Miksei se jo synny!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja keiju86
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Täälläkin ahdistaa:
Mullakin oli laskettu aika eilen ja kylläpäs ahdistaa! Itkettää ja on ihan masentunut olo, en jaksa enää tätä toimettomuutta. Juuri mitään ei voi tehdä, varsinkaan iltaisin kun issiaskivut + ihmeelliset kivut sisäreisissä iskevät heti jos vähän liikkuu. Vauveli potkii kovasti kylkiluihin ja niihin sattuu. Kauheelta tuntuu ajatus että vielä tässä saattaa mennä kaksi viikkoa!

Entäs jos olen synnytyksen jälkeenkin näin masentunut? Entä jos kotona olo on tappavan tylsää, vauvasta huolimatta? Apua.

Muakin pelottaa, että tää ajottainen masennus jatkuu tai pahenee synnytyksen jälkeen. Mitä sitten teen? Apua on kyllä saatavilla, mutta pärjäisin niin mielelläni itse. Miehen on pakko käydä töissä ja koulussa, mutta eiköhän tää tästä. Itseä auttaa sekin, että odotan syksyä (lempi vuodenaika) ja suunnittelen jo, mitä kaikkea voidaan sitten vauvan kanssa tehdä. :) Synnytyksen jälkeen ainakin on taas tekemistä, nyt kun ei osaa oikein tehdä muuta kuin istua ja odottaa, millon alkaa tapahtua.

lohutuksen sana sinulle keiju86: minäkin olin ennen synnytystä välillä ihan tosi maassa (tyttö syntyi rv 41+1), saatoin vain viimesillä viikoilla välillä olla kaiket päivät kotona ja itkeä vaan, masensi niin kovin. Olin niin kypsä siihen odottamiseen ja jättimahaan. Mutta kun tyttö vihdoin syntyi ei masennuksesta ollut tietoakaan!! Voimia viimeisiin päiviin sinulle:)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
lohutuksen sana sinulle keiju86: minäkin olin ennen synnytystä välillä ihan tosi maassa (tyttö syntyi rv 41+1), saatoin vain viimesillä viikoilla välillä olla kaiket päivät kotona ja itkeä vaan, masensi niin kovin. Olin niin kypsä siihen odottamiseen ja jättimahaan. Mutta kun tyttö vihdoin syntyi ei masennuksesta ollut tietoakaan!! Voimia viimeisiin päiviin sinulle:)

Kiitos. :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja ekakertalainen:
vieläkin haudot, kuten minäkin? :hug: koita jaksaa, minua ainakin jurppii, kun ei ole mitään oireitakaan.. :headwall:

Juu, kotona ollaan ja odotetaan. :snotty: Eilen illalla alko taas supistella niin voimakkaasti, että olin jo valmiina lähtee, mutta sitten kun menin nukkumaan, supistukset loppu. Huoh.

Alkuperäinen kirjoittaja miima:
Aattelenäin.. ei voi enää kun pari viikkoa korkeintaan mennä....mulla syntyi eka 40+5 ja toka 41+5 . Nyt menossa vasta rv 32 enkä edes kuvittele että tää päättäis syntyä laskettuna aikana.

Saatta se syntyäkin laskettuna aikana ;) Itselläni esikoinen syntyi rv 42+1 ja kakkonen rv 39+4 =)

Ja ap:lle : jaksamista vaan! Se ododttaminen on turhauttava, mutta jokinen päivä on kuitenkin lähempänä vauvasi syntymää =)

Tänään kävin neuvolassa ja terkka sanoi, että jos ei maanantaihin mennessä ole ulkoutunut, niin keskiviikolle synnärille kontrolliin. Meinas, että jään sitten sinne.. Saa nähä millainen tankki kerkeää kasvamaan ennenkuin tulee ulos. Tekevät vissiin synnytystapa-arvion sitten, jos menee keskiviikolle, kun sitten olisi jo rv 41+3. Sunnuntai tuli ja meni ilman mitään, silloin olisi ollut l.a. tämä pikkuinen haluaa jatkaa helppoa köllöttelyä :heart: :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja ekakertalainen:
Tänään kävin neuvolassa ja terkka sanoi, että jos ei maanantaihin mennessä ole ulkoutunut, niin keskiviikolle synnärille kontrolliin. Meinas, että jään sitten sinne.. Saa nähä millainen tankki kerkeää kasvamaan ennenkuin tulee ulos. Tekevät vissiin synnytystapa-arvion sitten, jos menee keskiviikolle, kun sitten olisi jo rv 41+3. Sunnuntai tuli ja meni ilman mitään, silloin olisi ollut l.a. tämä pikkuinen haluaa jatkaa helppoa köllöttelyä :heart: :heart:

Mulle kanssa sanotiin, että keskiviikkona synnärille kontrolliin (sillon rv 41+5), mutta että aika pitää varata jo tällä viikolla. Ajattelin huomenna soittaa ja varata, ja tietty toivoa, ettei sitä aikaa tarttis koskaan käyttää. :)

Mulla on edelleen sama tilanne: ei mitään! Ja viikkoja on kasassa 41. Kyllä tämä on tuskaa, kun joka aamu toivoo että jospa tänään... ja sitten ei mitään tapahdu. Tiedän että tämä on periaattteessa "lyhyt" aika mutta silti. ah ja voih. Onneksi vauveli potkii jatkuvasti pontevasti, joten asiat lienee hyvin...

Toivon kovasti sekä ap:lle että myös ensikertalaiselle ja kaikille tuskailijoille pikaista synnytystä :wave: . Itse en joutunut lopulta kärvistelemään kuin 40+5 viikolle, mutta siinäkin oli enemmän kuin tarpeeksi. Hyvää kannattaa kuitenkin odottaa =) :flower:

:hug: kaikille, terkuin 2 viikkoisen peikkopojan äippä =)

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Meinaatko että saat tästä samanlaisen ketjun ku turkilmas......

Voi kun tuliskin samanlainen ketju :flower: . Vieläkin lämmöllä muistelen sitä ihanaa ketjua ja tsemppihenkeä :heart: :heart: . Itku herkässä ja nauraa höröttäen kahlasin ketjun läpi ja tunsin suurta kiitollisuutta =)

Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:

Voi kun tuliskin samanlainen ketju :flower: . Vieläkin lämmöllä muistelen sitä ihanaa ketjua ja tsemppihenkeä :heart: :heart: . Itku herkässä ja nauraa höröttäen kahlasin ketjun läpi ja tunsin suurta kiitollisuutta =)

Tämä olisi turkilmaksen kiva saada talteen :) :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:

Tämä olisi turkilmaksen kiva saada talteen :) :)

Linkki unohtui...

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1100302

Jaksamisia. Mulla meni kans 42+1 käynnistykseen. Käännyttivät 41+5 pois sairaalasta (ultrien jne jälkeen) kun sinne EI MAHTUNUT SYNNYTTÄMÄÄN. Kyllä korpesi. Toivotaan et sinulla lähtee pian käyntiin itseksiään.

Alkuperäinen kirjoittaja ninni:
keiju ja ekakertalainen, vieläkö kokonaisina? :)

Juu, valitettavasti. :snotty: Tänään kävin neuvolassa ja terkkari epäili raskausmyrkytystä ja kävin sairaalassa kääntymässä. Ei ollut vauva edes kiinnittyny vielä, vaikka siitäkin oli neuvolassa puhe jo viikkoja sitten. Kohdunsuu oli vain vähän pehmentyny, joten kotiinhan sieltä tultiin, hyvinkin kiukkusena ja turhautuneena. Keskiviikkona on sitten se yliaikasuuskontrolliaika ja toivon niin paljon, että käynnistäisivät sitten tai viimestään perjantaina kun on rv 42+0. Tulee jo itselle epäonnistunu olo, kun ei synnytys ala.

Alkuperäinen kirjoittaja täälläkin ahdistaa:
Mulla on edelleen sama tilanne: ei mitään! Ja viikkoja on kasassa 41. Kyllä tämä on tuskaa, kun joka aamu toivoo että jospa tänään... ja sitten ei mitään tapahdu. Tiedän että tämä on periaattteessa "lyhyt" aika mutta silti. ah ja voih. Onneksi vauveli potkii jatkuvasti pontevasti, joten asiat lienee hyvin...

Lyhyt aika, mutta tuntuu, että aika matelee. Turhauttaa, kun tietää, että toinen on niin lähellä, mutta kuitenkin niin kaukana.

Alkuperäinen kirjoittaja keiju86:
Tuskastuttaa! Laskettuaika oli 18.7., joten nyt siis rv 40+3. Tiedän, ettei vielä ole mitenkään paljon yli tai muuta, mutta ittellä alkaa olla jo hyvin epätoivoinen olo.

itseasiassa ei ole yliaikainen noilla viikoilla, vasta rv 42 jälkeen on yliaikainen... arvaa oliko mulla pitkä aika odottaa kun esikoinen syntyi rv 42+3 ja käynnistyksellä, ei siis ollu aikomustakaan tulla ite ulos!

Alkuperäinen kirjoittaja g:
Alkuperäinen kirjoittaja keiju86:
Tuskastuttaa! Laskettuaika oli 18.7., joten nyt siis rv 40+3. Tiedän, ettei vielä ole mitenkään paljon yli tai muuta, mutta ittellä alkaa olla jo hyvin epätoivoinen olo.

itseasiassa ei ole yliaikainen noilla viikoilla, vasta rv 42 jälkeen on yliaikainen... arvaa oliko mulla pitkä aika odottaa kun esikoinen syntyi rv 42+3 ja käynnistyksellä, ei siis ollu aikomustakaan tulla ite ulos!

Joo, tiedän ettei ollut tuolloin vielä yliaikainen, eikä vieläkään. Mutta silti tuskastuttaa ja olo vaan pahenee päivä päivältä. :) Ilmeisesti tää joudutaan myös käynnistää, kun ei vauvalla tunnu olevan aikomustakaan tulla ulos itse.

Keijulle kovasti tsemppiä multakin. Äläkä nyt ihmeessä ala itseäsi ajattelemaan epäonnistujana tai mitään :hug: . Katos sun vauvallas on vaan niin hyvät oltavat vatsassa ettei millään malttaisi tulla ulos :) .

PIIIIITKIÄ päiviä joudut nyt kestämään, mutta usko pois, odotus kyllä palkitaan :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja MinäÄiti:
Voimia sinne.
ps. Pääasia että et alka itse käynnistään risiiniöljyllä!!!!

Kiitoksia. Joo, ei tulis mieleenkään. Siivousta ym. oon kokeillu, mutta ei ole auttanu. Nyt siis otan mahdollisimman rennosti ja lepään, kun vielä ehdin. :)

Yhteistyössä