Mä en pysty vastaamaan tohon Tuore tutkimus -ketjuun (Jotain rajaa tasa-arvoonkin)

Olisin halunnut sanoa tämän

No tuosta jutusta ei ihan selviä, että mitä sillä tasa-arvolla tällä kertaa tarkoitettiin. Minusta on toki hyvä, että molemmat sukupuolet ovat täysvaltaisia yhteiskunnan jäseniä, äänioikeutettua yms. mutta parisuhteessa vähän perinteisemmälläkin jaolla on paikkansa, biologiset erot kun on kuitenkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Enkä minä saa auki tuon yhden ketjun kolmossivua (Mies ja naapuri pettäneet-ketju). Onko lukittu tai jotain?
En määkään saa auki..

No ainakin sitä on muokattu rajusti. kaikki honon ikävät haukkumat poistettu ja samoin isä- tekstit. Kaikki kovin hienosti kaunisteltu. Nyt sitten voivat "esittää" taas fiksuja..
 
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Enkä minä saa auki tuon yhden ketjun kolmossivua (Mies ja naapuri pettäneet-ketju). Onko lukittu tai jotain?
En määkään saa auki..

No ainakin sitä on muokattu rajusti. kaikki honon ikävät haukkumat poistettu ja samoin isä- tekstit. Kaikki kovin hienosti kaunisteltu. Nyt sitten voivat "esittää" taas fiksuja..

Ahaa... No, ilmankos...
 
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Nainen hoitaa lapsia, mies töissä, pitää taloudellisen huolen ja vastuun perheestään, määrää suuret linjat
Voi kauhistus.

Lue ja järkyty :kieh:

Missäs tuo ketju on, linkki?

Okei, tuo lue ja järkyty ei viitannu mihinkään muuhun ketjuun, en oo ees lukenu sitä toista ketjua, mistä tässä puhutaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Nainen hoitaa lapsia, mies töissä, pitää taloudellisen huolen ja vastuun perheestään, määrää suuret linjat
Voi kauhistus.

Mutta jos yhteiskunnassa nainen on täysvaltainen jäsen, kukaan ei pakota naista tähän. Tuntuu vaan aika monet naiset olevan alistavammista kulttuureista olevien miesten perään ihan vapaaehtoisesti...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Nainen hoitaa lapsia, mies töissä, pitää taloudellisen huolen ja vastuun perheestään, määrää suuret linjat

Mun mielestä on ihan pirun epäreilua että miehen pitää kantaa taloudellinen vastuu. Varsinkin kun nykypäivänä on yleistä että nainen on kotona lasten kanssa max. kolmevuotiaiksi, ja miehen elätyssavotta jatkuu sitten hamaan hautaan.

Nyky-yhteiskunta perustuu kahden palkansaajan mallliin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Minusta:
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Nainen hoitaa lapsia, mies töissä, pitää taloudellisen huolen ja vastuun perheestään, määrää suuret linjat

Mun mielestä on ihan pirun epäreilua että miehen pitää kantaa taloudellinen vastuu. Varsinkin kun nykypäivänä on yleistä että nainen on kotona lasten kanssa max. kolmevuotiaiksi, ja miehen elätyssavotta jatkuu sitten hamaan hautaan.

Nyky-yhteiskunta perustuu kahden palkansaajan mallliin.

Joo siis tottakai, jos nainen ei hoida kotia, niin sitten käy töissä. Mutta henkinen vastuu elatuksesta saa minusta olla silti enemmän miehellä, jos naisella on sitten vastuunsa kaikenlaisista juoksevista turhanpäiväisistä pikkuasioista :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Enkä minä saa auki tuon yhden ketjun kolmossivua (Mies ja naapuri pettäneet-ketju). Onko lukittu tai jotain?
En määkään saa auki..

No ainakin sitä on muokattu rajusti. kaikki honon ikävät haukkumat poistettu ja samoin isä- tekstit. Kaikki kovin hienosti kaunisteltu. Nyt sitten voivat "esittää" taas fiksuja..

En ole kyllä huomannut, että yhtään minun viestiäni olisi poistettu. Eipä silti, en minäkään pääse sille kolmossivulle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Alkuperäinen kirjoittaja Minusta:
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Nainen hoitaa lapsia, mies töissä, pitää taloudellisen huolen ja vastuun perheestään, määrää suuret linjat

Mun mielestä on ihan pirun epäreilua että miehen pitää kantaa taloudellinen vastuu. Varsinkin kun nykypäivänä on yleistä että nainen on kotona lasten kanssa max. kolmevuotiaiksi, ja miehen elätyssavotta jatkuu sitten hamaan hautaan.

Nyky-yhteiskunta perustuu kahden palkansaajan mallliin.

Joo siis tottakai, jos nainen ei hoida kotia, niin sitten käy töissä. Mutta henkinen vastuu elatuksesta saa minusta olla silti enemmän miehellä, jos naisella on sitten vastuunsa kaikenlaisista juoksevista turhanpäiväisistä pikkuasioista :p

Musta ois ihana kamalaa, jos meillä ei isoista asioista päätettäisi yhdessä. En halua olla mikään kana-aivoinen pikkurouva suoraan Suomi-Filmeistä, joka tuulihattuilee ja hössöttää pikkuasioista, ja mies sitten kantaa vastuun ja hoitaa tärkeät asiat.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Enkä minä saa auki tuon yhden ketjun kolmossivua (Mies ja naapuri pettäneet-ketju). Onko lukittu tai jotain?
En määkään saa auki..

No ainakin sitä on muokattu rajusti. kaikki honon ikävät haukkumat poistettu ja samoin isä- tekstit. Kaikki kovin hienosti kaunisteltu. Nyt sitten voivat "esittää" taas fiksuja..

En ole kyllä huomannut, että yhtään minun viestiäni olisi poistettu. Eipä silti, en minäkään pääse sille kolmossivulle.

Katso ekaa sivua niin huomaat, että tekstejäsi on katkottu ja poistettu. Kaikki honostoopperin tekstit on poistettu jokaisesta lainauksesta ja siinä samalla kaikki ne sun peesaus viestisi. Ja siis kaikki lainaukset honon viesteistä on otettu pois.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Minä:
Musta ois ihana kamalaa, jos meillä ei isoista asioista päätettäisi yhdessä. En halua olla mikään kana-aivoinen pikkurouva suoraan Suomi-Filmeistä, joka tuulihattuilee ja hössöttää pikkuasioista, ja mies sitten kantaa vastuun ja hoitaa tärkeät asiat.

Peesi.
Ja haluan lisäksi antaa miehellekin mahdollisuuden olla lasten kanssa, olla vaikka koti-isänä aikansa, hoitaa lapsia ja osallistua kodin pikkuasioihin (sisustusratkaisut ym). Ei ole minun ja miehen maailmoja erikseen.

Ja tuon tutkimuksen toinen hieno juttu: ruotsalaisten miesten mukaan henkinen tuki on perheelle tärkeämpää kuin taloudellinen tuki. Eli niska limassa työskentely on toissijaista, jos toisessa vaakakupissa on aika yhdessä perheen kanssa vähän vähemmällä rahalla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja Minä:
Musta ois ihana kamalaa, jos meillä ei isoista asioista päätettäisi yhdessä. En halua olla mikään kana-aivoinen pikkurouva suoraan Suomi-Filmeistä, joka tuulihattuilee ja hössöttää pikkuasioista, ja mies sitten kantaa vastuun ja hoitaa tärkeät asiat.

Peesi.
Ja haluan lisäksi antaa miehellekin mahdollisuuden olla lasten kanssa, olla vaikka koti-isänä aikansa, hoitaa lapsia ja osallistua kodin pikkuasioihin (sisustusratkaisut ym). Ei ole minun ja miehen maailmoja erikseen.

En tarkoita sitä, että maailmojen pitäisi olla erilliset kokonaan, ja etteikö kumpikin voisi lausua mielipidettään "toisen tontilta". Mutta omat roolit on hyvät, ei mies ja nainen voi olla täysin tasavertaisia kuitenkaan, biologisista eroista johtuen
 
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Enkä minä saa auki tuon yhden ketjun kolmossivua (Mies ja naapuri pettäneet-ketju). Onko lukittu tai jotain?
En määkään saa auki..

No ainakin sitä on muokattu rajusti. kaikki honon ikävät haukkumat poistettu ja samoin isä- tekstit. Kaikki kovin hienosti kaunisteltu. Nyt sitten voivat "esittää" taas fiksuja..

En ole kyllä huomannut, että yhtään minun viestiäni olisi poistettu. Eipä silti, en minäkään pääse sille kolmossivulle.

Katso ekaa sivua niin huomaat, että tekstejäsi on katkottu ja poistettu. Kaikki honostoopperin tekstit on poistettu jokaisesta lainauksesta ja siinä samalla kaikki ne sun peesaus viestisi. Ja siis kaikki lainaukset honon viesteistä on otettu pois.

Saitko sen mun eilisiltaisen viestin niistä muista päivistä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja Minä:
Musta ois ihana kamalaa, jos meillä ei isoista asioista päätettäisi yhdessä. En halua olla mikään kana-aivoinen pikkurouva suoraan Suomi-Filmeistä, joka tuulihattuilee ja hössöttää pikkuasioista, ja mies sitten kantaa vastuun ja hoitaa tärkeät asiat.

Peesi.
Ja haluan lisäksi antaa miehellekin mahdollisuuden olla lasten kanssa, olla vaikka koti-isänä aikansa, hoitaa lapsia ja osallistua kodin pikkuasioihin (sisustusratkaisut ym). Ei ole minun ja miehen maailmoja erikseen.

En tarkoita sitä, että maailmojen pitäisi olla erilliset kokonaan, ja etteikö kumpikin voisi lausua mielipidettään "toisen tontilta". Mutta omat roolit on hyvät, ei mies ja nainen voi olla täysin tasavertaisia kuitenkaan, biologisista eroista johtuen

Minkä biologisten erojen vuoksi nainen ei kykene kantamaan taloudellista vastuuta, tai minkä vuoksi mies ei kykene hoitamaan kodin pikkuasioita?

Myönnän etten varmaankaan pystyisi tasavertaisesti nyrkkeilemään miehen kanssa, mutta mikä biologiassani estää päättämästä tärkeistä asioista?

 
Alkuperäinen kirjoittaja Kerrotko:
Minkä biologisten erojen vuoksi nainen ei kykene kantamaan taloudellista vastuuta, tai minkä vuoksi mies ei kykene hoitamaan kodin pikkuasioita?

Myönnän etten varmaankaan pystyisi tasavertaisesti nyrkkeilemään miehen kanssa, mutta mikä biologiassani estää päättämästä tärkeistä asioista?

Siis kyllä nainen voi kantaa taloudellista vastuuta, mutta mies voi kantaa sen päävastuun. Jos miehellä on se fiilis, että hän vastaa perheestään ja hänen sanaansa kuunnellaan, niin uskon että hänen on helpompi olla perheensä kanssa
 
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Siis kyllä nainen voi kantaa taloudellista vastuuta, mutta mies voi kantaa sen päävastuun. Jos miehellä on se fiilis, että hän vastaa perheestään ja hänen sanaansa kuunnellaan, niin uskon että hänen on helpompi olla perheensä kanssa

En ymmärrä. Entä jos naisella on varmempi työpaikka ja parempi palkka. "Pitääkö" naisen silti olla se joka jää lasten kanssa kotiin? Entä miten suhtaudut jos mies haluaa pitää vanhempainvapaan?

Teetkö sinä teillä esim. kaikki sisustusratkaisut? Onko koti vain sinun näköisesi ja mies asuu siellä kuin missä tahansa hotellissa? En ymmärrä kuka mies haluaa kotiinsa esim. kukkaverhot ja -sängynpeitteet. Se on kai juuri tätä naisten maailmaa?

Ja mitä on ne tärkeät asiat joista vain mies voi päättää? Sitä en ymmärrä. Mutta ehkä olen vain tyhmä vaimo.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Alkuperäinen kirjoittaja Kerrotko:
Minkä biologisten erojen vuoksi nainen ei kykene kantamaan taloudellista vastuuta, tai minkä vuoksi mies ei kykene hoitamaan kodin pikkuasioita?

Myönnän etten varmaankaan pystyisi tasavertaisesti nyrkkeilemään miehen kanssa, mutta mikä biologiassani estää päättämästä tärkeistä asioista?

Siis kyllä nainen voi kantaa taloudellista vastuuta, mutta mies voi kantaa sen päävastuun. Jos miehellä on se fiilis, että hän vastaa perheestään ja hänen sanaansa kuunnellaan, niin uskon että hänen on helpompi olla perheensä kanssa

Miksei nainen voi kantaa taloudellista päävastuuta? Mikä biologinen seikka estää tämän?

Eikö naisella tarvitse olla sellaista fiilistä, että hän vastaa perheestään tai että hänen sanaansa kuunnellaan? Miksei molempien sanaa voi kuunnella, miksei vastuuta voi kantaa yhdessä? Edelleen, mikä biologinen seikka estää tämän?

Totta hitossa kaikkien ihmisten on helpompi olla kotonaan, jos heistä tuntuu että heitä kuunnellaan.

Mun mielestä toi on naiselta lähinnä vastuunpakoilua. "Päätä sää, emmäätiiä".
 

Yhteistyössä