Miksi äitini oli taas näin ilkeä ja mitä hän tällä ajaa takaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmistunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmistunut

Vieras
Kun kerroin hänelle jo hyvissä ajoin, että lähdemme sitten pääsiäiseksi mieheni kotiin.

Niin jo tänään hän napautti takaisin, että ette kai vain ole muuttamassa sinne miehen kotia? Ei kai miehesi vain aio ryhtyä maanviljelijäksi? Eihän siellä edes ole mitään toimeentuloa ja mehtäläiset ovat mehtäläisiä. (Äitini tarkoitti mieheni vanhempia, koska hän inhoaa heitä ylikaiken.)

Sanoin, että emme taatusti ole sinne muuttamassa ja toki nyt kylässä saamme käydä. Hetki sitten kävimme teillä kylässä ja nyt menemme miehen kotia kyläilemään.

Äitini siihen, että teidän kyläilyt eivät minulle kuulu, käykää missä haluatte.

Sanoin myös useasti hänelle, että meidän kotipaikka on jatkossakin siellä missä nyt asumme, emmekä ole lainkaan suunnittelemassa muuttoa miehen kotia.

Mutta äitini vain yritti jatkaa omaa typerää jankutustaan, onneksi se sitten loppui ja aihe vaihtui toiseen.

Hän on aiemminkin tiedustellut tuota ihan samaa asiaa ja en tajua, että miksi? Miksi se häntä niin vaivaa ja riivaa?

Kai tällä kertaa oli se syynä, kun olemme nyt tavallista useammin käyneet kylässä miehen vanhempien luona. Joulun olimme heidän luonaan ja talvella mies + lapsi kävivät siellä kahdestaan muutaman päivän kyläreissulla ja nyt pääsiäisenä menemme jälleen.

Mutta olen myös sitä mieltä, että lapsella on oikeus myös olla miehen vanhempien kanssa, eikä pelkästään omien vanhempieni kanssa.

Kun tavallisesti olemme käyneet miehen vanhempien luona noin 2 kertaa vuodessa ja he meillä 1-2 kertaa per vuosi.

Äitisi pelkää epätoivoisesti, että muutatte, että lapsenlapset menevät kaemmaksi, että te rakastatte toisen mummon perhettä enemmän kuin häntä.

Hirvittävän usein pelko on tuollaisen tökeryyden takana.

minulla on myös mustasukkainen äiti, ei tosin tuolla tavalla, mutta kun anoppi nappas lapset viime viikolla luokseen 2 yöksi, niin äitini oli sitten että pitäisi hänenkin lapset ottaa luokseen, eikä kyse ole siitä etteikö lapset olisi enemmän miun äitini kanssa, äitini on vain sellainen :heart:

Todennäköisimmin äitisi on huolissan siitä, että miehesi saa päähänsä tai hänet painostetaan jatkamaan maanviljelystä sukutilalla.

Se nyt vaan ei ole kovin tuottavaa, sen sijaan erittäin työlästä ja sitovaa. Semmoisesta ei niin vaan lähdetä edes kyläilemään.
Mäkin olisin huolissani jos mun lapset haluais jollekin erittäin raskaalle ja pienipalkkaiselle alalle.

Piika-äiti ja olet kyllä oikeassa, että tykkään kyllä miehen vanhemmista. Siellä on jotenkin rennompi tunnelma, kuin omien vanhempieni luona. Vaikka miehen vanhemmat eivät niin paljon puuhastelekaan lapsen kanssa kuin omat vanhempani puuhaavat, niin ei se niin tahtia haittaa. Lapsi kyllä keksii itsekin tekemiset itselleen ja kyllähän miehen vanhemmat katselevat kiinnostuneina lapsen puuhia.

vieras, mutta kun mies ei ole kiinnostunut maanviljelystä eikä häntä painosteta jatkamaan maanviljelyä. Miehenkin vanhemmat ovat jo aika päiviä sitten luopuneet karjasta ja korkeintaan jotain pientä viljelyä enää tekevät, jos sitäkään.

Minun äidilläni on pakonomainen tarve kontrolloida kaikkea vaikkei olisi tekemisissä kanssani juurikaan. Eli puhelinlinjoja pitkin saan kuulla kunniani luoja ties mistä (viimeksi siitä kun tein hyytelöä ja annoin myös leikki-ikäiselle sitä pienen annoksen) ja kaikki tiedetään paremmin kuin minä ja blaablaa. Ei ole noin muuten kiinnostunut meidän elämästämme, siis kuin pätemismielessä.

Yhteistyössä