Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:Ok, no laitan tähän sen viestin, joka mun piti kirjoittaa lopuksi:
Ei tästä nyt pitänyt tulla mitään lukio-amis-vastakkainasetteluketjua :|. Miksi mollata kumpaakaan? Hienoja suorituksia molemmat. Kyllä niitä lusmuilijoita mahtuu sekä lukioon että amikseen. Jokainen valitsee sen vaihtoehdon, josta on kiinnostunut ja johon on kykyjä. Kaikilla ei ole lukupäätä mennä lukioon ja mulla taas on peukalo keskellä kämmentä, joten lukio oli mulle paras vaihtoehto. Toisaalta moni minua paremmin yläasteella menestynyt on mennyt amikseen. Kukin arvostakoon mitä arvostaa, mutta totuus on, että molempia tarvitaan, sekä akateemisia, että ns. "duunareita". Mä ainakin arvostan kaikenlaista osaamista, musta ei ikinä olisi tekemään mitään raksahommia, korjaamaan autoja tms.
. Toisilla on enemmän käytännöllistä älyä.
Mun mielestä on sivistymätöntä arvottaa ihmisiä koulutuksen/työn perusteella ja pitää lukion/yliopiston käyneitä jotenkin "parempina ihmisinä". Ei se koulutus ym. kaikkea kerro, itsekseenkin voi opiskella, jos on kiinnostusta. Kaikkia tarvitaan!Onnea uusille ylioppilaille ja ammattiin valmistuneille!! :flower:
Alkuperäinen kirjoittaja Minna:Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:Ok, no laitan tähän sen viestin, joka mun piti kirjoittaa lopuksi:
Ei tästä nyt pitänyt tulla mitään lukio-amis-vastakkainasetteluketjua :|. Miksi mollata kumpaakaan? Hienoja suorituksia molemmat. Kyllä niitä lusmuilijoita mahtuu sekä lukioon että amikseen. Jokainen valitsee sen vaihtoehdon, josta on kiinnostunut ja johon on kykyjä. Kaikilla ei ole lukupäätä mennä lukioon ja mulla taas on peukalo keskellä kämmentä, joten lukio oli mulle paras vaihtoehto. Toisaalta moni minua paremmin yläasteella menestynyt on mennyt amikseen. Kukin arvostakoon mitä arvostaa, mutta totuus on, että molempia tarvitaan, sekä akateemisia, että ns. "duunareita". Mä ainakin arvostan kaikenlaista osaamista, musta ei ikinä olisi tekemään mitään raksahommia, korjaamaan autoja tms.
. Toisilla on enemmän käytännöllistä älyä.
Mun mielestä on sivistymätöntä arvottaa ihmisiä koulutuksen/työn perusteella ja pitää lukion/yliopiston käyneitä jotenkin "parempina ihmisinä". Ei se koulutus ym. kaikkea kerro, itsekseenkin voi opiskella, jos on kiinnostusta. Kaikkia tarvitaan!Onnea uusille ylioppilaille ja ammattiin valmistuneille!! :flower:
Muuten peesailen, mutta lukio ei tee vielä ihmisestä akateemista, ja moni jatkaa lukion jälkeen ammattikorkeaan tai ammattikouluun ja valmistuu duunariksi.
Lukio ja ammattikoulu ei oikeastaan ole minusta siinä mielessä edes verrattavissa, sillä lukio on kuitenkin vain yleissivistävä oppilaitos, eikä varsinaisesti sieltä valmistu miksikään. Ylioppilas sinällään ei tässä maailmassa enää ole oikeastaan mikään titteli.
Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:Keittiönoita: minuakin suorastaan kauhistuttaa, etteivät amikset arvosta koulutustaan. Minä lukiolaisena ja maisterina KADEHDIN ja IHAILEN niitä, jotka pääsi kolmen vuoden opiskelulla työelämään. En käsitä, mitä parempaa lukiossa on amikseen verrattuna. En vaan käsitä.