Miksi Bamse on niin suuressa suosiossa lastenvaatteissa?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Siis kun käytetyistäkin Bamse-vaatteista pyydetään niin paljon ja suosittuja tuntuvat olevan. Mä muistan, että omassa lapsuudessa olisi ehkä ollut jokin Bamse-lehti, mutta en kuulunut lukijakuntaan enkä muista että kukaan kaverinikaan. Enkä nyt tiedä katsooko lapset Bamse-ohjelmia tai lukeeko lehtiä vai mihin sen suosio vaatteissa perustuu?

Oli ihan pakko kysyä, kun olen tätä enemmän tai vähemmän miettinyt esikoisen syntymän jälkeen aina.. eli 6 vuotta jo :D
 
"alkup."
[QUOTE="vieras";26993281]Eikös Lindex ole ruotsalainen vaateketju? ja Bamse ruotsalainen lastenhahmo?, joten kait siitä syystä siel se Bamse ja Peppi lastenvaatteissa seikkailee..?[/QUOTE]

Niin niin, mutta miksi me suomalaiset ostetaan hullunaan niitä vaatteita, kun maailman vahvin nalle on meille suht vieras? :D
 
ellukka.
oon ostanut nelisen bamse vaatetta lapselleni (alle 3v) mutta huvikseen vaan.. en ite oo koskaa välittäny siitä eikä lapsenikaan..ja ne on iha älyttömän kalliitakin :O
 
"Ellu"
Mä ostan ihan sen takia että niissä on kivat kuvat ja kirkkaat värit. Ei mitään rumaa spidermania tai vastaavaa realistista traktorikuvaa ankeilla väreillä.

Sama on barbababassa. Monet muumit on aika ankeita tummansinistä ja harmaata kun bamse verkkarit on turkoosit limellä tehostereunalla. Ja varsinkin poikien vaatteissa tämä värien kirkkaus on harvinaista.
 
"vieras"
[QUOTE="alkup.";26993314]Niin niin, mutta miksi me suomalaiset ostetaan hullunaan niitä vaatteita, kun maailman vahvin nalle on meille suht vieras? :D[/QUOTE]

Hmm, jos ne on mukavimman tuntuisia? Eikös ne ole pääosin veluuria?
 
Minusta ovat iloisen ja kivan näköisiä ja meidän 3-veekin tykkää kovasti. Aina kun saa puettavakseen esim. kyseisen hahmon kuvalla varustetun paidan, sanoo onnellinen hymy kasvoillaan "Bamse-paita". Varmaan suosio perustuukin iloisiin väreihin ja kuviin. Söpöyttä ja reippautta samassa paketissa.
 
pikkanen
Mä tykkään myös siitä värikkyydestä. Itse ostan lähinnä niitä Bamse-vaatteita, joissa on se kissahahmo. Tyttö tykkää kissoista ihan hirveesti, joten se kissahahmo vaatteessa on oikein mieleinen. Eikä ne uutena ole kamalan kalliita. Ainakaan, jos vertaa johonkin me&i:hin tai POP:in.
 
"vieras"
^^sen kissahahmon nimi on muuten kissa Janson :) Mein tytön lemppari kanssa. Kivan värikkäitä ovat lasten silmiin, siinä varmasti suurin suosion selittäjä. Ja toinen ehkä suurempi on tämä, kun suomalaisia viedään kuin Pillipiipari vei hiiriä: Joku saa päähänsä, että nämä ovat nyt niitä hienoimpia lastenvaatteita heti miikkareitten jälkeen ja sokea massa ryntää perään sen enempiä itse ajattelematta :)
 
Vierasmä
[QUOTE="vieras";26993222]Siis kun käytetyistäkin Bamse-vaatteista pyydetään niin paljon ja suosittuja tuntuvat olevan. Mä muistan, että omassa lapsuudessa olisi ehkä ollut jokin Bamse-lehti, mutta en kuulunut lukijakuntaan enkä muista että kukaan kaverinikaan. Enkä nyt tiedä katsooko lapset Bamse-ohjelmia tai lukeeko lehtiä vai mihin sen suosio vaatteissa perustuu?

Oli ihan pakko kysyä, kun olen tätä enemmän tai vähemmän miettinyt esikoisen syntymän jälkeen aina.. eli 6 vuotta jo :D[/QUOTE]

:D Ihana. Onneksi uskalsit vihdoin kysyä :)
 
"vieras"
Kuten jo moni muukin on sanonut, että suosio perustuu kirkkaisiin väreihin. Varsinkin pojalle tuntuu joskus olevan vaikeaa löytää edullista ja värikästä vaatetta.
En kyl ymmärrä, että nuo ois mitenkään kalliita...
 

Yhteistyössä