Miksei jotku meikkaa? Karseen näköistä :(

  • Viestiketjun aloittaja Shakaali
  • Ensimmäinen viesti
Shakaali
Eikö oikeesti kaikki osaa meikata?!?!? Vai minkä takia naama on jätetty paljaaksi? Jos pitäisi valita kumman haastateltavan valitsen töihin niin aivan varmasti ottaisin sen joka on panostanut ulkonäköön.
 
ssss
[QUOTE="vieras";27561646]Piirretyt kulmakarvat on kyllä ehkä pahimmat.[/QUOTE]

Varsinki kun ne on piirretty ihan liian korkealle ja muutenki liian isoiksi. Ja miksi se pitää kun laittaa kajaalia ripsirajaan ni vetää se viiva melkein korvaan ast?!
 
juuh
Riippuu varmaan siitä, mitä työtä hakee. Jossakin on varmasti ulkonäkökin jonkinlaisena kriteerinä, mutta on se nyt kumma, jos ei ihan tavallista työtä saa meikin puuttumisen takia.

Jos olisi pakko valita työntekijä meikin määrän perusteella, en huolisi sitä teinibimbon näköistä, jolla on puolen tuuman pakkelikerros, se kertoo myös jotakin, siinä missä meikittömyyskin.
 
No sen mitä minä olen katsonut tässä elämäni varrella, niin nimenomaan ne karmeimmat naamat ovat olleet ne meikatut naamat. Ensinnäkin moni meikkaa todella huonosti (kysehän on loppujen lopuksi kädentaidoista, kyvystä piirtää ja maalata) ja toisekseen hyvinkin meikattu naama on monesti epäsuhtainen esim. kaulan tai hiusten kanssa.

Lisäksi meikkaaminen vanhentaa monia juuri sen taitamattomuuden takia, vaikka joskus meikkaminen myös nuorentaa ja hälventää ryppyjä. Tosin olen nähnyt lehdissä lukemattomia muuttumisleikkejä, joissa persoonallisesta ja nuorekkaasta ihmisestä on meikeillä ja vaatteilla rakennettu 10 vuotta vanhempi persoonaton täti.
 
Viimeksi muokattu:
"femin"
Jos oot tosissas, niin voin kertoa miksi en meikkaa.

1. Olen lesta, joten en saa käyttää huulipunaa tai ripsiväriä, muuten en arvostaisi Jumalan luomistyötä.
2. Meikki tukkii ihohuokoseni, mikä aiheuttaa finnejä. (kokeillut olen monenlaisia meikkivoiteita, mineraalimeikkejä ja ihoputsareita)
3. Meikkien valmistus kuluttaa luontoa, joten suojelen myös luontoa, kun en meikkaa.
4. Mieheni rakastaa minua juuri tällaisena (En ollut meikannut edes tavatessamme ja silti kelpasin!), enkä näe mitään syytä miksi minun pitäisi miellyttää ulkonäölläni jotain tuntematonta???
5. Että kaltaisesi, jotka eivät ole sinut itsensä kanssa, saisivat yökötellä rauhassa sentin paksuinen pakkelikerros omalla naamallaan meitä tavallisia tallaajia. :D
 
fwew
no mä en juurikaan osaa meikata, silloin kun menen bilettämään, meikkaan (kapakanhämärässä menee kehnompikin meikki). Vaikka joskus ajattelisinkin töihin meikata, niin jotenkin aikani aamulla kuluu lehteä lukiessa ja sit tuleekin jo kiire; meikkaamisen takia en rupee heräämisaikaa muuttamaan.

Ja työpaikan saunailloissa olen usein hämmästynyt, kuinka "rumia" monet työkaverit ovat ilman meikkejä (ne, jotka uskaltautuvat saunomaan); minä olen just niin ruma kuin olenkin, aina. Kuinkahan rumia ne naiset sitten on, jotka eivät edes työporukan kesken uskalla pestä meikkejään pois.
 
"vieras"
Samaa mieltä, enemmän saisi naiset meikata.

Suomalaisista on ehkä 5% siunattu niin selkeillä, näkyvillä piirteillä ettei meikkauksesta hyötyisi.
Loput 95% on harmaavarpusia jotka hyötyisivät julmetusti jo muutamasta sipaisusta puuteria, ripsaria ja poskipunaa.

Eikä meikkaus ole mitään rakettitiedettä, aloittaa rauhallisesti ja käy vaikka ammattilaiselta hakemassa oikeat putelit jos ei itse osaa valita.
 
"vieras"
no mä en juurikaan osaa meikata, silloin kun menen bilettämään, meikkaan (kapakanhämärässä menee kehnompikin meikki). Vaikka joskus ajattelisinkin töihin meikata, niin jotenkin aikani aamulla kuluu lehteä lukiessa ja sit tuleekin jo kiire; meikkaamisen takia en rupee heräämisaikaa muuttamaan.

Ja työpaikan saunailloissa olen usein hämmästynyt, kuinka "rumia" monet työkaverit ovat ilman meikkejä (ne, jotka uskaltautuvat saunomaan); minä olen just niin ruma kuin olenkin, aina. Kuinkahan rumia ne naiset sitten on, jotka eivät edes työporukan kesken uskalla pestä meikkejään pois.
Tämän olisin itsekkin voinut kirjoittaa.
 
Mä en osaa meikata, se on suurin syy. Myös se, etten osaa valita oikeita, edullisia tuotteita iholleni. Mutta aion korjata asiaa hieman ja ostan BB-voiteen itselleni joululahjaksi, kunhan käyn ensin konsultoimassa ammattilaista sen valinnassa :)
 
"jep"
Meikkaamisessa on se juttu, että jos aina huolellisesti ja melko runsaasti meikkaava ihminen tulee vastaan ilman meikkiä, tulee heti mieleen, että onkohan tuo itkenyt, väsynyt vai sairaana. Mutta jos yleensä ei-meikkaava on vähänkin laittanut vaikka ripsaria ja huulikiiltoa, sitä katsoo, että onpas tuo nätti. Silmä tottuu ja asettaa standardin sen mukaan. Kotipäivinä en meikkaa ikinä (vaikka kävisinkin kaupassa/kaupunkiasioilla/lääkärissä/puistossa/avoimessa päiväkodissa), töissä laitan vähän meikkivoidetta, ripsaria ja sitä huulikiiltoa. Niin sanotusti räikeämmin en meikkaa ikinä, ja - kyllä - en edes osaa, eikä kiinnosta niin paljon, että viitsisin opetella.
 
Mormooni
[QUOTE="femin";27561707]Jos oot tosissas, niin voin kertoa miksi en meikkaa.

1. Olen lesta, joten en saa käyttää huulipunaa tai ripsiväriä, muuten en arvostaisi Jumalan luomistyötä.
2. Meikki tukkii ihohuokoseni, mikä aiheuttaa finnejä. (kokeillut olen monenlaisia meikkivoiteita, mineraalimeikkejä ja ihoputsareita)
3. Meikkien valmistus kuluttaa luontoa, joten suojelen myös luontoa, kun en meikkaa.
4. Mieheni rakastaa minua juuri tällaisena (En ollut meikannut edes tavatessamme ja silti kelpasin!), enkä näe mitään syytä miksi minun pitäisi miellyttää ulkonäölläni jotain tuntematonta???
5. Että kaltaisesi, jotka eivät ole sinut itsensä kanssa, saisivat yökötellä rauhassa sentin paksuinen pakkelikerros omalla naamallaan meitä tavallisia tallaajia. :D[/QUOTE]

Lestadiolainen ei sano itseään lestaksi eikä "kokeile monenlaisia meikkivoiteita ja mineraalimeikkejä"
 
juuh
[QUOTE="vieras";27562012]
Loput 95% on harmaavarpusia jotka hyötyisivät julmetusti jo muutamasta sipaisusta puuteria, ripsaria ja poskipunaa.
[/QUOTE]

Joo, moni kaunistuisi tietysti oikeita kohtia korostamalla. Mutta mitä HYÖTYÄ siitä sitten oikein saa? Mun mielestä pari promillea sievempi naamataulu ei vielä ole hyöty sinällään, en mä sillä saa alennusta kaupasta enkä iloisempaa pomoa enkä fiksumpia lapsia.


No joo, sitten on olemassa hetkiä, jolloin ollaan miehen kanssa kerrankin kaksin. Seksiä saa joka tapauksessa, mutta kun vetelee tietyntyylisen maalin naamaan, saa parempaa seksiä. Arkimeikki ei auta asiaa, pitää vetää oikealla tavalla "överiksi". Mutta tosiaan, ihan arkielämässä en ole huomannut eroa siinä, onko mulla väriä naamassa vai ei.
 
"Viima"
Mä Oon vain niin kaunis ilman meikkiä. Ei vaikuta työhöni mitenkään. En jaks pestä pois. Meikki ahdistaa. Juhliin voin laittaa ripsarin ja hiukan luomiväriä yms. Muuten menee ihan hyvinnäin.
 
"vieras"
no mä en juurikaan osaa meikata, silloin kun menen bilettämään, meikkaan (kapakanhämärässä menee kehnompikin meikki). Vaikka joskus ajattelisinkin töihin meikata, niin jotenkin aikani aamulla kuluu lehteä lukiessa ja sit tuleekin jo kiire; meikkaamisen takia en rupee heräämisaikaa muuttamaan.

Ja työpaikan saunailloissa olen usein hämmästynyt, kuinka "rumia" monet työkaverit ovat ilman meikkejä (ne, jotka uskaltautuvat saunomaan); minä olen just niin ruma kuin olenkin, aina. Kuinkahan rumia ne naiset sitten on, jotka eivät edes työporukan kesken uskalla pestä meikkejään pois.
Olen todellakin eri mieltä tästä.

Miksi olisi huono juttu että nämä sinun kanssasi yhtä rumat viitsivät ehostaa itsensä kauniiksi?
Miksi niiden pitäisi olla "rumia" 24/7 kuten sinä?

Kaunista ihmistä on mukavampi katsella kuin rumaa, jos ei luoja sitä antanut niin onneksi on kosmetiikka. :)
 

Yhteistyössä