U
Unelma Sirpa-Leena
Vieras
Tällä alueella ei ole yhtään viestiä, sanoo teksti.
Nyt sitten on.
Lapsettomuuden hoitokeinot ovat rankkoja ja eivät välttämättä tuo toivottua tulosta:raskautta.
Tuttavani kävi jokunen vuosi sitten keinohedelmöityksen ja sen seuraus oli onneksi terve poika.
Hän on jälkeenpäin sanonut kokemuksen olleen sen verran rankka, että toista kertaa ei tule.
En tosin tiedä, olisiko se edes mahdollista, koska ensimmäinen kerta onnistui?
On pareja, jotka käyvät monta kertaa saman helvetin läpi, tuloksetta.
Toisaalta maailmassa on tuhansia lapsia vailla vanhempia.
Miksi adoptiossa on niin korkea kynnys joidenkin mielestä, että pitää ottaa uudelleen rankkoja hoitoja sen vuoksi, että lapsi pitää olla itse synnytetty?
Eikö myös jonkun muun synnyttämää lasta voi rakastaa omanaan ja antaa koti jollekin sellaiselle ihmisen alulle, jolla ei ole vanhempia olemassaaan?
Ottakaa kantaa lapsettomat ja miksei lapsellisetkin!
Nyt sitten on.
Lapsettomuuden hoitokeinot ovat rankkoja ja eivät välttämättä tuo toivottua tulosta:raskautta.
Tuttavani kävi jokunen vuosi sitten keinohedelmöityksen ja sen seuraus oli onneksi terve poika.
Hän on jälkeenpäin sanonut kokemuksen olleen sen verran rankka, että toista kertaa ei tule.
En tosin tiedä, olisiko se edes mahdollista, koska ensimmäinen kerta onnistui?
On pareja, jotka käyvät monta kertaa saman helvetin läpi, tuloksetta.
Toisaalta maailmassa on tuhansia lapsia vailla vanhempia.
Miksi adoptiossa on niin korkea kynnys joidenkin mielestä, että pitää ottaa uudelleen rankkoja hoitoja sen vuoksi, että lapsi pitää olla itse synnytetty?
Eikö myös jonkun muun synnyttämää lasta voi rakastaa omanaan ja antaa koti jollekin sellaiselle ihmisen alulle, jolla ei ole vanhempia olemassaaan?
Ottakaa kantaa lapsettomat ja miksei lapsellisetkin!