Eilen kuulin tuomioni,niin pahalta tuntuu..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Suru puserossa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Suru puserossa

Vieras
Mulla oli eilen aika sydänlääkärille,vihdoin ja viimein..Sitä aikaa odotettiin todella pitkään.Meillä on jo pitkään ollut vauvahaave.Nuorempana mä haaveilin isosta perheestä,useammasta vipeltäjästä..kunnes karu totuus tuli mulle ilmi sairaudestani.Mulle ei suositella kovin montaa lasta kannettavaksi ja jo ensimmäinenkin synnytys on riski.Me kuitenkin saatiin jotain ihanempaa mitä kuvitella saattoi,niin kiltti ja suloinen,TERVE tyttö!Mä olen kyllä ikuisesti kiitollinen siitä,mutta uskoin itse kuitenkin että meille voisi toinenkin lapsi siunaantua.Kun ensimmäisen kanssa kaikki meni niin hyvin.Mua seurattiin ja tutkittiin raskausaikana tosi tiuhaan,mutta mitään ongelmia ei ollut.Pieni prinsessamme syntyi maailmaan sectiolla ja kaikki meni loistavasti,näin mulle kerrottiin.Kuitenkin jo ennen sectiota gynekologi ehdotti että leikkauksen yhteydessä mut voisi sterilisoida!Se oli mulle iso järkytys ja se että se noin vaan heitti sen ilmoille,tyyliin vaikka viisaudenhampaan poistossa:-voisin samalla paikata yhden hampaan.Tai v.ittu jotain.Mä olin niin suivaantunut ja ehdottomasti kieltäydyin "tarjouksesta"..hitto mä olin 22v ja ensisynnyttäjä!Sit raskauden jälkeen mua on tähän asti seurattu sydänultrilla..Nyt enää vuoden välein.Tätä eilistä aikaa siis mä odotin keväästä asti kuin kuuta nousevaa.Otin puheeksi vauvahaaveen ja lääkäri tyrmäsi sen,mun sydämeni takia.Tähän sairauteen kuuluu raskauden aikana aortan tyven repeämisriski.jos se laajenee n.4-5cm,on repeämisen riski todella suuri ja mulla se on laajentunut 38milliä ja tästä syystä eivät missään nimessä suosittele toisen lapsen hankintaa.Ei ainakaan nyt,enkä jaksa oikein uskoa että tulevaisuudessakaan.Lääkäri laittaa mulle lähetteen röntgeniin jossa näkee kokonaiskuvan,mut hän sanoi ettei se tee kuitenkaan asiaa paremmaksi,vaan pikemminkin siitä näkee vain tarkemmin kuinka suuri riski on.Hän lupasi myös soitella helsinkiin päin,kun siellä tietävät vähän paremmin.Mä alkasin vaan jälkeenpäin miettiä että koska?Ja ilmoittaako hän kenties mullekin,mitä sanoivat helsingissä?Vai kuulenko asiasta vasta vuoden päästä kun on uusi aika??Hitto kun piti mennä niin shokkiin,etten osannut kysyä tai vaatia yhtään mitään.Tämän asian takia olisin valmis lähtemään vaikka tutkimuksiin helsinkiin.Josko jonain päivänä saisin selkeän vastauksen siihen,onko minulla mitään edes pienen pientä mahdollisuutta edes joskus hamassa tulevaisuudessa saada toista lasta.Oli se vastaus mikä tahansa,mä haluaisin kuulla sen ja niin että se on oikeaa tietoa.Jotenkin vaan tuli nyt sellainen olo et tuo pikku-neiti joka leikkii tuolla taitaa jäädä meidän ainokaiseksi.Luojan kiitos että saimme hänet!

Voi kun tuli paha mieli sun puolesta, soita sille lääkärille ja kysele mitä mieleen tuli jälkikäteen. Kyllä ymmärtää ettei siinä shokissa tullut kysymykset mieleen! :hug:

Oletteko miettineet että adoptoisitte lapsen? Saisitte neidille sisaruksen...

Hirveästi tsemppiä!

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Oletko kuullut kappalejaosta?

Eihän tollasta yhtä pötköä jaksa erkkikään lukea eli mulla ei ole aavistustakaan mistä sait tuomion mutta evvk!

Kyllä olen kuullut ja yleensä niitä teksteissäni käytän.Mut nyt ei kiinnosta.Mä kirjoitan niinkuin mua huvittaa,sä luet jos sua huvittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja halipupu:
Olen pahoillani, mutta ole onnellinen siitä mitä sinulla on. Toiset eivät saa sitä yhtäkään lasta. Ovat hedelmättömiä jo ilman muita sairauksia...

Mun mielestä ap:llä on oikeus surra ettei hänen suunnitelmansa lapsista toteudukkaan. Itse olen lapsettomuudesta kärsinyt enkä silti toivo kenenkään ajattelevan noin että "ole ilonen että sait yhden, jotkut ei saa yhtään"

onhan se kurjaa, mutta eikö yksi lapsikin ole jo ihme ja ihana asia. Toiset ei saa sitäkään lukuisista yrityksistä huolimatta... ja täytyyhän se realiteetit ymmärtää, en uskaltaisi riskeerata omaa terveyttä ainakaan toisella raskaudella. Mutta voimia..

Alkuperäinen kirjoittaja Wilma-73:
Voi kun tuli paha mieli sun puolesta, soita sille lääkärille ja kysele mitä mieleen tuli jälkikäteen. Kyllä ymmärtää ettei siinä shokissa tullut kysymykset mieleen! :hug:

Oletteko miettineet että adoptoisitte lapsen? Saisitte neidille sisaruksen...

Hirveästi tsemppiä!

Kyllä mä olen miettinyt.MÄ olisin täysin valmis siihen.Mutta eihän me olla edes naimisissa..:/ Pitää nyt kattoa kuinka tästä edetään..Musta on vaan niin kamalan väärin,että ihminen joka kaikkensa haluaa lasta,ei voi sitä välttämättä saadakaan ja sit taas jatkuvasti ympäri maailmaa pamahtelee ihmisiä paksuksi ihan vaan vahingossa,vaikkei tarkotus ollut,eikä lasta halunneet.Niin moni ihminen joka ei lasta ansaitse/halua on sen saanut ja niin moni taas jää ilman.Siskonikaan ei voi saada lapsia,häneltä puuttuu kohtu:( Mä vielä haaveilin joskus rupeavani hälle sijaiskantajaksi.On tää niin väärin.Mutta onnellinen tosiaan täytyy silti olla,kun meillä on meidän oma pieni tyttömme.

Ja täytyy toki muistaa aina mitä lääkäri sanoin kun Milja syntyi:Muista että tämä lapsi tarvitsee sua enemmän kuin sä toista lasta.Ja tottahan se on,joka sana.

Alkuperäinen kirjoittaja zip:
onhan se kurjaa, mutta eikö yksi lapsikin ole jo ihme ja ihana asia. Toiset ei saa sitäkään lukuisista yrityksistä huolimatta... ja täytyyhän se realiteetit ymmärtää, en uskaltaisi riskeerata omaa terveyttä ainakaan toisella raskaudella. Mutta voimia..

Niin juuri! Lapsella on äiti mutta toisen raskauden jälkeen jos loppuunasti edes menisi, olisi 2 lasta ilman äitiä!

Mä tiedän liian hyvin/liian läheltäbmiltä tuntuu jos ei voi saada lasta..Ja tällä tarkoitan omaa isosiskoani/parasta ystävää..Mä todella olisin ollut valmis sen hänelle "antamaan"jos tilanne ois toinen..:( Mutta vaikka mulla on aivan ihana tyttö,joka ihmeen kaupalla ei perinyt sairauttani vaan on terve,niin kai mulla silti on pieni oikeus olla hivenen katkera..Mä kuulin sairauteni näistä lapsiin liittyvistä seikoista vasta vähän päälle kaksi vuotta sitten..Sitä ennen mä haaveilin aina isosta perheestä,lapsien vilskeestä yms..Musta on vaan niin väärin että ihmiset jotka lapsia rakastavat,joille lapset on elämän tarkoitus jne..eivät välttämättä niitä saakaan ja taas ihmiset joille sattuu pieni vahinko ja lapsi tulee kuvioihin sotkemaan heidän elmän tyylinsä kunnes lastensuojelu puuttuu asiaan..heille kyllä siunaantuu lapsia,kuin sieniä sateella..Tiedän vain liian monta tapausta molemmista kasteista..:/

Enpä tiedä. Kyllä maailmassa on paljon epäreilumpiakin asioita kuin tuo lasten saanti. Eihän ne lastensuojelulapset sinulta pois ole mitenkään, vaikka niitäkin syntyy.

Alkuperäinen kirjoittaja noo:
Enpä tiedä. Kyllä maailmassa on paljon epäreilumpiakin asioita kuin tuo lasten saanti. Eihän ne lastensuojelulapset sinulta pois ole mitenkään, vaikka niitäkin syntyy.

Juu ei tietenkään minulta pois ole:) Mut harmittaa vaan..oma pikkusiskoni 15v asuu laitoksessa ja pieni veljeni 8v sijaisperheessä..Ja edelliselle kirjoittajalle..juu,olisin itse halukas adoptoimaan lapsen,mutta me ei olla naimisissa ja luulen että mieheni on vähemmän innokas.. :(