Miksei jotku meikkaa? Karseen näköistä :(

  • Viestiketjun aloittaja Shakaali
  • Ensimmäinen viesti
Kyllä mua häiritsee enemmän ne, jotka ei selvästikään osaa meikata, ja meikkaavat silti... Ei se meikki automaattisesti kaunista, varsinkaan näissä tapauksissa. Mutta jokainen tavallaan.
Samaistun tähän täysin. Tunnen erään tytön, joka on yleensä ollut ilman meikkiä. Nyt alkanut meikkaamaan kun poikaystävä ihannoi meikattuja naisia, ja voi sissus, kun voi ihminen näyttää siltä että olisi paintball-aseella ammuttu naamaan koko väripatruunan täydeltä :whistle: Itse on kuitenkin tyytyväinen oloonsa, joten mikäs siinä sitten.

Luonnollisuus on kaunista, mutta hillitty meikkikin sopii lähes jokaiselle (vaikka kuinka kuvittelisi näyttävänsä petolinnun perseeltä). Ei se välttämäti tarkoita sitä, että täytyy olla kävelevä Tikkurilan värikartta, jos puhutaan meikkaamisesta.
 
"vieras"
[QUOTE="femin";27561707]Jos oot tosissas, niin voin kertoa miksi en meikkaa.

1. Olen lesta, joten en saa käyttää huulipunaa tai ripsiväriä, muuten en arvostaisi Jumalan luomistyötä.
2. Meikki tukkii ihohuokoseni, mikä aiheuttaa finnejä. (kokeillut olen monenlaisia meikkivoiteita, mineraalimeikkejä ja ihoputsareita)
3. Meikkien valmistus kuluttaa luontoa, joten suojelen myös luontoa, kun en meikkaa.
4. Mieheni rakastaa minua juuri tällaisena (En ollut meikannut edes tavatessamme ja silti kelpasin!), enkä näe mitään syytä miksi minun pitäisi miellyttää ulkonäölläni jotain tuntematonta???
5. Että kaltaisesi, jotka eivät ole sinut itsensä kanssa, saisivat yökötellä rauhassa sentin paksuinen pakkelikerros omalla naamallaan meitä tavallisia tallaajia. :D[/QUOTE]

Et saa käyttää meikkituotteita, mutta siitä huolimatta olet käyttänyt? Sinä se tässä et ole sinut itsesi kanssa, kun olet muka niin harras lesta ja kuitenkin oot käyttänyt meikkivoiteita sun muita :rolleyes:
 
miksi en meikkaa...
En meikkaa muutamasta syystä..
1. Meikit maksaa iha perkuleesti, ei köyhällä.niihin ole varaa
2. Ei kiinnosta tuhria turpaansa millään pakkelilla
3. Jos mielestäsi näytän rumalta ilman meikkiä niin katso muualle. Ei mua tartte tuijotella.
4. Tuijota niitä jotka eivät osaa meikata ja meikkaavat silti, ovatko mielestäsi kauniita?
5. Miehelleni kelpaan luonnollisen näköisenä,joten mikä olikaan ongelma?
6. Miksi pitäisi kaikkien olla samanlaisia? Pitäisi olla yhtä hoikka, iso rintainen, pitkän tukan omaava, meikkaava ja kaikkein tärkeintä kaikkien pitäisi pukeutua samalla tavalla. Miksi ei saisi olla erilainen ja omanlaisensa?
7. Mä olen mielestäni kaunis juuri tällaisena kuin olen. En kaipaa meikkiä.
 
lucifer
eipä ole kertaakaan jäänyt työpaikka saamatta sen takia etten meikkaa, ja miksi meikata kun on luonnostaan kaunis. ei kannata peittää luojan luomaa luonnon kauneuttaan:saint:
 
  • Tykkää
Reactions: feger
Työpaikka napsahti ihan ilman meikkiä naamalla. No en olekaan edustustehtävässä, mutta silti.

En osaa meikata, enkä osaa meikata. Siis kerta kaikkiaan ei kauheasti innosta mitkään töhnät naamalla. Ripsarikin saa silmät punaisiksi, niin sitäkään en kovin usein viitsi laittaa. : / Pahoitteluni, etten näytä viimeisen päälle laitetulta koskaan!
 
N.O
Jokseenkin uskon että minun alallani ammattitaidolla on suurempi merkitys :) (toimin lasten kanssa) Toki siisti olemus on aina hyvä asia mutta meikkaaminen ei ole mikään ehdottomuus. Mä en osaa meikata ja siksi olen varmaan parempi ilman meikkiä.
 
"123"
Eipä tule kemikaaleja ja muita myrkkyjä ihmiseen. Rahaa säästyy melkoisesti. Iho ja terveys pysyy hyvänä. On aina heti valmis, ei kestä lähdöt hetkeäkään. Itsetunto on kunnossa eikä tosiaan perustu mihinkään ulkonäköön. Tuntisin itseni varmaan ihan epävarmaksi pelleksi jos jotain tuhrisin kasvoilleni.
Ei ole ikinä tullut mieleenkään meikata, ei edes naimisiin mennessä hääjuhlaan. Olen kuitenkin jo 40 + ikäinen äiti ja melkoisen korkealla työelämänkin hierarkiassa.
 
"Nella"
kieltämättä joillekin ihmisille ripaus meikkiä tekisi hyvää. kuten se perhekerhon äiti, jolla on lähes valkoiset kulmat ja ripset sekä punakka nenä.. aina isot korvikset, pikimusta tukka, tiukat farkut .. muttei meikin hiventäkään, ikinä!
 
lucifer
[QUOTE="Nella";27563154]kieltämättä joillekin ihmisille ripaus meikkiä tekisi hyvää. kuten se perhekerhon äiti, jolla on lähes valkoiset kulmat ja ripset sekä punakka nenä.. aina isot korvikset, pikimusta tukka, tiukat farkut .. muttei meikin hiventäkään, ikinä![/QUOTE]jos hän itse ei mielestään meikkiä tarvitse, pitäisi sen tyydyttää sinuakin.
 
"hih"
Eikö oikeesti kaikki osaa meikata?!?!? Vai minkä takia naama on jätetty paljaaksi? Jos pitäisi valita kumman haastateltavan valitsen töihin niin aivan varmasti ottaisin sen joka on panostanut ulkonäköön.
Ja meidän työpaikalla nimen omaan arvostetaan meikkaamattomuutta ja luonnollisuutta. Eikä töihin edes saa meikata paljoa :D :D :D Kyseessä siis elintarvikeala.

Vai haluaisitko itse syödä makkaraa, jonka sisältä löytyy ripsivärissä olevia ripseja,
haluaisitko itse syödä hilloa, jonka kannen sisäpuolelta löytyy huulipunaa tai
haluaisitko itse syödä sisäfileen, kun paketissa lilluu piilolinssi?
 
plm
Ai jaa. Mä sain työpaikkani puhelinvaihteenhoitajana/vastaanottovirkailijana ilman mitään meikkiä.
Edelleen samassa paikassa töissä, tosin eri tehtävissä. Enkä yhäkään meikkaa kovin paljoa.
 
tfgf
En käytä meikkiä koska en osaa meikata, olen vaikeasti allerginen ja kärsin pahoista ihottumista myös naamassa joten en halua pilata ihoani lisää sotkemalla naamaani jotain meikkivoiteita ja puutereita yms. Toisinaan on juhlissa siskon laittama meikki, mutta ihoa kutisee pitkään jälkeenkinpäin vaikka on laadukkaita, herkälle iholle tarkoitettuja meikkejä käytetty.
 
"KettuKarkki"
Ja mä osaan meikata TODELLA hyvin ja näytän kauniimmalta meikin kanssa kuin ilman. Moni on kysynyt että voitko opettaa minullekkin? No, en koska en osaa meikata toisia. Mies tykkää meikistäni, näytän nuoremmalta ja freesimmältä ja musta on mukava näyttää kivalta hänen silmäänsä. Mutta tiedän että hän rakastaa minua ilman meikkiäkin :) Ja kyllähän mäkin tykkään että miehellä on tukka hyvässä kuosissa, kivoja vaatteita, tyylikkäät pokat rilleissä ja välillä taas piilarit päässä :)
 
"vieras"
Mä olen kyllä nähnyt enemmän meikkaavia, karseen näköisiä, kuin meikkaamattomia. Aivan liian moni laittaa liikaa tököttejä. Se näyttää karmealta ja luonnottomalta.

Sitä en kiistä, etteikö tosi kevyt päivämeikki kaunistaisi kaikkia, mutta valitettavasti useimmat laittaa liikaa meikkiä. Meikki on päiväkäytössä kaunista, jos se on huomaamaton, niin kevyt, että näyttää meikkaamattomalta. Harvalla on näin.

Iltakäyttöön voi laittaa enemmän meikkiä, mutta täysarsenaali päivänvalossa näkyy - ja se on karmeeta :(
 
"vieras"
En tavallisesti meikkaa, koska olen mielestäni riittävän kaunis ilmankin. Kaikki työpaikatkin olen saanut, joihin olen hakenut, joten ilmeisesti muillekin kelpaan tällaisena. Myönnän, että meikkaamalla ulkonäköni paranee entisestään, ja jos menen esim. juhliin, jotain saatan laittaakin. Mutta siis tavallisena arkena saa tämä meikitön naama riittää.
 
Ja mä en ymmärrä koko meikki touhua ollenkaan. Must se on ihan turhaa rahan ja ajan haaskausta. SAmoin ku joku hiusten värjääminenki. KEtä sillä muka yritetään huijata?
Mit' hytyä siitä on mihinkään. Päinvastoin. En oo ikinä meikannu (en edes omiin häihini) enkä koskaan aio myöskään miekata saati värjätä hiuksiani tms
 
"niinpä"
[QUOTE="vieras";27562049]Olen todellakin eri mieltä tästä.

Miksi olisi huono juttu että nämä sinun kanssasi yhtä rumat viitsivät ehostaa itsensä kauniiksi?
Miksi niiden pitäisi olla "rumia" 24/7 kuten sinä?

Kaunista ihmistä on mukavampi katsella kuin rumaa, jos ei luoja sitä antanut niin onneksi on kosmetiikka. :)[/QUOTE]

peesi tähän. Olen ilman meikkiä väritön ja ruma ja väsynyt. Siksipä ehostan kasvoni kevyesti aamulla. Ihon väri tasoittuu ja värittömät ripseni erottuvat ripsarin ansiosta. Kasvot freesiytyvät.
 
Meikkaaja
Meikkaan joka päivä ja ihmisten ilmoille/töihin. Olisipa vaan niin luonnonkaunis ettei tarvitsis meikata! Valitettavasti en omista kauniin väristä tasaista ihoa, tummia kulmia ja tummia tuuheita ripsiä niin kuin vaikka jollain latinonaisilla. Vaan silmänaluset ovat mustat, iho harmahtava ja eloton....ei-minkään värinen karvusto.

Näin ollen teen hyvän meikkipohjan, värjään karvustoani ja on ripsienpidennykset, laitan aina värillistä huulikiiltoa, aurinkopuuteria ja poskipunaa piristämään. Olokin on näin paljon mukavampi, näyttäis kyllä niin ankeen ja masentuneen näköiseltä ilman ehostusta :D
 
"Jepulis"
Mä laitan arkena kosteusvoiteet nassuun ja ripsaria. Joskus en niitäkään. Johonkin tilaisuuteen sit puuterit ja luomiväriä, sillei kevyesti. Ikinä en käytä huulipunaa ja värjää kulmakarvojani, se on joteskin niin vierasta ja luonnotonta itelleni.Lisäksi saan joistakin meikeistä ym allergisia reaktioita :/
Mä tykkään itse olla ilman meikkiä, iho saa hengähtää ja arkiaamuna en vaan jaksa alkaa väkertään, kun täytyy muksutkin laittaa valmiiksi. Enkä oo ihan sikarumakaan meikittä :)

Mut kaikki tavallaan.... Soutakoon se kaikille, omat tapansa.
 
mineraalimeikit kunniaan
Mun mielestä kaikki ei tarvitse meikkiä, kun ovat jo niin luonnonkauniita.

Itse tarvitsen, mutta meikkaan kevyellä kädellä. On kamalamman näköistä, jos nainen on kamalissa pakkeleissa ja naama kuin huutomerkki, tussilla piirretyt kulmat ja paksut rajaukset, meikkivoidetta paksu kerros ja aurinkopuuterit sudittu miten sudittu.

Toki jokapäivä en minäkään meikkaa, en vaan jaksa, se tälle väsyneelle äidille sallittakoon.
 

Yhteistyössä