Meillä taas äitini suosii ennemmin siskoni koiria, kuin omia lapsenlapsiaan!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Bad Virgin-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Tämän täytyy olla provo! :laugh:

No kun oliskin.

No haloo. Koirien hoito on "hieman" helpompaa kuin pienten lasten. Kyllä mäkin voisin koiria hoitaa mutta en lapsia.

Ei todellakaan ole, ellei kysymys ole jostain minikirpuista

No onhan. Ne voi jättää yksin, niitä ei tartte vahtia koko ajan, ne ei itke ja kitise, ei tartte syöttää, vaihtaa vaippaa, nukuttaa jne jne

No ei noi ole koskaan olleet kovia itkemään, itsekseen nukahtaa, toinen syö ihan itse jne
Mutta kyllä mä tiedän, että laiskuudesta se on kiinni äidilläni.

Miten se on kiinni laiskuudesta jos koirat ovat yhtä hankalia hoidettavia kuin lapset? :whistle:

Silloin kun se ei ole viemässä niitä ulos, niin se voi rauhassa röhnöttää sohvalla.
Ja ite se sanoi, että voidaan tulla hakee syöttötuoli yms pois :whistle:

No kun oliskin.

No haloo. Koirien hoito on "hieman" helpompaa kuin pienten lasten. Kyllä mäkin voisin koiria hoitaa mutta en lapsia.

Sulla ei ole tainnut olla koskaan koiraa? Kyllä musta ainaskin koiranhoito on huomattavasti helpompaa ja mukavampaa, kuin pienten lasten

Silloin kun se ei ole viemässä niitä ulos, niin se voi rauhassa röhnöttää sohvalla.

No aivan! Ja niitä sun mukuloitas pitäs koko ajan vahtia ja katsoa perään. Kyllä koirien hoito on paljon helpompaa.

Alkuperäinen kirjoittaja 56h:
Esikoinen 3,5v on ollut 2 vai kolme kertaa yökylässä, viimeisimmästä yökyläreissusta on jo ainakin 2v aikaa, pienempi ei ole ollut hetkeäkään hänellä hoidossa.
Siskoni koirat vastaavasti on AINA hänellä hoidossa, monesti yötäkin, sisko rilluttelee ja menee miten tahansa, mutta mä en saa lapsiani hoitoon hänelle edes 1-2h, että pääsisisn rauhassa edes kauppaan.
Kaikki vauvatavaratkin, syöttötuolit sun muut haetaan sieltä nyt pois, mitä ne siellä turhan panttina pölyyntyykään.

Myös jos äitini käy kylässä, niin käynnit on melko pikaisia, kun on jo koirien luokse kiire!
Hänen luona ei olla vuoteen käyty kylässä, kun ne vitun rakit on aina siellä |O

Samaa rataa on heidän isänsäkin vanhemmilla, ei heitä kiinnosta.

Tosi BONUS idea on sitten vääntää lisää lapsia (ja vielä Yh:na) kun ei jaksa edellisiäkään. Äitinä olo on SUN VALINTA, sun äitisi SAA VALITA haluaako hoitaa lapsiasi vai ei. Ja joku jo kirjoitti että lapsillahan on isä, mikset mene sillon kauppaa kun lapset on isällään?

No sen takia mulle on sama tuleeko tämä kolmas lapsi, kun mä jaksan sen hoitaa muiden ohella :heart:
Tässä ei ollut nyt jaksamisesta kysymys

No kun oliskin.

No, kyllä uskon että koirien kanssa pääsee yleensä helpommalla. Ei tarvi olla koko aikaa katsomassa perään niin kuin pienten lasten kanssa. Vastuu ja pelko siitä että jotain saattuu ei myöskään ole edes lähelle samaa luokkaa kun hoitolapsen kanssa. Ja mitä noihin lenkkeilyihin tulee niin moni ihminen tykkää ulkoilusta ja reippaasta kävelystäkin.

Koirat ovat kuitenkin valtaosan ajasta omissa oloissaan, ne voi jättää yksin kotiin, niitä ei tarvi pukea ulos, ruuat on helppo heittää kupissa lattialle, ei vaippojen vaihtoja jne. Normaalisti käyttäytyvä koira on helppo ottaa asuntoon kuin asuntoon ilman että tarvii pelätä sen hajottavan mitään, 1,2v lapsen knassa homma vähän eri. Kyllä se hoitolapsi vaatii jatkuvan keskittymisen ja enemmänkin jos niitä on kaksi.

Toki riippuu sitten ihmisestäkin ja siitä mistä kukin tykkää. Ihmiselle joka rakastaa lapsia mutta inhoaa koiria on varmasti lasten hoitoon ottaminen mieluisampaa, mutta taas jos ei välitä lapsista (varsinkaan pienistä ) mutta rakastaa koiria niin...

Meillä on kyllä toisin päin, äitini ottaa mieluummin pojan kuin nuo 4 koiraa, koska hänellä itselläänkin on toistakymmentä koiraa talossa ja noiden neljän sijoittaminen sinne on hieman mutkikasta, koska eivät voi olla yhtenä laumana.

MUTTA KUN SE EI VOI TULLA EDES MEILLE HETKEKSI KUN SILLÄ ON NE KOIRAT :headwall:

Mutta siis te ette ole käyneet hänen luonaan lankaan vuoteen ja hän ei ole käynyt teillä, eli onko hän ylipäätänsä edes nähnyt kuopustasi?

Jos noin vähän on tekemisissä niin en ihmettele ettei uskalla ottaa kahta noin pientä lasta hoitoon.

Alkuperäinen kirjoittaja TeräsKissa:
Mä toisaalta ymmärrän sun äitiä kyllä. Onhan hän jo yhdet lapset hoitanut ja maailmalle saattanut. Nyt olisi omaa aikaa ja vielä halua/kykyä/terveyttä harrastaa ja puuhastella. Noinkin pikkuisten lasten yökyläilyt ovat ihan oma rumbansa ja touhunsa tuoden myös tietyn jännitysmomentin mukaanaan (meneekö kaikki hyvin jne).

Koirat on helpompia hoitaa kuin pikkulapset. Hyvässä lykyssä ne makoilee päivän sohvalla tyytyväisenä (meidän hurtat nytkin) kun taas pikkulapsi vaatii jatkuvasti seurantaa ja huolenpitoa. Koirat saattavat olla näin ollen hyvä tekosyykiin "välttyä" lapsen hoidolta...

Itse en ole "kuormittanut" isovanhempia yöhoidolla. Joskus todella harvoin päiväksikään hoitoon vienyt.

Siis mä en ymmärrä tota lässytystä, että ' ku isovanhemmat on jo yhdet lapset kasvattanu...' Arghhhh!!!!!!! Ku useimmiten ei ole kyse siitä, että äiti haluis jotenki sysätä kasvatusvastuuta isovanhemmilleen. Vaan siitä vitutuksesta lasten puolesta, ku isovanhempia ei vois vähempää kiinnostaa omien verisukulaisten seura. Ja täs ap:n tapaukses menee lastenlasten edelle viä jokku kirppukasat!?!?

Tai että nyte olis niillä sitä omaa aikaa harrastaa ja toteuttaa itteensä. Siis se tunti viikossako estää sen oman elämän??? Lapselle se tunti mummin huomiota on kova sana...

Omasta kokemuksesta voin sanoa, että siinä on äitillä selittelemistä ku lapsi kysyy suoraan, että miksi mummi ei rakasta mua... Olin sanaton. Teki mieli sanoa kylmä totuus, mutta kaunistelin asian heidän edukseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
utta siis miksette voi vierailla siellä äidin luona kun nuo koirat ovat siellä? Mikäli äitisi ei ole paljoa nähnyt lapsiasi, varsinkaan nuorempaa niin toki se hoitoon ottaminen voi jännittää. Voisi olla pienempi kynnys jos kävisitte usein kahvilla tai muuten vaan kyläilemässä.

No kun niitä koiria pitää varoa, nehän voi särkyä :laugh:
Vissiin lasista tehty ne rakit

:o Ja siis ne on huskyja?

Onko äitisi siis kieltänyt teitä tulemasta kun siellä on koiria? Onko aiemmin sattunut jotain, onko lapset/lapsi kiusanneet koiria tms?

Sen ymmärrän että se on asia mikä on estettävä, ei siksi että koira siitä nyt välttämättä särkyisi, mutta kun on vieraasta lapsesta (ja ehkä lapsiin tottumattomasta koirasta) kysymys niin koira voi jossain vaiheessa suuttua tai pelästyä niin että siitä on ikävät seuraukset. Mutta siis jos pidät siellä ollessasi lapset kurissa niin ettei ne tee koirille mitään en ymmärrä missä on ongelma vierailuiden suhteen.

Yhteistyössä