Miksi et hyväksy aborttia?

  • Viestiketjun aloittaja jenna
  • Ensimmäinen viesti
kaapo
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja jepa:
Alkuperäinen kirjoittaja jenna:
Täällä moni ei hyväksyä aborttia, mikä on aika sääli. Jokaisella naisella on oikeus päättää vartalostaan, myös siis abortista. Itse en näe abortissa mitään väärää enkä ymmärrä miksi joku muu näkee.
Jokaisella on kyllä oikeus päättää vartalostaan mutta myös pitää osata kantaa vastuu omista tekemisistään. Jos ei osaa käyttää ehkäsyä oikein tai ei käytä lainkaan niin eikös silloin ole valmis saamaan myös lapsen? miksi tehdä abortti.. tai tottakai siinä tapauksessa jos on raiskattu tai jomman kumman terveys on pahasti uhattunaa..
Oletko kuullut, että ehkäisytkään eivät ole 100% varmoja? Eli lapsi pitäisi pitää, vaikka se pilaisi mahdollisuudet opiskeluun ja elämään? Lapsihan siitä kärsisi, jos/kun äiti katkeroituisi.

Taidat kuulua niihin, joiden biletystä ei mikään saa häiritä, eikä estää. Kasva aikuiseksi.
Tämä aloitus ei kyllä liity mitenkään minuun, koska en ole raskaana.
Mutta siltikään en edes muista millon olisin käynyt baarissa saatikka bilettänyt muutenkaan. Opiskelen ahkerasti, että saan hyvän ammatin, jonka turvin voin tarjota lapselleni hyvän pohjan elämälle.
Oletko sitä mieltä, että hyvä elämä=rahaa ja materiaa? Oletpa pinnallinen. Rakkaus on tärkeintä ja turvalliset ja välittävät vanhemmat!
Olen sitä mieltä, että hyvässä elämässä ei tarvitse perheen kanssa elää pienessä kaupungin vuokrakaksiossa vaan voi ostaa oman talon. Eikä tarvitse sossunluukulta käydä itkemässä rahaa lapsen vaatteisiin tai kauheassa rahapulassa yrittää myydä käytettyjä pikkuhousuja tai huuto.nettiin tunkea rahapulassa muttereista sohviin myytäväksi.

No onneks sulla on vielä kosolti aikaa hankkia rahaa ja koulutusta, taidat meinaan olla sen verran nuori vielä. Mut muista kuitenkin, että raha ei korvaa rakkautta, eikä se 200 neliön omakotitalo ole millään tavalla parempi kuin vuokra kaksio, jos siellä ei ole niitä LAPSELLE tärkeitä asioita...

 
hi
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Harhaanjohtaja:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Harhaanjohtaja:
No kyllä sä aika asiattomasti mulle käyt tässä laukomaan!!Ei tarttis vituttaa, sinä tuskin tiedät aina kaikkien tilanteen millon ihmeessä mä oon tuommoista väittänyt?
Hohhoh, justhan sä tuolla sanoit että vituttaa turhanpäiväiset abortit. Vedäppä sit raja mitkä ovat turhanpäiväisiä, jos et ihmisten tilanteita sen tarkemmin edes tiedä. Elämä ei aina ole niin kovin mustavalkoista.
Turhanpäiväinen on mielestäni joku sellainen syy mikä ei ole yksi näistä:

mielestäni abortti on murha, varsinkin jos se tehdään "huvikseen" eli ei esim sikiön kuolemanvakavan poikkeavuuden, äidin terveydentilan tai raiskauksesta alkaneen raskauden takia.
Äidin terveydentila? Tarkoittaa mitä? Äiti voi olla vaikka mtt:n asiakas, käydä sossun luukulla, olla työtön tms. Masentunut elämästään. Silloin abortti ok? Aika laaja käsite, ja sitä tuskin usein ihmisestä huomaa päällepäin.

Siis mitä vittua??? Terveydentila tarkottaa terveydentilaa! Miten sossu ja työttömyys liittyy siihen? Esim mulla kohtu niin pahasti repeyty raskaana ollessa, että jos 2 vuoden sisään tulen uudestaan raskaaksi niin se on automaattisesti abortti, ja aion pitää huolen ettei niin käy.

 
?
Alkuperäinen kirjoittaja vesi:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja vesi:
Alkuperäinen kirjoittaja Harhaanjohtaja:
Alkuperäinen kirjoittaja Jenina:
Alkuperäinen kirjoittaja Harhaanjohtaja:
13 vuotias on ihan eri asia kun aikuinen ihminen!!Täällä aikuiset ihmiset, ja sanotaan että 17--> ylöspäin tekevät abortteja..sitä on vaikea perustella.
Anteeksi, minun virheeni, jos jostain jätin lukematta "miksi et hyväksy aikuisen naisen aborttia" - vilpittömästi luulin lukeneeni "miksi et hyväksy aborttia".

Täällä tuskin ne 13-vuotiaat on, totta. Mutta ikävä kyllä senkin ikäisiä tekee abortteja. :(

Mutta, mitä mieltä olet asiasta?
No sanotaan vaikka näin, että ennemmin hyväksyisin 13 vuotiaan abortin kuin 17 vuotiaan. 13 vuotias ei ole vielä kykenevä kantamaan vastuuta muista kuin leikkibarbeistaan. 17 vuotiaan pitää jo käsittää syy-seuraus suhde paremmin.
No mutta eikös sen lapsen voi silloinkin antaa adoptoitavaksi? :eek:
Miksi pitäisi antaa, kun voi tehdä abortin? 9kk odotus, kivulias synnytys ja loppuelämä pohdintaa.
Sitä meinasinkin. Sarcasm ;)
Imho aika onnetonta sarkasmia.
 

Yhteistyössä