Miksi et hyväksy aborttia?

  • Viestiketjun aloittaja jenna
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Vernalis:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja :):
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja maalari:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja jenna:
Täällä moni ei hyväksyä aborttia, mikä on aika sääli. Jokaisella naisella on oikeus päättää vartalostaan, myös siis abortista. Itse en näe abortissa mitään väärää enkä ymmärrä miksi joku muu näkee.
Jos näin on...hoitakoon naiset sitten niin ettei tule raskaaksi.
Voin kertoa, että raskaaksi voi tulla, että on käyttänyt tarkasti ehkäisyä...
Ei tartte harrastaa seksiä jos ei ole sen verran aikuistunut että osaa kantaa vastuun teoistaa.
Näin.
Tekös olette pitäneet haaranne kiinni niin kauan kunnes olitte valmiit saamaan lapsen?
Ei vaan olin valmis kantamaan vastuun jos olisin raskaaksi sattunut tulemaan ja synnyttänyt lapsen.
Just näin!
 
Alkuperäinen kirjoittaja ninnuli:
Haluaisin kuulla perustelun abortin kieltäjiltä; Miksi vammaisen lapsen saa abortoida? Eikö heilläkin ole samanlainen oikeus elämään ja ovat samanlaisia ihmisiä? Miksi raiskattu saa tehdä abortin? Samanlainen ihminen siellä sisällä on, vaikka on saanut alkunsa inhottavissa oloissa? Voisiko olla naiivimpia ajattelua? Miksi abortti on niin rangaistavaa? Ehkäisy tosissaan voi pettää... haluan saada oikeita vastauksia enkä vain lässytystä...
Mielestäni vammaista lasta ei saa abortoida, ellei ole kysymys fataalista vammasta, jossa lapsella ei ole mitään elinmahdollisuuksia syntymän jälkeen.

itse en osaa kuvitella, miten hirveä tapaus raiskaus on, ehkä siksi hyväksyisin abortin raiskatulle, koska hän ei ole itse silloin saanut päättää raskautumisestaan.

Jos taas harrastaa seksiä, mutta ehkäisy pettää, se pitää mielestäni jokaisen tietää, että raskautumisen mahdollisuus on kun harrastaa seksiä. Eri ehkäisymuotojahan voi käyttää päällekkäin jos haluaa olla "varmempi". Mun mielestäni seksi vaan kuuluu siihen elämäntilanteeseen, kun on muutenkin valmis huolehtimaan mahdollisesta lapsesta. Vakavaan parisuhteeseen ja avioliittoon.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Harhaanjohtaja:
se riippuu ihan millä viikoilla tekee tuleeko verenä vai en! itse keskenmenon olen kokenut, vauvan alku vastasi rv 8+6 kun SYNNYTIN vessanpönttöön..Ja voin sanoa, että tuli paljon muutakin kuin verta :'(
Mitä muuta? :/
 
ap
Eli kaksplussalaiset tuomitsee, jos haluaa taata tulevalle lapselle mahdollisimman hyvän tulevaisuuden ilman rahahuolia ja ennen kaikkea ilman sossun apua? Ja jos ei tuomitse niin sitä ennen kannattaa pitää haarat kiinni, että ei tapahdu vahinkoja.
 
okko
Alkuperäinen kirjoittaja okko:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Roz Doyle:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tämä pisti minut joskus miettimään..

http://www.kolumbus.fi/mika.ebeling/abortti.htm
Aha
Jos nyt on realisti, niin JOKAINEN tietää, ettei nuo kuvat ole oikeita. Vai luuletteko, että 10-11 viikkoisen luut ovat jo noin isoja? Sikiö on ehkä parin sentin mittainen, jos sitäkään.
Abortin tehneenä niin juu ei oo... verenä tuli ulos, kun pillereillä tein abortin...
melkein 9:llä viikolla eikä sieltä kyllä mitään juuri tullut muuta ku verta
 
Ja onhan täällä hyvänen aika äitejä, jotka on ultrassa nähneet kuinka 11 viikkonen sikiö liikuttelee käsiään, jalkojaan ja päätään??Mulla imi np ultrassa peukkuaan noilla viikoilla, jalat ristissä oli ja välillä potki/huitoi..Eli joo--pelkkää verta....
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja jepa:
Alkuperäinen kirjoittaja jenna:
Täällä moni ei hyväksyä aborttia, mikä on aika sääli. Jokaisella naisella on oikeus päättää vartalostaan, myös siis abortista. Itse en näe abortissa mitään väärää enkä ymmärrä miksi joku muu näkee.
Jokaisella on kyllä oikeus päättää vartalostaan mutta myös pitää osata kantaa vastuu omista tekemisistään. Jos ei osaa käyttää ehkäsyä oikein tai ei käytä lainkaan niin eikös silloin ole valmis saamaan myös lapsen? miksi tehdä abortti.. tai tottakai siinä tapauksessa jos on raiskattu tai jomman kumman terveys on pahasti uhattunaa..
Oletko kuullut, että ehkäisytkään eivät ole 100% varmoja? Eli lapsi pitäisi pitää, vaikka se pilaisi mahdollisuudet opiskeluun ja elämään? Lapsihan siitä kärsisi, jos/kun äiti katkeroituisi.

Taidat kuulua niihin, joiden biletystä ei mikään saa häiritä, eikä estää. Kasva aikuiseksi.
Tämä aloitus ei kyllä liity mitenkään minuun, koska en ole raskaana.
Mutta siltikään en edes muista millon olisin käynyt baarissa saatikka bilettänyt muutenkaan. Opiskelen ahkerasti, että saan hyvän ammatin, jonka turvin voin tarjota lapselleni hyvän pohjan elämälle.
Oletko sitä mieltä, että hyvä elämä=rahaa ja materiaa? Oletpa pinnallinen. Rakkaus on tärkeintä ja turvalliset ja välittävät vanhemmat!

 
Alkuperäinen kirjoittaja okko:
Alkuperäinen kirjoittaja okko:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Roz Doyle:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tämä pisti minut joskus miettimään..

http://www.kolumbus.fi/mika.ebeling/abortti.htm
Aha
Jos nyt on realisti, niin JOKAINEN tietää, ettei nuo kuvat ole oikeita. Vai luuletteko, että 10-11 viikkoisen luut ovat jo noin isoja? Sikiö on ehkä parin sentin mittainen, jos sitäkään.
Abortin tehneenä niin juu ei oo... verenä tuli ulos, kun pillereillä tein abortin...
melkein 9:llä viikolla eikä sieltä kyllä mitään juuri tullut muuta ku verta
Mihin se sikiö sieltä on "haihtunut"?
 
Jos nainen tulee raskaaksi omaa "tyhmyyttään" eli ei huolehdita ehkäsystä tai ei edes välitetä siitä että tuleeko raskaaksi koska voi tehdä abortin kuitenkin. Siinä tilanteessa mä en hyväksy aborttia. Mutta jos on kyse jostain muusta niin sillon se on ok. Minäkin menisin aborttiin jos mut raiskattais ja sen jälkeen huomaisin olevani raskaana.

Mun mielestä aborttia ei voi kokonaan tuomita koska ei kukaan voi oikeesti tietää toisten elämäntilanteita tai muita syitä raskauden keskeytykseen. Niin tai näin, ei se kiva ja helppo toimenpide varmasti ole kenellekään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Roz Doyle:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tämä pisti minut joskus miettimään..

http://www.kolumbus.fi/mika.ebeling/abortti.htm
Aha
Jos nyt on realisti, niin JOKAINEN tietää, ettei nuo kuvat ole oikeita. Vai luuletteko, että 10-11 viikkoisen luut ovat jo noin isoja? Sikiö on ehkä parin sentin mittainen, jos sitäkään.
Tässäpä tietos siitä millainen sikiö on viikoilla 9-12, jolloin abortti on vielä ihan laillista.

Raskausviikot 9 - 12.

Sikiön keskimääräinen pituus on 9 cm ja paino 20 g. Kolmannen raskauskuukauden alettua elimiä ei kehity enää lisää, vaan alkaneet kehitysvaiheet jatkuvat. Munuaisten toiminta alkaa ja kyynelrauhaset muodostuvat. Kynnet ovat nähtävissä. Sikiö liikuttelee jalkojaan ja käsiään. Sikiön liikkeet voidaan nähdä ultraäänitutkimuksessa. Sikiö tekee imemis- ja nielemisliikkeitä.
 
?
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Vernalis:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Harhaanjohtaja:
Olen oman lapseni saanut 21 vuotiaana, ilman oikeaa koulutusta ja yksin. Hyvin selvittiin.
Itse tahdon lapselleni hiukan paremman pohjan elämälle
No se ei mielestäni oiketa tappamaan pientä elämän alkua, itse olet siinä tapauksessa elämäsi sihen malliin pedannut ja siitä sitten kärsit. Lapsi ei tarvitse muuta kuin hyvän äidin. Raha ym. muuta asiat ovat ihan täysin toisarvoisia varsinkin täällä Suomessa missä tällaisia perheitä ei ikinä jätetä pulaan.
Eli olen harrastanut seksiä? Huh. Itse en tee lapsia ennenkuin pystyn ITSE elättämään lapset. En aio päätyä sossunluukulle ruikuttamaan rahaa elämiseen, kun voin käydä ensin koulut ja saada kunnon ammatin, minkä avulla voin elättää lapseni.
murhaat sitten mieluumin?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Harhaanjohtaja:
Alkuperäinen kirjoittaja okko:
Alkuperäinen kirjoittaja okko:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Roz Doyle:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tämä pisti minut joskus miettimään..

http://www.kolumbus.fi/mika.ebeling/abortti.htm
Aha
Jos nyt on realisti, niin JOKAINEN tietää, ettei nuo kuvat ole oikeita. Vai luuletteko, että 10-11 viikkoisen luut ovat jo noin isoja? Sikiö on ehkä parin sentin mittainen, jos sitäkään.
Abortin tehneenä niin juu ei oo... verenä tuli ulos, kun pillereillä tein abortin...
melkein 9:llä viikolla eikä sieltä kyllä mitään juuri tullut muuta ku verta
Mihin se sikiö sieltä on "haihtunut"?
se sikiö on pikkurillin kynnen kokoinen, jota ei varmasti erota sieltä veren ja hyytymien seasta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ninnuli:
Haluaisin kuulla perustelun abortin kieltäjiltä; Miksi vammaisen lapsen saa abortoida? Eikö heilläkin ole samanlainen oikeus elämään ja ovat samanlaisia ihmisiä? Miksi raiskattu saa tehdä abortin? Samanlainen ihminen siellä sisällä on, vaikka on saanut alkunsa inhottavissa oloissa? Voisiko olla naiivimpia ajattelua? Miksi abortti on niin rangaistavaa? Ehkäisy tosissaan voi pettää... haluan saada oikeita vastauksia enkä vain lässytystä...
omalla kohdallani abortti ei ole koskaan vaihtoehto
mutta sehän ei taas tarkoita että mulla olisi rahkeita tuomita kenenkään toisen ratkaisuja

 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja jepa:
Alkuperäinen kirjoittaja jenna:
Täällä moni ei hyväksyä aborttia, mikä on aika sääli. Jokaisella naisella on oikeus päättää vartalostaan, myös siis abortista. Itse en näe abortissa mitään väärää enkä ymmärrä miksi joku muu näkee.
Jokaisella on kyllä oikeus päättää vartalostaan mutta myös pitää osata kantaa vastuu omista tekemisistään. Jos ei osaa käyttää ehkäsyä oikein tai ei käytä lainkaan niin eikös silloin ole valmis saamaan myös lapsen? miksi tehdä abortti.. tai tottakai siinä tapauksessa jos on raiskattu tai jomman kumman terveys on pahasti uhattunaa..
Oletko kuullut, että ehkäisytkään eivät ole 100% varmoja? Eli lapsi pitäisi pitää, vaikka se pilaisi mahdollisuudet opiskeluun ja elämään? Lapsihan siitä kärsisi, jos/kun äiti katkeroituisi.

Taidat kuulua niihin, joiden biletystä ei mikään saa häiritä, eikä estää. Kasva aikuiseksi.
Tämä aloitus ei kyllä liity mitenkään minuun, koska en ole raskaana.
Mutta siltikään en edes muista millon olisin käynyt baarissa saatikka bilettänyt muutenkaan. Opiskelen ahkerasti, että saan hyvän ammatin, jonka turvin voin tarjota lapselleni hyvän pohjan elämälle.
Oletko sitä mieltä, että hyvä elämä=rahaa ja materiaa? Oletpa pinnallinen. Rakkaus on tärkeintä ja turvalliset ja välittävät vanhemmat!
Olen sitä mieltä, että hyvässä elämässä ei tarvitse perheen kanssa elää pienessä kaupungin vuokrakaksiossa vaan voi ostaa oman talon. Eikä tarvitse sossunluukulta käydä itkemässä rahaa lapsen vaatteisiin tai kauheassa rahapulassa yrittää myydä käytettyjä pikkuhousuja tai huuto.nettiin tunkea rahapulassa muttereista sohviin myytäväksi.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Vernalis:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Harhaanjohtaja:
Olen oman lapseni saanut 21 vuotiaana, ilman oikeaa koulutusta ja yksin. Hyvin selvittiin.
Itse tahdon lapselleni hiukan paremman pohjan elämälle
No se ei mielestäni oiketa tappamaan pientä elämän alkua, itse olet siinä tapauksessa elämäsi sihen malliin pedannut ja siitä sitten kärsit. Lapsi ei tarvitse muuta kuin hyvän äidin. Raha ym. muuta asiat ovat ihan täysin toisarvoisia varsinkin täällä Suomessa missä tällaisia perheitä ei ikinä jätetä pulaan.
Eli olen harrastanut seksiä? Huh. Itse en tee lapsia ennenkuin pystyn ITSE elättämään lapset. En aio päätyä sossunluukulle ruikuttamaan rahaa elämiseen, kun voin käydä ensin koulut ja saada kunnon ammatin, minkä avulla voin elättää lapseni.
murhaat sitten mieluumin?
Ei se ole murha.
 
ninnuli
Alkuperäinen kirjoittaja ninnuli:
Haluaisin kuulla perustelun abortin kieltäjiltä; Miksi vammaisen lapsen saa abortoida? Eikö heilläkin ole samanlainen oikeus elämään ja ovat samanlaisia ihmisiä? Miksi raiskattu saa tehdä abortin? Samanlainen ihminen siellä sisällä on, vaikka on saanut alkunsa inhottavissa oloissa? Voisiko olla naiivimpia ajattelua? Miksi abortti on niin rangaistavaa? Ehkäisy tosissaan voi pettää... haluan saada oikeita vastauksia enkä vain lässytystä...
Miks tähän ei saa vastausta? Lässytetään ja tapellaan vain, paljon tulee verta 9 viikolla... Haluan saada faktoja? Miksi abortti on pahasta? Miks on tilanteita, että sen voi hyväksyä?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Eli kaksplussalaiset tuomitsee, jos haluaa taata tulevalle lapselle mahdollisimman hyvän tulevaisuuden ilman rahahuolia ja ennen kaikkea ilman sossun apua? Ja jos ei tuomitse niin sitä ennen kannattaa pitää haarat kiinni, että ei tapahdu vahinkoja.
Eli oma ylpeys on sinulle tärkeämpää kuin lapsen elämä ja henki? :eek:

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Vernalis:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Harhaanjohtaja:
Olen oman lapseni saanut 21 vuotiaana, ilman oikeaa koulutusta ja yksin. Hyvin selvittiin.
Itse tahdon lapselleni hiukan paremman pohjan elämälle
No se ei mielestäni oiketa tappamaan pientä elämän alkua, itse olet siinä tapauksessa elämäsi sihen malliin pedannut ja siitä sitten kärsit. Lapsi ei tarvitse muuta kuin hyvän äidin. Raha ym. muuta asiat ovat ihan täysin toisarvoisia varsinkin täällä Suomessa missä tällaisia perheitä ei ikinä jätetä pulaan.
Eli olen harrastanut seksiä? Huh. Itse en tee lapsia ennenkuin pystyn ITSE elättämään lapset. En aio päätyä sossunluukulle ruikuttamaan rahaa elämiseen, kun voin käydä ensin koulut ja saada kunnon ammatin, minkä avulla voin elättää lapseni.
murhaat sitten mieluumin?
Ei se ole murha.
minusta on. minulle sikiö on ihminen ja sen tappaminen on murha.
 

Yhteistyössä