Miksi et haluaisi lähihoitajaksi?

  • Viestiketjun aloittaja Emma
  • Ensimmäinen viesti
Lh
"Eikös se oo sellasta mummojen perseenpesua" totesi mun entinen paras kaverini, kun kuuli mun opiskelupaikasta... Oon siis lh ja ylpeä siitä :) Kouluttauduin tässä välissä jo ihan muulle alalle mut äitiysloman+hoitovapaan jälkeen aion kyllä hakea taas hoitoalan hommia =)
 
Saraldo
Jos mulla ei olis jo hoitoalan koulutusta ja -työtä, niin voisin hyvinkin opiskella lähihoitajaksi. Mahtaako kovin monella muulla ammattinimikkeellä olla yhtä paljon mahdollisuuksia? Lähihoitajahan voi suuntautua vaikka mihin ja töitä löytyy kyllä aika varmasti.
 
En halua mennä liian lähelle ihmisiä...

Röntgenhoitaja musta toivottavasti tulee vuonna 2012, mutta lähihoitajaksi tai sairaanhoitajaksi en halua. Paitsi ehkä lähihoitajan koulutuksella päiväkotiin lastenhoitajiksi...mutta en vanhainkotiin, en sairaalaan vuodeosastolle, haluan päästä potilaista eroon nopeasti ja jättää varsinaiset hoitotoimenpiteet muille :snotty:
 
harkitsen vakavasti
Harkitsen vakavasti alalle kouluttautumista juurikin varman työn vuoksi.

Mutta mikä on tuo monien parjaama paska palkka?? Kun sitten toisaalla sanotaan, että se on kutakuinkin sama kuin sairaanhoitajilla.

Kovin ristiriitaista tietoa..
 
anlin
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Mun fysiikka ei kestä. Mulla on synnynnäinen liikuntavamma, enkä saisi tehdä työtä, jossa ollaan koko ajan jaloillaan.
minusta tulee lähihoitaja ja erikoistun hammashoitajaksi. Ei ole raskasta jaloilla olemista
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja anlin:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Mun fysiikka ei kestä. Mulla on synnynnäinen liikuntavamma, enkä saisi tehdä työtä, jossa ollaan koko ajan jaloillaan.
minusta tulee lähihoitaja ja erikoistun hammashoitajaksi. Ei ole raskasta jaloilla olemista
Minulla on jo kaksi korkeakoulututkintoa, joiden avulla työtehtävät sopivat minulle fyysisesti sekä psyykkisesti.
 
inssi
ei ole minun ala. Mielummin vaikka sähköasentaja tai vastaava. Tosin insinöörien työllisyysaste on yhä hyvä ja työttömyyskorvaus yhtä suuri kuin lähihoitajan palkka.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ei kiitos:
Ei sovi minulle ja en halua paskapalkkaiseen paskaduuniin muutenkaan.
todennäköisesti suakin joku lähihoitaja hoitaa sitte viimeistään jossai palvelutalossa/vanhainkodissa jne.. paikassa.. eli jonkun ne hommat on tehtävä.. Itse valmistun keväällä lähihoitajaksi ja ylpeä siitä olen.. hienoo hommaa, ei PELKÄSTÄÄ sitä perseiden pyyhkimistä ja jatkomahdollisuudet mahtavat jos haluaa..
 
Mieluummin opiskelisin lähihoitajaksi kuin olisin työttömänä. Mutta miksi en alalle ole tietoisesti hakeutunut, on aivan älyttömät työajat. Epäsäännöllisestä kolmivuorotyöstä pitäisi jo nykypäivänä päästä eroon! Tietysti muissa hommissa kuin vanhuspuolella voi olla säännöllisemmätkin työajat, mutta vanhuspuolella olisi eniten töitä.

Niin ja koska kyseessä on naisvaltainen ala, työilmapiiri voi olla todella huono. Niin ja vielä, käsi-ihottumani takiakaan ei ole optimaalisin ala minulle.
 
kiilusilmä
Olen liian epäsosiaalinen, en halua olla liikaa tekemisissä ihmisten kanssa. Haluan työn, jossa pääsen tarpeen tullen omaan nurkkaani tietokonetta naputtamaan. En siis todellakaan lähihoitajaksi soveltuisi.
 

Yhteistyössä