Miksei seksiä "saa" pitää intiiminä asiana tai "romantisoida" sitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tytsi-89
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Enpä pahemmin enää. Joskus nuorempana olin, mutta opin, ettei se toimi. Nainen miehen "kaverina" on vähän kuin tarina sammakosta ja skorpionista:

Skorpioni ja sammakko tapasivat joen rannalla.
Skorpioni halusi ylittää joen, ja se pyysi sammakkoa kuljettamaan hänet selässään, koska ei osannut uida.
Sammakko kauhistui: "En uskalla ottaa sinua selkääni, sillä olet vaarallinen skorpioni, ja voit pistää minua piikilläsi!"
Skorpioni ei tästä lannistunut, vaan selitti sammakolle, että ei tietenkään ole niin tyhmä, että pistäisi tätä, sillä silloin hänkään ei pääse joen yli ja hukkuu itsekin.
Sammakko epäröi. Skorpioni aneli ja pyysi sammakkoa auttamaan, ja lopulta sammakko vakuuttui siitä, ettei skorpionista ole vaaraa, ja lupasi uida joen yli skorpioni selässään. Ne lähtivät matkaan.

Puolessa välissä jokea skorpioni pisti sammakkoa, ja ne molemmat vajosivat aaltoihin.
Viimeisinä hetkinään sammakko kysyi hukkuvalta skorpionilta, miksi tämä petti lupauksensa ja pisti häntä, vaikka nyt molemmat hukkuvat.
Skorpioni vastasi: "Minkä minä luonnolleni voin"

Olipa tyhmä tarina. Sähän pidät ihmisiä ihan idiootteina.

Mulla on vuosien varrella ollut useampikin miespuolinen kaveri ja kyllä ne kaverisuhteet on ihan platonisina pysyneet. Toki muutaman kerran on käynyt niin, että toinen osapuoli olisi halunut kaverisuhdetta enemmän, mutta kertaakaan ei tunne ole ollut molemminpuoleista ja platonisella linjalla on sitten jatkettu vastaisuudessakin.

Me on käyty kymmenet kerrat nakuna sekasaunassa, alastomana uimassa ja jos vaikka mitä, eikä tosiaan yksikään kaveripiiristä ole toiseen sekaantunut.

Jos sinä et kykene siihen, ei se tarkoita sitä ettei kukaan muukaan kykenisi. Joten ettei nyt vaan ois siellä teikäläisen pääkopassa jotakin vähän vajaata?

Et osaa. Valitettavasti tässä on nyt yksi elämänalue, jolla olet vähän puutteellinen.

:laugh: :laugh:

Ei jumaliste mikä pelle sä oot! :laugh: Sä et edes tunne mua ja silti väität tuollasta. :D Mä tunnen itteni ja voin kyllä sanoa, että osaan kyllä tuntea, rakastaa jne., mutta en halua sinkkuna olla ilman seksiä.

Seksin puutteella ei oo mitää tekemistä sen asian kans, että osaa olla parisuhtees.

• Tykkää
Reactions: chef
Jos puolivahingossa päädyt (sinkkuna) jonkun sänkyyn, ilman suoraa ajatusta pelkkään seksiin, niin se ei vielä kerro vajavuudesta henkisen kontaktin muodostamisessa. Mutta jos sitä käy monta kertaa. Tai jos sen tekee ihan tarkoituksella, ilman pienintäkään ajatusta, että sen kumppanin kanssa voisi olla kivaa muutenkin kuin sängyssä, niin kyllä, jotain vajavuutta on henkisellä puolella.

Aikamoista :D

No, mä ehkä kuitenkin sitten mieluummin olen henkisesti vajaa, kuin henkisesti rajoittunut.

Mutta pitäisköhän mun nyt jotenkin sitten varoittaa tuota meikäläisen aviomiestä? Hän kun on ollut jo kuutisen vuotta henkisesti vajaan vaimon kanssa, eikä mies kaiketi ole tästä vajavuudesta tietoinen?!?

Olipa tyhmä tarina. Sähän pidät ihmisiä ihan idiootteina.

Mulla on vuosien varrella ollut useampikin miespuolinen kaveri ja kyllä ne kaverisuhteet on ihan platonisina pysyneet. Toki muutaman kerran on käynyt niin, että toinen osapuoli olisi halunut kaverisuhdetta enemmän, mutta kertaakaan ei tunne ole ollut molemminpuoleista ja platonisella linjalla on sitten jatkettu vastaisuudessakin.

Me on käyty kymmenet kerrat nakuna sekasaunassa, alastomana uimassa ja jos vaikka mitä, eikä tosiaan yksikään kaveripiiristä ole toiseen sekaantunut.

Jos sinä et kykene siihen, ei se tarkoita sitä ettei kukaan muukaan kykenisi. Joten ettei nyt vaan ois siellä teikäläisen pääkopassa jotakin vähän vajaata?

Arvasin että joku ei ymmärrä tarinan yhteyttä tähän, ja joudun sen selittämään.

Juttuhan menee siis niin, että vaikka nainen esittäisi, että ollaan kavereita, eikä oikeastikaan haluaisi mitään seksuaalista miehen kanssa, niin siitä huolimatta (liian) moni nainen nauttii suorastaan sairaalloisesti kaikesta miehiltä saamastaan seksuaalisesta huomiosta. Tämä seksuaalisen huomion tuoma nautinto saa naisen viekoittelemaan miestä (=skorpionin vakuuttelu), vaikka nainen ei haluaisikaan mitään eroottista miehen kanssa. Kun mies sitten uhraa kaveruuden, tehden jonkinnäköisen aloitteen kun on katsellut naisen viekoittelua ja kääntynyt itsekin sille kannalle, että olisiko tuo kiinnostava nainen, niin nainen tyrmää koko jutun. Nainen voi suuttua miehelle aloitteesta, tai tehdä miehen naurunalaiseksi ystäväpiirissä, tai muuten alentaa miestä. Ja toki nainen väittää, että mies on täysin itse keskinyt koko homman. Näin nainen pistää miestä skorpioninpiikillään, koska minkä nainen "luonnolleen voi?".

Jos puolivahingossa päädyt (sinkkuna) jonkun sänkyyn, ilman suoraa ajatusta pelkkään seksiin, niin se ei vielä kerro vajavuudesta henkisen kontaktin muodostamisessa. Mutta jos sitä käy monta kertaa. Tai jos sen tekee ihan tarkoituksella, ilman pienintäkään ajatusta, että sen kumppanin kanssa voisi olla kivaa muutenkin kuin sängyssä, niin kyllä, jotain vajavuutta on henkisellä puolella.

Tai sitte se kertoo vain siitä, että haluaa tyydyttää halunsa. Jos se halujen tyydyttäjä vaikuttaa sopivalta tyypiltä muutenkin, niin sitte tutustutaan. Muuten ei.

Naurettavaa ku jotkut vetää kauheita kilareita aikuusten ihmisen tekemisistä ja tekee huvittavia diagnooseja. :D No mä voisin sanoa, että sä vaikutat tyypiltä joka on vain katkera ku ei oo pesää lohjennu. Sen kuvan sun tekstiistä vain saa, että sori ny vain. :whistle:

:laugh: :laugh:

Ei jumaliste mikä pelle sä oot! :laugh: Sä et edes tunne mua ja silti väität tuollasta. :D Mä tunnen itteni ja voin kyllä sanoa, että osaan kyllä tuntea, rakastaa jne., mutta en halua sinkkuna olla ilman seksiä.

Seksin puutteella ei oo mitää tekemistä sen asian kans, että osaa olla parisuhtees.

Olen seurustellut kaltaisesi naisen kanssa. Sitä kautta voin sanoa, että olet mielestäni puutteellinen suhdetta varten.

Juttuhan menee siis niin, että vaikka nainen esittäisi, että ollaan kavereita, eikä oikeastikaan haluaisi mitään seksuaalista miehen kanssa, niin siitä huolimatta (liian) moni nainen nauttii suorastaan sairaalloisesti kaikesta miehiltä saamastaan seksuaalisesta huomiosta. Tämä seksuaalisen huomion tuoma nautinto saa naisen viekoittelemaan miestä (=skorpionin vakuuttelu), vaikka nainen ei haluaisikaan mitään eroottista miehen kanssa. Kun mies sitten uhraa kaveruuden, tehden jonkinnäköisen aloitteen kun on katsellut naisen viekoittelua ja kääntynyt itsekin sille kannalle, että olisiko tuo kiinnostava nainen, niin nainen tyrmää koko jutun. Nainen voi suuttua miehelle aloitteesta, tai tehdä miehen naurunalaiseksi ystäväpiirissä, tai muuten alentaa miestä. Ja toki nainen väittää, että mies on täysin itse keskinyt koko homman. Näin nainen pistää miestä skorpioninpiikillään, koska minkä nainen "luonnolleen voi?".

Niin, onhan tuollainenkin mahdollista. Noin voi käydä. Tai sitten voi olla käymättä. Voi myös käydä niin, että se, joka sotkee ystävyyden, onkin mies. Tai sitten sitä ei tee kumpikaan.

No entä se mies? Eikös mieskin voisi joskus ajatella yläpäällään eikä alapäällään? Vai olikos se niin, että minkäs mies luonnolleen voi? ;)

Niin ja miehet ei ikinä tee mitää vastaavaa?

Kiitos joidenki miehien mulla on menny usko siihen, että on olemas uskollista, rehellistä ja luotettavaa miestä joka ei ajattele kullilla. Kiitos noiden miesten mulla ei oo mitää mielenkiintoa parisuhteeseen vaan nautin yksinolosta ja siitä ku mua ei kukaa satuta. Mä rakastan itteäni ja lastani enkä tuhlaa rakkautta kusipäihin joita suurin osa miehistä näyttää olevan.

Mutta tottahan sä käännät tämän mun viaksi. En edes jaksa jäädä kattomaan sun säälittävää vastausta.

Aaaaah...no nyt mä hogasin. Sulle on siis käynyt näin ja nyt sä raukkaparka sitten nillität elämän suurta vääryyttä, tai siis sitä, miten hirveitä kaikki naiset on.

Vähän sama kun nainen, jota on mies kerran loukannut...sen jälkeen hän toitottaa suureen ääneen, miten "en koskaan enää uskalla luottaa yhteenkään mieheen" ja lopuksi vielä sellainen "olen niin raukka"-poseeraus.

Mä en ole koskaan ymmärtänyt tällaista. Enkä aio ymmärtää jatkossakaan. Varsin älytöntä ja täysin tarpeetonta.

Jos harrastaa yhden illan juttuja enemmän kuin pelkästään kokeillakseen sitä, ihan siis tarkoituksella harrastaa seksiä tuntemattomien kanssa eikä halua vaihtaa yhteystietoja tms. niin kyllä se kertoo jostain katkoksista henkisen kontaktin luomisessa ja tunteiden syventämisessä toiseen ihmiseen. Sama homma vakipanoilun kanssa.

Miksi jokaisen kohtaamisen pitäisi johtaa "henkisen kontaktin luomiseen ja tunteiden syventämiseen"? Näiden yhden illan juttujen ja vakipanojen tarkoitus on ihan toinen - kaksi ihmistä haluaa harrastaa seksiä keskenään. Mitä pahaa seksissä on? Tosin miksei vakipanon kanssa muka voisi olla henkistä kontaktia - sehän voi olla vaikka hyvä kaveri, eikä suinkaan tuntematon (mikä "vaki" se silloin olisikaan?).

Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;26821013:
Miksi jokaisen kohtaamisen pitäisi johtaa "henkisen kontaktin luomiseen ja tunteiden syventämiseen"? Näiden yhden illan juttujen ja vakipanojen tarkoitus on ihan toinen - kaksi ihmistä haluaa harrastaa seksiä keskenään. Mitä pahaa seksissä on? Tosin miksei vakipanon kanssa muka voisi olla henkistä kontaktia - sehän voi olla vaikka hyvä kaveri, eikä suinkaan tuntematon (mikä "vaki" se silloin olisikaan?).

Ihminen, jolla on kyky siihen henkisen läheisyyden luomiseen, ei koe tarvetta ympäriinsä paneskeluun.

Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;26821013:
No näin. Sitäpaitsi mies voi olla täysin urpo, mutta helvetin hyvä sängyssä. Pitäisikö niiden urpojen sitten itkeä palstalla, kun flaksi ei käy?

Eli sinulle on kaikki elämäsi aikana tapaamasi naiset tehneet näin? Äitisi, siskosi, mummosi, serkkusi, työkaverisi, opettajasi, kaupantädit, lääkäri jne. Entä miehet? Heihin voit aina luottaa?

Ihminen, jolla on kyky siihen henkisen läheisyyden luomiseen, ei koe tarvetta ympäriinsä paneskeluun.

Me ihmiset olemme kaikki niin erilaisia, että ei oikeastaan voi tehdä tuollaisia yleistyksiä. Joku ei koe sellaista tarvetta, joku voi kokea. Tai ei ehkä koe varsinaisesti tarvetta "paneskella ympäriinsä", mutta jos sinkkuna ollessaan haluaa harrastaa toisen aikuisen kanssa seksiä, voi sen tehdä.

Moni "fiksu ja syvällinen" ihminen tykkää silti välillä vaan jutella niitä näitä vaikka vähän vähemmän tutun ihmisen kanssa ihan vaan ajan kulukseen. Voidaanko siitä vetää johtopäätös, että hän ei oikeasti olekaan fiksu ja syvällinen?

Tai sitten tämä on itse asiassa mennyt niin, että mies on joku (siitä toisesta ketjusta tuttu) peräkammarinpoika tai joku vähän ujo, jolla on vaikeuksia lähestyä vastakkaista sukupuolta. Sitten hän osittain kokemattomuuttaan, osittain epätoivoisuuttaan ja osittain silkkaa rakkaudenkaipuutaan menee ihastumaan tähän naispuoliseen ystävään, koska tämä on pitkästä aikaa ensimmäinen nainen, johon saa kontaktin. Hän tulkitsee myös väärin kaikki normaaliin ystävyyteen liittyvät asiat, kuten omien asioiden jakamisen, ystävällisyyden ja mahdolliset moimoi-halaukset. Sitten hän lähestyy ystäväänsä iskumielessä ja tulee ensin vältellyksi (nainen voi olla jopa kiusaantunut, koska on kurja joutua antamaan kaverille pakit, varsinkin kun tietää tämän ujoksi ja sosiaalisesti rajoittuneeksi) - mies ei tietenkään tajua hienovaraisia vihjeitä, koska on niin kokematon ihmissuhdeasioissa eikä edes halua nähdä totuutta, kun on jo ehtinyt kehittää mielessään kaikenlaisia romanttisia mielikuvia tästä ystävästään ja tulkitsee nyt naisen käytöksen siten, että tämä onkin kiinnostunut. Iskuyritykset muuttuvat intensiivisiksi, jolloin hän tulee selvästi torjutuksi. Mies loukkaantuu verisesti ja kokee naisen leikkineen hänen tunteillaan - hän tietenkin kuvittelee mielessään naisen vietelleen ja houkutelleen itseään koko ajan. Mies suuttuu, katkeroituu ja alkaa kirjoitella nettiin siitä, miten naiset ovat petollisia ja kunnon miehet eivät kelpaa ja kaikki naiset haluaa vaan alfamiehiä ja nyt kunnon miehillä on vaihtoehtoina vaan muumioituminen.

Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;26821132:
Tai sitten tämä on itse asiassa mennyt niin, että mies on joku (siitä toisesta ketjusta tuttu) peräkammarinpoika tai joku vähän ujo, jolla on vaikeuksia lähestyä vastakkaista sukupuolta. Sitten hän osittain kokemattomuuttaan, osittain epätoivoisuuttaan ja osittain silkkaa rakkaudenkaipuutaan menee ihastumaan tähän naispuoliseen ystävään, koska tämä on pitkästä aikaa ensimmäinen nainen, johon saa kontaktin. Hän tulkitsee myös väärin kaikki normaaliin ystävyyteen liittyvät asiat, kuten omien asioiden jakamisen, ystävällisyyden ja mahdolliset moimoi-halaukset. Sitten hän lähestyy ystäväänsä iskumielessä ja tulee ensin vältellyksi (nainen voi olla jopa kiusaantunut, koska on kurja joutua antamaan kaverille pakit, varsinkin kun tietää tämän ujoksi ja sosiaalisesti rajoittuneeksi) - mies ei tietenkään tajua hienovaraisia vihjeitä, koska on niin kokematon ihmissuhdeasioissa eikä edes halua nähdä totuutta, kun on jo ehtinyt kehittää mielessään kaikenlaisia romanttisia mielikuvia tästä ystävästään ja tulkitsee nyt naisen käytöksen siten, että tämä onkin kiinnostunut. Iskuyritykset muuttuvat intensiivisiksi, jolloin hän tulee selvästi torjutuksi. Mies loukkaantuu verisesti ja kokee naisen leikkineen hänen tunteillaan - hän tietenkin kuvittelee mielessään naisen vietelleen ja houkutelleen itseään koko ajan. Mies suuttuu, katkeroituu ja alkaa kirjoitella nettiin siitä, miten naiset ovat petollisia ja kunnon miehet eivät kelpaa ja kaikki naiset haluaa vaan alfamiehiä ja nyt kunnon miehillä on vaihtoehtoina vaan muumioituminen.

Ja taas nainen iskee skorpioninpiikillään, koska minkä nainen luonnolleen voi. Ainoa vaan, että en ole edes ehtinyt ehdottaa Mörköäidille mitään seksuaalista.

Minun on naisena pakko myöntää, että nuorempana minulla oli paljon miespuolisia ystäviä. Ja kyllä minä annoin asioiden monta kertaa ajautua kohti sitä väistämätöntä rakkaudentunnustusta, jonka jälkeen sitten otin skorpioninpiikin esiin ja tyylikkäästi viilensin välit.

Nyt päälle kolmekymppisenä olen tajunnut, että oman itsetuntoni vuoksi minä sitä tein. En kauhean tietoisesti tietenkään, mutta toistuvalla kaavalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Keskiyön tunnustus;26821182:
Minun on naisena pakko myöntää, että nuorempana minulla oli paljon miespuolisia ystäviä. Ja kyllä minä annoin asioiden monta kertaa ajautua kohti sitä väistämätöntä rakkaudentunnustusta, jonka jälkeen sitten otin skorpioninpiikin esiin ja tyylikkäästi viilensin välit.

Nyt päälle kolmekymppisenä olen tajunnut, että oman itsetuntoni vuoksi minä sitä tein. En kauhean tietoisesti tietenkään, mutta toistuvalla kaavalla.

Kiitos, että myönnät sen. :) Uskon, että käyttäytymiskuvion havaitseminen on saanut sinut muuttamaan käytöstäsi, ja kohtelet miehiä arvokkaammin nykyään.

Yhteistyössä