V
vierailija
Vieras
Olen seurustellut kolme vuotta miehen kanssa, joka on kaikin puolin erittäin ihana. Meillä on molemmilla vauvakuume ja pian alkaa olla käsillä viime hetket lapsen yrittämiselle (ikä). Ainoa asia, joka epäilyttää on se, että miehellä on jo ennestään lapsi, jota hän näkee mielestäni harvoin. Suhteemme aikana nähnyt lasta enemmän, kuin koskaan aiemmin (tuntuu välillä, että näin on käynyt painostuksestani). Mies selittää, että haluaisi vielä kerran elämässään saada sen kunnollisen perhe-elämän. Ns. uuden mahdollisuuden. Erosivat lapsen ollessa todella pieni ja alkuun ero oli todella riitaisa (myös vieraannuttamista ym.). Miehen ex tuli kuitenkin järkiinsä ja nykyään hyvissä väleissä keskenään (olen myös itse väleissä miehen exän kanssa), eikä mitään esteitä lapsen näkemiselle olisi. Exän mukaan saisi nähdä niin ihan milloin vain. Ja silti hän näkee lasta harvoin.
Mietin usein, että miksi hän haluaa enää lisää lapsia, jos nykyinenkään ei kiinnosta (olen tottunut jaettuun vanhemmuuteen ja siksi pari kertaa kk näkeminen on todella omituista). Haluaako hän vain paikata jotain menetettyä menneisyydestään (jäi osittain paitsi koko vauva/pikkulapsi ajasta). Vai onko hän todella valmis kantamaan vastuun koko loppuelämänsä.
Itselläni on lapsi, jonka kanssa mies tulee todella hyvin toimeen. Leikkii, pelaa, kasvattaa... Ihan niin kuin toisen vanhemman kuuluisikin (ei tietenkään yritä ottaa oikean isän roolia, mutta osoittaa vastuullisuutensa aikuisena). Olisi varmasti todella hyvä isä pienokaiselle, mutta entäs sitten... Entä jos kuitenkin eroaisimme joskus. Ensimmäinen avioero (jota ei koskaan pitänyt tulla) jätti ikuisen epäilyksen ja pakottavan tarpeen "varautua" pahimpaan.
Mietin usein, että miksi hän haluaa enää lisää lapsia, jos nykyinenkään ei kiinnosta (olen tottunut jaettuun vanhemmuuteen ja siksi pari kertaa kk näkeminen on todella omituista). Haluaako hän vain paikata jotain menetettyä menneisyydestään (jäi osittain paitsi koko vauva/pikkulapsi ajasta). Vai onko hän todella valmis kantamaan vastuun koko loppuelämänsä.
Itselläni on lapsi, jonka kanssa mies tulee todella hyvin toimeen. Leikkii, pelaa, kasvattaa... Ihan niin kuin toisen vanhemman kuuluisikin (ei tietenkään yritä ottaa oikean isän roolia, mutta osoittaa vastuullisuutensa aikuisena). Olisi varmasti todella hyvä isä pienokaiselle, mutta entäs sitten... Entä jos kuitenkin eroaisimme joskus. Ensimmäinen avioero (jota ei koskaan pitänyt tulla) jätti ikuisen epäilyksen ja pakottavan tarpeen "varautua" pahimpaan.