Miksi et haluaisi lähihoitajaksi?

  • Viestiketjun aloittaja Emma
  • Ensimmäinen viesti
Ensinäkään, mä en ole työtön.

Ja teen jo tavallaan hoitotyötä, tosin ilman varsinaista koulutusta.

Mutta mä en missään nimessä halua hoitaa ihmisiä. Eläimet on yksinkertaisempia ja mukavampia.
Eivätkä ne valita ja narise turhista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
Kaikista ei ole hoitoalan ammattilaiseksi :attn: Jos harkitsee lh:ksi kouluttautumista vain siksi, että alalla riittää töitä, kannattaa harkita uudemman kerran.
No todellakin näin!

Musta ei olisi hoitoalalle! Siitä ei nauttisi minä eikä hoidettavat! On fyysisesti sekä henkisesti liian raskasta, huonosti palkattua ja ei vaan yhtään mun juttu!
 
kiilusilmä
Tästä tulikin mieleeni, että nuoruudessani haaveilin patologin työstä... hiljasia potilaita ja tutkimista. Harmi, kun olin niin laiska matikan suhteen lukiossa, kariutui toiveet lääkiksestä :D
 
keltsi
Alkuperäinen kirjoittaja kiilusilmä:
Tästä tulikin mieleeni, että nuoruudessani haaveilin patologin työstä... hiljasia potilaita ja tutkimista. Harmi, kun olin niin laiska matikan suhteen lukiossa, kariutui toiveet lääkiksestä :D
Lääkintävahtimestariksi (lähihoitajaksi) sitten vaan lukemaan ja patologia avustamaan! :)
 
kiilusilmä
Alkuperäinen kirjoittaja keltsi:
Alkuperäinen kirjoittaja kiilusilmä:
Tästä tulikin mieleeni, että nuoruudessani haaveilin patologin työstä... hiljasia potilaita ja tutkimista. Harmi, kun olin niin laiska matikan suhteen lukiossa, kariutui toiveet lääkiksestä :D
Lääkintävahtimestariksi (lähihoitajaksi) sitten vaan lukemaan ja patologia avustamaan! :)
Olen itseasiassa tuota harkinnutkin, mutta koetanpa nyt saada tämän nykyisen koulun ensin käytyä ja ehkä jopa töitäkin tehtyä... mutta you never know, kymmenen vuoden kuluttua saatan sahailla kalloja sairaalan kellarissa ;)
 
heppu
Mä olen kouluttautunut sairaanhoitajaksi ja tehnyt niitä hommia noin kahdeksan vuotta. Tuon kokemuksen perusteella sanoisin, etten haluaisi myöskään lähihoitajaksi. Olen nimittäin vaihtanut ihan toiselle alalle, kokonaan pois hoitotyöstä.
 
Puoli vuotta alaa opiskelin ja totesin että ei ole minun ala. Mä en pystyis. En edes lapsia hoitamaan, ja se olikin ainut jonka takia edes opiskelin sen puoli vuotta kunnes 3 päivän harjottelun jälkeen tosiaan ymmärsin ettei sosiaaliala ole mulle tarkoitettu. Mä oon liian erakko, mun "reviiri" on aivan liian iso semmoseen työhön. 3-vuorotyötä en jaksais. En kestä paineen alla. Enkä kestä kiirettä ja sitä, että työtä on enemmän ku ehtis tehä.

En myöskään kannata tätä älytöntä pillerikulttuuria näissä asioissa, joten... Ois vaikeaa senki takia.
 
Olin kesätöissä terveyskeskuksen vuodeosastolla ja jouduin jonku virheen takia olemaan pari ensimmäistä päivää sairaanhoitajan mukana.. mie menin sinne alunperin siivoamaan.. ei minusta ole pesemään ja hoitamaan vanhuksia tai muitakaan vieraita ihmisiä.. minulle tuli oikeastaan kammo tota ammattia kohtaan.. loppu ajan siivoaminen ja ruokien jakaminen siellä vuodeosastolla oli mukavaa, mutta ne kaksi ekaa päivää oli hirveitä..

Niin ja ne työajat ovat hirveät.. ei minusta olisi kolmivuorotöihin ja haluan olla pyhinä vapaalla..
 
Mama the Strange
Hain joskus sosiaalialalle, kylläkin AMK.iin mutta en päässyt läpi persoonallisuustestistä :D
Hen ehkä parempi näin, nyt olen luovalla alalla ja tiedän olevani hyvä siinä mitä teen.
 
Mulla on sellanen käsitys, että se koulutus on todella vaativa. Monen eri alan perusteet ympätään liian tiiviiseen pakettiin, mistä ei tahdo jäädä mitään käteen jossei itse paneudu tosissaan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja maritu:
Mulla on sellanen käsitys, että se koulutus on todella vaativa. Monen eri alan perusteet ympätään liian tiiviiseen pakettiin, mistä ei tahdo jäädä mitään käteen jossei itse paneudu tosissaan.

Tää on kyl totta! Itse opiskelin ensin 90-luvulla 3½ vuotta kätilölinjalla, sitten vuosituhannen vaihteessa sosiaali-ja kasvatusalan opintoja, joihin sisältyi mm. kasvatustieteen perusteet avoimen yliopiston kautta ja pari vuotta sitten suoritin lähihoitajan tutkinnon ja kyllä tuo aiempi pohja avasi mulle lähihoitajan opintoja ihan eri lailla kuin jos olisin "kylmiltään" joutunut lähihoitajaksi opiskelemaan.

Kertaus on opintojen äiti, pitää paikkansa!
 
Työpaikka on jo kyllä, mutta opiskelut muualle ihan kesken...

Miksi enhakisi lh:ksi? Huono palkka, ala ei kiinnosta pätkääkään. Siinä sitten olisin eläkeikään asti tyytymätön valintaani.

Mie ruppeenkin ydinfyysikoksi :xmas:
 
?
Alkuperäinen kirjoittaja tyttokarpanen:
no jos lähihoitajilla on huono palkka niin miks mun vuositulot oli lähelle 30 000, vaikka olin pari kuukautta työtönkin vielä....???
No jos nämä tienaa muut tässä ketjussa jotain 60 000e/v? Kyllä se 2500 on hyvä palkka kuukaudessa ainakin mun mielestäni.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tyttokarpanen:
no jos lähihoitajilla on huono palkka niin miks mun vuositulot oli lähelle 30 000, vaikka olin pari kuukautta työtönkin vielä....???
Siis.. Häh? Pidätkö sä siis 30 000 ? vuosituloja hyvänä palkkana? Tätäkö tarkoitit?

Jos näin, niin siis mä en pidä tuota ollenkaan hyvänä palkkana, sehän on keskimääräinen palkka just ja just, eihän siitä tule edes 3000?/kk. Jos tähtää lähemmäksi 5000-6000?/kk, niin ei sellasiin tienesteihin pääse käsiksi lähihoitajauran kautta.
 
Kerttu-Kyllikki
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja tyttokarpanen:
no jos lähihoitajilla on huono palkka niin miks mun vuositulot oli lähelle 30 000, vaikka olin pari kuukautta työtönkin vielä....???
Siis.. Häh? Pidätkö sä siis 30 000 ? vuosituloja hyvänä palkkana? Tätäkö tarkoitit?

Jos näin, niin siis mä en pidä tuota ollenkaan hyvänä palkkana, sehän on keskimääräinen palkka just ja just, eihän siitä tule edes 3000?/kk. Jos tähtää lähemmäksi 5000-6000?/kk, niin ei sellasiin tienesteihin pääse käsiksi lähihoitajauran kautta.
Juu ei. Eikä edes sh:n, vaikka miten tekis yötä ja viikonloppua. Eiköhän se tälle alalle motivoi kouluttautumaan ihan joku muu ku palkka.
Mutta lähärin koulutukseen nähden pidän palkkatasoa hyvinkin oikeudenmukaisena.
 
idiootti
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja tyttokarpanen:
no jos lähihoitajilla on huono palkka niin miks mun vuositulot oli lähelle 30 000, vaikka olin pari kuukautta työtönkin vielä....???
Siis.. Häh? Pidätkö sä siis 30 000 ? vuosituloja hyvänä palkkana? Tätäkö tarkoitit?

Jos näin, niin siis mä en pidä tuota ollenkaan hyvänä palkkana, sehän on keskimääräinen palkka just ja just, eihän siitä tule edes 3000?/kk. Jos tähtää lähemmäksi 5000-6000?/kk, niin ei sellasiin tienesteihin pääse käsiksi lähihoitajauran kautta.
No siis häh?!? Siis kyl mä ainaki niinku itseasiassa pidän, häh?!? Siis niinku, häh?!?

 
niin ja vielä...
Lähihoitajana voit perustaa oman yrityksen. Minulla työaika "virka-aikana", viikonloput ja pyhät vapaita, lomaa tarvittaessa ja yritystulot viimeisimmän verotuksen mukaan 38te./v.
 
sd
Alkuperäinen kirjoittaja Jaanuska:
ei ole mulle sopiva siis en tykänny siitä hommasta ku olin 1 kk työharjoittelussa sillo aikoinaan
lähäri voi olla niin monessa paikassa töissä, että yhden kokemuksen perusteella aika hätäinen johtopäätös...

 
Nii
Alkuperäinen kirjoittaja niin ja vielä...:
Lähihoitajana voit perustaa oman yrityksen. Minulla työaika "virka-aikana", viikonloput ja pyhät vapaita, lomaa tarvittaessa ja yritystulot viimeisimmän verotuksen mukaan 38te./v.
Ja plussana vielä:

+ Työ on antoisampaa kuin mikään muu työ!
+ Valintoja on useita, mihin haluaa mennä töihin, eli "alan" voi valita itse.
+ Monipuolista, kiinnostavaa.
+ Saa tutustua ihmisiin aivan eritavalla kuin monissa muissa töissä.
+ Pääset auttamaan ihmisiä, antamaan heille paremman elämän.
+ Ehkäpä autat jollekkin ihmisille kokonaan uudenlaisen elämän.
+ Pystyt aika paljon vaikuttamaan mitä teet työpäivinäsi.
+ 3-vuorotyö, ei oo aina samaa kakkaa 8-16.00, vaan päivät ja vuorot on vaihtelevia ja niissä tehdään eriaisoita.

Mistä muusta työstä saat nämä kasattua? Et mistään.
 

Yhteistyössä