Miksei jotku meikkaa? Karseen näköistä :(

  • Viestiketjun aloittaja Shakaali
  • Ensimmäinen viesti
Meikkaaja
Ja heh, tietysti ammattini puolesta on hyväkin olla meikattuna-mutta siististi ja raikkaasti, kyllähän siinä jo myyn ammattitaitoani. Ja tietysti myös rakastan työtäni :)
Enkä voisi kyllä olla suosittelematta kenellekkään, varsinkaan meille suomalaisille harmaavarpusille kaunista tasoittavaa meikkipohjaa ja väriä poskiin ;)
 
Meikkaaja
Meikit eivät tuki ihohuokosia, jos ne ovat oikein valittu (tietylle ihotyypille oma meikkipohjatuote) ja ihon putsarit ovat hyviä ja omalle iholle sopivia. Puhdistus on kaiken A ja O. Ihohuokset tukkiintuvat siitä jos et osaa tarpeeksi hyvin putsata ihoasi. Ihonhoito ja meikkaus kulkevat täysin käsi kädessä.

Useissa meikkipohjatuotteissa on myös nykyään paljon ihoa hoitavia ja suojaavia ainesosia- talvipakkasella ei todellakaan lähtisi ilman pohjameikkiä ulos! Myös esim huulipunissa on huulia hoitavia ainesosia.
 
"Heh"
Ja heh, tietysti ammattini puolesta on hyväkin olla meikattuna-mutta siististi ja raikkaasti, kyllähän siinä jo myyn ammattitaitoani. Ja tietysti myös rakastan työtäni :)
Enkä voisi kyllä olla suosittelematta kenellekkään, varsinkaan meille suomalaisille harmaavarpusille kaunista tasoittavaa meikkipohjaa ja väriä poskiin ;)
Kävinpä tässä juuri päivänä muutamana tavaratalon meikkiosastolla, ja sain palvelua pariltakin alan ammattilaiselta. Pisti silmään, miten paksu ja tökerö meikki oli kumpaisellakin nuorella naisella. Tukan väri ei yhtään sopinut ihoon eikä ripsiväri poskipunaan, mutta esitteliväthän he naamoillaan varsin monipuolisesti myynnissä olevia tuotteita.

Itse meikkaan todella harvoin enkä edes oikein osaa meikata, mutta osaan piirtää, maalata, valita värejä ja suunnitella vaatteita. Silmää joko on tai ei.
 
Itse en ole oikein koskaan meikannut arkena. Joskus yritin, mutta en kovin pitkään jaksanut aamulla kiireessä sutia puuteria naamaan. Hiukset ja vaatteet kiinnostavat enemmän eli ulkonäkö ei ole yhdentekevä. Naama on vaan vähemmän tärkeä, koska mun kasvonpiirteet on tylsää massaa. Kun on lasit, niin saa naamakin siinä ihan itsekseen ryhtiä, vaikken meikkaakaan.

Meikki alkaa tuntua omassa naamassa inhottavalta viimeistään iltapäivällä... Ei se ainakaan innosta meikkaamaan. En ihan halvimpia tuotteita käytä ja oman ihotyypin mukaan valitut tuotteet on käytössä. Olen todennut, että ihoni voi parhaiten silloin, kun sitä hoitaa ja käsittelee mahdollisimman lempeästi eli jättää jynssäämiset ja meikkaamisen vähemmälle. Luonnonkosmetiikkatuotteet ovat parantaneet entisestään ihon kuntoa.

Oma mieskin tuntuu tykkäävän enemmän luomusta kuin meikatusta.

Juhliin meikkaan sitten huolella, saattaa mennä useampi tunti, kun ryhdyn meikkitaitailijaksi. :LOL:
 
Meikkaaja
[QUOTE="Heh";27563998]Kävinpä tässä juuri päivänä muutamana tavaratalon meikkiosastolla, ja sain palvelua pariltakin alan ammattilaiselta. Pisti silmään, miten paksu ja tökerö meikki oli kumpaisellakin nuorella naisella. Tukan väri ei yhtään sopinut ihoon eikä ripsiväri poskipunaan, mutta esitteliväthän he naamoillaan varsin monipuolisesti myynnissä olevia tuotteita.

Itse meikkaan todella harvoin enkä edes oikein osaa meikata, mutta osaan piirtää, maalata, valita värejä ja suunnitella vaatteita. Silmää joko on tai ei.[/QUOTE]

Usein esimerkiksi Stokkan kosmetiikkaosastolla tulee katsottua että onpi aika vahvan näköistä meikkiä :) Mutta silti määrällisesti kasvoilla saattaa olla ihan yhtä paljon meikkiä kuin vaikka Nude-meikissä (Nude meikissä todella meikataan kaikki osa-alueet kasvoilta!) mutta sävyt ovat vaan erittäin neutraaleja, kun taas näillä myyjillä on varmasti reilusti voimakkaammat värit- kirkkaanpunaista huulipunaa, tummat kulmat jne.

Sävyjen valinnassa kannattaa todella olla siis tarkka. Olen nähnyt ok päivämeikkejä ihmisten itse tekeminä, siis neutraaleilla sävyillä, mutta sitten taas aivan karmeita tuloksia iltameikeissä ja yökerhoissa :O Voimakkaan meikin voi tehdä myös todella tyylillä, mutta se vaatii jo paljon harjoittelua ja SILMÄÄ.
 
"vieras"
Musta meikki on vähän huijausta.
Nuorempana mietin joskus muutamaakin kaveria et mikä on ollut miehen fiilis kun baari-illan jälkeen aamulla on uusi tyttöystävä pessyt meikit pois. Kun ihan varmasti ei samaksi ihmiseksi olis tunnistanut.
En minäkään haluis et mies olis tunkenu sukan alushousuihinsa ja sit totuus olisikin ihan toinen.

Mä en siis meikkaa, osin siksi et näytän meikin kanssa aika samalta kuin ilman. Suurin osa ihmisistä on kauniimpia ilman meikkiä, mun silmään siis.
Silti olen puhdas, siistit ja sopivat vaatteet ja hiukset hyvin. En siis mitenkään epäsiisti tai harmaavarpunen.
 
"vieras"
Minä ihmettelen miksi niin harva suomalainen mies ehostaa itseään. Pienellä vaivalla kuitenkin saisi itsestään pirteän ja freesin näköisen ja olisihan se samalla myös kanssaihmisten huomioimista. Tummien silmänalusten ja ihon pienten virheiden peittämiseen sekä ripsivärin laittamiseen ei kauaa mene, siitä voisi tehdä samanlaisen aamurituaalin kuin hampaiden ja kasvojen pesusta. Eivätkö miehet halua itselleen sitä kivaa fiilistä, jonka saa meikkaamalla?
 
"Sanna"
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Mä en ole meikannut koskaan. En katso tarpeelliseksi :)
Enpä ylpeilisi sillä asialla.

Meilläkin on työpaikalla yksi seinästä reväistyn näköinen punakka lyllerötäti, joka ei viitsi juuri koskaan meikata. Kevyesti ehostettuna hän on ihan siedettävän näköinen, mutta ilman meikkiä suorastaan ällöttävä taikinanaama.

Kevyt meikkaaminen töihin on muiden ihmisten huomioon ottamista. En minäkään kulje töissä kulahtaneissa verkkareissa (vaikka voisinkin), vaan otan kanssaihmiset huomioon pukeutumalla siististi.
 
[QUOTE="Sanna";27564324]

Kevyt meikkaaminen töihin on muiden ihmisten huomioon ottamista. En minäkään kulje töissä kulahtaneissa verkkareissa (vaikka voisinkin), vaan otan kanssaihmiset huomioon pukeutumalla siististi.[/QUOTE]


Totuus on kuitenkin se, että harva ihminen edes huomaa, mitä toinen minäkin päivänä näyttää. Jos ei ihan reikäisissä verkkareissa töihin tule ja tukkakin on kammattu, niin ei sitä kukaan huomaa. Harmaavarpuset saavat olla rauhassa ja iste ainakin viihdyn omana harmaavarpusena enkä kaipaa enempää.
 
"Sanna"
Totuus on kuitenkin se, että harva ihminen edes huomaa, mitä toinen minäkin päivänä näyttää. Jos ei ihan reikäisissä verkkareissa töihin tule ja tukkakin on kammattu, niin ei sitä kukaan huomaa. Harmaavarpuset saavat olla rauhassa ja iste ainakin viihdyn omana harmaavarpusena enkä kaipaa enempää.
Väärin! Kyllä sen huomaa. Petät korkeintaan itseäsi, kun luulet, etteivät muut ole laittaneet merkille nukkavierua olemustasi. Kevyesti ehostetut naiset ovat ilo silmälle, ei meikittömät harmaavarpuset. He ovat lähinnä säälittäviä.

Vaikkei meidän työpaikka liity millään tavalla kauneusalaan, niin kyllä työkavereilta saa usein kuulla positiivista kommenttia ulkonäöstä tai pukeutumisesta. Ja todellakin vain aiheesta, aiheettomia kehuja täällä ei jaella.
 
LuomuN
[QUOTE="Sanna";27564532]Väärin! Kyllä sen huomaa. Petät korkeintaan itseäsi, kun luulet, etteivät muut ole laittaneet merkille nukkavierua olemustasi. Kevyesti ehostetut naiset ovat ilo silmälle, ei meikittömät harmaavarpuset. He ovat lähinnä säälittäviä.[/QUOTE]

Siis...olet mielestäsi säälittävä harmaavarpunen ilman meikkiä?

No sitten sen ehkä jotenkin ymmärtää miksi useimmat naiset kuluttavat järjettömiä määriä aikaa, rahaa ja vaivaa meikkaamiseen.
Toisaalta, joitakin meistä vain on siunattu upeilla silmillä, kasvoilla, iholla, hymyllä, karismalla jne, jolloin meikkaaminen on kyllä suorastaan ajanhukkaa. Luonnonkauniit kasvot ovat aina viehättävämmät kuin peittämällä ja päällepiirtämällä kauniiksi tehdyt kasvot.
 
"vieras"
Nyt kun on usein meikkaavia paikalla niin heittäkääs vinkkiä aloittelijalle..

Tarvitsisin jonkun puuterimaisen (?) tuotteen tuomaan HIUKAN sävyä ja eloa kasvoille.
Poskipunaa sipaisen hiukan poskille, mutta tuntuu että kaipaisin hiukan jotain.

Aurinkopuutereita mulla onkin jo kaksi,mutta molemmat tuntuvat taittavan oranssiin.
Mikä voisi olla hiukan vastaava,muttei oranssihtava?
 
gjis
Tää on taas yks aihe mistä kaks eri mielipiteiden klaania saa melkeinpä maailmansodan aikaiseksi.

Meikittömät - meikkaajat
Imettäjät - pullottelijat
Kotihoito - päiväkotilaiset

Onneks vain palstalla..
 

Yhteistyössä