miksi en saa vastausta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ymmärtämätön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

ymmärtämätön

Vieras
olen nyt seurustellut mieheni kanssa 8kk ja mieltäni painaa eräs asia joka tapahtui jo suhteen alkuaikoina, mutta johon en koskaan saanut mitään järkevää vastausta.
eli kun me mieheni kanssa tapasimme, kertoi hän olevansa ex-tyttöystävänsä kanssa hyvissä väleissä. niin hyvissä että tapailivat toisiaan monta kertaa viikossa. ymmärsin asian.
mutta kun miehen ex sai kuulla että tällä on uusi suhde (siis minun kanssani) he eivät yht'äkkiä olleetkaan enää missään väleissä. tai ainakin näin minulle kerrottiin. kun kysyin syytä, sain vastaukseksi "ei kuulu sinulle". miksi ei kuulu minulle? selvästikin minusta johtunut tuo ystävyyden loppu...
myöhemmin tuli myös muutamia tilanteita vastaan jossa miehen ex olisi voinut nähdä meidät yhdessä, ja mies yritti päästä tilanteista eroon niin ettei exän olisi tarvinnut nähdä meitä kahta.

onko kukaan kokenut samaa? mikä ihme tuon kaiken takana voi olla?

Alkuperäinen kirjoittaja ymmärtämätön:
mikä ihme tuon kaiken takana voi olla?

No tuon kaiken takana VOI olla se että mies ei ole päässy henkisesti eroon/yli exästä. En nyt väitä että mies pakosta rakastaisi exäänsä yhä, mutta kuitenki sillä on jäänyt päälle vääristynyt yhteenkuuluvuuden tunne exää kohtaan. Joskus käy niin, etenkin jos on pitkään seurustellut, että toinen (tai kummatkaan) ei heti ymmärrä että sillä toisella ei enää ole mitään sanottavaa toisen tekemisistä. Varsinkin jos toinen on joskus ollut exänsä "omaisuutta", niin siitä omistuksentunteesta voi olla vaikea päästä eroon.

Näin olen ymmärtänyt seuratessani lähiympäristössäni ex-pariskuntia jotka eivät millään osaa päästää irti. Toki uskon että juuri nämä esimerkit ovat niitä harvinaisempia, ja toivon ettei ap:n miehen kohdalla ole niin.

Miehen käytös viittaa siihen, että hänen exänsä on ollut se joka ei ole kestänyt uutta tilannetta eli teidän seurusteluanne, hän ei ole enää halunnut olla väleissä miehesi kanssa koska se on hänelle liian rankkaa.
Tulin tähän johtopäätökseen kerrottuasi miehesi olleen jees-linjalla aluksi exänsä ja hänen tapailusta ja sitten yhtäkkiä muuttuneen tuollaiseksi, että huolehtii ettei exänsä vain tarvi nähdä teitä yhdessä.

Ihmettelen ja pidän samalla huonona asiana sitä, että miehesi ei suostu keskustelemaan tai edes sanomaan jotain vastaukseksi sinulle tästä asiasta. Salattavaa kun ei pitäisi olla. Kysy mieheltä uudestaan ja sano,että sinua loukkaa tapa, jolla hän kohtelee sinua tässä asiassa. Sinua vaivaa tämä asia ja sinä haluaisit tietää asiasta. Vai meneekö hänen ja exänsä suhde yhä ohitsenne, kysypä näin...

... ei kannata lähteä suhteeseen, jossa nykyisellä on riippuvuussuhde exäänsä. Näin lähtökohtaisesti. Parempi on mennä suhteeseen, jossa molemmilla on sydän avoinna toiselle eikä paikkaa varattuna exälle.

vastaan taas...

Tuo miksi miehen ja exän ystävyys katkesi ei oikeasti kuulukkaan sulle (tosin mies olisi voinut ilmaista sen hienommalla tavalla), mutta minä ihmettelen MIKSI sinä vaivaat päätäsi tuollaisella asialla? Eikö se osoita että mies on laittanut SINUT etusijalle kun ei enää viitsi exän kanssa jatkuvasti kaveerata? Olisit tyytyväinen. Sinä olet nyksä ja exä on exä.

ei näistä ota erkkikään selvää; parempi olisi, jos ihmiset pystyisivät irtaantumaan eksistä. Kyllä se on henkinen loukkaus, jos on ihan pakko kuljettaa uudessakin suhteessa jotakin entistä hoitoa mukana. Voi kertoa jotakin itsekkyydestä ja sitä myötä uskollisuudesta.

No, niillä oli niin hyvä ystävyyssuhde, että se tyydytti molempien seksuaaliset tarpeet, ystävyyspohjalta. Se onjärkevä vaihtoehto, kun ollaan tuttuja ennestään, vain seksiä.

Kun sinä astuit kuvioon, jompi kumpi kieltäytyi seksistä tapaamisten yhteydessä ja se torjuttu loukkaantui ja laittoi välit poikki kokonaan.
Tod. näk. miehesi kieltäytyi seksistä, exänsä loukkaantui tästä -> miehesi ei halua näyttäytyä kanssasi exälleen, koska ymmärtää exän mustasukkaisuuden, tai sitten pelkää että exänsä kertoo sinulle heidän ystävyytensä laadusta.

kierretään oikein mutkalle, niin kun te vasta seurustelette, ette siis asu yhdessä? ..joten jos mies "seurustelee" vielä senkin exän kanssa ja siksi exä ei saisi nähdä teitä yhdessä.

Minut on jätetty ja ero oli tosi kova paikka, en halunnut olla siihen osallisena edes. Oli myös vaikeaa nähdä ex vaimoa sillä olisin halunnut jatkaa avioliittoa ja se että en kestänyt edes nähdä häntä oli vaikeaa, sillä meillä oli 3 alaikäistä lasta. kesti kauan ennen kun pääsin eroon tunteistani mutta tuona aikana yritin kuitenkin seurustella yhden naisen kanssa. Kun joskus törmättiin exään teeskentelin että hädin tuskin tunnen sitä seurassa ollut naista, silä en halunnut exän tietävän seurustelusta, ajattelin että jos hän ajattelee että olen sinkku hän voi muuttaa mielensä ja ottaa minut takaisin.

Vasta kun pääsin tunteistani eroon ja tajusin että ero tosiaan oli meille oikea ratkaisu ja että meidän olisi pitänyt erota jo aikaisemmin kykenin tavata ex vaimoa ja aloittaa sellaisen suhteen, jonka esittelin sittemmin sukulaisille ja lapsille ja joka on tietysti tavannut ex vaimonikin nykyään monta kertaa, kun on esimerkiksi lapsia haettu. Nykyinen vaimo siis ei ole sama seurustelu kumppani kun se, jonka kanssa yritin niin sanotusti seurustella eroni jälkeen.

Tietty en voi tietää että onko sinun miehesi kohdalla sama asia.

kiitos hyvistä vastauksista. jotain tuossa asiassa kuitenkin on pahasti pielessä. me emme siis asu yhdessä, jotkin asiat puhuvat sen puolesta että he tapailisivat salaa. minulle vain kerrotaan etteivät ole enää tekemisissä.
mutta MIKSI mies suuttuu joka kerta kun otan asian puheeksi? se kertoo jo siitä ettei kaikki ole kunnossa. siis suuttumisen myötä mieheni menee automaattisesti exän puolelle. en voi saavuttaa luottamusta mieheen koska tässä on selkeästi joku luuranko piilotettuna.
miehen mukaan exä ei halua hänestä enää mitään. jos näin on, miksei asiaa voi minulle kertoa? voiko ollakin niin, että mies olisi halunnut vielä jotain exästä?

koko suhde alkoi väärin minua kohtaan. olisi pitänyt jo silloin katkaista välit.. ei minulle vastattu puhelimeen jos yritin soittaa, koska mies vietti aikaa exänsä kanssa.

olisi tyhmää sanoa ettei minun kannattaisi olla huolissaan, koska jotainhan tämän takana on.

taisit vain sattua väärään saumaan eli väärään hetkeen. Jos on tuore ero takana, se ei yleensä ole vielä henkisesti ihan ohi. Kyllä ihmisen mieli niin toimii, että ensin pitäisi olla entiselle suruaika, ja surukin, sitten on vasta pöytä tyhjä uudelle. Itse kyllä kokemuksista varon menemästä "keskelle" mitään, mikä on juuri hiljan loppunut, sillä kesken se henkisesti silloin vielä on, ja ehkä ihan selvittämätönkin ja niille entisille osapuolille keskenäänkin ihan eri kuva.

ja sen verran vielä että saan myös kerta toisensa jälkeen vastaukseksi että se on HEIDÄN välinen asia miksi eivät ole enää väleissä.

siis ihmetyttää kovasti että meidän suhteen alussa minulle painotettiin että he ovat sitten todella hyvissä väleissä edelleen. ja yks kaks... ei mitään.

mutta MIKSI mies suuttuu joka kerta kun otan asian puheeksi? se kertoo jo siitä ettei kaikki ole kunnossa. siis suuttumisen myötä mieheni menee automaattisesti exän puolelle. en voi saavuttaa luottamusta mieheen koska tässä on selkeästi joku luuranko piilotettuna.
miehen mukaan exä ei halua hänestä enää mitään. jos näin on, miksei asiaa voi minulle kertoa? voiko ollakin niin, että mies olisi halunnut vielä jotain exästä?

Eikös sellainen sanonta ole, että se koira älähtää johon kalikka kalahtaa.
Itse en ainakaan suuttuisi jos toinen kyselisi asioista. Jos ei kerta mitään salattavaa ole.
Jos toinen kyselee, niin sitten selitetään miten asiat on, eikö tarvitse antaa epämääräisiä vastauksia.

Hei jotkut vaan ovat tollasia! Ne vielä nimittää sitä omaksi reviirikseen ja vain heidän omakseen. Olet selkeästi avoimempi ja haluat vain vaustauksen sinua vaivaavaan kysymykseen. Mielestäni on erittain itsekästä olla antamatta vastausta!

Kysy siltä, josko voisit jutella entisen tyttoystävän kanssa, jos hän ei halua? Pakkohan sinun on tämä selvittää. Pitkittyessään tuo tuhoaa suhteenne. Ota selvää.

Kyllahan sina tiedat etta joku tassa on selvastikin pielessa. Miehet yleensa peittavat syyllisyyden tunteensa suuttumiseen ja naiselle rahjaamiseen, se on ihan standardi juttu. Todennakoisesti heilla oli edelleenkin seksisuhde tavatessasi eika mitaan eroa ollut koskaan ollutkaan. Sitten eksa sai tietaa sinusta, uhkasi kertoa sinulle kaiken ja/tai jattaa miehen, mies aneli anteeksi ja sanoi jattaneensa sinut, ja nyt pyorittaa kahta naista yhta aikaa, mutta se vaatii tietysti sen etteivat naiset saa paasta toistensa nakysalle ikina tai koko korttitalo luhistuu. Totta kai koko kuvio romahtaa jonain paivana, mutta ehka tama on jotain urheilua miehelle. Oma mieheni on kertonut etta tuollaista rulettia pelaavia kaksinaamaisia miehia on tooosi paljon.

Jos haluat tietaa totuuden, ota miehelle mitaan etukateen kertomatta yhteytta suoraan eksaan ja kysy hanelta. Veikkaan etta saat todella valaisevan vastauksen.

Alkuperäinen kirjoittaja jompsin kumpsin.:
ja haluat vain vHei jotkut vaan ovat tollasia! Ne vielä nimittää sitä omaksi reviirikseen ja vain heidän omakseen. Olet selkeästi avoimempi austauksen sinua vaivaavaan kysymykseen. Mielestäni on erittain itsekästä olla antamatta vastausta!

Kysy siltä, josko voisit jutella entisen tyttoystävän kanssa, jos hän ei halua? Pakkohan sinun on tämä selvittää. Pitkittyessään tuo tuhoaa suhteenne. Ota selvää.

Täh? Ei kait nyt aikuisen ihmisen tarvitse keneltäkään lupaa kysyä jos haluaa jonkun kanssa keskustella????

Eikö se nyt mene vähän överiksi, että pitäisi alkaa soitella miehen entiselle tyttöystävälle ja kysyä miten asia. Jos ei omalta mieheltä asiat selvii niin anti olla.

ja mies yritti päästä tilanteista eroon niin ettei exän olisi tarvinnut nähdä meitä kahta.
Siis eivät ole enää yhteydessä kun mies tutustu toiseen naiseen? takuulla on ollut riitaakin heidän välillä sitten.

siis ex muija ei kestä sitä että miehellä on toinen? ja sun miesystävä säälii ja suojelee exää, toimii siten ettei exä näe teitä yhdessä? kun se tekee exälle niin pahaa jos näkisi teidät yhdessä hä? ei halua satuttaa hänen tunteita. vaikuttaa ainakin siltä.

Hei sorry vain mutta, vaikuttaa jo siltä että miesystäväsi haikailee exän perään jo, kun sanoo sulle " ei kuulu sulle " = mies ei halua keskustella kanssasi ko. asiasta ollenkaan kun hänenkin sydän on särkynyt.

ja " niin hyvissä väleissä että tapailivat toisiaan monta kertaa viikossa "

oho, siis eivät voi olla ilman toisiaan, kuka tapaa jotakin exää MONTA KERTAA VIIKOSSA? niin, tapaillaan monta kertaa viikossa kun on vielä tarvetta nähdä ja olla exän seurassa ja kun on vielä TUNTEITA toista kohtaan.

Ennustan että, pian miehellä taas yhteyttä sen naisen kanssa. kun ei mies tuosta noin vain voi toipua, miehelle tulee jopa ikävä exää ja vice versa.

Sitten kun mies on taas yhteyksissä exän kanssa, se taas hymyilee kuin Hangon keksi.

Alkuperäinen kirjoittaja naapurin tyttö:
vastaan taas...

Tuo miksi miehen ja exän ystävyys katkesi ei oikeasti kuulukkaan sulle (tosin mies olisi voinut ilmaista sen hienommalla tavalla), mutta minä ihmettelen MIKSI sinä vaivaat päätäsi tuollaisella asialla? Eikö se osoita että mies on laittanut SINUT etusijalle kun ei enää viitsi exän kanssa jatkuvasti kaveerata? Olisit tyytyväinen. Sinä olet nyksä ja exä on exä.

Tai sitten se exä sanoi, lopeta suhde nykxäsi kanssa muuten meidän " kaveruus " ( joopa joo kaveruus.. heh! ) loppuu here and now!

miehen käytöksestä jo huomaa, että jokin mättää exän suhteen , koska sanoi nyxälle " EI KUULU SULLE!

heh! vai ei kuulu sulle? jos joku äijä jonka kanssa mulla olisi suhde JO KAHDEKSAN KUUKAUTTA lue KAHDEKSAN KUUKAUTTA sanoisi mulle ' ei kuulu sulle "
sanoisin ' voi voi, kun sulla on vaikeuksia keskustella sun exästä häh? hei , lähden takaisin exäsi luo sitten jooko!

juuh... ja on tässä ollut muutakin :( ollut useampi asia joissa MINÄ olen saanut väistyä tilanteesta jos puhe on ollut hänen exästään.
on raivostuttavaa yrittää puhua näistä asioita kun ei saa mitään vastausta, ja jos saa, se on aina sitä samaa eli "en todellakaan haikaile exän perään", "mitä sinä oikeen raivoat näistä asioista", "en ole sitä, en ole tätä...". KAIKEN se kieltää. hmm...

nyt ei uskalla edes puhelimeen vastata, saati nähdä. olisin halunnut kysyä suoraan asioita, nähnyt taas itse kuinka niihin reagoi. mutta ei oikein onnistu.

Tuota noin. Näitä lukiessasi varmaankin epäilksesi heräävät. Älä kuitenkaan ota näitä kirjoituksia tosissai, eiväthän ihmiset täällä tiedä koko totuutta teidän suhteestanne. Kunhan arvailevat muutamanlauseen perusteella. Älä anna epäilystesi tuhota liittoasi. Voihan olla että mies on vain sen tyyppinen että ei halua tuoda entistä elämäänsä uteen liittoon, mikä on ihan ymmärrettävää, jos ole vähänkin mustasukkainen.
Minusta minun mieheni teki aikoinaan viisaasti kun ei suostunut kertomaan minulle eronsa tai exänsä asiita vaikka kyselin niistä kuinka. En itsekään kertonut hänelle kaikkea. Tärkeintä onse, mitä me olemme yhdessä, ei se mitä on ollut.
Liika mustasukkaisuus tai menneisyyden kaivelu ajaa hänet pois.

Ole itsevarmempi, mutta onoikeasti parempi kun et tiedä menneisyydestä. Elä nykyisyyttä. Joskus teillä on oma menneisyytenne, yhteinen sellainen, jos hyvin käy. Jos käy huonosti, et haua varmastikaan ,että mies seuraavassa suhteessaan puhuisi sinun/teidän asioistanne tulevalle uudelle...

Minusta miehesi toimii fiksusti, jos hän kerran ei enää tapaile tätä exää, eikä halua hänestä tai häneen liittyvistä asioista puhua.

Yhteistyössä