Miksi ensisynnyttäjille uskotellaan että alapää palautuu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tsigtsig
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tsigtsig

Vieras
Empä ole vielä yhtään tavannut jolla ei olisi ongelmia toosan kanssa jälkeenpäin. Se ei palaudu 100 prosenttisesti samaksi ei ulkoa eikä sisältä.

Ja karu totuus on että aika räjähtänyt siitä tulee.

kylläsen saa aika pitkälti samaan kuosiin mitä oli ennen synnytystä, kunhan vaan jumppaa ahkerasti. toki jos tulee pahat repeämät mitä ei kunnolla saada korjattua niin turha on silloin väittää että ihan yhtä hyvä se on ku ennenki..
Riippuu myös tikkaajasta jos moisia tarvii, mulla tuntu kätilö päättäneen että kursii toosan umpeen.. :kieh:

Siis kyllähän se palautuu, ainakin jonkinlaiseksi :D

Ja kyl se mulla ainakin on tosiaan JONKINLAISEKSI palautunut. Ei sellanen nuoren likan värkki millanen oli ennen raskautta ja synnytystä, mutta ei kai kukaan OIKEASTI kuvittele että se pysyy muuttumattomana?

miettikää kannattaako antaa leikellä välilihaa, onko se todellakin aina tarpeen. Tuntuu että kätilöillä on kiire saada lapsi ulos kanavasta eikä anneta muksun rauhassa venyttää tosaa.

Parempi näin, kuin ennen lapsia. :D Eipä kai mikroskooppisen tarkkaan ottaen miehenkään vimpain täsmälleen saman laiseksi palaudu käytyään siitostöissä.

Mulla on ainakin palautunut alatiesynnytyksistä hyvin. En itse huomaa katsomalla eroa, mikään ei roiku tai röpsötä. Toimii kaikin tavoin oikein hyvin, seksi nautinnollista ja silleen. Harjoittelin kyllä noita ilolihaksia jo ennen ensimmäistä raskausta ja varmaan hyvät geenit auttaneet asiaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ja toinen asia:
miettikää kannattaako antaa leikellä välilihaa, onko se todellakin aina tarpeen. Tuntuu että kätilöillä on kiire saada lapsi ulos kanavasta eikä anneta muksun rauhassa venyttää tosaa.

no itse en kokenut epparia pahana vaan luotin ja luotan kätilön näkemyksiin mikä on paras ratkaisu.

Palautuuhan se. Ei tietenkään TISMALLEEN samanlaiseksi kuin ennen, mutta muuttuuhan toosa ajan myötä vaikkei yhtään lasta alakautta synnyttäisikään (tai mitään muutakaan kautta). Ikä tekee tehtävänsä.
Mä olen puskenut kaksi lasta maailmaan, yksi epsiotomia on tehty, eikä alapää ainakaan huonompaan kuntoon ole mennyt. Treeni tuottaa tuloksia B)

Mä olen kyllä ihan siihen synnytystoiveisiin laittanut, että mun toosaani ei sitten leikellä ja piste. Onneksi eivät ole kummallakaan kerralla ehdotelleetkaan ja tokalla kerralla ei tullut edes repeämiä.. niin ja ekalla tuli muutama tikki.

Kyllä mulla on palautunut 4 lapsen jälkeenkin, ei ole mitään löysyysongelmia,päinvastoin :laugh: Tai sitten mä treenaan lantionpohjalihaksia niin ahkerasti..
Välilihaa mulla ei ole tarvinut leikata kertaakaan, on ollut niin matala ja joustava että vauvat ovat putkahtaneet aivan pienillä repeämillä ulos (pari tikkiä olen saanut esikoisen vuoksi)

Alkuperäinen kirjoittaja tsigtsig:
Empä ole vielä yhtään tavannut jolla ei olisi ongelmia toosan kanssa jälkeenpäin. Se ei palaudu 100 prosenttisesti samaksi ei ulkoa eikä sisältä.

Ja karu totuus on että aika räjähtänyt siitä tulee.

Ei mulle ainakaan uskoteltu.

minulta ei kysytty ollenkaan.meni ja leikkasi. :whistle:
synnytyksen jälkeen sain sanoa hyvästit tiukkuudelle mitä se oli ennen sitä.
olen synnyttänyt kerran.

Riippuu tosiaan siitä, tuleeko repeämiä ja kuin pahoja. Ja miten ne saadaan korjattua. Itselläni olisi parempi, jos olisi ommeltu paremmin, eikä ompeleet olisi revenneet. Ulkonäkö on eri kuin ennen lapsia, mutta toimii kuten ennenkin..