Miksi erositte?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Näihän se menee tuollaisten miesten kanssa. Eihän ne osaa itse ongelmiaan käsitellä. Ja yleensä surkeasti menee sitten heillä se elämä. Toki kyllä naisia narrattavaksi aina löytyy.

TIetenkin jos nainen on ihrautuja-tyyppi, niin saattaa tuo tavallaan "toimiakkin".

Näin se on. Miehen isä ja minun isä olivat juoppoja, joten kierre vaan jatkuu ja jatkuu.. tuli otettu juoppo mies, oli sitten tuttua ja turvallista, samaa meininkiä. Toki ei ollut alkoholisti silloin nuorena vielä, merkit varmaan oli jo silloin. Työstressiä alkoholilla mies hoiti ja hoitaa varmaan vieläkin.
 
Onnellinen aviovaimo
Mulla loppui rakkaus aviomiestä kohtaan. Ei se vain palannut vaikka yritimme uudestaan. Ahdistuin suhteessa koska tunteita ei enää ollut. Hyvä, että erosimme koska nyt 15 vuotta myöhemmin olemme tahoillamme onnellisesti naimisissa.
 
vierP
Sillähän se loppuu Sinultakin.
Sinulla on jo perhe.
Ja oksettava pettämissessio.
Minä en tule siihen väliin.
Enkä koskaan anna sitä enkä lastani Sinulle.
Se on täysin loppu se.
Koska täytyy ottaa terävä esiin.
 
Onnellinen aviovaimo
Mulla loppui rakkaus aviomiestä kohtaan. Ei se vain palannut vaikka yritimme uudestaan. Ahdistuin suhteessa koska tunteita ei enää ollut. Hyvä, että erosimme koska nyt 15 vuotta myöhemmin olemme tahoillamme onnellisesti naimisissa.
Siis avomiestä kohtaan. Puhelin muutti sanan aviomieheksi. Erosin siis avomiehestäni ja nykyinen mieheni on ensimmäinen aviomieheni.
 
vierailija1q
No mites on miehellä mennyt tuon jälkeen?

Mun miehellä oli ongelmia. Alkoa ja muita naisia. Ja ei oikein vakiduuniakaan. Lopulta lähti ite, mutta pahempaan vain suistunut. Vain oikeanlainen nainen saattaisi auttaa, mutta kukapa tuollaista kestäisi.

Mun kaveri erosi virallisesti "sovussa". Tosiasia oli, että ne tappeli aina kamalasti ja molemmat kävi vieraissa. Ei mitään kunnioitusta toisia kohtaan.

Usein jos jotkut ovat eroavinaan sovussa, suhtaudun erittäin skeptisesti. Uskon, että oikeesti sellaisia tapauksia on tyyliin yksi sadasta.

Vilkaisin Annan nettisivua. Filosofi puhuu asiaa. Seksi on nykyisin yliarvostettua.
Tuntuu ettei siveellisyys ole tätä päivää.
En enää halua kertoa lasteni isän elämästä.
Hän nauttii yksityisyyden suojaa.
Hänellä oli tyypilliset suomalaisen miehen ongelmat. Hän voi hyvin ja meillä on sivistyneet ja hyvät välit.
Olin kirjoittamassa tätä viestiä, kun puhelin soi. Veljeni oli hyvällä tuulella ja kyseli kuulumisia. Hänellä on nykyään huono kuulo ja muutakin kremppaa.
Kyseli taas aionko käydä kesällä kotiseudullamme. Siellä kuulema saa rivitalo-osakkeen pilkkahintaan.
Säälittää maaseudun kehitys. Kivahan siellä olisi vierailla, jos oli edes jonkinlaiset liikenneyhteydet.
Tällä palstalla on ala-arvoista kielenkäyttöä ja naisia halveksivaa törkyä.
Luultavasti kirjoittajat ovat aineiden vaikutuksessa.
Käykää niiden kirjoittajat selvinpäin pyytämässä lukijoilta anteeksi.
Exäni puhui karkeuksia ja loukkauksia humalassa. Selvinpäin puhui kauniisti ja arvostavasti 90-luvulla. Tällä vuosituhannella elämäni on ollut ruusuilla tanssia.
Miehistä olen pysynyt erossa. Syitä on monia. Korona-aikaan se on vain hyvä asia.
Eipä tarvitse laulaa ja tanssia.
 
vierailija
Mies sairasti kaksisuuntaista mielialahäiriötä ja oli yksi huollettavista lasten kanssa. Kun lapset lähes aikuisia lähdin ja hain avioeroa.
Mun miehellä on kaksisuuntainen persoonallisuushäiriö, kieltäytyy psykoterapiasta. Elämä on ihan perseestä, kuin veitsenterällä menisi koko ajan. Elämä on täynnä sääntöjä mitkä vaihtelee miehen mielen mukaan, ja koska en ole ennustaja niin haukkuja ja moitteita tulee joka päivä ihan pikkuasioistakin. Pieniäkään virheitä ei saisi tehdä ja joka päivä on lytätty olo. Meilläkin lapsia ja heidän vuokseen vielä yritän jaksaa kunnes pärjäävät iltavuoron ajan yksin. Muuten lähtisin heti ja kaduttaa kun olen ollut niin tyhmä että aina uskonut että tämän kanssa jotenkin selviäisi ja kestän kyllä. Mutta ei, en kestä, enkä jaksa...
 
Mua kiinnostaa parin mustan ero: Miksi erosit edeltävästäsi, Roosa? Entäs Lissu, miksi erosit?
Jaha. Montaa parisuhdetta ei ole ollut, kerron keskimmäisestä.

Syitä oli monia, kasvettiin erilleen eikä tehty tarpeeksi töitä suhteen eteen, mutta päälimmäisenä se, että huomasin olevani yrittäjä ja yksinhuoltaja, vaikka elin parisuhteessa.

Nykyään ollaan parhaat ystävät ja edelleen exäni on lapsilleen maailman paras isä, vaikka omien sanojensa mukaan voisi nähdä lapsia useamminkin. Tullaan loistavasti toimeen ja meillä on lasten kasvatuslinja täysin sama, kaikki toimii.
Arvostan ja pidän hänestä ystävänä todella paljon, mutta parisuhdetta meille ei enää koskaan tule, romanttisia tunteita ei ole.
 
vierailija
Jaha. Montaa parisuhdetta ei ole ollut, kerron keskimmäisestä.

Syitä oli monia, kasvettiin erilleen eikä tehty tarpeeksi töitä suhteen eteen, mutta päälimmäisenä se, että huomasin olevani yrittäjä ja yksinhuoltaja, vaikka elin parisuhteessa.

Nykyään ollaan parhaat ystävät ja edelleen exäni on lapsilleen maailman paras isä, vaikka omien sanojensa mukaan voisi nähdä lapsia useamminkin. Tullaan loistavasti toimeen ja meillä on lasten kasvatuslinja täysin sama, kaikki toimii.
Arvostan ja pidän hänestä ystävänä todella paljon, mutta parisuhdetta meille ei enää koskaan tule, romanttisia tunteita ei ole.
Eli kolme suhdetta? Miksetpä kertoisi ekan ja tokan päättymisestä.

Minulle itsellä on ollut vain lyhyitä suhteita ja sitten tämä yksi pitkä. Noiden lyhyiden suhteiden päättyminen... oikeastaan pitäisi kertoa miksei ne alkaneetkaan. Syy oli se, että miehissä ei vaan loppupeleissä ollut sitä jotain. Nykymiehessäni, jonka kanssa olen ollut yli 20v, on paljon vikoja, mutta hänessä on myös "se jokin". Ainakin minulle "se jokin" ja se riittää...
 
LYM
Ei oo kunnon suhteita ollut, mutta en mä niitä oikeestaa haluiskaan. Naiset on hyväksikäyttäjiä ja niin oon sitten mäkin. Rahallahan meikölainen on sitä pillua saanut. Nykyään yleensä maksan ihan suoraan palvelusta. Mutta toki sitä oman nautintonsa on siinäkin, että nainen on susta taloudellisesti riippuvainen ja siksi valmis "mihin vaan".

Sanokaa mitä sanotte, mutta tää on realismia miehelle, joka on:

- naamalta ruma
- lyhyt
- ei mikään superlahjakkuus tai paljon valtaa ja rahaa omaava

Onneksi on sen verran rahaa, että tarpeensa voi täyttää.
 
Eli kolme suhdetta? Miksetpä kertoisi ekan ja tokan päättymisestä.

Minulle itsellä on ollut vain lyhyitä suhteita ja sitten tämä yksi pitkä. Noiden lyhyiden suhteiden päättyminen... oikeastaan pitäisi kertoa miksei ne alkaneetkaan. Syy oli se, että miehissä ei vaan loppupeleissä ollut sitä jotain. Nykymiehessäni, jonka kanssa olen ollut yli 20v, on paljon vikoja, mutta hänessä on myös "se jokin". Ainakin minulle "se jokin" ja se riittää...
Ensimmäinen liitto alkoi hyvin nuorena. Oltiin melko nuoria myös erotessa, syitä oli monia. Ei osattu tehdä asioita oikein jotta oltaisi saatu suhde toimimaan.

Viimeisin suhde....rakastuin nuoruuden ystävääni. Hän on tuntunut näistä kaikista elämäni miehistä minulle oikeimmalle, kaikki asiat miehessä oli minulle sopivaa, hän teki minusta paremman - opin monia tärkeitä asioita itsestäni, olin onnellisempi kuin koskaan, mutta hänellä on päideriippuvuus.

Ensimmäistä kertaa olen yksin, en kaipaa tällä hetkellä parisuhdetta, kosijoita on ollut, mutta en deittaile.
Kyllä mä taidan vielä haikailla mun karvakuonon perään, vaikka se on turhaa.
 

Yhteistyössä