Itse oon yh, kotiäiti yhdelle alle 2 vuotiaalle lapselle, minulla on koira. Joo, tuilla eletään vielä sen aikaa että lapsi on mielestäni sopivan vanha tarhaan. Ja tietäähän sen, että tuilla eläminen on tiukkaa, vaikka minulla onkin vain yksi lapsi.
Mutta, apropoo, meillä teki tosi tiukkaa ja rahat oli aina lopussa, kunnes mä lopetin just niihen "köyhäilyruokien" oston ja aloin ostaa vihanneksia yms lihaa ja kanaa ja tämmösiä ja valmistamaan ruuat reippaasti tuoreista, on muuten jopa pienempi raha riittänyt pidemmälle (sossun päätös viipyy) kuin mitä olis sitte puolet isompi riittäny, ja olis jo lopussa neki rahat vanhalla elämän tyylillä :|
Ja ei oo pakko pullaa. Ihan kivaa vaan tehä ruokaa, kotiki tuoksuu mukavammalle kuin niitä ainaisia piltti yms kalapuikko-valmisruoka hajuja haistella aina.
Lapselleki maistuu juurekset keiton seassa ja hyvä niin.
Toisekseen, minulla on pieni koira, ei se paljon ruokaa tartte ja eläinlääkäriä ehkä n. kerran puolessa vuodessa.
Silti koiralleki on hyvät royal canin ruuat ja muut vara ostaa kun ei liikoja törsää ruokakauppaan.
Ja miksi en tarjoaisi koiralle laadukasta ruokaa, hoitaahan tämä meidän pieni pippurinen pakkauksemme minunkin kuntoani, kun lenkille on lähdettävä! Ja hoitaa päätäkin ennaltaehkäisevästi kunnon ohella kun on aina paikalla kun kaivataan, ja se ulkoiluhan tekee terää ajatuksillekin ja kummasti hymy irtoaa ja ruokaa jaksaa laittaa, kun on tunnin käynyt rattaita lykkimässä! Ei oo köyhyydestä kiinni, vaan viitsimisestä, ja siitä miten elämänsä järjestää!
Ulkoilun jälkeen on mukava pistää ruoka tulelle ja siinä välissä kun se valmistuu voi vaikka vähän tiskata.
Myös pakastemarjat yms on hyvä vaihtoehto välipalaksi, jogurtin yms sijaan, vaikka marjapussi sinänsä on aika kallis, siitä on moneksi. Siitä saa n. 9 desiä marjakeittoa, vieläkin enemmän vispipuuroa tms, ja pysyy mieli virkeänä, ja taas tuoksuu koti ihanalle.
Pannukakku on myös mukava välipala ja siihen voi ite murskata marjat pakkasesta päälle, ei tarvi sokeria syöttää muksuille valmishilloina. Ja ei paljoa maksa.
Ite kun tekee. Eiks ne sano, fiksu pääsee vähemmällä, niin miksei myös halvemmalla..

Ja kuntoilkaa, vaikka miestenne kanssa iltaisin

Sehän sitä parasta kuntoilua on, ja hyvän mielen tuoja, ja parisuhdekin pysyy kunnossa kun lakanoita pölläyttää ukon kainalossa. Itellä tuo touhu ei ny piristä yh:na liikoja mutta ne joilla siihen tilaisuus on, eipä kannata lienee käyttämättä jättää

Sekavaa mut koittakee antaa anteeksi.