Miksi et hyväksy aborttia?

  • Viestiketjun aloittaja jenna
  • Ensimmäinen viesti
jooei
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja jooei:
niitäkin on vaikea ymmärtää, ketkä teettää tänään abortin ja puolen vuoden päästä on raskaus tervetullut.
Miksi on vaikea ymmärtää?
siksi, että puoli vuotta elämässä on niin lyhyt aika, että jos lapsi on tervetullut puoli vuotta myöhemmin, miksi ei puoli vuotta aiemminkin. Aatteles, jos ajoitus ei osuisikaan kohdalleen, vaan abortin jälkeen saisi odottaa 2 vuotta, ennen kuin rasklaus alkaa. Mites sitten aikataulut sekoais!
 
Itse kärsin toistuvista keskenmenoista ja en todellakaan ymmärrä aborttia muutakun täysin terveydellisistä syistä.
Kun ihminen harrastaa seksiä hänen pitää olla valmis kantamaan vastuu sen seurauksista, vaikka ehkäisy pettäisi tai se jollakin tyhmillä näköjään unohtuu. Mielestäni on todella väärin että se pieni sikiö jotuu kärsimään aikuisten ihmisten tyhmyydestä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja jepa:
Alkuperäinen kirjoittaja jenna:
Täällä moni ei hyväksyä aborttia, mikä on aika sääli. Jokaisella naisella on oikeus päättää vartalostaan, myös siis abortista. Itse en näe abortissa mitään väärää enkä ymmärrä miksi joku muu näkee.
Jokaisella on kyllä oikeus päättää vartalostaan mutta myös pitää osata kantaa vastuu omista tekemisistään. Jos ei osaa käyttää ehkäsyä oikein tai ei käytä lainkaan niin eikös silloin ole valmis saamaan myös lapsen? miksi tehdä abortti.. tai tottakai siinä tapauksessa jos on raiskattu tai jomman kumman terveys on pahasti uhattunaa..
Oletko kuullut, että ehkäisytkään eivät ole 100% varmoja? Eli lapsi pitäisi pitää, vaikka se pilaisi mahdollisuudet opiskeluun ja elämään? Lapsihan siitä kärsisi, jos/kun äiti katkeroituisi.

Mistä tuo ehkäisy nyt tähän vastaukseen hyppäsi. Ei lapsi pilaa mahdollisuuksia opiskeluun ja elämään. Jos asenne on tuo, niin itsehän pilaat oman elämäsi harrastamalla seksiä. Siinä on aina se mahdollisuus, että tulee raskaaksi, kuten kirjoitit. Miksi taas monet opiskelijat synnyttävät lapsia, opiskelevat, eivätkä koe elämänsä olevan pilalla.

Sinun pitäisi nyt pohtia elämää ja sen takroitusta vähän syvemmälle.

Taidat kuulua niihin, joiden biletystä ei mikään saa häiritä, eikä estää. Kasva aikuiseksi.
 
erno
Alkuperäinen kirjoittaja jaa-aa:
Tää on sellanen juttu joka repii mut kahtia. Toisaalta hyväksyn jos raskaus ei toivottu elämäntilanne ym...mut sitä en hyväksy että lapsi abortoidaan vammaisuuden takia...siinä kohassa mun sydän itkee kun joku sanoo ettei vammainen lapsi ole heille tervetullut
Juuri näiden tekopyhien ihmisten mielestä voi abortin tehdä, jos on vammainen lapsi, mutta ei huonoihin olohin... olen kanssasi samaa mieltä!!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja maalari:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja jenna:
Täällä moni ei hyväksyä aborttia, mikä on aika sääli. Jokaisella naisella on oikeus päättää vartalostaan, myös siis abortista. Itse en näe abortissa mitään väärää enkä ymmärrä miksi joku muu näkee.
Jos näin on...hoitakoon naiset sitten niin ettei tule raskaaksi.
Voin kertoa, että raskaaksi voi tulla, että on käyttänyt tarkasti ehkäisyä...
Ei tartte harrastaa seksiä jos ei ole sen verran aikuistunut että osaa kantaa vastuun teoistaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vernalis:
Itse kärsin toistuvista keskenmenoista ja en todellakaan ymmärrä aborttia muutakun täysin terveydellisistä syistä.
Kun ihminen harrastaa seksiä hänen pitää olla valmis kantamaan vastuu sen seurauksista, vaikka ehkäisy pettäisi tai se jollakin tyhmillä näköjään unohtuu. Mielestäni on todella väärin että se pieni sikiö jotuu kärsimään aikuisten ihmisten tyhmyydestä.
Peesi tähän.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja jepa:
Alkuperäinen kirjoittaja jenna:
Täällä moni ei hyväksyä aborttia, mikä on aika sääli. Jokaisella naisella on oikeus päättää vartalostaan, myös siis abortista. Itse en näe abortissa mitään väärää enkä ymmärrä miksi joku muu näkee.
Jokaisella on kyllä oikeus päättää vartalostaan mutta myös pitää osata kantaa vastuu omista tekemisistään. Jos ei osaa käyttää ehkäsyä oikein tai ei käytä lainkaan niin eikös silloin ole valmis saamaan myös lapsen? miksi tehdä abortti.. tai tottakai siinä tapauksessa jos on raiskattu tai jomman kumman terveys on pahasti uhattunaa..
Oletko kuullut, että ehkäisytkään eivät ole 100% varmoja? Eli lapsi pitäisi pitää, vaikka se pilaisi mahdollisuudet opiskeluun ja elämään? Lapsihan siitä kärsisi, jos/kun äiti katkeroituisi.

Taidat kuulua niihin, joiden biletystä ei mikään saa häiritä, eikä estää. Kasva aikuiseksi.
Tämä aloitus ei kyllä liity mitenkään minuun, koska en ole raskaana.
Mutta siltikään en edes muista millon olisin käynyt baarissa saatikka bilettänyt muutenkaan. Opiskelen ahkerasti, että saan hyvän ammatin, jonka turvin voin tarjota lapselleni hyvän pohjan elämälle.
 
:)
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja maalari:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja jenna:
Täällä moni ei hyväksyä aborttia, mikä on aika sääli. Jokaisella naisella on oikeus päättää vartalostaan, myös siis abortista. Itse en näe abortissa mitään väärää enkä ymmärrä miksi joku muu näkee.
Jos näin on...hoitakoon naiset sitten niin ettei tule raskaaksi.
Voin kertoa, että raskaaksi voi tulla, että on käyttänyt tarkasti ehkäisyä...
Ei tartte harrastaa seksiä jos ei ole sen verran aikuistunut että osaa kantaa vastuun teoistaa.
Näin.
 
niih
Alkuperäinen kirjoittaja jepa:
Alkuperäinen kirjoittaja jepa:
Alkuperäinen kirjoittaja jenna:
Täällä moni ei hyväksyä aborttia, mikä on aika sääli. Jokaisella naisella on oikeus päättää vartalostaan, myös siis abortista. Itse en näe abortissa mitään väärää enkä ymmärrä miksi joku muu näkee.
Jokaisella on kyllä oikeus päättää vartalostaan mutta myös pitää osata kantaa vastuu omista tekemisistään. Jos ei osaa käyttää ehkäsyä oikein tai ei käytä lainkaan niin eikös silloin ole valmis saamaan myös lapsen? miksi tehdä abortti.. tai tottakai siinä tapauksessa jos on raiskattu tai jomman kumman terveys on pahasti uhattunaa..
Niin ja myös se että niin monet vanhemmat jotka oikeasti ansaitsisi lapsen ja on yrittänyt vuosia ei saa ja jotkut ketkä tulee tostanoin vaan raskaaksi menee ja "ottaa sen pois".
Tuo on niin huono peruste abortin vastustukselle. Sillä että joku abortoi, ei ole milläänlailla yhteyksissä jonku toisen lapsettomuuteen!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Harhaanjohtaja:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Harhaanjohtaja:
Olen oman lapseni saanut 21 vuotiaana, ilman oikeaa koulutusta ja yksin. Hyvin selvittiin.
Itse tahdon lapselleni hiukan paremman pohjan elämälle
Tällä hetkellä on omakotitalo, kaksi lasta, aviomies, ja ihan kiitettävästi käyttörahaa. Rakkautta riittää..Eli..?
Sanoit alkuun, että olet/olit yksin ja 21v ilman koulutusta. En ole selvännäkijä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Harhaanjohtaja:
Olen oman lapseni saanut 21 vuotiaana, ilman oikeaa koulutusta ja yksin. Hyvin selvittiin.
Itse tahdon lapselleni hiukan paremman pohjan elämälle
No se ei mielestäni oiketa tappamaan pientä elämän alkua, itse olet siinä tapauksessa elämäsi sihen malliin pedannut ja siitä sitten kärsit. Lapsi ei tarvitse muuta kuin hyvän äidin. Raha ym. muuta asiat ovat ihan täysin toisarvoisia varsinkin täällä Suomessa missä tällaisia perheitä ei ikinä jätetä pulaan.

 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja :):
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja maalari:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja jenna:
Täällä moni ei hyväksyä aborttia, mikä on aika sääli. Jokaisella naisella on oikeus päättää vartalostaan, myös siis abortista. Itse en näe abortissa mitään väärää enkä ymmärrä miksi joku muu näkee.
Jos näin on...hoitakoon naiset sitten niin ettei tule raskaaksi.
Voin kertoa, että raskaaksi voi tulla, että on käyttänyt tarkasti ehkäisyä...
Ei tartte harrastaa seksiä jos ei ole sen verran aikuistunut että osaa kantaa vastuun teoistaa.
Näin.
Tekös olette pitäneet haaranne kiinni niin kauan kunnes olitte valmiit saamaan lapsen?
 
ninnuli
Haluaisin kuulla perustelun abortin kieltäjiltä; Miksi vammaisen lapsen saa abortoida? Eikö heilläkin ole samanlainen oikeus elämään ja ovat samanlaisia ihmisiä? Miksi raiskattu saa tehdä abortin? Samanlainen ihminen siellä sisällä on, vaikka on saanut alkunsa inhottavissa oloissa? Voisiko olla naiivimpia ajattelua? Miksi abortti on niin rangaistavaa? Ehkäisy tosissaan voi pettää... haluan saada oikeita vastauksia enkä vain lässytystä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja erno:
Alkuperäinen kirjoittaja jaa-aa:
Tää on sellanen juttu joka repii mut kahtia. Toisaalta hyväksyn jos raskaus ei toivottu elämäntilanne ym...mut sitä en hyväksy että lapsi abortoidaan vammaisuuden takia...siinä kohassa mun sydän itkee kun joku sanoo ettei vammainen lapsi ole heille tervetullut
Juuri näiden tekopyhien ihmisten mielestä voi abortin tehdä, jos on vammainen lapsi, mutta ei huonoihin olohin... olen kanssasi samaa mieltä!!
Mä kyllä huomautan, että en hyväksy aborttia vammaisuuden takia muuta kuin siinä tilanteessa, että lapsella ei ole elinmahdollisuuksia ollenkaan. Kuten sanoinkin omassa puheenvuorossani.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja :):
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja maalari:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja jenna:
Täällä moni ei hyväksyä aborttia, mikä on aika sääli. Jokaisella naisella on oikeus päättää vartalostaan, myös siis abortista. Itse en näe abortissa mitään väärää enkä ymmärrä miksi joku muu näkee.
Jos näin on...hoitakoon naiset sitten niin ettei tule raskaaksi.
Voin kertoa, että raskaaksi voi tulla, että on käyttänyt tarkasti ehkäisyä...
Ei tartte harrastaa seksiä jos ei ole sen verran aikuistunut että osaa kantaa vastuun teoistaa.
Näin.
Tekös olette pitäneet haaranne kiinni niin kauan kunnes olitte valmiit saamaan lapsen?
Ei vaan olin valmis kantamaan vastuun jos olisin raskaaksi sattunut tulemaan ja synnyttänyt lapsen.
 
Sanoit alkuun, että olet/olit yksin ja 21v ilman koulutusta. En ole selvännäkijä.

niin, tuo tilanne oli sillon kun lapsen sain. Elämä jatkuu, se muuttuu ja siihen pystyy vaikuttamaan. Nyt lapsi on 5 vee, ja asiat on paremmin kuin hyvin. Joten taloudelliset syyt ym ei ole peruste mikä mulle läpi menee kun aborttia puolustelet.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Vernalis:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Harhaanjohtaja:
Olen oman lapseni saanut 21 vuotiaana, ilman oikeaa koulutusta ja yksin. Hyvin selvittiin.
Itse tahdon lapselleni hiukan paremman pohjan elämälle
No se ei mielestäni oiketa tappamaan pientä elämän alkua, itse olet siinä tapauksessa elämäsi sihen malliin pedannut ja siitä sitten kärsit. Lapsi ei tarvitse muuta kuin hyvän äidin. Raha ym. muuta asiat ovat ihan täysin toisarvoisia varsinkin täällä Suomessa missä tällaisia perheitä ei ikinä jätetä pulaan.
Eli olen harrastanut seksiä? Huh. Itse en tee lapsia ennenkuin pystyn ITSE elättämään lapset. En aio päätyä sossunluukulle ruikuttamaan rahaa elämiseen, kun voin käydä ensin koulut ja saada kunnon ammatin, minkä avulla voin elättää lapseni.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Roz Doyle:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tämä pisti minut joskus miettimään..

http://www.kolumbus.fi/mika.ebeling/abortti.htm
Aha
Jos nyt on realisti, niin JOKAINEN tietää, ettei nuo kuvat ole oikeita. Vai luuletteko, että 10-11 viikkoisen luut ovat jo noin isoja? Sikiö on ehkä parin sentin mittainen, jos sitäkään.
 
okko
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Roz Doyle:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tämä pisti minut joskus miettimään..

http://www.kolumbus.fi/mika.ebeling/abortti.htm
Aha
Jos nyt on realisti, niin JOKAINEN tietää, ettei nuo kuvat ole oikeita. Vai luuletteko, että 10-11 viikkoisen luut ovat jo noin isoja? Sikiö on ehkä parin sentin mittainen, jos sitäkään.
Abortin tehneenä niin juu ei oo... verenä tuli ulos, kun pillereillä tein abortin...
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Vernalis:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Harhaanjohtaja:
Olen oman lapseni saanut 21 vuotiaana, ilman oikeaa koulutusta ja yksin. Hyvin selvittiin.
Itse tahdon lapselleni hiukan paremman pohjan elämälle
No se ei mielestäni oiketa tappamaan pientä elämän alkua, itse olet siinä tapauksessa elämäsi sihen malliin pedannut ja siitä sitten kärsit. Lapsi ei tarvitse muuta kuin hyvän äidin. Raha ym. muuta asiat ovat ihan täysin toisarvoisia varsinkin täällä Suomessa missä tällaisia perheitä ei ikinä jätetä pulaan.
Eli olen harrastanut seksiä? Huh. Itse en tee lapsia ennenkuin pystyn ITSE elättämään lapset. En aio päätyä sossunluukulle ruikuttamaan rahaa elämiseen, kun voin käydä ensin koulut ja saada kunnon ammatin, minkä avulla voin elättää lapseni.
Elämä on...
 

Yhteistyössä