu tai jomman kumman terveys on pahasti uhattunaa..
 
Pitäisi kantaa se vastuunsa jos seksiin on valmis. Mikään ehkäisy ei ole 100% varma, joten AINA on mahdollista tulla raskaaksi.

Kaikkein vähiten mä ymmärrän niitä, kenellä käy kolmekin vahinkoa ja aina uutta aborttia haetaan :headwall:
 
jepa
Alkuperäinen kirjoittaja jepa:
Alkuperäinen kirjoittaja jenna:
Täällä moni ei hyväksyä aborttia, mikä on aika sääli. Jokaisella naisella on oikeus päättää vartalostaan, myös siis abortista. Itse en näe abortissa mitään väärää enkä ymmärrä miksi joku muu näkee.
Jokaisella on kyllä oikeus päättää vartalostaan mutta myös pitää osata kantaa vastuu omista tekemisistään. Jos ei osaa käyttää ehkäsyä oikein tai ei käytä lainkaan niin eikös silloin ole valmis saamaan myös lapsen? miksi tehdä abortti.. tai tottakai siinä tapauksessa jos on raiskattu tai jomman kumman terveys on pahasti uhattunaa..
Niin ja myös se että niin monet vanhemmat jotka oikeasti ansaitsisi lapsen ja on yrittänyt vuosia ei saa ja jotkut ketkä tulee tostanoin vaan raskaaksi menee ja "ottaa sen pois".
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Eli sinusta armahin vieras minä tekisin väärin, jos tulisin raskaaksi ja tekisin abortin? Olen työtön, ilman toista koulutusta ja kohta valmistun vasta aikuislukiosta. Huh.
Älä sählää omalla ja toisten elämällä.
Vahinkoja sattuu, vaikka olenkin ylihysteerinen ehkäisyn kanssa. Ei se sikiö tajua tuon taivaallista, kun se abortoidaan.
 
Anette
Alkuperäinen kirjoittaja Punaista näkevä:
En hyväksy aborttia sen takia...koska...jokainen joka kykenee harrastamaan seksiä...on myös vastuullinen hoitamaan ehkäisyn ei toivotun raskauden estämiseksi.
Abortti voi hankaloittaa raskaaksi tulemista myöhemmin...tiedän monta ihmistä.

Jos oma henki on vaarassa tai raskaus on alkanut raiskauksen myötä...asia on eri.
kuinkahan monta ihmistä tosissaan tiedät, joilla on juuri abortti vaikeuttanut raskaaksi tuloa? Itse olen tehnyt abortin. Ja syyt olivat mielestäni oikeutetut. Kuitenkin tulin helposti raskaaksi, kun lähdimme yrittämään lasta. Varsinkin lapsen jälkeen vahvistui oma mielipiteeni, että aikoinaan tein ihan oikein. Ei minusta siihen elämäntilanteeseen olisi ollut äidiksi. Tottakai pakko on, jos on pakko, mutta luulen, että molemmat siitä tilanteesta olisi kärsinyt; niin lapsi kuin äiti. Jokaisella olkoon omat mielipiteet, mutta jotenkin en jaksa ymmärtää ihmisiä, jotka teilaavat abortin tehneet. Miksi raiskauksesta alkunsa saanut lapsi olisi hyväksyttävää abortoida, jos aina kaikki ovat lapsia muuten hedelmöityksestä saakka.

Tekopyhät hoi!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja jepa:
Alkuperäinen kirjoittaja jenna:
Täällä moni ei hyväksyä aborttia, mikä on aika sääli. Jokaisella naisella on oikeus päättää vartalostaan, myös siis abortista. Itse en näe abortissa mitään väärää enkä ymmärrä miksi joku muu näkee.
Jokaisella on kyllä oikeus päättää vartalostaan mutta myös pitää osata kantaa vastuu omista tekemisistään. Jos ei osaa käyttää ehkäsyä oikein tai ei käytä lainkaan niin eikös silloin ole valmis saamaan myös lapsen? miksi tehdä abortti.. tai tottakai siinä tapauksessa jos on raiskattu tai jomman kumman terveys on pahasti uhattunaa..
Oletko kuullut, että ehkäisytkään eivät ole 100% varmoja? Eli lapsi pitäisi pitää, vaikka se pilaisi mahdollisuudet opiskeluun ja elämään? Lapsihan siitä kärsisi, jos/kun äiti katkeroituisi.
 
ei se sikiö tajua.... :headwall:

Viikkoja kun on se sallittu 12 kasassa kun voi abortin vielä tehdä, niin vauvalla on kaikki valmiina, ja myös tuntoaisti..Mieti että sinut revittäisi kappaleiksi?? Ei sitä kokonaisena kaavinalla aina ulos saada..irrotetaan pää ym.. |O
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Eli sinusta armahin vieras minä tekisin väärin, jos tulisin raskaaksi ja tekisin abortin? Olen työtön, ilman toista koulutusta ja kohta valmistun vasta aikuislukiosta. Huh.
Suomessa ei kukaan nälkään kuole tai joudu sillan alle. Eli ei ole syy abortille.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Eli sinusta armahin vieras minä tekisin väärin, jos tulisin raskaaksi ja tekisin abortin? Olen työtön, ilman toista koulutusta ja kohta valmistun vasta aikuislukiosta. Huh.
Älä sählää omalla ja toisten elämällä.
Vahinkoja sattuu, vaikka olenkin ylihysteerinen ehkäisyn kanssa. Ei se sikiö tajua tuon taivaallista, kun se abortoidaan.
Mitäs sitten täällä kyselet. Anna palaa ja tee abortteja. Tuntuu, että sinäkään et tajua tuon taivaallista.

 
maalari
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja jenna:
Täällä moni ei hyväksyä aborttia, mikä on aika sääli. Jokaisella naisella on oikeus päättää vartalostaan, myös siis abortista. Itse en näe abortissa mitään väärää enkä ymmärrä miksi joku muu näkee.
Jos näin on...hoitakoon naiset sitten niin ettei tule raskaaksi.
Voin kertoa, että raskaaksi voi tulla, että on käyttänyt tarkasti ehkäisyä...
 
jaa-aa
Tää on sellanen juttu joka repii mut kahtia. Toisaalta hyväksyn jos raskaus ei toivottu elämäntilanne ym...mut sitä en hyväksy että lapsi abortoidaan vammaisuuden takia...siinä kohassa mun sydän itkee kun joku sanoo ettei vammainen lapsi ole heille tervetullut
 
tää vaan on taas näitä aiheita, missä kukaan ei tule omaa mielipidettään muuttamaan vaikka muut perustelisi asian miten.

Mun mielipidettäni ei ainakaan kukaan saa muuttumaan, mun mielestäni abortti on murha, varsinkin jos se tehdään "huvikseen" eli ei esim sikiön kuolemanvakavan poikkeavuuden, äidin terveydentilan tai raiskauksesta alkaneen raskauden takia.

Jokainen aikuinen ihminen kantakoon vastuunsa, tai antakoon lapsen adoptioon.

Olen oman lapseni saanut 21 vuotiaana, ilman oikeaa koulutusta ja yksin. Hyvin selvittiin.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Eli sinusta armahin vieras minä tekisin väärin, jos tulisin raskaaksi ja tekisin abortin? Olen työtön, ilman toista koulutusta ja kohta valmistun vasta aikuislukiosta. Huh.
Älä sählää omalla ja toisten elämällä.
Vahinkoja sattuu, vaikka olenkin ylihysteerinen ehkäisyn kanssa. Ei se sikiö tajua tuon taivaallista, kun se abortoidaan.
Mitäs sitten täällä kyselet. Anna palaa ja tee abortteja. Tuntuu, että sinäkään et tajua tuon taivaallista.
No onneksi ei ole aiheutta tehdä aborttia :p En ole raskaana ja jos olisin niin tekisin abortin niin itseni kuin lapsen takia.
 

Yhteistyössä